Onkyo CP-1050 - Reviews

SD-kaart slot

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.be.

9,6

Carfield52 02-03-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Dit is echt een geweldig goede, degelijke, "ouderwetse" platenspeler zonder poespas (zelfs geen automatische afslag) en dat bevalt mij uitstekend. Absoluut geruisloze direct-drive aandrijving. Het is een apparaat voor de echte vinyl-liefhebber en met het bijgeleverde element levert het een heel mooi vol en warm geluid. Toch zet ik er een ander element in, alleen al om de (m.i. te) hoge naalddruk van 3,5 gram. Echt goede elementen vragen om een naalddruk van 1,5 gram tot hooguit 2,0 gram en echt duur hoeft het niet te zijn. Met bijvoorbeeld een OM-10 Ortofoon-element van pakweg € 60 is al een verbetering te realiseren. Maar je kan natuurlijk ook een (veel) duurder element plaatsen en dan hoort deze platenspeler zondermeer tot de absolute top en kan hij moeiteloos de concurrentie aan met veel duurdere exemplaren.

Label 28-07-2016

Hoi Carfield,
ben het volledig eens met jouw review van deze prachtige platenspeler van Onkyo! Ik heb zelf het element vervangen door een Ortofon 2m red element. Mooi geluid!
Heb echter een vraag; maakt jouw speler bij het indrukken van de start/stop knop ook een kort geluid wat van de aluminium draaiplateau lijkt te komen?

groet,

Label.