Marantz SR7010 - Reviews

zwart

Eric 05-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

speaker opstelling 11.2

Geweldig goed apparaat.
Staat nu opgesteld in een 9.1 (Dolby Atmos, DTS:X) opstelling, speakers direct op de receiver.
Moet nog een versterker erbij kopen om een 11.1 te verkrijgen.
Ik doe er eigenlijk alleen met gamen, echt geweldig hoe het geluid werkelijk komt waar het zich bevind in de game.
Zeer handig want het scherm geeft natuurlijk maar een beperkt zicht op je speelwereld.
Ik heb er nu een Playstation 4, XBOX elite en een PC als media player erop aangesloten.
Alles gewoon via een (goede) HDMI aansluiting.
De TV via HDMI ook (geluid uit) en optische kabel.

Zwaarste minpunt is dat je best veel geld moet betalen om een Auro 3D te kunnen gebruiken.
Dit scheelt 1 cijfer in mijn beoordeling.
Maar "gewoon" met een 9.2 heb je een belachelijk goed geluid.

Pluspunten

• mogelijkheden
  • voldoende vermogen
  • geweldig voor thuisbioscoop / gaming.
  • goede service van Marantz

Minpunten

• betalen Auro 3D

Geert Barents 29-03-2016 Product paar weken in bezit

Marantz SR7010 is een absolute aanrader!

9,6
Altijd al iets had met het merk Marantz gehad door zijn robuustheid en geluidskwaliteit maar doordat ze wat terug houdend waren met de “nieuwste ontwikkelingen” 8 jaar geleden,
besloten om over te stappen naar Onkyo. Na 8 jaar een tevreden Onkyo TX-SR804 te hebben gehad bedacht ik mij dat het weer eens tijd werd voor een nieuwe versterker. Ik moet zeggen dat de Marantz SR7010 aan al mijn verwachtingen voldoet. Zoals altijd een mooie robuuste vormgeving, veel connectiviteits mogelijkheden en een zeer goede surround en stereo geluidsbeleving.

Om even kort terug te komen op de beoordelingspunten.

Geluidskwaliteit: Met de juiste speakers en configuratie Klinkt deze AV vesterker erg goed naar mijn idee.

Mogelijkheden: Veel mogelijkheden zoals veel verschillende dolby mogelijkheden en ondersteuning van de huidige muziekbronnen zoals Spotify, Internet radio en zelfs van je NAS.

Gebruiksgemak: Alles is goed gedocumenteerd (digitaal) maar ook als je er niks van snapt kan de easy setup je het werk uit handen nemen en de configuratie doen.

Vormgeving: Is goed al zouden ze het wat mij betreft hier en daar nog mogen bijschaven.

Duurzaamheid: Tja lastig te zeggen, nogmaals de versterker ziet er goed uit en wetende van mijn Marantz verleden gaan deze versterkers lang mee.

Een erg tevreden klant tot nu toe!

Grtz. Geert