LG VR6470LVMP - Reviews

60 dB
Eco stofzuiger

8,1

HumphreyS 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Beter kun je het nauwelijks wensen

Een van de beste robotstofzuigers op de markt. Is zeer makkelijk in de bediening. De fabrikant heeft voor een nagenoeg complete uitrusting gezorgd met een zeer duidelijke gebruiksaanwijzing. De robot stofzuiger vindt zijn weg moeiteloos in een kamer, omzeilt obstakels en slaat geen plek over. De hoeken doet die zeer goed. Het enige wat ontbreekt is dat er geen virtuele wall standaard bij geleverd wordt.Als je plekken hebt waar de robotstofzuiger niet zou mogen komen- bijvoorbeeld langharig tapijt- dan is een virtuel wall wel een must. Een compensarie is de afstandsbediening.Voor het overige krijgt dit product van mij een 10!

ttwwoo 29-03-2016 Product kwartaal in bezit

Perfect voor op kantoor

Wij hebben de HomBot aangeschaft voor op ons kantoor. Daar is een strakke vloer zonder tapijten o.i.d. Het blijkt ideaal terrein voor de HomBot want het doet zijn werk optimaal. We laten hem dagelijks na de lunch rondrijden zodat er nooit kruimels rond de lunchtafel achter blijven.
Af en toe heeft hij moeite met losse kabels waar hij in kan blijven hangen maar die hebben we ondertussen allemaal netjes bij elkaar gebonden zodat dit ook geen probleem meer is.
Mooi ook om te zien dat de HomBot de ruimte echt leert kennen... hij zuigt onze ruimte in een half uurtje schoon en maakt daarbij overigens erg weinig geluid. Dus tijdens kantooruren prima te gebruiken.

ttwwoo 29-03-2016 Product kwartaal in bezit

Handig apparaat

dijkstra84 07-03-2016 Product maand in bezit

wat een goede robot stofzuiger. ik heb al een eerder gehad. maar deze is mooi stil. hij kan gewoon aan terwijl je tv kijkt. ook stoot deze ook niet tegen de deuren of muren aan. ook de hoeken neemt hij goed mee. hij weet zich zelfs tussen de eettafel stoelen door te manoeuvreren. ik zou niet meer weten wanneer ik de normale stofzuiger heb gebruikt.

Monkey 04-03-2016 Product kwartaal in bezit

Sinds de hombot hebben we de gewone stofzuiger niet meer gebruikt. De hombot komt werkelijk overal. Door z'n geringe hoogte gaat ie ook moeiteloos onder kastjes door. Elke nacht doetie z'n route. Zo wordt ongemerkt het huis schoon gehouden. Veel programmeermogelijkheden zijn er helaas niet. Zo is bijvoorbeeld om de dag zuigen niet mogelijk. Ook keert hij ondanks de weinige objecten in huis, meestal niet terug naar het basisstation. Het dikke kleed blijkt nogal een obstakel te zijn. De hombot werkt verder heel intuïtief, en het opvangbakje laat zich erg makkelijk legen. Aan de rommel in t bakje is goed te zien wat een rommel een huishouden met kinderen geeft. Het hebben van Wat meer programmamogelijkheden en het wat beter detecteren van een kleed zouden het een topapparaat maken.

Sven de Vries 26-02-2016 Product maand in bezit

Ik ben echt gehecht aan de Hombot. Wat een heerlijke hulp in de huishouding! De Hombot rijdt echt perfect door het huis. Hij stoot nergens tegen aan en gaat overal perfect langs. In alle rust wordt het stof van de vloer geveegd en dankzij de 2 borsteltjes neemt de Hombot alle vuil mee. Heerlijk dat ie ook zo stil is. Daardoor heb je er ook geen last van als je thuis bent. In het verleden liep hij nog wel eens vast onder de bank maar dat hebben we opgelost door de bank iets te verhogen. Vroeger hadden we een Roomba robotstofzuiger maar die is toch wel echt verouderd als je die vergelijkt met deze. Zeker qua geluidsproductie. Wij raden deze Hombot van LG dan ook zeker aan!

Simon 22-02-2016 Product paar weken in bezit

We testen de Hombot nu al enkele weken om de werkruimte op te schonen.

Deze wordt namelijk zeer intensief gebruikt, iedere keer opnieuw lukt het deze kleine man om de vloer weer brandschoon te krijgen.

Aangezien er soms vergeten wordt om de deur te sluiten, is hij in staat om ook de gang aan te pakken. Zijn motivatie om zijn job perfect uit te oefenen is ongezien. De vele obstakels die in de ruimte staan (zoals stoelen, tafels, vuilbakken ed) houden hem niet tegen om zijn werk af te maken. Het is dan ook een feest om hem tussen dit alles te zien maneuvreren zonder ergens tegen te botsen.

Ondanks het feit dat we hier soms het werk even op pauze moeten zetten omdat hij onder onze stoel wil kuisen zouden we deze vriend voor geen goud van de wereld willen missen.

De stofzuiger in de hoek, die laten we mooi staan.

Monkey 20-02-2016 Product paar dagen in bezit

Leuk apparaat. Werkt simpel en gebruiksvriendelijk. Objecten in huis worden doorgaans prima vermeden. Hij rijdt ook over drempels heen. Helaas blijft hij net te vaak vastzitten op het tapijt. Het niet veel voorkomende tapijt is ongeveer 5cm hoog. De wieltjes komen dan te ver van de grond waardoor hij niet terug kan. Ook de tip de dweil te monteren werkt niet afdoende. De hombot keert daardoor meestal jammer genoeg niet terug naar z'n basisstation. De zuigkwaliteit is perfect. Die ene keer dat z'n ronde probleemloos verloopt is de vloer perfect schoon. Hopelijk vind ik nog een trucje om het kleed te vermijden.

ivobecking 12-02-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat! Los liggende snoeren wel even vast zetten want die draaien om de borstel heen. Voor de rest werkt die uitstekend

keukenchef09 08-02-2016 Product paar weken in bezit

Deze robot maakt ons leven zeker een stuk makkelijker! Hij maakt accuraat schoon, slaat niks over. Wel heeft hij moeite om van de keuken terug de gang in te gaan, dit is namelijk een klein opstapje van 2 centimeter. Ook rijdt hij soms hard tegen een kastje aan, waardoor er wat vanaf kan vallen. Los daarvan zijn we tevreden met de robot en hoe goed hij schoonmaakt.

ttwwoo 30-01-2016 Product maand in bezit

Wij hebben de Hombot nu een maand rondrijden op ons kantoor. Voor ons werkt deze uitstekend. Met het automatische start programma laten wij 'haar' elke dag onze studio schoonmaken voordat wij op kantoor zijn. Dus elke dag zijn de kruimels rond de lunchtafel weer netjes opgezogen.
Soms laten we hem rondrijden tijdens kantooruren en dat gaat ook prima omdat hij vrij weinig geluid maakt. Veel en veel minder dan een gewone stofzuiger.
Let wel op losse kabels want daar kan hij in verstrikt raken. Verder hebben wij een ruwe betonnen vloer in de studio die zij dus prima schoon veegt.

R roumen 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Heb de LG hom bot nu paar weken als tester in bezit .
Ik vind hem persoonlijk niet zo handig.
Blijft vaak vastzitten Door haren in het tapijt . Dus voor hoogpolig tapijt is het een afrader .
Hij is wel goed te gebruiken op zeil of laminaat als extra stof (kruimelzuiger )

Andries 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Huisvrouw een beroep?

De huisvrouw, lieve mensen,

was ooit de spil in het gezin.

Echter, hedendaags fratsen,

brengen verandering hierin.

De Hombot, huisvrouw 2.0,
vervangt nu deels haar taak.
Zij is als eerste wakker,
En kuist dan heel de zaak.

Ze kuist secuur en ongezien,
En zeker niet te luid.
Want meer dan een uur later,
komt de rest hun bed pas uit.

Natuurlijk heeft zij ook haar nukken,
dat kenmerkt een huisvrouw nu eenmaal.
Zo zal ze soms aan snoeren rukken,
of gaat met kranten aan de haal.

Ze snuit geen neusjes, droogt geen tranen,
ook het eten verzorgt ze niet.
Ze weet zich wel door 't stof te banen,
en is expert op haar gebied.

Samenvattend, lieve mensen,
Kunnen we wel stellen dat.
Er niet veel meer is te wensen,
dan deze schoonmaakschat.

Andries 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Huisvrouw een beroep?

De huisvrouw, lieve mensen,
was ooit de spil in het gezin.
Echter, hedendaags fratsen,
brengen verandering hierin.

De Hombot, huisvrouw 2.0,
vervangt nu deels haar taak.
Zij is als eerste wakker,
En kuist dan heel de zaak.

Ze kuist secuur en ongezien,
En zeker niet te luid.
Want meer dan een uur later,
komt de rest hun bed pas uit.

Natuurlijk heeft zij ook haar nukken,
dat kenmerkt een huisvrouw nu eenmaal.
Zo zal ze soms aan snoeren rukken,
of gaat met kranten aan de haal.

Ze snuit geen neusjes, droogt geen tranen,
ook het eten verzorgt ze niet.
Ze weet zich wel door 't stof te banen,
en is expert op haar gebied.

Samenvattend, lieve mensen,
Kunnen we wel stellen dat.
Er niet veel meer is te wensen,
dan deze schoonmaakschat.

Detty 22-01-2016 Product paar weken in bezit

De robot maakt stofzuigen leuk!
Sinds een paar weken hebben we een robot stofzuiger thuis en het stofzuigen is er veel leuker door geworden. Binnen ons gezin hebben we de afspraak dat we allemaal een keer per week stofzuigen. Dat vond ik niet de leukste bezigheid. Maar nu met de robot stofzuiger is het een fluitje van een cent en ben ik blij als ik aan de beurt ben. Het is een klein computertje op wieltjes. Dus kun je snel bepalen welke ruimte het moet zuigen. Het enige wat ik moet doen is de vloer een beetje inspecteren op obstakels en die weg zetten zodat de robot daarna zelfstandig alles kan zuigen. Dat is in een paar minuutjes geregeld en de rest wordt voor me gedaan. Als de robot klaar is hoor je dat omdat er een melodietje klinkt en dan kan ik het stofbakje schoonmaken en ben ik klaar met mijn stofzuigklus. De robot zuigt erg goed en komt ook elke keer onder de bank en kastjes terwijl ik dat met de stofzuiger niet altijd doe.Verder is het gemakkelijk te bedienen met de afstandsbediening en kun je zelfs instellen dat het op een bepaalde tijd uit zichzelf begint.Dan kom je thuis en dan is het stofzuigen al gedaan. Er kan niet veel misgaan want de robot schakelt zichzelf uit als er iets niet goed gaat.

EmielN 19-01-2016 Product paar dagen in bezit

Deze homebot thuis gestuurd gekregen om te testen voor de Jur Reviewclub. Als je hem uitpakt is gelijk duidelijk waar welke onderdelen horen. Ik ben niet kapot van zijn kleur maar dat is persoonlijk.
Geen handleiding bij het product, wel een dvd met instructies.... Maar ook dan kom je er als man wel uit toch?

Apparaat laten opladen en vervolgens via de meegeleverde afstandsbediening alles ingesteld. Uiteindelijk zijn ronde laten maken. Je ziet/merkt de eerste keer dat hij zoekende is naar waar hij wel / niet kan komen. Remt keurig af voor een muur en keert dan weer om en neemt dan ook dat stukje mee langs de muur. Na een paar keer weet hij feilloos de woonkamer etc te doen. Zelfs het hoogpolige kleed wordt gedaan. Het vermogen gaat dan omhoog en hij maakt dan iets meer herrie. Ik ken robot zuigers die enorm veel herrie maken maar deze dus gelukkig niet!

Kortom, ik ben wel te reden over dit product. Prijs verhouding wel duur maar ik denk dat het apparaat langdurig mee kan gaan! Ik zou hem aanbevelen.

ttwwoo 18-01-2016 Product paar dagen in bezit

Wij hebben de HomBot op ons kantoor rondrijden sinds kort. Het is een prachtig ding dat weinig geluid maakt.
De robot leert langzaam de ruimte kennen en rijdt steeds doelgerichter door de ruimte. Hij ruimt het dagelijkse zand van je schoenen of de kruimels rond de lunchtafel prima op.
Kortom: een goed begin!

heel holland zuigt 15-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het monster meteen uitgepakt en aan t werk gezet. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. In eerste instantie leek ze onbruikbaar door het hoge kleed waar ze op vast liep. Door het rekje van de dweil eronder te klikken verdwijnt de drang steeds op t kleed te klimmen. Werkt perfect. Bijkomstig voordeel is dat alle snoeren en rommel van de vloer verwijderd zijn om de hombot zoveel mogelijk vrij spel te geven. Snoeren is ze dol op namelijk. Fijn is de timerfunctie zodat ze ongemerkt dr werk kan doen. Het basisstation staat onder de kast, zodoende merk je alleen dat ze er is door de schone vloer. Ze komt in alle hoekjes... Kortom... Geen vrouw meer nodig :-p

Detty 14-01-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds een week heb ik de lg Hom-Bot in huis en ik ben er erg blij mee. Het is even wennen dat je niet zelf meer hoeft te stofzuigen. De zuigkracht van de hom-bot vind ik erg goed. Ik heb tapijt en een gladde vloer en met die combinatie heeft het geen problemen. Doordat er aan de voorkant aan beide zijden een soort sprietjes zitten komt het ook goed in de hoekjes en de randjes. Het enige wat je zelf moet doen is eerst even kijken of snoeren goed zijn weggewerkt en de obstakels die het tegen kan komen van de vloer zijn gehaald. Maar mocht de robot toch nog een obstakel tegen komen waardoor het niet verder kan dan meldt het zich en verteld wat het probleem is en als je niet reageert schakeld het zichzelf uit. Voor de rest zuigt de robot de kamer goed schoon. Er zitten heel veel mogelijkheden op. Je kunt instellen dat er op een bepaald moment van de dag gestofzuigd wordt, of het in rondjes of zigzagpatroon stofzuigt en er zit een turbo stand op. Als de robot merkt dat de accu bijna leeg is gaat het zelf op zoek naar de oplader en meld dat ook. Als het weer helemaal opgeladen is maakt het de stofzuigronde alsnog af. Verder is het gemakkelijk schoon te maken. Het bakje waar het stof in wordt verzameld is gemakkelijk uit de robot te halen en kun je dan gemakkelijk leeggooien. Het geluid dat de robot maakt is niet vervelend en niet zo luid als een normale stofzuiger. Nadeel is dat de oplader een plaats in huis moet hebben met anderhalve meter vrije ruimte er omheen. Verder zit het knopje om het stofbakje te openen aan de zijkant en ben je in het begin geneigd het bakje schuin te houden en dan kan er iets uitvallen maar dat is iets waar je even op moet letten en als je het weet levert dat geen problemen op. De borstel is er gemakkelijk uit te halen en schoon te maken. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is duidelijk.

svendevries 30-12-2015 Product paar weken in bezit

Als vervanging van onze iRobot van Robopolis hebben we sinds enkele weken de LG Hombot in huis. Wat direct opvalt is de rust waarin de Hombot zijn werk doet. Dit scheelt een groot aantal decibellen met de iRobot. Daarnaast valt de vorm van de stofzuiger op; vierkant i.p.v. rond. Hierdoor gaat ie veel strakker langs muren en plinten. De plek waar zich vaak het meeste stof verzameld. We zijn dan ook erg blij met de vervanger die al weer veel verder ontwikkelt is dan onze oude iRobot.