LG Vcarpetx

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 143 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Vcarpetx op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Nick Hendrickx 12-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Mogelijkheden ,doet zijn werk ne behoren... sommige dingen ziet hij niet direct..( triptrap stoel , deurtje benche hand)

Gebruiksgemak ,top... wijst zijn eigen uit.

Vormgevind, strak zonder veel frul.

Duurzaamheid, gaat nog moeten uitwijzen.

Nick Hendrickx 12-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Persoonlijk stond ik in het verleden altijd twijfelachtig over een robotstofzuiger. Maar gezien mijn vrouw er wel achterstond en de vrijetijd in een gezin altijd maar minder en minder wordt hebben wij de Lg carpet aangekocht.
Gebruiksgemak is vrij simpel.
Vormgeving strak zonder teveel prul.
Mogelijkheden, het vervangt de gewone stofzuiger niet . Maar geeft je wel de kans om s’morgens te vertreken met broodkruimels, zand van de kinderen hun schoenen ed...op de grond en s’avonds thuis te komen in een huis wat voor 95 % gestofzuigd is . Zo houden we de grote stofzuigbeurt voor dagen wanneer er iets meer tijd is. Aanrader voor mensen die door hun gezinsleven, werk ed tijd te kort komen en toch niet constent met bezem en stofzuiger willen rondlopen.

reeferzone 08-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Heb sinds enkele dagen de lg homebot carpetx in huis...
Ik had hiervoor jaren een robotstofzuiger van robot gehad. De allereerste versie en de roomba 630. Hier was ik wat betreft schoonmaak resultaat best tevreden over, maar ik dacht tijd om eentje te kopen die slimmer te werk gaat ipv random door het huis te gaan en bijna overal tegenaan te gaan.

Mogelijkheden:
Kwa mogelijkheden denk ik voldoende en vergelijkbaar met de roomba.

Gebruiksgemak
De homebot is programmeerbaar om op bepaalde tijdstippen te gaan stofzuigen wat superhandig is. Wanneer je deuren laat openstaan gaat hij automatisch kamer per kamer afwerken zonder dat je daarvoor de kamerdoorgangen electronisch moet afbakenen(roomba). Wanneer de homebot klaar is gaat hij meestal recht naar zijn docking zonder te moeten zoeken. (roomba had soms 15 min nodig om zijn docking te vinden).
Wat ook een voordeel is dat hij heel stil is, dit viel direct op toen ik hem voor het eerst aanzette. Dus indien nodig kan je hem zijn werk laten doen terwijl je in dezelfde kamer bent.
De homebot gaat in rechte lijnen te werk wat maakt dat hij veel sneller klaar is dan een stofzuigrobot die random te werk gaat.
De hoeken neemt hij slim aan zodat meeste vuil opzuigt.
De homebot botst veel minder dan de roomba maar botst af en toe toch nog eens.
Dit zou volgens mij softwarematig moeten kunnen opgelost worden doordat lg de programmatie verfijnt.
Wat wel tegenvalt is dat hij niet onder mijn zetel wil gaan. ik had voordien de vrije ruimte onder de zetel opgemeten en leek me geen probleem. Maar de homebot wil er echter niet onderdoor. hij ziet onze zetel als een object dat hij moet ontwijken.
Ben nu aan het experimenteren met blokjes onder de poten van de zetel te steken.
Heb hem als test 1cm verhoogt wat maakt dat hij er nu soms onder wil maar blijkbaar niet echt systematisch te werk gaat. Ga nog eens testen met zetel nogmaals te verhogen.
Het vuilopvangbakje is snel en gemakkelijk leeg te maken.
Kwa duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet veel zeggen.
Hopelijk gaat hij evenlang mee als mijn 2 Roomba's.

Vormgeving:
De homebot carpetx ziet er straks en modern uit en is netjes afgewerkt. De zwarte uitvoering is de meest neutrale van de 3. Hetgeen mij vrouw wilde. Echter vond ik de zwart/rode ook wel iets hebben maar natuurlijk meer opvalt.

Carl Cordier 17-01-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Sta werkelijk versteld van wat dit duiveltje doet al wel allemaal kan! Super tof!! Hij kruipt werkelijk overal onder en doet een grondige reiniging van de volledige kamers.

sgielis 29-12-2013
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Over het algemeen zijn we zeer tevreden van onze aankoop. In het begin is het zeker boeiend om in de gaten te houden van hoe de robotstofzuiger zijn weg zoekt door het huis. De LG robotstofzuiger doet dit goed en lijkt vrij gestructureerd te werk te gaan. Hij heeft geen problemen met onze tapijten. En ook over de voet (ronde metalen plaat op rubbers) van de barkrukjes in de keuken gaat hij zonder al te veel problemen. Indien de stoelen in de eetkamer niet omhoog staan zoekt hij goed zijn weg om rond de poten. En als hij 'denkt' ergens door te kunnen door het een zetje te geven dan zal hij dat ook doen. Ook de poten van de tafel lijkt hij met een patroon te stofzuigen. Al bij al een nuttige aanwinst.

Er zijn wel nog een aantal probleempuntjes:
* soms rijdt hij zich vast op de deurstop (inox cylinder van 3 a 4 cm hoog, vastgeschroefd aan vloer)
* hij kan net niet tussen de houten kinderstoeltjes maar probeert toch (en dan zit hij vast)
* Onze nachtkastjes zijn net te laag voor de stofzuiger en er ligt een mat voor. Dit is geen goede combinatie want daarop rijdt hij zich vast.
* Soms lijkt het of hij stukken van de ruimte vergeet. De eerste keer deed hij het heel grondig (bijna 2 uur over gedaan). Daarna gaat hij een stuk sneller. Maar hierbij vergeet hij soms een stuk van de ruimte (bij ons een deel achter schiereiland keuken, doorgang is iets groter dan 1m). Dit is ons al meerdere keren opgevallen. De ene keer komt hij er, de andere keer niet. Mogelijk helpt een firmware update of om de stofzuiger opnieuw in learning mode te zetten / te resetten.

Al bij al toch nog een score van 8 op mogelijkheden en gebruiksgemak. Moesten de bovenstaande probleempjes er niet zijn dan zou hij voor mij nog hoger scoren. Vormgeving is zeer goed (hij kan goed in de hoeken komen). Duurzaamheid is moeilijk in te schatten. Slechts een 8 voor duurzaamheid omdat ik dit op deze korte termijn moeilijk kan inschatten. Het is me ook niet duidelijk waar ik vervangstukken kan kopen (HEPA filter, borsteltjes, ...) indien nodig.

steven&charlotte 28-12-2013
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Ben net in bezit van mijn robotstofzuiger en tot nu toe ben ik meer dan tevreden.Ik had eerst mijn twijfels maar deze waren onterecht.Ik kan deze alleen maar aan raden aan iedereen en zeker voor mensen die een hond hebben.