Contendo Media Vis Trawler Simulation PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Contendo Media Vis Trawler Simulation PC op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

viperhunter777 16-04-2014

Ik vind het een redelijk spel maar de titel is totaal misplaatst, je kan namelijk geen trawlers kopen enkel maar kleine kotters. maar voor de rest redelijk ok hoor.

fishermansfriend 14-06-2013

De gameplay is ok. De graphics zijn heel goed. Prijs-kwaliteit OK. Om te varen moet je dit spel niet kopen: realisme is simpelweg 0/10. Geen verkeer, weersomstandigheden, de kaart is een 3d-raster a la "minesweeper"-style van windows 97, geen fancy schermpjes: GPS/radar/radio...Enkel een sonar om vis op te sporen op je "mijnenveld". Qua vissen een heel ander verhaal: best wel OK. Je kan door het water kijken en dat is echt wel leuk. Je ziet je netten, vis, zandbanken. Op kotters kan je de hijsbomen bedienen en de vis in het luik steken. Voor de trawlers en lijnvissers niets, jammer. Dan is er nog het bedrijfsaspect: leuk, maar totaal niet uitgewerkt: je kan 5 of 6 boten kopen, bemanningsleden ontslaan en aannemen, je ziet de prijs van de vis. Allemaal goed en wel, maar je bent er helemaal niets mee. Je kan er allemaal niets mee doen. Volgens mij, pure luiheid van de spelmakers. En dat valt op in alles van het spel. Het had echt niet veel werk geweest om het allemaal wat leuker te maken. Een beetje meer boten, bootje kunnen aankleden, beperkt aantal missies... Noem maar op. Je kunt bemanning ontslaan en aannemen, maar in de missies staan ze gewoon op je schip als kerstboomverlichting. Zoals ik al zei: op een kotter kun je het vistuig binnenhalen en buitenzetten, voor een trawler en een lijnvisser zijn ze die opties blijkbaar vergeten. Ik val in herhaling, maar ik vind dat echt pure luiheid van de spelmakers. Nog een minpuntje aan de graphics: naargelang je netten voller komen te zitten met vis, begint het spel te haperen, doordat al die visjes spartelen. Dat zijn ze dan jammer genoeg weer niet vergeten. Ook is het echt wel jammer dat er geen stroom of verkeer is of storm. En als je een bootspel koopt wil je toch wel eens spectaculair kapseizen. Sinking is fun!!! Maar ja, niets van dat alles. Samengevat, als dit een beta-versie was van een echte game, dan zou ik zeggen, veelbelovend. Maar dat is het niet, dus: "it sucks", maar ja, wat wil je voor die prijs. Wel is het een heel goeie time-waster: de tijd vliegt voorbij!!