Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH op Kieskeurig.be.

b**e@h**l.com 26-06-2021

Niet duurzaam

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Na 3 weken gebruikt, begint ie met veel errors te melden . Terug gestuurd voor reparatie 2 keer. Klantservice antwoordde niet en handleiding niet compleet.

MHL 28-06-2021

Prima robotstofzuiger

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Eenvoudig te installeren en te gebruiken.
De stofzuiger doet nauwkeurig de 1e keer een initiële check van de ruimte en zuigt daarnaast ook de ruimte. De tweede keer is de stofzuiger sneller en gaat efficiënter te werk. Dit is goed te zien en te monitoren met de app. Jammer t.o.v. de vorige Rowenta robotstofzuiger die wij getest hebben, dat deze niet meer onder de bank door kan gaan, dat kon de vorige wel, maar ja, daarvan werkte de app niet en deze was niet efficient. Op dit moment tevreden met de huidige robotstofzuiger. In middels hebben wij hem drie keer laten werken en dat gaat prima. Wij gaan nog kijken of wij hem laten dweilen en/of dat nut heeft.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren en in gebruik
  • Pakt alle hoeken mee
  • App geeft aan waar hij geweest is
  • App kan je ruimte indelen/aanpassen

Minpunten

• Hoger, waardoor niet onder de bank
  • Dweil m2 is weinig

d**1@g**l.com 24-06-2021

Eerste indruk was wowww ziet er geweldig uit.
Voor het eerste gebruik moet je het apparaat volledig opladen.
Dat duurde vrij lang, ongeveer 5 uur lang.
Bediening gaat volledig via de app.
Als je de app download is het gebruik heel simpel.
De eerste keer scant de Rowenta X-Plorer je huis en maakt een plattegrond wat je op de app terugziet.
Plattegrond kan je resetten wanneer je wilt.
Apparaat heeft veel technische snufjes.
In de app kan je zoals kiezen of je het hele huis, kamer of een bepaalde plek wilt laten stofzuigen en of dweilen.
Je kan ook kiezen hoe de zuigkracht is zoals standaard, hoog en boost enzovoort.
Dat geldt ook voor de vochtigheid van de dweil functie.
Via de functie planning kan je een planning maken op welke dagen en tijdstippen je wilt dat het apparaat gaat stofzuigen en of dweilen.
Stofzuigen gaat erg goed, neemt ook alles mee.
Nadat de robotstofzuiger zijn werk heeft gedaan is de vloer super schoon.
App heeft ook een schoonmaak geschiedenis waarop je kan zien hoe lang de robotstofzuiger bezig is geweest.
Ik heb een groot woonkamer met een open keuken, duurt ruim een half uur tot drie kwartier voordat de robotstofzuiger klaar is met stofzuigen.
Ondertussen kan ik doorgaan met andere huishoudelijke klussen, heb geen omkijken meer naar stofzuigen en dweilen.
Wat een uitvinding, kan er niet meer zonder.
Geweldig apparaat, bedankt Rowenta.

s**l@h**l.com 24-06-2021

Super handig en fijn hulpje!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Ik heb de robotstofzuiger nu zo'n twee weken in huis. In het begin had ik zo mijn twijfels over of hij wel overal goed zou komen, maar dat doet deze robot. Door de lange borstels komt hij overal. Ik hoef dan ook niet meer de hoeken en randen na te zuigen. Onder mijn plinten heb ik een kleine opening en zelfs daar komt hij. Ik ben hier heel tevreden over.

De app die erbij zit is heel makkelijk te gebruiken en is overzichtelijk. Alles sprak voor zich na het installeren. Er zijn vele opties die je hier kunt selecteren. De zuigkracht, de kamers/ruimtes die gedaan moeten worden, wat de robot moet doen (stofzuigen, dweilen, welke ruimte etc.), de hoeveelheid water dat gebruikt moet worden bij het dweilen etc. Ook zie je precies wat hij doet, waar hij is op het moment en wat nog gedaan moet worden. mocht de robot ergens vastlopen dan krijg je hier ook meteen een melding van. Ook is er een functie dat laat zien wanneer je accessoires en onderdelen aan vervanging toe zijn, je schoonmaakgeschiedenis, etc. Ook kun je via de app tijden instellen voor het starten van de schoonmaakronde. Verder kun je op afstand je robot aanzetten. Dus als je ergens bent en je wilt terugkomen in een schoon huis, dan kun je hem op afstand aan of uitzetten. Erg handig vind ik zelf.

Ik heb 3 kleine kinderen, een kat en een konijn die in de woonkamer staat en soms losloopt. Een dingetje is wel dat al het kleine spul opgeruimd moet zijn voordat de robot aan zijn ronde begint. Een groot voordeel hiervan is dat het huis iedere dag netjes opgeruimd is. Vaak zwierf er her en der speelgoed rond en kleine prulletjes. Sinds deze robot in huis is, is elke dag het huis opgeruimd. Dat geeft veel rust en is erg fijn.

Wat ik erg fijn vind is dat de robot zowel kan stofzuigen als dweilen. Normaal dweil ik 1x in de week omdat het toch wel veel werk is om dat zelf te doen. Nu zet ik de robot aan en hij doet zijn werk. Ook kun je zelf aangeven wat hij moet doen, dus vaak zet ik ook de dweilfunctie aan. Ideaal! Er zitten drie verschillende soorten dweilen bij de robot; 1 standaard dweil, 1 animal Scrub dweil, 1 fluffy dweil. Het waterreservoir vind ik echter wel te klein. Er is geen indicatie wanneer deze leeg is waardoor ik zelf bij moet houden wanneer ik het bij moet vullen. En aangezien mijn vloeroppervlakte best groot is moet ik dit wel bijhouden en bijvullen.

De handleiding vind ik te summier. Doordat de handleiding erg beknopt is heb ik op internet moeten uitzoeken waar welke dweil voor was. Dit was net zo als met de drie verschillende borstels die je erbij krijgt. Niet duidelijk beschreven waar wat nou precies voor is. Dat vind ik wel een minpuntje. Dit zou beter moeten zijn en zeker met zo'n duur apparaat dat zoveel functies heeft.
Wat ik ook een minpuntje vind is de sensor bovenop het apparaat (ronde uitstekende ding). De tvkast en nog een grote kast is te laag waardoor de robot er niet onder kan doordat de sensor hier tegenaan komt. De sensoren aan de voorkant zien dit niet en blijven proberen om onder de kasten te komen. Het gevolg is dat de bovenkant iedere keer tegen de onderkant van de kast botst. Dat lijkt mij niet goed hiervoor. Wat wel een groot voordeel van de app is, is dat je bepaalde zones in kan stellen waar hij dan niet moet komen. Ik heb deze twee kasten gemarkeerd als no-go zone waardoor hij niet meer probeert om eronder te komen om schoon te maken. Een erg handig extraatje van de app. De sensors zijn verder erg goed. Hij ziet de randen van de trap waardoor hij niet naar beneden valt en andere hoogteverschillen. Ook botst hij verder niet tegen de muren e.d. op door de sensor. Alleen lage kasten zijn dus een dingetje.

Het geluidsniveau vind ik wat aan de hoge kant. Ik kan hem bijv. niet aanzetten als mijn kinderen op bed liggen. Maar daardoor heeft hij wel weer veel zuigkracht. En dat is te merken aan mijn schone vloer. Ook als je het bakje leegt en ziet wat er allemaal in zit... Tot zand en fijn stof aan toe.

Ondanks wat kleine dingetjes ben ik erg tevreden over deze robot!

Pluspunten

• Komt overal, ook hoeken en randen
  • Uitgebreide app, handig in gebruik
  • Gebruiksgemak
  • Zowel stofzuigen als dweilen
  • Op afstand te bedienen, ook als je niet thuis bent

Minpunten

• De sensor bovenop steekt te hoog uit
  • Geluidsniveau
  • Handleiding te summier
  • Klein waterreservoir

merel& erwin 23-06-2021

Rowie, onze stofzuigende huisgenoot.

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Deze stofzuiger kan onderscheid maken tussen kleden en harde vloerbedekking, zoekt zelf zijn weg door het huis en kan op de koop toe ook nog een dweiltje over de vloer halen. Wat ons betreft een blijver, alhoewel hij wel erg aan de prijs is. Ideale huisgenoot, die bij ons ook een naam heeft gekregen 'Rowie'.
Wel nog onduidelijk is waar we reserve-onderdelen kunnen krijgen, zoals nieuwe borstels of een dweil.

Pluspunten

• kan dweilen
  • vindt erg goed zijn weg in huis
  • zones van de kamer aanmerken als 'no go'.

Minpunten

• onduidelijke handleiding
  • kan maar een verdieping in kaart brengen

Melie85 23-06-2021

Blij verrast!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Ik vind het erg fascinerend en het is toch ook nog een vrij grote robot. In de instructie staat dat deze eerst volledig opgeladen moet worden alvorens je hem kan gebruiken. Het installeren van het laadstation en de robot erop leggen ging erg eenvoudig. Nadat hij een paar uur heeft opgeladen besluit ik om de app te installeren en te koppelen aan de robot. Dit ging ook vrij gemakkelijk en besluit dan ook niet langer te wachten en druk de robot aan. Hij brengt de ruimte goed in beeld en gaat aan de slag en via de app kan ik precies waar hij is geweest en wat hij nog moet doen. De eetkamer tafel en stoelen vind je lastig omdat hij er niet onderdoor kan, hij blijft niet onnodig lang proberen en gaat voortvarend door naar het volgende deel: het vloerkleed. Hier kan hij helemaal niks mee en loopt elke keer vast. Jammer! Die heb ik dus als No Go Zone ingesteld. Dit is even zoeken maar gaat goed.

Nu is het tijd om de dweil te proberen! Volgens instructie het reservoir gevuld en de vastgemaakt. Erg handig dat je kan instellen hoe nat je hèm wilt laten dweilen. Ook dit gaat goed en ben erg verrast over het resultaat van stofzuigen en dweilen. Vervolgens op de bovenverdieping gezet waar alleen tapijt ligt. Dit gaat hem al veel beter af dan het vloerkleed en zuigt keurig. Ook de badkamer neemt hij mee alleen is de drempel te hoog om er zelf weer uit te kunnen komen dus hier moest ik hem bij helpen. De trap lokaliseert hij ook goed en valt er dan niet van af.

Ik had het fijn gevonden als je meerdere kamers kon opslaan en hij deze dan ook zou herkennen. Positief: - maakt goed schoon; - dweilt ook goed; - App werkt erg makkelijk; - Intuïtief.
Verbeterpunt: - Papieren handleiding erg onduidelijk; - Geen uitleg over de verschillende accessoires die erbij zitten,

Al met al erg verrast over wat deze robot kan en hoe hij zelfstandig hij aan het werk gaat. Ook het stofreservoir zit goed vol dus hij draagt zeker bij aan een goede schoonmaak.

judofreak86 20-06-2021

Geen weg terug, na het gemak van de robot te hebben ervaren

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Inmiddels hebben we deze robot stofzuiger nu zo'n anderhalve maand getest. We hoorden vooraf wisselende ervaringen van vrienden en wilde het graag eens uitproberen zonder direct ergens aan vast te zitten. Via theinsiders kwam de test optie voorbij en we zijn overtuigd van de meerwaarde van dit apparaat.

Het apparaat is echt een aanwinst voor ons huishouden. Stofzuigen was echt een van de klusjes waar tegenop werd gezien. Maar nu dankzij onze robot niet meer. Je zet hem via de app gewoon aan het werk terwijl jij ondertussen andere dingen kunt doen. Heerlijk! De zuig functie werkt goed: stof, vuil, zaagsel van de hamster, t verdwijnt allen als sneeuw voor de zon. Ombouwen naar de dweilfunctie is ook vrij simpel en het dweilen zelf is ook prima voor het even opfrissen van de kamer.
De app en het apparaat met de functies ontdekken kost even, maar is leuk en uiteindelijk spreek het wel voor zich, maar het staat nergens handig in een handleiding.

Als we een nadeel van het apparaat moeten noemen is dat hij soms wat luidruchtig is, op de turbo stand, maar goed, een normale stofzuiger maakt nog veel meer herrie. En gelukkig hebben we sinds de komst van onze test robot, die oude herrieschopper weinig meer hoeven te gebruiken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • functies werken goed
  • schoonhuis terwijl je zelf andere dingen kan doen
  • uitgebreide app

Minpunten

• lawaai bij turbo
  • kan net niet overal onder

Linda 20-06-2021

Bevalt erg goed!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Wat een fijne stofzuiger om erbij te hebben en om aan het werk te zetten als jij er even geen zin in hebt of als je als je even weinig tijd hebt. De stofzuiger maakt goed schoon, zowel gewoon het stofzuigen als met dweil. Let er wel even op dat ie de hoekjes en randjes soms niet even goed kan meepakken (vooral met het dweilen). Maar voor de rest echt top. Batterij gaat lang mee, je kunt makkelijk het hele huis door de stofzuiger laten schoonmaken. Enige verbeterpunt voor mij zou het gebruiksvriendelijkheid van de app zijn. Je moet hier echt even je weg in vinden (zoals bijvoorbeeld hoe te werk gaan bij een nieuwe kamer), maar zodra je dit weet (gewoon start en laten scannen) werk het top. Ook het aanmaken van kamers en eventuele no-dweil zones mag voor mij nog wat makkelijker gemaakt worden.
Daarnaast is het soms ook vervelend dat de robotstofzuiger net niet overal onderdoor kan. Zo kan hij bijvoorbeeld niet onder het bed. Dat is erg jammer, maar dit doen we daarom maar met de andere stofzuiger nog na.

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Op afstand aan te zetten
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Kan niet overal onder
  • Gebruiksvriendelijkheid app

s**8@h**l.com 19-06-2021

Hele fijne toevoeging voor het dagelijkse schoonmaakwerk

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Hele fijne robotstofzuiger, voor het dagelijkse schoonmaakwerk.
De installatie was wat ingewikkeld, maar dat kan aan mij liggen. Ook was het niet helemaal duidelijk voor welk gebruik welke accessoire was, en of de stofzuiger ook zonder de dweil te gebruiken is, maar proefondervindelijk uitgevonden.
Brengt kamer goed in kaart. Overzichtelijk weergegeven in de app, waarin ook gebieden af te bakenen zijn. Handige functies om kamer in meerdere segmenten in te delen, die los van elkaar schoongemaakt kunnen worden. Kan ook op 1 specifieke plek snel schoonmaken. Zuigt zowel tapijt als houten vloer goed. Ik ben onder de indruk van de zuigkracht en de gestructureerde aanpak van het zuigen van het hele gebied. Ook de dweil doet goed zijn werk. Zowel stofzuiger als dweil erg fijn voor de dagelijkse schoonmaakklus, niet helemaal voor het grondige werk, maar dat was ook niet de verwachting. Enige minpuntje vind ik het lawaai, maar je kunt hem natuurlijk ook aanzetten als je niet thuis bent.

Pluspunten

• Slimme app
  • Schoonmaakwerk

Minpunten

• Lawaai

fkeijzer 18-06-2021

Snelle, efficiente robot stofzuiter. Een aanrader!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Wat een fijne robotzuiger. Een stuk betere performance dan een andere die we al een tijdje hebben. Deze scant de kamer echt en is super efficient in het schoonmaken. Snel dus het hele huis door.
De app werkt ook eenvoudig en je kunt daar zones instellen waar de zuiger niet mag komen.
Het geluidsniveau van de Rowenta is zeer bescheiden en met de veel kortere tijd die hij nodig heeft vermoeden we dat we hem in gaan stellen om lekker tweemaal per dag het huis te doen. Voor het dweilen krijg je drie dweilen meegeleverd: een blauwe standaarddweil, een rode voor hardnekkiger vuil welke wij gebruiken voor bijvoorbeeld de houten vloeren, en een groene elektrostatische. Het dweilen is een mooi aanvulling, maar heeft uiteraard niet dezelfde kracht als zelf een dweil door de ruimte halen. Wel voelt het direct nog een tikje schoner in huis en met drie kinderen en alle beesten in huis is dat erg fijn. Een absolute aanrader voor een druk gezin!

Pluspunten

• Snel
  • Maakt goed schoon, ook aan de randen
  • Verboden zones werkt fijn

Minpunten

• Bakje gaat er minder makkelijk uit

Jordy 17-06-2021

Mooie en goede robotstofzuiger

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Deze robotstofzuiger is erg eenvoudig te installeren en hierna via de applicatie goed in te stellen. Zones instellen waar de stofzuiger niet man komen is eenvoudig en hierna komt de Rowenta hier ook daadwerkelijk niet. De Rowenta kan ook kattenharen en kattenbakgrind zeer goed opruimen.

• Zuigt goed

Minpunten

• Kan niet onder de bank

m**5@h**l.com 16-06-2021

Fijn robotstofzuiger die je een handje helpt

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Ik mag deze Rowenta robotstofzuiger testen en ik vind het een geweldig ding. Je moet wel overal opruimen wat op de grond ligt, anders kan hij niet verder gaan. Vooral de kabels kunnen hem belemmeren. Ik heb geprobeerd bij de trap, hij gaat niet verder dus valt ook niet. Wel slim hoor. Dweilfunctie doet ook wel wat die moet doen. Wat erg prettig is dat hij onder mijn bed kan zuigen. Alleen daarvoor kan ik het zelfs aanschaffen.
Ik kan de app niet vinden op playstore, ik denk dat die alleen een IOS app hebt, wel jammer. Daarom kan ik niet met de app gebruiken. Ik druk gewoon op de knop hij begint te stofzuigen. Eerste dagen moest ik wel even wennen, maar nu gebruik ik hem wel paar keer in de week.

Pluspunten

• Zakloos
  • Dweilfunctie
  • Gaat zelf naar de oplaadstation

Minpunten

• Kleine watertank
  • Geen app oor Android
  • Prijzig

Tjerk 14-06-2021

Rowenta robot stofzuiger ideale hulp

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Fijn apparaat werkt goed maakt niet teveel geluid.

Werkt samen met de app geeft een goed beeld van de kamer waar hij stofzuigt. Zuigt krachtig in de basis stand. Kun je programmeren en laten zuigen als je niet thuis bent. Kan onder de bank en kast zuigen.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Wendbaar

Shann 14-06-2021
Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Een hele fijn en handige stofzuiger en dweil in 1. Hij doet zijn werk erg goed, ik gebruik hem alleen als ik een keer geen tijd heb om het huis schoon te maken. Makkelijk in gebruik en handig dat je een app hebt op je telefoon om de zones in te stellen waar hij wel en niet mag komen. Helaas lukt het instellen daar van niet, maar de app gebruik ik wel. Een echte aanrader!

• Handig in gebruik

Minpunten

• Opladen

Dree 14-06-2021

Super robot!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Ik ben erg blij met de robot. Niet alleen omdat hij zuigt, maar ook dweilt. De bot scant eerst de gehele ruimte en begint dan automatisch (of met de hand) aan z'n schoonmaakbeurt. Deze worden door 2 ronddraaiende kwastjes en een grote borstel in de midden uitgevoerd. Ik heb de bot om de 2 dagen gebruikt om te zuigen en hierdoor hoefde ik maar 1x per week (zonder huisdieren) gewoon te zuigen. De gebruiksaanwijzing is waardeloos. Zo kon ik op internet ook niet vinden waar de borstels of doekjes (die erbij zitten) precies geschikt voor waren. Het is dat de bot zo duur is, anders had ik deze voor boven en beneden aangeschaft!

• Makkelijke app

Minpunten

• Statische buitenkant, trekt stof aan
  • ziet een kleed als een obstakel

Peter H 11-06-2021

Goede aanwinst in het gezin.

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Het product doet wat het zegt. Stofzuigen en dweilen.
Het stofzuigen gaat hem goed af.
De robot is makkelijk in te stellen, ondanks de wat onduidelijke gebruiksaanwijzing.
Hij bereikt ook de wat moeilijkere plaatsen zoals onder de tafel tussen de poten van de tafel en de stoelen.
Hij doet echt zijn best om alle plekken te bereiken.

Dweilen gaat ook alleen moet je wel opletten dat er nog voldoende water in zit. Er komt tussentijds geen signaal dat het water bijgevuld dient te worden.

Een goed apparaat dat wel wat aan de prijs is maar een aangename aanwinst is in ons huishouden.

Pluspunten

• Zuigkwaliteit
  • Komt ook oop moeilijke plekken
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• de handleiding kan beter

jimmy 10-06-2021

goed product, alleen de prijs...

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

De stofzuiger werkt naar behoren hij zuigt perfect door de kamer. Het dweilen daarintegen valt ons wat tegen dat waar wij een houten vloer hebben, je ziet echter wel dat hij er geweest is maar of het nu echt schoon is.. Na de app te hebben geinstalleerd gaat hij op verkenning en scant hij de hele woning nauwkeurig. Vervolgens kun je hem de hele woning laten doen of een ruimte. De no-go zone is makkelijk tijdens het dweilen, zo gaat ie niet over de mat. Dit werkt tevens wel intuïtief. Het voordeel is dat hij onder baken bedden en kasten kan. Het nadeel is toch wel de prijs die behoorlijk hoog is voor een beetje luxe..

Pluspunten

• app
  • zuigkracht is instelbaar
  • design
  • je wordt er niet moe van

Minpunten

• prijs
  • dweilen op hout
  • gebruiksaanwijzing

Ericpeeeke 07-06-2021

Goede robotzuiger, wel duur

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

De robotzuiger zuigt echt goed, en het dweilen helpt ook (een beetje). Ik heb eerlijk gezegd mijn gewone stofzuiger niet meer gebruikt voor de woonkamer/keuken/hal. Wel jammer dat de robot soms blijft hangen op ons (laagpolig) Perzisch tapijt. En dat je heel goed alle kabeltjes uit de weg moet stoppen, want daar draait ie zich in vast.
Er worden veel accessoires meegeleverd: twee verschillende borstels en drie dweilen.
Wat het verschil is tussen de dweilen is niet duidelijk, sowieso is de handleiding erg slecht en onvolledig, meer op het niveau van een Chinese robotzuiger dan van een Europees merk.
Mijn exemplaar begaf het na twee weken, met een kappotte lidar-melding. Na een paar keer helemaal resetten deed-ie het weer. Waarschijnlijk een exemplarische fout, maar wel slordig voor zo'n dure robotzuiger.

Pluspunten

• Reinigt goed
  • Slim en efficiënt
  • Veel accessoires meegeleverd

Minpunten

• Duur
  • Heel klein waterreservoir
  • Komt vast te zitten in tapijt en kabels
  • Onduidelijke handleiding

Leon1011 07-06-2021

Nooit meer zonder

Wat een fijn apparaat.
Met 2 kinderen en een full-time baan kom je soms wat tijd te kort.
Dit apparaat zuigt als je weg bent en kan ook nog eens dweilen.
Mijn programma is dus nu zo ingesteld dat er 2x in de week gedweild wordt en alle andere dagen even stofzuigen, zelfs als we op zaterdag even in de speeltuin zitten!
Ik wil niet meer zonder.
En na de updates werkt het apparaat beter dan ooit!

Pluspunten

• via app te bedienen
  • doet alles als jij van huis bent

Minpunten

• wel even goed uitzoeken hoe het apparaat werkt

babybecca 07-06-2021

Lekker relaxen tijdens het stofzuigen

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Wat heerlijk dat je de stofzuigrobot aan doet en deze gewoon het stofzuigwerk voor je doet! Het vergt wel wat voorbereiding want je moet er wel voor zorgen dat er niks op de grond ligt zoals lego of snoeren want dan kan de robot al snel een foutmelding geven. Maar goed, dan heb je dat meteen opgeruimd.

Het is fijn dat de stofzuiger meteen ook alle hoekjes waar je normaal niet komt meeneemt dat maakt dat de robot het net wat schoner zuigt dan je zelf zou doen. Al heb ik wel gemerkt dat sommige hoekjes toch lastig zijn voor deze robot. Als de oppervlakte erg vies is of de robot komt op een mat of vloerbedekking dan gaat hij extra hard zuigen.

Bij 'afgronden' wordt dit herkent door de robot dus je hoeft niet bang te zijn dat hij de trap afdondert. De robot geeft aan wanneer hij volzit en geleegd moet worden. Deze robot heeft trouwens ook een dweilfunctie.

De robot wordt hier dagelijks gebruikt en vervangt prima een gewone stofzuiger. Het is zelfs schoner dan als wij de gewone stofzuiger gebruiken.

Pluspunten

• werkt zelfstandig
  • ziet er geavanceerd uit

Minpunten

• maakt veel lawaai
  • is langer bezig dan als je zelf zou stofzuigen