Philips HD9170 - Reviews

Voor het stomen van
rijst, vis, groente, kip, knakworstjes, eieren
Aantal stoomschalen

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Christa2009 15-12-2012 Product maand in bezit

Ik heb deze stoompan nu ongeveer een maand, en ben er heel tevreden over. Hij is gemakkelijk te bedienen, is degelijk en hij stoomt je eten goed. De stoomtijd is bij het meeste voedsel vergelijkbaar met de 'ouderwetse' kooktijd. De handleiding is duidelijk, en er zit een apart boekje bij met lekkere recepten, echt de moeite waard! Het maaltijdprogramma is heel handig. Daarmee kan je instellen hoe lang je elke stoommand wil laten stomen. Het apparaat gaat dan piepen zodat je weet wanneer je de volgende mand kan plaatsen etc. Superhandig! Ik vind - in tegenstelling tot sommige andere reviews - niet dat alle groenten meer smaak heeft dan wanneer je ze kookt. Dat valt me een beetje tegen. De smaak en kleur is ongeveer gelijk aan koken. Bovendien stoom ik niet alles erin. Groente, vis, aardappels doe ik wel graag in deze stoompan. Maar rijst kook ik liever in een gewone pan met water, dat gaat veel sneller. Minpunt: de kooktijd die in de handleiding staat, klopt niet altijd dus dat moet je per soort voedsel een beetje zelf uitvinden. Bovendien doet de kruiden infuser niet veel. Naar mijn idee kan je de kruiden beter gewoon over het voedsel strooien als je gaat stomen, en niet in de infuser doen. Verder vind ik het onhandig dat je het hele apparaat moet oppakken als je het water weg wil gooien, vaak zit dan de stekker in de weg en die hangt dan bijna in het water. Daar is niet over nagedacht. En ik vind dat de losse onderdelen lastig af te drogen zijn. Er zitten veel hoekjes en randjes aan, waar altijd nog water in blijft zitten. Al met al ben ik heel tevreden over dit apparaat omdat het gemakkelijk in gebruik is, en stomen is ten slotte veel gezonder dan koken of bakken! Dat vind ik een groot voordeel.

eva jeanny maria 14-05-2014

Hoe kook je rijst hoeveel water hoeveel rijst ik heb 4x plak rijst gehad

Rob92 18-11-2016

Waardeloos verwarmingselement

Het apparaat in zijn geheel is een prima apparaat en erg gebruiksvriendelijk. Maar het verwarmingselement is 3 keer niks...

Bij mijn eerste steamer begon de coating van het verwarmingselement na een paar weken los te laten en lag heel het waterreservoir vol met stukken coating die mee over het eten gestoomd werden.

Contact gehad met Philips klantenservice en netjes een nieuwe steamer gehad!!

Maar! Na enkele keren de steamer gebruikt te hebben... jawel hoor, hetzelfde probleem.

Dit is de reden dat ik dit apparaat niemand aan zal raden. Het apparaat in zijn algemeen is niks op aan te merken alleen dat verwarmingselement wat toch wel een cruciale factor is.

Ann66 18-09-2016

Geen duidelijke beschrijving

Ik heb sinds een week een air fryer en daar kan ik (snel) mee overweg. Super duidelijk. In combinatie met de app is alles duidelijk. Dit in tegenstelling tot de steamer. Heel veel (niet dagelijkse recepten) in het receptenboekje waardoor ik eigen recepten probeer maar (te) weinig lukt. Stoom nu alleen aardappels in de steamer en dat is jammer. Samen stomen is geen succes. En helaas ook op YOUTUBE (mijn favoriete kookhulp) niets te vinden dat stap voor stap duidelijkheid geeft. Jammer...........

keuken2 01-08-2016

Wij koken niet anders meer!

Zeer fijn apparaat! Scheelt veel tijd. Terwijl allest tegelijk klaar gegaard wordt even opruimen en je kan met een opgeruimde keuken aan tafel!
Ook ideaal: gerecht voorbereiden en partner of oudere kinderen "koken" de dag erna als ik langer werk.

Toen de kinderen klein waren gebruikte ik mijn vorige stomer ook om de flesjes en speentjes te steriliseren.

Op deze variant mis ik de functie om de stomer op een later tijdstip te laten starten. Verder prima

Sojbra55 17-10-2015

Goede en gezonde manier

Met de stoomkoker kun je op een goede en gezonde manier je warme maaltijd bereiden. Wij zijn erg blij met de stoomkoker en gebruiken hem bijna iedere dag. Voor ons een prima aanschaf.

JanenJoke 08-07-2015

Wat een top apparaat

Het apparaat hebben we gekocht in het aspergeseizoen. Dit was dan ook de eerste groente die we erin hebben bereidt. Wat een goddelijk resultaat. Een heerlijk sappige asperge welke juist gegaard is. Dit samen met een prachtige zalmmoot die je dus ook heerlijk kunt bereiden. Hij wordt niet droog en fantastisch van smaak. Het enige wat ik minder vindt is het plastic gevoel wat je overhoudt als je de onderdelen in je handen hebt. Je bent bang om het een keer te stoten omdat je dan bang bent dat het zal barsten. Verder een apparaat die ik een ieder kan aanbevelen. Eetsmakelijk.

Lienamsterdam 14-01-2014

Super apparaat

Wist niet echt wat te verwachten maar wat eenfijn apparaat!! Leuke recepten in het bijgevoegde receptenboekje. Raak je meteen wegwijs met het apparaat. Eten is erg lekker. Apparaat is makkelijk in gebruik zowel voor koken als schoonmaken. Ook de infuser werkt prima. Heb het apparaat nu 2 weken en gebruik hem elke dag. Met name om groeten te stomen. Zoveel lekkerder dan gewoon koken.

4Bakker 28-07-2013

Bereid het eten lekker

Hartstikke fijn apparaat, moest eerst een beetje wennen hoe het eten te bereiden, maar nu bereiden we het eten niet anders meer. Het eten is lekkerder dan als je het normaal in water kookt. Wat ook handig is dat je al het eten in een keer kan bereiden.

Bullemek 21-07-2013

Mooi & functioneel

Ik wist niet wat ik moest verwachten van de infuser, maar dat werkt uitstekend!
Heerlijke smaken, heel subtiel.
Ik vind het ook zeer prettig dat bakjes zo mooi in elkaar gestapeld kunnen worden, scheelt veel ruimte.
Ziet er ook mooi uit, ik ben erg tevreden met dit product.

tesla2012 09-04-2013

makkelijk in gebruik en onderhoud

zeer goed product kwaliteit prijs verhouding is perfect
de stomer is makkelijk in gebruik en heeft een simpele bediening .
Ook het schoonmaken is erg makkelijk door dat de manden uit elkaar gehaald kunnen worden past alles makkelijk in de vaatwasser
verschillende gerechten bereiden gaat super eenvoudig door de ingebouwde timer

kb142414 14-03-2013

doet perfect zijn werk

Het is wel even wennen om een goede stoomtijd te vinden bij verschillende producten met alle drie de bakken in gebruik.
alleen het bovenste waterbakje is lastig te legen na gebruik.

Leo18 06-03-2013

Werkt boven verwachting

Eenvoudig te bedienen, al het voedsel is volgens de opgegeven tijd gaar.
De smaak van het voedsel blijft veel beter bewaard.
Een aanrader!