Inventum OV525CS - Reviews

52 liter
Heteluchtfunctie
Boven- en onderwarmte

M Dool 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een zeer makkelijk te gebruiken oven, snel instellen en bakken/grillen de duurzaamheid is niet bekend, zojuist aangeschaft. maar de verwachting is hoog.

Anton3111 07-05-2016 Product maand in bezit

Oven versie 10.0

Ik heb er nu sinds een paar weken een aantal keer muffins met fruit en chocolade in gebakken. Mooi gaar en luchtig en bruin. Rauwe aardappels en wortels met rozemarijn in olijfolie...lekker knapperig na een uur. Zelfgemaakte pizza lukt ook goed op de bakplaat met bakpapier. Gegrilde kip aan draaispit was ook geweldig.

Goed, dat waren wat gerechten. Het is voor mij echt het gevoel weer terug te zijn in de jaren 80 met een fijne oven. Degelijke kwaliteit die mijn oma nog zou willen gebruiken, als ze zou leven...lekker analoog.

Dit is een oven waar je geen spijt van krijgt.

Terug in oma's tijd, maar dat in 10.0 versie. Geweldige oven voor deze prijs...en mooi Nederlands product.

M v Duuren 30-10-2015 Product paar weken in bezit

Tot nu toe (week in bezit) alleen de hete lucht (boven en onder) gebruikt, de andere standen zijn me nog niet duidelijk, en dit haal ik helaas ook niet uit de beschrijving. Niet eerder een losse oven gehad, en dan is het niet meteen logisch.
Vond het wel vreemd dat er ook roosters aan de onderzijde zitten, ik leg dus maar steeds de kruimella daarboven iv, evt spatten of knoeien.
Waar ik hem tot nu toe voor gebruikt heb, pizza, broodjes, cake en friet bevalt hij uitstekent, hoewel ik wel moet zeggen dat je echt ovenfriet vmoet gebruiken anders blijven ze slap, maar wel smaakvol

drh 19-11-2015

Wat jij roosters onderzijde noemt zijn de verwarmings-elementen.
Je moet de kruimellade niet op de verwarmings-elementen zetten maar er gewoon onder laten dit ivm beschadiging te voorkomen van de onderste verwarmings-elementen. Het vuil wat door het rooster valt op de verwarmings-elementen valt door de hitte er zo vanaf.
Ook is het zo dat je geen goede doorstroming krijgt van de circulatie van de hete lucht als je de kruimellade boven op je elementen zet.

Sien Meertens 06-01-2015 Product paar weken in bezit

Fijne oven, ruime inhoud. De oven is makkelijk bedienbaar en snel op temperatuur. Heel fijn bij deze oven vind ik de handrgrepen voor het rooster en de bakplaat. Deze grepen werken super en nu heb ik niet meer het probleem zoals bij ovenwanten, dat ik het rooster toch nog te warm vind om vast te pakken. Heel handig!

Jhon Levels 01-11-2016 Product paar dagen in bezit

Aan tafel!

De oven in mijn keuken was defect. Er moest dus een nieuw apparaat komen, en daar zaten een aantal voorwaarden aan. De nieuwe oven moet ten eerste net zo groot -of groter- dan mijn oude oven zijn. Ten tweede moet de oven heter dan 200°C kunnen worden, omdat ik anders geen mooi brood of pizza kan bakken. En ten derde mag de oven niet meer dan €100-150 kosten.
Uiteindelijk heb ik voor de vrijstaande INVENTUM OV525CS gekozen, omdat dit de enige oven was die aan al mijn wensen voldeed. De oven is een aanwinst voor mijn keuken, en wordt inmiddels dagelijks gebruikt voor het bakken van brood, pizza’s en taarten. Aan tafel!

Pluspunten

• Bereikt hoge temperatuur (230°C)
  • Groot volume

Minpunten

• Geen aparte stand voor bovenwarmte + hete lucht

Marilena 15-10-2016 Product paar dagen in bezit

Vervult jouw stoutste dromen als bakfanaat

Afgelopen maandag heb ik deze oven gekocht en al diverse keren mogen bakken ermee. Wat een plezier om dat te mogen en kunnen doen! Maandag heb ik direct na het volgen van de duidelijke stappen uit de handleiding de oven uitgetest door kipfilet te paneren en in de oven te bakken. Wat heerlijk sappig blijft de kip en wat ongelofelijk goed komt deze oven op temperatuur! De verkoper van de winkel waar ik hem kocht zei: "Inventum is een prima merk en heeft prima ovens, toch blijft de temperatuur soms achter en kan je beter voor een Steba gaan". Ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan want deze oven vervult je stoutste dromen als bakfanaat! Wie weet ga ik toch een deelname aan 'Heel Holland Bakt' overwegen nu ik zo'n geweldige oven heb gevonden.

Pluspunten

• Komt goed op tempratuur
  • Ruim
  • Vlees blijft sappig
  • Draaispit

Magdalene BE 10-02-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is echt de oven waar ik van droomde.
Staat mooi in mijn keuken,en is makkelijk te bedienen.
En de bakresultaten zijn uitstekend.
Wat duurzaamheid betreft verwacht ik ook geen problemen. In een woord suuuuuupergoed,dank u wel Invetum,en Bol.Com voor de goede en vlotte levering.

drh 28-03-2015 Product paar dagen in bezit

Een fijne goede oven, snel warm. De bovenzijde wordt 67 graden erg makkelijk om 4 borden voor te verwarmen. Alles wat ik tot n u toe gebakt heb is gelukt. Bijv. Cake's zijn aan alle kanten goudbruin zonder kleurverschil. Jammer, zit er geen controle ledje op wanneer de oven op temperatuur is dat is het enige minpuntje, dit kan je wel horen als de thermostaat begint aan/af te schakelen. Ik heb dan ook een losse oventhermometer aangeschaft, deze moet je zo mogelijk in het midden van de oven plaatsen om verkeerde metingen te voorkomen.
Kortom een echte aanrader!

menno 21-01-2017 Product paar dagen in bezit

stiekem toch een hoge temperatuur (minimaal 250 graden)

ik ben erg tevreden zeker voor deze prijs de temperatuur is zeer constand 1 graad verschil.

Ik las in verschillende reviews dat 230 graden een te lage temperatuur is nou is mijn ervaring dat de temperatuur minimaal 250 graden is (mijn thermometer gaat helaas niet hoger) sterker nog als ik de (hete lucht) functie gebruik op:

200 graden is deze 250 graden
180 graden is deze 203 graden
165 graden is deze 188 graden
150 graden is deze 167 graden
(als ik er in de toekomst aan denk wil ik de temperaturen nog wel aanvullen)

Kortom de knoppen temperatuur en tijd zijn niet accuraat maar dat is even in de gaten houden maar doordat de schommelingen in temperatuur erg klein zijn en de prijs erg laag ben ik heel erg blij en de oven maakt weinig geluid.

Pluspunten

• inhoud
  • geluid
  • Nederlands bedrijf
  • prijs
  • 5 jaar garantie

Van Ooijen 07-01-2017 Product paar weken in bezit

Prima oven!!

Prima kwaliteit/prijs verhouding. Oven is groot genoeg voor alle gerechten. Makkelijk in gebruik en een mooie oven om te zien.

Pluspunten

• Groot
  • Snel voorverwarmd

Minpunten

• Nog niet gevonden.

Martin Beets 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Voldoende vermogen, simpele bediening en goede resultaten

Nederlands fabricaat, 5 jaar garantie, voldoende vermogen, simpele bediening en goede resultaten, beschikt over een royaal uitgevoerde draaispit en een faire prijs.

Pluspunten

• voldoende vermogen
  • royaal draaispit
  • prijs, kwaliteit en 5jr garantie

Minpunten

• temperatuur signaal functie kan beter
  • deurtje oogt minder stevig

M.Y. JOHA 18-12-2016 Product paar maanden in bezit

GROOT van Inhoud, KLEIN in Prijs.

Zeer makkelijk in bediening,groot van inhoud klein in prijs.alles inclusief,van bak plateau,kippen spies voor 2 kippen te grillen,bakblik handvaten,oven rooster plaat.
Licht in de oven. Mooi uiterlijk.je spiegeld je er zelf in.mooie glasplaat deur.kortom
perfect.

Elisabeth 13-11-2016 Product paar weken in bezit

OVEN ov525cs SUPER OVEN.!

mooi design
gemakkelijk schoonmaken
gebruiks vriendelijk
snel op temperatuur
hebben heel veel plezier met de kleinkinderen die graag cupcake,s e.d maken
een echte aanrader!!!

S.Haarman 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke oven, veel ruimte

De oven van Inventum stond al een tijd op mijn lijstje nav eerdere goede reacties en reviews, alleen welke grootte het zou worden was even de vraag. Nu toch de OV525CS aangeschaft en meteen veelvuldig in gebruik genomen. Fijne oven met veel ruimte, gebruiksvriendelijk zoals verwacht, en ik kan hem ook goed kwijt in de keuken, een hele verbetering t.o.v. mijn combi-magnetron welke ik voorheen gebruikte, erg blij met de oven dus:)

Ricardo27 10-02-2016 Product paar dagen in bezit

Op 1 feb 2016 deze oven gekocht voor extra oven naast combi, door gunstige reviews oa gekozen.
Groot formaat/grill mogelijkheid/duidelijke bediening/voldoende accesoires erbij.
Jammer dat er geen digitale klok en thermometer erbij zit, maar losse oven thermometer gekocht.
Snelle opwarmtijd en stil.
Duurzaamheid kan ik nog niet bepalen, te kort in bezit.
Gekocht bij Schouwwitgoed in Bussum, prijs en levering uitstekend.

Miss Jeanie 29-01-2016 Product kwartaal in bezit

De grill bakoven is een geweldig goed en mooi apparaat en heerlijk groot. Ik ben er heel erg blij mee. Het grillen van 2 kippen aan de draaispit gaat fantastisch en het is heerlijk om weer eens gegrilde kip te eten. Ook het ovengedeelte is zeer goed. Ik kreeg alle complimenten voor mijn appeltaart en mijn perentaart. Het voorverwarmen gaat supersnel, zeker 2 keer sneller dan bij een traditionele oven. Ik maak daarbij gebruik van een losse oventhermometer. Dankzij de speciale binnen coating is de oven in een handomdraai schoon. De grill bakoven is zeer compleet uitgerust. Duidelijke draaiknoppen voor tijd, temperatuur en grill/oven instelling. Degelijke uitvoering van de bakplaat en het rooster, de tangen, de draaispit inclusief toebehoren. Ook het uiterlijk mag er zijn, de grill bakoven is met de matzwarte kleur en de zilverkleurige accenten een sieraad in mijn keuken. Mijn traditionele oven gebruik ik niet meer, ik ben volledig overgestapt naar deze grill bakoven.

Meulen 22-11-2015 Product paar dagen in bezit

Levert uitstekende prestaties en is in gebruik eenvoudig te bedienen. Wil je snel aan de slag en houd je niet van uitgebreide handleidingen, dan is dit de oven voor je. Inhoud is voldoende voor een pizza maar ook voor het bakken van een taart of een cake. Oven is qua omvang niet extreem groot en daardoor makkelijk in een verloren hoekje te plaatsen.

FrankG 09-09-2015 Product paar dagen in bezit

Prima oven, ruim en hij wordt ook echt zo warm als de temperatuur die je instelt (gecheckt met goede oventhermometer). De losse handgrepen zijn bedoeld om de hete roosters uit de oven te halen. Handig detail, nooit meer klungelen met pannenlappen. Aanrader.

vingerhoets 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

Gekke indeling van de timer. Hierdoor lastig om het juiste aantal minuten in te stellen.
Vanwege de toebehoren die erbij zitten heb je genoeg mogelijkheden om iets lekkers in de oven klaar te maken.

Patrick67 19-06-2015 Product paar dagen in bezit

Vanwege de goede beoordeling op deze site, deze oven aangeschaft. Nou, geen moment spijt van gehad. De beoordelingen hier zijn niet voor niets zo goed. Pizza's - appelflappen, het maakt niet uit wat, vanaf de eerste keer een daverend succes. Mooi uiterlijk, veel stiller dan een combimagnetron, maar natuurlijk ook veel beter - als je hem daadwerkelijk alleen als oven wil gebruiken. Goede verpakking, duidelijke handleiding, kortom een kind kan de was doen.