Garmin Monterra - Reviews

272 x 480 pixels

5,4

• Slecht

Giorgos 29-07-2015 Product paar dagen in bezit

Het apparaat één jaar gebruikt. Eigenlijk moet ik zeggen de apparaten. Het eerste apparaat na 3 maanden omgeruild, vanwege batterijproblemen en hoogtemeter. Dat laatste was nog steeds niet opgelost. Hoogtemeterprobleem niet. Ondanks Autokalibrate heb ik me in Zwolle al op hoogten tussen -30 en + 130 bevonden, en dat was niet op de Peperbus.
Handmatige kalibratie op basis van GPS-hoogte en dit op relevante momenten, na een uur of 2, of na een verplaatsing van meer dan 25 km herhalen, is de enige bruikbare werkwijze. In de correspondentie met de helpdesk bleek deze niet over voldoende deskundigheid te beschikken. Opmerkingen als: "De aarde is niet geheel rond, dus afwijkingen zullen blijven bestaan". Waar hebben we dan WGS84 voor? Ook een opmerking als: "Als u het apparaat goed instelt, komt het goed". Maar hoe, dat wist niemand.
Toen het dossier met andere klachten twee A4-tjes groot was, kon ik het apparaat terugbrengen, en kreeg ik me geld terug.
Waar de problemen vandaan komen, is mij onduidelijk. Is operatingsystem Android hier de grote boosdoener? Ik wacht op een opvolger, want GPS met Wi-Fi spreekt me wel aan. Maar dan wel met één uitschakelbare barometrische hoogtemeting. Voorlopig blijf ik mijn oude GPSMap76Cx gebruiken.

Hansie49 15-09-2014 Product half jaar in bezit

5,5
Na contact met de "helpdesk" is er nog steeds niets gebeurd.
Apparaat geeft de directe afstand tot bestemming niet weer.
Na diverse updates nog steeds niet
Tip Niet kopen

Hansie49 28-05-2014 Product kwartaal in bezit

5,8
Apparaat aangeschaft voor geocaching en werkt onder android. Dit werkt anders dan de gewone Garmin toestellen. Helaas werkt de optie "rechtstreekse afstand tot bestemming" niet. Niet onbelangrijk voor geocaching. Contact had met garmin maar geen resultaat. Dit apparaat is te duur in verhouding met wat het kan