Denon AVR-X4100W - Reviews

Kleuren
zwart

Lossless 24-01-2015 Product paar dagen in bezit

6,2
Veel toeters en bellen, maar weinig "body". Ik hou van de receivers van Denon en heb al verscheidene kleppers in huis gehaald (AVR 3808, 4311 en 4520). Hoewel het hier over een lager prijssegment gaat, stelde ik vast dat de beeldkwaliteit in ieder geval heel goed was. De klankkwaliteit bleek dan weer eerder tegen te vallen : de hogere frequenties klonken vrij scherp en in het laag kon het toestel evenmin overtuigen. Bovendien had ik de receiver in de eerste plaats gekocht voor de "Denon Link HD" om jitter te verminderen en uitgerekend deze functie liet het afweten : bij de HDMI-ingangsopdrachten kon "D.LINK" onder "DIGITAL" niet geselecteerd worden. Het blauwe lampje op mijn Denon DBT 3313 UD lichtte, ondanks het uitproberen van alle mogelijke aansluitingen en instellingen, niet op.

Henk1863 17-12-2014 Product paar dagen in bezit

Mijn Harman Kardon receiver vervangen door deze av receiver omdat ik de hdmi aansluitingen miste. De HK had ook slechts 40 Watt/kanaal en er kwam niet zo veel bass uit de front speakers.
Helaas is dat nog steeds niet zo met de nieuwe av. Vermogen zegt niet zoveel wat dat betreft , daar heb ik mij wel in vergist. De HK kon ik ook zeer hard zetten zonder te vervormen.
De Denon heeft veel mogelijkheden, geeft als hij zacht staat ook een mooi, helder en vol geluid. Het geluid van af airplay of de nas is echt veel beter, maar via de blu ray weet ik het nog niet zozeer. Soms lijkt het beter, soms minder dan de HK. De HK was toch een wat goedkopere receiver. Het geluid daarvan is wat warmer, naar mijn mening. Maar de Denon geeft ook echt wel een mooi en helder geluid. Speakers afstellen met de bijgeleverde microfoon gaat super, wereld van verschil. Grafische vormgeving via monitor is niet erg gelikt, maar wel duidelijk. Remote app voor Android werkt bij mij totaal niet, doordat de verbinding steeds wegvalt zowel mijn Samsung S2 als op de Tab2. Via Apple device's geen probleem. Een andere app geïnstalleerd op de Samsung device's wat wel werkt.
Omdat ik de receiver op black friday relatief goedkoop heb kunnen kopen, is hij het geld wel waard. Maar 1500 euro vind ik echt te veel.