Marantz M-CR611 - Reviews

Aantal kanalen
Uitgangsvermogen (per luidspreker)
Kleuren
wit, zwart

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,4

Ferdy 24-04-2016

Voor deze prijs kun je geen beter product krijgen

9,4
Het heeft mijn verwachting overtroffen, de trafo kan inderdaad ook moeilijke luidsprekers aansturen mijn speakers kunnen zakken tot 2 Ohm.Heb er ook een actieve subwoofer op aangesloten. De weergave is gewoon goed en de mogelijkheden zijn legio. Via bluetooth wordt jouw smartphone IOS & ANDROID een perfecte radio, het aantal stations hangt af welke app geïnstalleerd is. Er is ook een internetradio deze heeft als voordeel dat het geluid niet wegvalt als je gaat bellen. De CD speler klinkt net eender als elke andere ingang. Als de CD opname goed is dan is de kwaliteit alleen maar te verbeteren door bijvoorbeeld een A klasse versterker en overige apparatuur maar het prijsverschil is dan enorm. En wordt dan eveneens bepaald door de ruimte waar de installatie wordt beluisterd. Ik raad dit product iedereen aan. Een ding is wel belangrijk lees de handleiding, in ieder geval mag je niet vergeten dat de luidspreker draden 10mm. gestript moeten worden.

HvdG 07-03-2017

wat een mooi product is dit!

Na enig zoekwerk op internet voor deze Marantz gekozen. Heeft werkelijk alles in huis wat je maar nodig hebt om muziek in huis af te spelen , gemakkelijk via de app of met je iOS apparaat. Simpel in te stellen en fantastische weergave. Ben zelf helemaal enthousiast over de display verlichting die je via de instelling kunt wijzigen in Wit, Blauw.Groen of Oranje en zelf kun je er voor kiezen om de verlichting geheel uit te zetten maar geef mij maar Marantz `blauw. Gekocht bij Foka, TOP!!

Pluspunten

• mooi dessin
  • gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

brownie 14-11-2017

Mooi geluid maar heb 'm al vaak door het raam willen gooien!

Onze 30 jaar oude Kenwood was nog prima, maar voldeed niet meer aan de moderne aansluitmogelijkheden. Dit apparaat werd ons aanbevolen voor de goede geluidskwaliteit. Geluid is ook goed, hoewel FM radio behoorlijk zacht en dof klinkt. Nou vraag je je misschien af, waarom FM luisteren als dit apparaat zoveel andere mogelijkheden heeft? Nou, FM werkt tenminste! De rest is afhankelijk van een internetverbinding. Speciaal voor de Marantz een extra wifipunt aangeschaft met vaste UTP aansluiting voor de stabiliteit. Allerlei apparaten uitgeprobeerd op dit wifipunt en alles werkt goed, behalve de Marantz! Ik ben nu al anderhalve week dagelijks bezig om een goede verbinding te krijgen. Het ene moment werkt het, het volgende moment niet meer. Alles geprobeerd, met UTP, draadloos, etc. Steeds opnieuw verbinding laten testen. Marantz gaf op gegeven moment zelfs aan verbonden te zijn, terwijl ik alles had losgekoppeld, ook geen wifisignaal. Uiteraard deed internetradio het toen ook niet, maar de Marantz bleef stug volhouden verbonden te zijn! Terug naar fabrieksinstellingen haalde ook niets uit
Ook stopt internetradio er constant mee zodra ik mijn telefoon inschakel. Zo irritant!
De bijbehorende app hapert ook vaak, omdat hij het apparaat niet kan vinden. En als 'ie 'm vindt, moet 'ie steeds opnieuw configureren.
Alles behalve gebruikersvriendelijk en al zeker geen "plug and play" apparaat dus. Als ik dit had geweten, had ik er niet aan begonnen.

Pluspunten

• meestal mooi geluid

Minpunten

• moeizame en kwetsbare internetverbinding
  • geen plug and play
  • niet gebruikersvriendelijk

stan 30-10-2017

Na 2 dagen al kapot

Deze cd receiver gekocht bij de Mediamarkt en was gelijk enthousiast of zijn mogelijkheden. Heb er 4 boxen op aangesloten en het geluid was goed. Vandaag radio even hard aangezet een minuut later ging hij uit en knipperde er een rood led lampje. Volgens gebruiksaanwijzing is de versterker kapot en moet die terug naar de winkel. Blijkbaar kan je de versterker niet hard zetten, hij was nog geen eens op zijn alle hardst.

Officiele reactie van Marantz 06-11-2017

Beste Stan,

Bedankt voor je interesse in Marantz.

U geeft aan dat u vier luidsprekers heeft aangesloten op de M-CR611. Dit kan inderdaad, echter moet de impedantie van elke luidspreker tenminste 8 Ohm of hoger zijn. Is dit niet het geval dan kan de versterker het bij hoge volumes begeven. Met twee luidsprekers mag de impedantie liggen tussen de 4-16 Ohm.

U kunt het apparaat aanbieden bij uw dealer ter reparatie. Ons reparatiecentrum zal het product repareren als Media Markt deze daarnaartoe heeft gestuurd. Het reparatietermijn is over het algemeen twee weken.

Onze excuses voor het ongemak.

Marantz NL

Jos 15-10-2017

Prachtig geluid maar waardeloze app

Na de vele lovende tests uiteindelijk de m-cr611 gekocht met Dali sensor 1 speakers. Installatie is super eenvoudig en het apparaat was binnen enkele minuten gereed voor gebruik. Na wat uitproberen van de instellingen de app zowel op mijn iPad en Samsung smartphone geïnstalleerd . In eerste instantie werkte dit goed maar na in- uitschakelen werkte de app niet meer ; het apparaat werd niet gevonden. Hetzelfde geldt voor de Bluetooth verbinding van mijn smartphone. Het lijkt wel alsof de mc na uitschakeling alle verbindingen kwijt is. Voor mij erg irritant en zou niet mogen bij een apparaat van deze klasse. Veel goedkopere producten werken wel zonder haperen op deze wijze. Ik heb dan ook sterk de indruk dat Marantz wel goed is in geluid maar nog veel moet leren over apps en Bluetooth . Jammer !

Pluspunten

• Kwaliteit muziek
  • Eenvoud installatie

Minpunten

• App is echt beneden de maat
  • Bluetooth niet stabiel

Officiele reactie van Marantz 16-10-2017

Beste Jos,

Goed om te horen dat u tevreden bent met het geluid van de M-CR611.

Het probleem wat u met de app ervaart kan liggen aan de automatische standby. In standby modus zal de netwerk chip worden uitgeschakeld, zodat het apparaat minder stroom gebruikt. Dit is een vereiste volgens EU-richtlijnen. Ik raad u dan ook aan om via de instellingen deze functie uit te zetten. U kunt dit doen in de instellingen onder het kopje Setup > Algemeen > Auto Standby > Uit.

Hierna zou het probleem waarschijnlijk zijn opgelost.

Onze excuses voor het ongemak.

Marantz NL

Percy 01-10-2017

Percy

Prima product. Geluid spatzuiver. 'N paar Argon speakers erop met Argon subwoofer. Trekt ie makkelijk.

Pluspunten

• Ziet er strak uit.
  • Spatzuiver geluid.
  • Multimedia kanon

Ceko 30-08-2017

Matig toestel

Naar aanleiding van alle rave reviews heb ik deze gekocht in combinatie met een paar mooie kleine (doch niet goedkope) speakers. Fijn geluid zit er in het apparaat maar helaas is de bediening echt zeer teleurstellend. De netwerkverbinding via WiFi is zeer slecht ookal staat hij vlak bij de router, app detecteert hem 9 van de 10 keer niet, AirPlay blijft dan ook uit. Op papier dus een keurig ding, in de praktijk iets minder.

Pluspunten

• Mooi compact
  • Fijn geluid

Minpunten

• Bediening is beroerd
  • WiFi ontvangst zeer slecht

Bert Overweel 16-03-2017

Veelzijdige receiver

Heb deze receiver enkele weken in huis en ben zeer tevreden , samen met de acoustimas van BOSE is het een geweldig apparaat .
De digitale opties en mogelijkheden zijn talrijk en met de smartfoon of tablet gemakelijk te bedienen

Marcel En 25-09-2016

Top product met vele mogelijkheden

Zeer goede tuner cd versterker. Met heel veel mogelijkheden. Uitstekend geluid en heel handig en eenvoudig te bedienen door middel van app.

Pluspunten

• Zeer veel opties aanwezig

Minpunten

• Eigenlijk niet