De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-4STN op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ri001 12-11-2020

Super product

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Heb dit toestel verkregen om te testen...volgens mij is het meer dan zijn centen waard!
Het toestel is mooi strak van design en doet volledig wat ik ervan verwacht had!
Toestelletje heeft een lange batterijduur en laadt zichzelf op zodra batterij plat zou gaan!
Via de app kan je hem gemakkelijk besturen en zelfs volgen terwijl jezelf op het werk bezig bent...tegen dat je thuis komt alles proper tot onder bed!!!
Dit is een gedroomd toestel voor mensen die druk leven hebben en hun weinig vrije tijd willen besteden aan zelf stofzuigen!
Gaat tot in de kleinste hoek botst nergens tegen en het geproduceerde “lawaai” is zeker te verdragen!
Als je alles omhoog zet gaat hij over onder door...zou mij zonder niet kunnen voorstellen...
TOPPRODUCT!

Pluspunten

• Makkelijk besturen en volgen met app.
  • Gaat tot in kleinte hoek
  • Botst nergens tegen
  • Keert vanzelf terug voor opladen
  • Strak design

Ann VG 02-11-2020

superhulp in huis

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik was al enkele maanden aan het twijfelen of zo'n robotstofzuiger wel iets voor ons huis was omdat er nogal wat spulletjes aanwezig zijn en de oppervlakte nogal verbrokkeld is. Ik sukkel ook al enkele jaren met mijn rug en dus was de moment gekomen om het toch maar eens uit te testen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de zuigkracht van de aeg. Hij staat op de stilste modus (instelbaar via de app) en maakt eigenlijk niet meer lawaai dan een gewone stofzuiger. Toch is alles proper: de kruimels en het zand op de vloer en ook de bollen kattenhaar. Hij gaat zonder moeite onder mijn kasten dus eigenlijk doet hij de job beter dan ikzelf. In het begin reed hij nogal onlogisch in het rond maar ondertussen heeft hij met zijn 3D vision een map gemaakt van het huis en gaat hij gestructureerd te werk. Op een klein uurtje is alles proper. Dit is ook de tijd dat hij kan halen alvorens weer terug op te moeten gaan laden. Hij doet dit allemaal vanzelf en dat is wel makkelijk. Na 3 veegronden is zijn reservoir vol en moet ik het manueel legen. Dat gaat makkelijk en vind ik dik oké. Mijn lange haren draaien rond zijn borsteltje (zoals bij elke stofzuiger) maar zijn makkelijk te verwijderen en beschadigen de borstel niet. Dit heb ik nog maar 1 keer moeten losknippen. In de app kan je ook een poetsschema opstellen per dag en per ruimte. Ik laat hem 1 keer per week rondrijden en als het nodig is, stuur ik hem doelgericht op de locatie waar het vuil is af via de app. Ik zou hem niet meer kunnen missen. Hij is misschien iets trager dan wanneer ik zelf zou stofzuigen, maar hij geeft me tijd om andere dingen te doen. Terwijl hij stofzuigt, maak ik al het aanrecht en zo proper. Alles gaat zo veel sneller. Ook het driehoekige design en de kleur vind ik een pluspunt aan de AEG. Ik ben erg tevreden en wil hem niet meer missen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • reservoir

Demchar 21-10-2020

Handig hulpmiddel voor een proper huis

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

De stofzuiger heeft een erg mooi design. Het vuil wordt heel grondig weggehaald dankzij de driehoekige vorm in combinatie met de borstel. Het vuil wordt door deze borstel weggeveegd op de plaatsen waar de stofzuiger niet aan kan. De stofzuiger kan in verschillende modi zijn werk doen: stil, normaal of krachtig. De onze staat standaard op stil ingesteld. Ondanks deze “zuinige” optie doet de stofzuiger perfect zijn werk en is alles heel grondig gestofzuigd. De stofzuiger geeft ook de plattegrond van ons huis juist weer. Wij hebben een hoogpolig tapijt. De stofzuiger raakt met gemak op dit tapijt, maar omwille van de oneven structuur van de haren van het tapijt raakt hij niet meer vooruit. Daarnaast raakt de borstel vastgedraaid in het tapijt. Hierdoor valt de stofzuiger in beide situaties stil, wat uiteindelijk een veilig gevoel geeft wanneer we niet thuis zijn. Na dit voorval heb ik het tapijt aangeduid als een te vermijden zone, waardoor hij dit deel niet stofzuigt. Een nadeel is dat de stofzuiger, wanneer hij bepaalde plaatsen van de plattegrond niet herkent (zoals de stoelen die soms onder de tafel staan, soms niet), weinig moeite doet om die plaats opnieuw te verkennen. Wat ik toch wat mis aan deze robotstofzuiger, is dat ik geen melding krijg wanneer de stofzuiger aanvangt of klaar is met stofzuigen wanneer een schoonmaakschema ingesteld staat. Alsook niet wanneer de stofzuiger bijvoorbeeld zijn schoonmaakbeurt moet onderbreken om op te laden. Dit zou mij een veiliger gevoel geven wanneer ik niet thuis ben. Hierdoor laat ik de stofzuiger enkel draaien wanneer ik thuis ben. Over het de ganse lijn ben ik heel tevreden van deze stofzuiger. Hij neemt een dagelijkse taak over en al is het niet altijd perfect, toch is het een enorme ontlasting in het huishouden. Ons huis is nog nooit zo proper geweest dankzij onze nieuwe hulp.

Pluspunten

• Grondig gestofzuigd
  • Schoonmaakschema
  • Gaat niet te luid in stille modus

Minpunten

• Kan ons hoogpolig tapijt niet stofzuigen

MDeG 16-10-2020

De perfecte hulp tegen stof!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

De AEG RX9-2-4-STN is nu enkele weken in ons bezit en wij zijn zeer blij verrast van zijn kunnen en krachten. Het is opmerkelijk dat er beduidend veel minder stof aanwezig is in huis, mede doordat hij dagelijks zijn ronde doet in huis. Wat vooral ook opvalt - en een enorm voordeel is - is dat hij ook goed in de hoekjes en kantjes kuist, dit dankzij zijn vorm en zijdelingse borstel. Dat valt echt op en is een merkelijk verschil. Met stoelen (en dan vooral de ruimtes ertussen) heeft hij dan weer wel wat meer moeite.

Het enige jammere is dat je momenteel via de app niet kan instellen om meerdere keren per dag te kuisen (via het tijdsschema). Dit is momenteel beperkt tot 1x/dag. Met onze kids en hond in huis zou het handig kunnen zijn om hier meer flexibiliteit in te hebben zodat je in de planning bv. kan opnemen om 2x/dag te stofzuigen. Dit is eerder een 'probleem' voor het gebruiksgemak, want je kan het toestel perfect handamatig via de app of via het toestel zelf aan de slag zetten natuurlijk.

Eerst hadden we wat schrik van het geluid, maar dat valt zeer goed mee. Daarna kan je drie standen van zuigkracht kiezen en met de laagste stand valt het geluid zeker mee en kan je perfect door met je dagdagelijkse leven, zelfs met tv kijken.

Het is een zeer fijn toestel wat we zeker als een meerwaarde zien in ons huis. Zoals gezegd, er ligt opmerkelijk minder fijn stof. Dus een zeer aangename kennismaking, want het is onze eerste robotstofzuiger.

Pluspunten

• Makkelijke installatie en bediening via app
  • Kuist de kleinste hoekjes en kantjes
  • Bescheiden toestel met veel zuigkracht
  • Veel minder stof in huis
  • Dagelijks plannen is mogelijk

Minpunten

• Meer planningsmogelijkheden zou fijn zijn
  • Kan nog geen matten aan :)
  • Aanduiden van zones zou iets verfijnder mogen

m_elien 14-10-2020

Sterke zuigkracht

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Wat een superding! Deze robot heeft een sterke zuigkracht, want hoewel we wekelijks meerdere keren stofzuigen, weet hij toch nog altijd stof of vuiltjes weg te vegen. Wat handig is aan deze, is dat je via de app kan zien waar hij geweest is. Hij maakt een plan van het huis, zodat hij weet waar hij nog moet zijn. Via de app kan je de robot op- en afzetten en je kan hel instellen in 3 standen, namelijk silent, regular en power.
Dankzij het borsteltje aan de zijkant, maakt hij zelfs alle hoekjes en kantjes proper en hij gaat zelfs over de speelmat van mijn dochtertje.
De accu gaat lange tijd mee. Indien de batterij bijna leeg is, gaat hij zelf terug naar zijn oplaadstation.
Wat ik jammer vind, is dat er geen stofzak in zit. Het stof komt terecht in een bakje. De filter zou je wekelijks moeten uitblazen zodat al het stof weg is. Een stofzak was gemakkelijker geweest, omdat je die gewoon in de vuilbak kan doen. Buiten dit, kan ik geen ander nadeel bedenken. Hij doet heel goed zijn werk en die kan zelfs stofzuigen als er niemand thuis is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Maakt hoeken en randen proper

Minpunten

• Geen stofzak

HI 09-10-2020

Slim huishoudhulpje

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

DE AEG RX9 zorgt met zijn driehoekige, strak, modern design voor een schoon en mooi huis! De stofzuiger is gemakkelijk te installeren met de app. Zijn camera zorgt ervoor dat alle ruimtes visueel worden. Erg handig om bij te houden waar de stofzuiger zich bevindt, wat hij gekuist heeft en wat hij nog moet kuisen. Je kan zelf ruimtes ook indelen, verbieden, instellen welke dag en welk uur het gestofzuigd moet worden. Zijn zijdelingse powerbrush zorgt dat het ook iets moeilijkere plekjes kan schoonmaken. Het enige dat hij bij ons thuis niet kan, is tussen onze stoelen. Dit zorgt ervoor dat hij ook niet onder de tafel kan. Als we willen dat er onder de tafel wordt gestofzuigd, moeten we de stoelen wegzetten, wat het gemak van een automatische stofzuiger wat weg neemt gezien je zelf ook wat werk hebt. De stofzuiger geeft aan wanneer zijn opneembakje vol is of wanneer hij moet opladen. Opmerkelijk wel dat ons huis veel meer stofvrij is sinds we de AEG RX9 gebruiken, aangenaam!

Pluspunten

• goede brush
  • erg slim en past zich snel aan
  • map

Minpunten

• kan niet tussen stoelen