LG VR6470LVM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG VR6470LVM op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

August Claessens 11-10-2016

fantastische robotstofzuiger

Geschreven voor: LG VR6470LVM

De robotstofzuiger is het beste huishoudtoestel dat ik ken , het is heel nauwkeurig en gaat in alle hoekjes en kamers , verschuift stoelen en is prima instelbaar, geluidloos . Ben supercontent en zou hem niet meer kunnen missen . Heb hem al aan iedereen aangeraden. Is ook gemakkelijk te ledigen en superhandig !!!

Pluspunten

• doet alles voor mij
  • neemt geen plaats in
  • gemakkelijk te ledigen
  • heel nauwkeurig
  • maakt geen lawaai

LieveW 11-10-2016

Stil en prima resultaat

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Deze robotstofzuiger heeft het voordeel dat hij vierkant is, en zo ook in de hoekjes kan komen. De borsteltjes aan de zijkant helpen er bij dat alles mooi wordt opgezogen. Dit is mijn tweede robotstofzuiger. Deze van LG is veel stiller, is ook iets minder hoog, zodat hij overal onderdoor komt. Ik zelf zorg wel eerst dat het terrein voor de robot makkelijker is: stoelen op tafel, kabels weg van de grond. Daarna doet hij zijn werk prima en volledig zelfstandig. Ook terugrijden naar zijn laadstation, indien nodig. Na het stofzuigen is het stofbakje makkelijk leeg te maken.
Ik ben blij met deze aankoop en kan dit product aan iedereen aan bevelen.

Pluspunten

• stil
  • nauwkeurig
  • ook in hoekjes

Minpunten

• best terrein voorbereiden

swistef 11-10-2016

Perfecte robot voor intensief onderhoud.

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Als ik 's avonds thuiskom, wil ik niet eerst nog een half uur stofzuigen. Maar als je samenwoont met een langharige kat in de rui is dat wel nodig. Zeker als je vrienden hebt die allergisch zijn aan kattenhaar, moet je bijna elke dag het hele huis onder handen nemen. Tenzij... iemand anders dat voor je doet. De LG HomBot is mijn eerste robot stofzuiger en het enige minpunt dat ik dusver ontdekt heb, is dat ik er maar één heb.

Ik heb deze LG ongeveer een maand geleden aangeschaft en sindsdien bijna dagelijks gebruikt. Met een kat in de rui vind je al snel haar op de vloer of aan de onderzijde van het bankstel. En als vrienden met kinderen langskomen, loopt er al snel een spoor van gras en zand recht uit de tuin de woonkamer in... Maar door de robot merk ik daar tegenwoordig nog maar weinig van. De Zigzag modus doet al het oppervlakkige schoonmaken en één keer per week zet ik hem op Gebiedsmodus waarbij hij iets agressiever schoonmaakt en zelfs onder de zetels en gordijnen gaat stofzuigen. Ik heb stofzuigen onder de zetel altijd grondig gehaat (niet echt goed voor de rug en erg onhandig allemaal) maar als ik er nu onder ga kijken, is het er echt kraaknet. Omdat hij automatisch tapijten herkent, gaat hij in Turbo-modus en zuigt hij nog harder. Het resultaat is aanzienlijk beter dan ik verwacht had, zelfs bij hoogpolig tapijt.

Mijn hele benedenverdieping is proper en ik ga er tegenwoordig nog maar één keer om de twee weken snel met de stofzuiger door, voor de hogere randjes en plekken of hoekjes waar hij net niet aankan (maar dat zijn er echt niet veel). Waar ik vroeger gemakkelijk twee of drie uur per week moest stofzuigen is dat tegenwoordig nog maar een kwartiertje. De robot kan ook dweilen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Misschien iets voor in de nabije toekomst. Het is jammer dat robots nog niet zelfstandig de trap op en af kunnen (hij vermijdt trappen en plekken waar hij in/van kan vallen). Als hij ook nog de andere verdieping mee zou nemen, was hij gewoon perfect.

Mijn schedule is zo ingesteld dat de HomBot elke dag om 12u zijn ronde in ZigZag modus doet. Dat duurt ongeveer een uurtje en dan heeft hij alles gedaan. Het enige minpunt aan de heel intuitieve en gemakkelijke bediening is dat de planning niet meer alternatieven toelaat dan een dagelijkse ronde of een eenmalig ronde. Eigenlijk werkt hij hard genoeg om maar eens om de twee dagen een ronde te doen. Door de kleine afstandsbediening die je erbij krijgt kan je hem ook snel terug naar zijn laadstation sturen als je toevallig toch thuis bent en even niet gestoord wil worden. Maar echt storen doet hij niet, want hij is redelijk stil. Als ik op een ander verdiep ben, hoor ik de robot meestal zelfs niet. Dat kan je van mijn andere stofzuiger niet zeggen.

Ik ben heel tevreden over deze robot. Hij is gemakkelijk in onderhoud (stofbakje eruit halen en leegkiepen in de vuilbak, geen gedoe met dure zakken), hij heeft zich nog maar één keer vastgereden (op een dweil die er niet had moeten liggen) en hij doet wat hij moet doen (eigenlijk beter dan verwacht). Hij is wel prijzig, maar als ik denk aan alle poetshulp die ik vroeger heb gehad die nooit onder een zetel of tafeltje kwamen, komt hij een pak voordeliger uit. En in tegenstelling tot sommige poetshulpen, klaagt de robot nooit.

Pluspunten

• Slimme robot, loopt zich bijna nooit vast.
  • Grondig stofzuigen
  • Wendbaar in nauwe ruimtes
  • Stille stofzuiger

Minpunten

• Hij kan geen trappen nemen.
  • De Schedule mocht uitgebreider zijn.

Jurrich 11-10-2016

Degelijk toestel, vervangt geen stofzuiger

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Wij hebben deze in aanbieding gekocht en zijn tevreden over de aankoop.
Het toestel stofzuigt grondig en is zeer stil.
Na het opladen kan hij iets meer dan een uur aan een stuk doorwerken, waarna hij automatisch terugkeert naar het laadstation om daarna verder schoon te maken.
De robot beschikt over een pak opties om te bepalen hoe moet gestofzuigd worden.
Naast een keuze tussen stofzuigpatronen is er een turbo modus die wat luider is, maar grondiger schoonmaakt en handig is voor tapijten.
Een nadeel is dat het toestel zich soms vastrijdt.
Wanneer hij ingesloten wordt geraakt hij zelf weg (we hebben dit getest :) ), maar hij kan zich vastrijden onder meubels of tussen kabels.
In dat geval roept hij om hulp en schakelt hij zichzelf uit.
Plaatsen die problemen kunnen veroorzaken kan je voor een stuk vermijden door gebruik te maken van de 'My Space' optie, waar je een gebied kan markeren waar de robot binnen moet blijven.
Hoekjes worden ook niet volledig gestofzuigd, wat normaal is.
De plaatsen waar de robot niet bij kan en de hoekjes moeten dus manueel gereinigd worden.
Hoewel het toestel beschikt over sensoren om de trap te detecteren hebben wij hem nog niet durven testen op de bovenverdieping, aangezien we verhalen gelezen hebben op het internet waar dit soms niet goed afloopt.
Al bij al een degelijk toestel, maar ik zou aanraden deze te kopen in aanbieding gezien de hoge prijs.

Pluspunten

• stofzuigt grondig
  • veel mogelijkheden
  • design

Minpunten

• prijs
  • rijdt zich soms vast

Peter 11-10-2016

Zeer goed produkt

Geschreven voor: LG VR6470LVM

We hebben het toestel nu een goeie maand. Instellen was geen probleem, de "quick install guide" bijgeleverd is voldoende.
Eerst hebben we het toestel een paar keer zijn werk laten doen terwijl we thuis waren. Zodoende wisten we waar het al eens vastliep. Wat ons direct opviel was het geluid dat de Hombot produceerde terwijl het aan het schoonmaken was. Je kan gemakkelijk naar TV kijken terwijl hij bezig is, het stoort niet.
Een paar keer is hij vastgelopen op de speeltjes van de hond (losse touwen), dus opzij leggen is de boodschap.
Voor de rest gaat hij de hele living en keuken door zonder problemen. De af te werken oppervlakte bedraagt een 60 m2 en deze wordt gedaan in 1 keer zonder te moeten opladen.
De zijborstels nemen alles op tot in de hoeken en de hele oppervlakte wordt netjes afgewerkt.
Zoals gezegd hebben we een hond die wel wat haar verliest (van zo'n 3 cm lang) en dit is geen probleem en wordt goed opgezogen. Verder hebben we ook nog 2 tapijten (die niet zo dik zijn) en hier ook geen probleem. Je hoort als de Hombot op de tapijt komt dat hij in turbo gaat.
Nu, na een maand, laten we het toestel een 2 x per week zijn werk doen als we niet thuis zijn. We zorgen ervoor dat de speeltjes van de hond opzij liggen, de stoelen in de keuken op tafel staan de stoelen in de huiskamer wat uit elkaar zodat hij ertussen kan bewegen. Bij thuiskomst is het verschil wel te merken en staat het toestel netjes op te laden op zijn basisstation.
Het proper maken van het stofbakje is elke keer nodig want hij zuigt echt wel veel op. Dit proper maken is trouwens gemakkelijk te doen. Het bijgeleverde borsteltje is voldoende om alles proper te maken.
Een extra filter en een set zijborstels is meegeleverd.

Pluspunten

• weinig geluid bij het schoonmaken
  • batterijduur
  • zuigt hondenhaar probleemloos op
  • makkelijk proper te maken
  • vindt overal goed zijn weg

Minpunten

• nog geen gevonden

Tanja 11-10-2016

Knap toestel!

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Zeer slim toestel met een zeer bevredigend resultaat. Prima voor het dagelijkse werk en zeer gebruiksvriendelijk. Grote hulp in het huishouden!

Pluspunten

• stil
  • efficiënt

Bert Engelen 10-10-2016

mooie efficiente robotstofzuiger

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Doet alles wat van hem verwacht wordt. Zeer stil een gaat efficiënt met alle hindernissen om.
Zuigt zeer goed, ook in de kleine hoekjes. Bewijs is dat na elke beurt het bakje mooi vol met stof zit

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Omzeilt goed hindernissen

Minpunten

• loopt vast op kabels