Philips FC8810/01 - Reviews

Geluidsniveau
58 dB
Laadtijd
4 uur

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Mani7885 19-06-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in huis en laat hem elke dag even een rondje maken. Hij staat geprogrammeerd dat hij zuigt als ik er niet ben, dat is wel zo makkelijk.

Hij zuigt prima en zeker als je hem vaak laat gaan houdt hij de vloer goed schoon, vooral de harde vloeren. Het is niet onvermijdelijk dat je toch af en toe met een andere stofzuiger de vloer moet doen, want hij komt nooit overal. Met het tapijt en de deurmat heeft hij moeite en deze moeten dan ook apart gezogen worden. Ook loopt hij af en toe vast op het tapijt, met als gevolg dat ik hem op het tapijt vind als ik thuis kom, dit is jammer.

Hij is vooraf in te stellen op welke dagen en welk tijdstip hij moet zuigen. Ook kun je instellen dat hij een bepaalde tijd zuigt. Echter zijn deze twee opties niet met elkaar te combineren, want ik wel een gemis vind.

Hij zuigt via verschillende patronen wat er voor zorgt dat hij op zoveel mogelijk plekken in de kamer komt. Ook werken de valsensoren goed, ik was in het begin wel bang dat hij van de trap af zou vallen, maar dit gebeurd niet.

Het reservoir is verder makkelijk te legen en schoon te maken.

Extra fijn is het dweilopzetstuk, zo is hij een stofzuiger en swiffer in een! Hij wordt bijgeleverd met dweildoekjes die je na kunt bestellen bij philips.

wolf40 08-06-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze robotstofzuiger nu een week in gebruik en hij is heerlijk als hulp erbij. Wat fijn dat als ik thuiskom de vloer al lekker schoon is!

Mijn parket is nu elke dag stof- en kruimelvrij. In de gebruiksaanwijzing staat goed uitgelegd hoe hij werkt. Ook zit er een afstandsbediening bij. Je moet wel opletten dat er geen snoeren los op de grond liggen en dat hij niet onder een meubelstuk blijft hangen, maar dat is een kwestie van een paar keer opletten en dan weet je het.

Je kan de robot laten schoonmaken met de twee borstels (ook de hoeken pakt hij mee) of er nog een dweil (droog) onder bevestigen en dan is je vloer nog schoner. Ik zet hem steeds aan als ik niet thuis ben, maar hij maakt niet veel lawaai. Ook stoot hij niet vaak tegen dingen aan. Als hij dat wel doet, is het in ieder geval niet heel hard (het heeft volgens mij te maken met de kleur van het meubelstuk).

Mijn conclusie:
Voor iedereen met een harde vloer en niet teveel obstakels op de grond (snoeren, speelgoed, lage meubels) is hij denk ik ideaal. Je moet nog steeds wel af en toe zelf stofzuigen uiteraard, maar veel minder dan zonder robotstofzuiger!

erik 23-01-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer goed apparaat.

Prijs/kwaliteit zeer goed, gemakkelijk te reinigen, zelflerend systeem werkt naar behoren,wel Geen hepa filter, maar dan wel een afstandsbediening erbij.En met hondenharen heeft dit apparaat helemaak geen probleem. 8810 blijft doorgaan totdat accu bijna leeg is, bijna 1,5 uur, dus stuur ik hem als tie kamer geheel heeft gehad, terug naar zijn oplaadpunt met de afstandsbediening. Pas wel op met losliggende kabels/snoeren.
Gewoon een top apparaat, die doet wat die moet doen.

Pluspunten

• Werkt ook bij hondenharen.
  • zeer goede accu
  • opvangbakje gemakkelijk te reiningen
  • zeer geschikt voor harde vloeren

Minpunten

• geen hepa filter
  • gaat niet verder na het opladen.

RobbieBE 11-06-2016

Super eenvoudige huishoudhulp

Eenvoudig te plaatsen. Komt vrijwel overal waar ik zelf niet gemakkelijk bij kan (onder meubels). Keert na 90 minuten automatisch terug naar oplaadstation. Geen omkijken naar.

Rickklh 17-03-2016

Geen aanrader

Het apparaat werkt redelijk als je kamer aan bepaalde voorwaarden voldoet, geen donkere vloer, geen hoge drempels, geen karpet hebt die net iets dikker is, daar wikkelen zich de borstels dan in vast. Hij heeft zelfs de lamp (dunne poten) een keer omver gereden omdat hij die niet zag. Op de donkere vloer ziet hij op een gegeven moment alles als een zwart gat waardoor de val sensoren worden geactiveerd en hij vast loopt of foutmeldingen geeft. Hij heeft het even gedaan en toen ging het wel aardig komt netjes in de hoeken en doet wat hij moet doen maar naar mijn inziens geen aanrader.

martijn81 12-03-2016

Prima product en leuk in huis

De robot doet goed zijn werk en het is leuk om hem aan het werk te zien. Wij zetten hem in kamers waar we op dat moment niet zijn en laten hem 45 minuten werken. Kom je terug dan zijn alle stof en klein vuil weg.

durpee 17-11-2015

gemak, maar stoot overal tegenaan

de stofzuiger leert elke dag opnieuw de kamer waar hij instaat, en stoot daarmee overal tegenaan, en dermate hard dat er beschadigingen op mijn meubels ontstaan (en op het apparaat zelf). in de gebruiksaanwijzing staat niet of dit normaal is, misschien zijn de sensoren wel defect of iets dergelijks, kan hem op deze manier in ieder geval niet aanbevelen.
heeft vaak ook 10 minuten nodig om het basisstation te vinden, ook al eindigt hij ervoor, gaat hij alsnog eerst een rondje door de kamer (en stoot vervolgens nog eens overal tegenaan).

maakt verder wel goed schoon, handig als je thuiskomt en de vloer is schoon.

Sjaanrobot 30-08-2015

Klein en fijn

Apparaat voelt fijn aan. Lekker ligt en mooie behuizing.
Door het formaat kan apparaat makkelijk onder alle kasten en banken.
Net 2 dagen in gebruik. Ik ben benieuwd hoeveel jaar plezier we hiervan gaan hebben.

Minder mechanische onderdelen vergeleken met de vorige robot zuiger. Hierdoor minder herrie en minder schoonmaken.

iBas 06-07-2015

superhandig in een mooi jasje!

Na veel wikken en wegen ben ik blij met deze aankoop. Hij ziet er goed uit en zorgt er door de programmeerfunctie voor dat mijn vloer altijd spik en span is als ik thuiskom van mijn werk. En anders is het ook makkelijk om hem met de afstandsbediening even naar je toe te laten komen.

Wat ik wel jammer vind (maar daar heeft elke robotstofzuiger volgens mij last van) is dat hij niet over de deurdrempel doorgaat naar de gang of de keuken.

Toen het afgelopen week door de zon te licht was in huis had hij wel moeite om de oplader te vinden, maar dan laat je hem even zoeken en was hij er uiteindelijk toch met 5 minuten. ik was ook blij dat philips schroeven en ducktape had gedaan in de doos om de lader vast te maken aan de plint, anders schuift hij wel wat door elke keer als hij teruggaat naar de lader. ik schroef die lader vandeweek gewoon even aan de plint.

iBas77 06-07-2015 Product maand in bezit

ik zocht al een tijdje naar een robotstofzuiger die zelf alles doet vanuit de hoek van de kamer. Met deze philips robotstofzuiger heb ik echt een aanwinst voor mijn huis gevonden!

De eerste keer leek hij wel van slag toen hij alle kanten op ging, maar dat bleek erbij te horen, hij gaat een aantal patronen af door de woonkamer. eerst langs de muren, dan zigzaggend en dan weer in een cirkel.

verwacht niet dat hij alles opzuigt, een boomblad uit de tuin die ik in de kamer had gegooid, zoog hij niet op, wat met mijn 'normale' philips stofzuiger wel lukte. Hij is denk ik echt bedoeld om 'stof' te zuigen.

pluspunten: design, afstandsbediening, hij gaat zelf terug naar de oplader als hij klaar is, hij is te programmeren.

minpunten: hij gaat de trap (nog) niet op en af, hij is niet te programmeren met je iPhone (dat is wat gemakkelijker, zoals bij de philips hue lampen, dan via het oplaadstation die toch in de hoek van de kamer staat.)

ondanks de minpunten ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe aanwinst, misschien koop ik er nog wel een voor de bovenverdieping.

Daan007 20-06-2015

Super stofzuiger

Ik ben nu een paar weken de stofzuiger aan het testen en ben er erg tevreden over. De robot heeft een mooi strak design, dus mag gezien worden.
De robot is makkelijk in te stellen en erg gebruikersvriendelijk.
Ik heb in mijn huis overal laminaat liggen en de stofzuiger komt makkelijk overal bij (ook in de hoekjes en zelfs onder de bank en kast). Als je het oplaad station op een goede plek hebt staan heeft de robot deze ook snel gevonden, anders kan het nog wel een langer duren.
Om snel even wat te stofzuigen kun je hem ook met de afstandbediening besturen. Dit is ook erg handig. Alleen mag het sturen van de stofzuiger verbeterd worden, want hij reageert niet heel goed op de juiste richtingen
Conclusie:
En erg handige gadget voor de dagelijkse snelle schoonmaak ook als je niet thuis bent.

daninos 19-06-2015 Product paar weken in bezit

De robot is makkelijk in te stellen en erg gebruikersvriendelijk.

Rowin2016 19-06-2015 Product paar weken in bezit

Mooi design, Makkelijk in gebruik,doet wat hij hoort te doen. Hij gaat zo onder de bank door wat met een normaale stofzuiger soms nog best lastig is. redelijk grote stofbak en makkelijk leeg te maken. wij zijn er tevreden mee.

Rowin 19-06-2015

Top Product

Doet wat we er van verwacht hadden.
Makkelijk in gebruik en laad zelf op waneer hij bijna leeg is. Het enige min puntje is dat het geluid vrij luid is.
Hij ziet er mooi en het afval is snel leeg te maken.

MarcB2178 18-06-2015 Product paar weken in bezit

De robot is makkelijk te installeren en erg gebruikersvriendelijk.

Ik heb in mijn appartement overal laminaat liggen en de stofzuiger komt makkelijk overal bij (ook in de hoekjes). Ik vind het wel lang duren voordat hij zijn thuis station heeft gevonden.

Om snel even wat te stofzuigen kun je hem ook met de afstandbediening besturen. Dit is ook erg handig. Alleen mag het sturen van de stofzuiger verbeterd worden.

Conclusie:

En erg handige gadget voor de dagelijkse snelle schoonmaak.

MarcB2178 18-06-2015

Goede hulp voor wanneer je niet thuis bent

De robot heeft een erg strak design. Hij mag daarom van mij ook gezien worden door het bezoek.

Zet hem wel alleen aan wanneer je niet thuis bent. Wanneer ik thuis bent en de robot is aan het stofzuigen vindt ik het maar een vervelend apparaat.

Hij is erg gebruikersvriendelijk. De knoppen op de robot en op de afstandbediening zijn overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen. Alleen het sturen van de robot via de afstandbediening is niet makkelijk. De robot draait vaak te ver door. hierdoor is het moeilijk om nauwkeurig te stofzuigen voor wanneer dit nodig is.

Van mij mag het thuis station wel wat zwaarder worden uitgevoerd. Deze verschuift iedere keer wanneer de stofzuiger zichzelf in de docking plaatst. ook vindt ik dat het erg lang duurt voordat de robot het thuis station terug vindt wanneer je hem daar heen stuurt.

wiltinkc 11-06-2015 Product paar weken in bezit

Ik gebruik sinds twee weken de robotstofzuiger (FC8810). Via de duidelijke gebruiksaanwijzing (in het Nederlands) ben ik er mee aan de slag gaan. Ik heb tapijt en harde vloeren in huis. Op de harde vloer werkt hij heel goed. Echt alles (ook lange haren van mijn vriendin) worden opgezogen. Lange haren blijven vaak in de borstels zitten, maar die kan je erna makkelijk verwijderen. Door de ronde borstels pakt hij de hoeken ook aardig goed mee. Op het tapijt gaat het iets minder goed. Kruimels pakt hij wel, maar haren bijvoorbeeld niet. Ook rijdt hij langzamer over het tapijt en kost het hem duidelijk meer moeite. Maar hij gaat wel moeiteloos over van tapijt op harde vloer en andersom. Hij maakt niet veel lawaai, je kan ‘m voor een week programmeren en hij ziet er mooi uit. Belangrijk is wel dat je een goede plek zoekt voor het basisstation. De afmetingen die erom heen vrij moet zijn worden in de gebruiksaanwijzing duidelijk aangegeven.

Conclusie:

Als je alleen tapijt in huis hebt, zou ik het apparaat niet aanraden. Maar op een harde vloer werkt hij erg goed!

wiltink 11-06-2015

Fijn apparaat

Ik heb de robotstofzuiger (FC8810) nu twee weken getest. In de Nederlandse gebruiksaanwijzing staat duidelijk hoe het apparaat werkt. Belangrijk is dat je vanaf het begin een goede plek zoekt voor het
basisstation. In de gebruiksaanwijzing staat precies hoeveel ruimte eromheen vrij moet zijn.

Ik heb de robotstofzuiger geprobeerd op een harde vloer (tegels) en op tapijt. Op de tegels werkt hij heel erg goed. Ook in de hoekjes pakt hij bijna alles mee. Op het tapijt had hij duidelijk meer moeite. Hij rijdt dan ook langzamer en heeft moeite met haren en pluisjes. Kruimels enzo zuigt hij nog wel goed op. Maar hij rijdt wel moeiteloos van de tegels op het tapijt en andersom.

Het apparaat ziet er mooi uit, hij maakt niet veel lawaai en je kan ‘m voor een week programmeren. Ik zou ‘m vooral voor een harde vloer adviseren en niet voor vloerbedekking of tapijt.

wolf40 08-06-2015

Handig voor erbij!

Sinds een week gebruik ik de FC8810/01 robotstofzuiger van Philips. Als je minder vaak wilt stofzuigen is deze robotstofzuiger echt een goede hulp! Ik programmeer hem zo dat hij tijdens mijn werkuren de kamers stofzuigt. Als ik dan thuiskom is de vloer weer helemaal schoon.

Na een week proberen ben ik erg enthousiast. Mijn parket is steeds stof- en kruimelvrij. In de Nederlandse gebruiksaanwijzing staat goed uitgelegd hoe hij werkt. Ook zit er een kleine afstandsbediening bij. Belangrijk is wel dat er geen snoeren op de grond liggen en dat hij niet onder een meubelstuk blijft hangen. Dit moet je de eerste keer wel uitproberen en dan evt. snoeren verleggen.

De robot kan met en zonder dweil schoonmaken. Met de borstels pakt hij ook de hoekjes mee en als je de dweil eronder bevestigt, is je vloer nog schoner. Ik laat hem vooral schoonmaken als ik niet thuis ben, maar hij maakt niet veel lawaai. Door de sensoren stoot hij niet vaak tegen dingen aan. Ik weet niet of hij op vloerbedekking en tapijt goed schoonmaakt, maar op een harde vloer doet hij het prima.

Mijn conclusie:
Als je een harde vloer hebt en niet teveel obstakels op de grond is hij heel handig. Je moet nog steeds wel af en toe zelf stofzuigen uiteraard, maar veel minder dan zonder robotstofzuiger!

RichardV81 20-04-2015

Niet volgens verwachting

Ooit een Roomba mogen lenen maar daar kan deze stofzuigrobot zich niet mee meten.
Ook is hij al een keer de trap af gestuiterd en een tweede keer heb ik hem nog net op kunnen vangen! Reed achteruit de trap af; aan de achterkant zitten blijkbaar geen sensoren die dit voorkomen.

Jammer Philips had er hogere verwachtingen van!