AEG RX9-2-6IBM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-6IBM op Kieskeurig.be.

Stanneke 12-10-2020

Geweldige ervaring

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Geweldig deze stofzuiger. Toen hij bezorgd werd had ik er al zin in om te gaan testen. De handleiding is niet echt handig maar via Youtube en de app, heb ik het voor elkaar gekregen hem te activeren. Het is heel handig. Je kunt hem per dag instellen, zodat je huis gestofzuigd wordt, op momenten die jij wilt. Hij maakt wel veel geluid, maar verder is hij prima. Na enkele dagen verlies de borstel enkele haren maar er zit gelukkig een reserve borstel bij. De parketvloer, het laminaat en de tegels zien er in het hele huis super schoon uit. Het verbaast mij dat er iedere keer zoveel vuil nog opgezogen wordt. Zelfs de mat bij de voordeur wordt gedaan.
Jammer dat de trappen in huis nog met een andere stofzuiger gedaan moeten worden.

Er zitten diverse opties op de oortjes. Zo ben je met Ambient Aware of TalkThru niet volledig afgesloten van de buitenwereld wanneer je de oortjes in hebt. Je moet het volume dan niet harder zetten, want dit merk je pas als je die opties weer uit zet en je met vol volume de muziek in je oor krijgt. De opties zijn zowel via je mobiel met een app als via de oortjes te bedienen. Ik heb de gebaren nog niet helemaal onder de knie, maar harder en zachter zetten en pauzeren lukt prima. De Bluetooth verbinding is snel opgezet en wordt direct weer opgepakt wanneer je ze uit de case haalt.

De JBL Live 300TWS is zeker een aanrader wanneer je iets over hebt voor je draadloze oortjes

Pluspunten

• Werkt heel goed
  • Alle soorten vloeren doet hij geweldig
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• de gebruiksaanwijzing vind ik niet fijn.
  • borstel slijt erg snel.
  • Maakt veel geluid

deVries 26-11-2020

Boven verwachting

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Mijn idee was om een stofzuigrobot en een losse stofzuiger te kopen. Die losse stofzuiger is niet meer nodig want de robot presteert ver boven verwachting! Hij is vrij duur (vind ik), maar het is een degelijk apparaat. Voor mij werkt hij het beste als ik hem het hele huis in 1x laat doen ipv met zones werken. In een paar sessies leert hij je huis kennen en het algoritme wordt beter.

Grote pluspunten ten opzichte van een gewone stofzuiger: hij doet de randen heel goed, hij komt onder meubels (kasten, bank, bed) en alles gaat automatisch.

Minpunten: hij heeft vaak moeite met onze droogloopmat bij de voordeur die lager ligt dan het parket. Hij gaat er denk ik van uit dat een mat of kleed hoger ligt dan de vloer.
Soms rijdt hij zichzelf klem op schuine meubelpoten.
Je moet van te voren de vloer goed leeg maken: geen snoeren of touwtjes op de vloer.

Wat voor mij vooral boven verwachting is gebleken is dat het zuigresultaat hetzelfde of beter is dan met een gewone (goede) stofzuiger. Dus in plaats voor er bij kan deze robot gewoon je enige stofzuiger zijn.

Ons appartement is groter dan 100 m2. In het begin moest hij tussendoor 2x opladen. Nu heeft hij geleerd om met 1x opladen de hele woning te doen met alle hoeken en gaten.

Valesca 19-11-2020

James hoort er bij

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

De robot kwam in een mooie doos binnen. De handleiding is eenvoudig en de robot was snel startklaar voor gebruik. De app vond ik niet helemaal duidelijk maar dankzij mijn dochter was ik er snel vertrouwd mee.
Deze robot is echt een mooie toevoeging in ons huishouden.
We stofzuigen nu nog maar 2 keer per werk naast onze "James", in plaats van iedere dag. De robot zuigt heel secuur. Het ziet er na ongeveer een uur echt schoon en fris uit hoewel ik dat ietswat lang vind. Alle haren van onze katten en honden zijn weg. Hij is niet heel stil maar dat vind ik wel opwegen tegen zijn stofzuigscills. Hij ziet er mooi uit en is makkelijk te bedienen. De dieren reageerden er goed op. Ik zou de robot ook durven te gebruiken als ik niet thuis ben.
De robot is sterk, hij zuigt losliggende laagpolige kleedjes en neemt redelijk hoge drempels zoals naar de gang en de badkamer. Je kan de app zo instellen dat hij bepaalde zones extra doet naar behoefte.
Hij geeft aan wanneer hij geleegd moet worden en het legen van het reservoir is zeer makkelijk.

Kortom, wij zijn blij met onze "James" em hij mag zeker blijven!

wvdm 16-11-2020

Een super machine!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Deze robotstofzuiger is echt een super machine! Deze robotstuifzuiger werkt vind ik perfect, heeft een brede reinigingsbaan 22cm! Deze robot stofzuiger is van zeer goede kwaliteit wat je merkt aan de bouw van het product en het voelt robuust aan. Mooi is het Unieke 3D Vision systeem, wat mij opviel is dat het apparaat ook echt viezigheid ziet liggen, de robotstofzuiger rijdt ernaartoe en gaat weer verder. Ook scant de robotstofzuiger de hele kamer en detecteert tafels, stoelen, kinderspeelgoed etc al voor dat deze er bijvoorbeeld tegen aan rijdt. Ook een voordeel is de snelle laadtijd de accu is zomaar weer vol, dus als er meerdere ruimtes gestofzuigd moeten worden kan dit snel achter elkaar. Als de robotstofzuiger leeg is rijdt de robotstofzuiger zelf weer naar zijn laad station. Ook de app is zeer handig, ben je even niet thuis, dan kun je de robotstofzuiger op afstand aanzetten, zodat wanneer je thuis komt het huis gestofzuigd is. Samengevat, een beest van een apparaat.

Pluspunten

• Oplaadtijd
  • Kwaliteit
  • 3D vision
  • App

Woutervdm 16-11-2020

Een perfecte hulp!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Wat een fantastische robotstofzuiger, een hulp in huis. Deze robot stofzuiger is een zeer goed apparaat, zeer goede kwaliteit wat je merkt aan de bouw van het product. Hij is makkelijk te instaleren en te bedienen met je smartphone. Je kunt hem altijd aanzetten wanneer je wilt. Ook de vorm is goed uitgedacht, door de unieke driehoekige vorm komt de robotstofzuiger in elk hoekje, naast dit voordeel is de borstel, ook wel PowerBrush een goede uitvinding, deze borstelt al het vuil van de grond. Ook het 3D mapping navigation is een mooie uitvinding, in de app kun je precies zien waar de robotstofzuiger is geweest. Door de breede reinigingsbaan van 22 cm kan deze robotstofzuiger een grote ruimte met gemak aan. Wat mij ook opviel is dat de accu snel opgeladen was na een aantal ruimtes. Conclusie; slim en degelijk apparaat van een zeer goede kwaliteit waar je tijd mee koopt!

Sharondbr 27-10-2020

Een aanrader voor iedereen!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken mogen testen en daar was ik heel erg blij mee!

Hoeveel moeite is het om even de stofzuiger door het huis te halen?! Ik vond het altijd wel meevallen. Tot we deze in huis hebben gehad. Wat heerlijk!

We hebben huisdieren en kinderen die vaker niet dan wel hun schoenen uittrekken. Resultaat is haar en zand op de vloer. En je neemt zoiets gauw mee aan je sokken door het huis.

We stelden deze stofzuiger zo in, dat hij een ronde had gemaakt, voordat we thuis kwamen van werk of school. Het scheelde een hoop tijd, waardoor we meer tijd hadden voor andere (leuke) dingen. :)

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker aan een ieder aanraden om deze aan te schaffen. En waarom ik dan geen 10 geeft vraag je je misschien af? Nou, er is altijd ruimte voor verbetering. Bijvoorbeeld een wat groter reservoir en een app met iets meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Komt tot in de hoekjes
  • Kan drempels aan
  • Heeft een handige app
  • Heeft een extra sterke stand

Minpunten

• Klein reservoir

Hanna64 23-10-2020

Maakt het leven makkelijker

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik gebruik de robot voor het dag-tot-dag schoonmaken van mijn huis. De robot doet dit zeer zorgvuldig, ondanks het feit dat het een "moeilijke" ruimte is met veel obstakels.
Mooi strak design, handig te bedienen met de app.
Heel veel robots zijn rond, maar de AEG heeft een driehoekige ontwerp.

Unieke driehoekige Trinity shape en de PowerBrush maakt de robot overal grondig schoon in hoeken, langs wanden en ook moeilijk bereikbare plekken.

Het scheelt je een hoop werk en tijd.
Rijdt dagelijks zijn rondje in het huis en pikt van alles op. Hij neemt het vloerkleed goed mee. Opvallend is als hij het vloerkleed beklimt gaat er een andere motor in werking. Dan werkt hij intensiever dan wat hij doet op onze plavuizen vloer.

Hij manoeuvreert ook probleemloos rond obstakels en poten van stoelen en kasten.
De borsteltjes en wieltjes zijn gemakkelijk te verwijderen of schoon te maken, en de opvangbak schuift er ook met gemak uit, dus je moet zeker niet technisch aangelegd zijn om ermee overweg te kunnen.

Hij gaat ook zelf terug naar zijn laadstation. Dit is super handig als je het zelf bent vergeten.

Ik kan deze robot zeer sterk aanbevelen!

Pluspunten

• Reinigt grondig
  • Supersnel

Minpunten

• Geluid

Sharondbr 20-10-2020

Ontzettend handig

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

We hebben een druk leven met gezin en fulltime banen. In huis lopen ook 2 honden, die met regelmaat een deel van hun vacht los laten. Eigenlijk kunnen we iedere dag wel de stofzuiger door het huis halen, maar daar is geen tijd voor. We besteden onze tijd liever aan elkaar en leuke dingen.

Om ons wat te verlichten hebben we sinds een paar weken deze handige stofzuiger. Ik twijfelde een poosje, maar er moest iets gebeuren, dus toch besloten om ‘m te kopen.

De stofzuiger had snel onze beneden verdieping, waar we de stofzuiger gebruiken, in kaart gebracht. Ontzettend handig! Echt een stukje moderne techniek die heel welkom is!

Als we na een lange dag thuiskomen, heeft de stofzuiger al een ronde gemaakt. Zo hebben we ‘m ingesteld via de app. Fijn dat er geen haar, zand en kruimels liggen. Scheelt ook een heleboel doorlopen naar andere verdiepingen in huis!

Het reservoir is niet zo heel groot, na een zuigbeurt moet deze geleegd, maar dit gaat eenvoudig en snel! Ik had zelf nog graag een melding gekregen als het reservoir vol is, helaas doet hij dat niet. Maar ik zou ‘m er niet voor laten staan in de winkel. Het is een fantastische stofzuiger!

Huitema 19-10-2020

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Zeer tevreden met deze robotstofzuiger, ons huis is schoner dan ooit! Door de vorm (driehoek) komt hij vrijwel overal, ook onder de bank en in hoeken. Moeilijk bereikbare punten zoals onder de stoelpoten is eenvoudig opgelost door de stoelen even op de tafel te zetten. Zuigkracht is goed, minstens zo goed als een handstofzuiger. Het laaddock hebben we onder de bank staan, stofzuiger staat daarmee uit het zicht. Hij stofzuigt ook de bovenverdieping, hij begint en eindigt dan waar je hem neerzet, het is geen probleem dat zijn laaddock beneden staat. Ondanks dat we geen drempel voor de trap hebben valt hij er niet vanaf, omdat hij diepte waar kan nemen. Moeilijk bereikbare plekken zoals onder het bed zijn schoner dan voordat we deze stofzuiger hadden. Bediening via de app is eenvoudig en je kunt instellen op welke dagen hij aan het werk moet. Hij maakt veel lawaai, maar als je hem laat zuigen als je er niet bent heb je daar geen last van.
Kortom, wij zijn zeer tevreden en willen niet meer zonder.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Bereikt moeilijke punten

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Duur in aanschaf

Jan 16-10-2020

Deze gaat nooit meer weg.

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Deze stofzuiger slaat echt alles. Hij slaat niets over, heeft nog nooit ruzie gehad met een snoertje ofzo. Zuigt super. En ziet er ook mooi en compact uit. Hoekjes waar hij echt nietn kan komen worden dagelijks even langs gereden om te kijken of hij misschien toch een gaatje ziet.
Ik heb een paar dagen later meteen een tweede gekocht en een robotzuiger van een ander merk de deur uit gedaan.

Joep 14-10-2020

Lange accu duur en grote opvangbak

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Deze robot stofzuiger heeft een lange accuzuur die de gehele Begane grond in een keer kan Schoonmaken, dit kan ook mede door de 70% grotere opvangbak. Ook kan deze over een verhoging tot 2,5 cm hoogte. Verder werkt de robot zeer nauwkeurig door de 3D vision. De aansturing van de robot gebeurt via een app. Deze app is makkelijk en overzichtelijk. Kortom een musthave voor ieder huishouden

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Grote opvangbak
  • Makkelijke besturing

Minpunten

• Heeft lichte vertraging met de app

stanneke 11-10-2020

Wat een geweldige ervaring.

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Toen de doos bezorgd werd, was ik al erg enthousiast. De doos ziet er al zo mooi uit. Dit gaat een belevenis worden.
Jammer dat ik niet meteen aan de slag kan, ik moet eerst lezen wat ik moet doen, voordat hij echt aankan.
De handleiding is niet echt duidelijk, maar het is gelukt om de app te downloaden en instructies te geven. helemaal leuk om te zien hoe de stofzuiger de omgeving scant.
Hij is wel nadrukkelijk aanwezig, maar hij stofzuigt prima. Onderweg verliest hij enige haren van de borstel, maar er zit gelukkig een reserve borstel bij.
Ik heb hem nu een week getest en hij bevalt, op het geluid na, prima. Als vervanger van een stofzuiger kan hij niet werken omdat hij natuurlijk niet de trap kan doen. Ondanks dat is het een echt aanrader.

Sander 08-10-2020

Wat wil je nog meer?

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Eindelijk was daar het pakketje, wat een einde ging maken aan het reguliere stofzuigen. Bij het openen van de doos kwam er een mooie, solide machine uit. Ik was van plan eerst de gebruiksaanwijzing te lezen, maar deze was zo summier, dan ik maar direct ben begonnen met de installatie van de stofzuiger en van de app. De eerste keer dat de robot gaat stofzuigen neemt de 3d Vision de gehele ruimte op, daardoor duurt het de eerste keer iets langer. Daarna zorgt de 3d Mapping Navigation dat de hele ruimte wordt schoongemaakt. Het schoonmaken gaat door middel van de Powerbrush en door de unieke driehoekige Trinity Shape, komt hij nagenoeg in alle hoeken en naden. Ik sta er werkelijk versteld van hoeveel de robot elke dag opzuigt. Doormiddel van de app is het erg makkelijk om de robotzuiger aan het werk te zetten. Mocht je niet thuis zijn en de accu is leeg, dan gaat de robot automatisch naar het laadstation en indien hij opgeladen is gaat hij weer aan de slag. Zo kom je altijd thuis in een fijn schoon huis. Het enige minpuntje is het geluid van de robot, dit zou wat zachter mogen, maar omdat ik de robot aan zet als ik niet thuis ben, is dit ook niet storend. Kortom de robot doet zijn werk geweldig, slaat geen plekje over, is makkelijk in gebruik en via de app is de robot van afstand te bedienen, wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handige app

Minpunten

• Geluidsniveau

Yorick 14-08-2020

Slimme robot maakt super schoon

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik vond het een dure aankoop, maar nu na twee maanden kan ik zeggen dat het echt goed bevalt. De robot leert al snel je hele huis kennen en past zijn plannen daarop aan. Hij neemt ook drempeltjes en de randjes onder de salontafels. Dit gaat soms wat klunzig. Hij heeft soms moeite met onze vaste deurmat die lager ligt dan de parketvloer. Hij gaat er van uit dat matten en tapijten hoger liggen. Ook vind ik hem minder goed als je zelf ruimtes definieert. Dan raakt hij soms de weg kwijt. Het beste werkt het als je hem het hele huis zelf laat bepalen. Ons appartement van >100m2 kost hem twee uur met tussendoor een keer opladen.
Wat me echt heel goed bevalt is hoe schoon alles wordt. Onder meubels, onder het bed, langs randjes en in hoekjes. Het resultaat is beter dan een gewone stofzuiger en dat had ik niet verwacht. Ik ging uit van zelf af en toe gewoon stofzuigen en de robot om het tussendoor bij te houden, maar de robot doet alles veel beter. Best raar om te zien hoeveel stof hij iedere keer uit een schijnbaar schoon huis haalt.