Inventum OV525CS - Reviews

Inhoud ovenruimte
52 liter
Heteluchtfunctie
Boven- en onderwarmte

Beoordeling op basis van 39 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Jhon Levels 01-11-2016 Product paar dagen in bezit

Aan tafel!

De oven in mijn keuken was defect. Er moest dus een nieuw apparaat komen, en daar zaten een aantal voorwaarden aan. De nieuwe oven moet ten eerste net zo groot -of groter- dan mijn oude oven zijn. Ten tweede moet de oven heter dan 200°C kunnen worden, omdat ik anders geen mooi brood of pizza kan bakken. En ten derde mag de oven niet meer dan €100-150 kosten.
Uiteindelijk heb ik voor de vrijstaande INVENTUM OV525CS gekozen, omdat dit de enige oven was die aan al mijn wensen voldeed. De oven is een aanwinst voor mijn keuken, en wordt inmiddels dagelijks gebruikt voor het bakken van brood, pizza’s en taarten. Aan tafel!

Pluspunten

• Bereikt hoge temperatuur (230°C)
  • Groot volume

Minpunten

• Geen aparte stand voor bovenwarmte + hete lucht

M v Duuren 30-10-2015 Product paar weken in bezit

Tot nu toe (week in bezit) alleen de hete lucht (boven en onder) gebruikt, de andere standen zijn me nog niet duidelijk, en dit haal ik helaas ook niet uit de beschrijving. Niet eerder een losse oven gehad, en dan is het niet meteen logisch.
Vond het wel vreemd dat er ook roosters aan de onderzijde zitten, ik leg dus maar steeds de kruimella daarboven iv, evt spatten of knoeien.
Waar ik hem tot nu toe voor gebruikt heb, pizza, broodjes, cake en friet bevalt hij uitstekent, hoewel ik wel moet zeggen dat je echt ovenfriet vmoet gebruiken anders blijven ze slap, maar wel smaakvol

drh 19-11-2015

Wat jij roosters onderzijde noemt zijn de verwarmings-elementen.
Je moet de kruimellade niet op de verwarmings-elementen zetten maar er gewoon onder laten dit ivm beschadiging te voorkomen van de onderste verwarmings-elementen. Het vuil wat door het rooster valt op de verwarmings-elementen valt door de hitte er zo vanaf.
Ook is het zo dat je geen goede doorstroming krijgt van de circulatie van de hete lucht als je de kruimellade boven op je elementen zet.

Sien Meertens 06-01-2015 Product paar weken in bezit

Fijne oven, ruime inhoud. De oven is makkelijk bedienbaar en snel op temperatuur. Heel fijn bij deze oven vind ik de handrgrepen voor het rooster en de bakplaat. Deze grepen werken super en nu heb ik niet meer het probleem zoals bij ovenwanten, dat ik het rooster toch nog te warm vind om vast te pakken. Heel handig!

Marilena 15-10-2016 Product paar dagen in bezit

Vervult jouw stoutste dromen als bakfanaat

Afgelopen maandag heb ik deze oven gekocht en al diverse keren mogen bakken ermee. Wat een plezier om dat te mogen en kunnen doen! Maandag heb ik direct na het volgen van de duidelijke stappen uit de handleiding de oven uitgetest door kipfilet te paneren en in de oven te bakken. Wat heerlijk sappig blijft de kip en wat ongelofelijk goed komt deze oven op temperatuur! De verkoper van de winkel waar ik hem kocht zei: "Inventum is een prima merk en heeft prima ovens, toch blijft de temperatuur soms achter en kan je beter voor een Steba gaan". Ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan want deze oven vervult je stoutste dromen als bakfanaat! Wie weet ga ik toch een deelname aan 'Heel Holland Bakt' overwegen nu ik zo'n geweldige oven heb gevonden.

Pluspunten

• Komt goed op tempratuur
  • Ruim
  • Vlees blijft sappig
  • Draaispit

Anton3111 07-05-2016 Product maand in bezit

Oven versie 10.0

Ik heb er nu sinds een paar weken een aantal keer muffins met fruit en chocolade in gebakken. Mooi gaar en luchtig en bruin. Rauwe aardappels en wortels met rozemarijn in olijfolie...lekker knapperig na een uur. Zelfgemaakte pizza lukt ook goed op de bakplaat met bakpapier. Gegrilde kip aan draaispit was ook geweldig.

Goed, dat waren wat gerechten. Het is voor mij echt het gevoel weer terug te zijn in de jaren 80 met een fijne oven. Degelijke kwaliteit die mijn oma nog zou willen gebruiken, als ze zou leven...lekker analoog.

Dit is een oven waar je geen spijt van krijgt.

Terug in oma's tijd, maar dat in 10.0 versie. Geweldige oven voor deze prijs...en mooi Nederlands product.

M Dool 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een zeer makkelijk te gebruiken oven, snel instellen en bakken/grillen de duurzaamheid is niet bekend, zojuist aangeschaft. maar de verwachting is hoog.

FrankG 09-09-2015 Product paar dagen in bezit

Prima oven, ruim en hij wordt ook echt zo warm als de temperatuur die je instelt (gecheckt met goede oventhermometer). De losse handgrepen zijn bedoeld om de hete roosters uit de oven te halen. Handig detail, nooit meer klungelen met pannenlappen. Aanrader.

Patrick67 19-06-2015 Product paar dagen in bezit

Vanwege de goede beoordeling op deze site, deze oven aangeschaft. Nou, geen moment spijt van gehad. De beoordelingen hier zijn niet voor niets zo goed. Pizza's - appelflappen, het maakt niet uit wat, vanaf de eerste keer een daverend succes. Mooi uiterlijk, veel stiller dan een combimagnetron, maar natuurlijk ook veel beter - als je hem daadwerkelijk alleen als oven wil gebruiken. Goede verpakking, duidelijke handleiding, kortom een kind kan de was doen.

Angie 17-04-2017 Product paar dagen in bezit

Vrijstaande oven en simpel in gebruik

Simpele vrijstaande oven, werkt heel goed. Goede afmetingen, snel op temperatuur. Jammer dat je niet kan zien wanneer het op temperatuur is, maar dat is maar een minpuntje.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel op temperatuur
  • Goede afmetingen

Minpunten

• Temperatuur meting mag beter

Loes 14-03-2017 Product paar dagen in bezit

Prima oven

Wat een fijne oven. Doet precies wat ie moet doen. Ik heb gelijk een appeltaart gebakken, een ovenschotel gemaakt en een stokbrood afgebakken. Het resultaat is perfect. Je kunt het bakproces prima volgen door de grote glazen deur. Ook het lichtje is handig. Veel functies voor die prijs en ook nog eens 5 jaar garantie. Goede koop. Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Groot kijkvenster
  • lichtje in de oven
  • grote binnenruimte
  • prijs / kwaliteit

Magdalene BE 10-02-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is echt de oven waar ik van droomde.
Staat mooi in mijn keuken,en is makkelijk te bedienen.
En de bakresultaten zijn uitstekend.
Wat duurzaamheid betreft verwacht ik ook geen problemen. In een woord suuuuuupergoed,dank u wel Invetum,en Bol.Com voor de goede en vlotte levering.

Miss Jeanie 29-01-2016 Product kwartaal in bezit

De grill bakoven is een geweldig goed en mooi apparaat en heerlijk groot. Ik ben er heel erg blij mee. Het grillen van 2 kippen aan de draaispit gaat fantastisch en het is heerlijk om weer eens gegrilde kip te eten. Ook het ovengedeelte is zeer goed. Ik kreeg alle complimenten voor mijn appeltaart en mijn perentaart. Het voorverwarmen gaat supersnel, zeker 2 keer sneller dan bij een traditionele oven. Ik maak daarbij gebruik van een losse oventhermometer. Dankzij de speciale binnen coating is de oven in een handomdraai schoon. De grill bakoven is zeer compleet uitgerust. Duidelijke draaiknoppen voor tijd, temperatuur en grill/oven instelling. Degelijke uitvoering van de bakplaat en het rooster, de tangen, de draaispit inclusief toebehoren. Ook het uiterlijk mag er zijn, de grill bakoven is met de matzwarte kleur en de zilverkleurige accenten een sieraad in mijn keuken. Mijn traditionele oven gebruik ik niet meer, ik ben volledig overgestapt naar deze grill bakoven.

Meulen 22-11-2015 Product paar dagen in bezit

Levert uitstekende prestaties en is in gebruik eenvoudig te bedienen. Wil je snel aan de slag en houd je niet van uitgebreide handleidingen, dan is dit de oven voor je. Inhoud is voldoende voor een pizza maar ook voor het bakken van een taart of een cake. Oven is qua omvang niet extreem groot en daardoor makkelijk in een verloren hoekje te plaatsen.

drh 28-03-2015 Product paar dagen in bezit

Een fijne goede oven, snel warm. De bovenzijde wordt 67 graden erg makkelijk om 4 borden voor te verwarmen. Alles wat ik tot n u toe gebakt heb is gelukt. Bijv. Cake's zijn aan alle kanten goudbruin zonder kleurverschil. Jammer, zit er geen controle ledje op wanneer de oven op temperatuur is dat is het enige minpuntje, dit kan je wel horen als de thermostaat begint aan/af te schakelen. Ik heb dan ook een losse oventhermometer aangeschaft, deze moet je zo mogelijk in het midden van de oven plaatsen om verkeerde metingen te voorkomen.
Kortom een echte aanrader!

H.A.Potman. 08-03-2015 Product paar dagen in bezit

geweldige bakoven verwarmd prima rondom, alles is gelijk
gebakken en niks verbrandt. temperatuur wordt goed door de thermostaat geregeld.
Dit is een bakoven die ik iedereen kan aanraden.
Hij is zijn geld waard.

Lilyana 20-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Een perfect oven zonder fratsen

Ik heb 10 jaar in een combi oven/ magnetron gebakken met een matig rusultaat. Nadat deze kapot was gegaan ben ik voor een oven gegaan en heb nu na een half jaar echt geen spijt. Dit is wat ik noem een oven en nog voor weinig geld ook. In begin wel even wennen aan de warmtekracht. Je kunt gerust de temparatuur 10 graden lager zetten dan in recept is aangegeven. Voor sommige gerechten is het nodig dat de deurtje op een kier blijft staan, dat is bij deze oven dus mogelijk.

Pluspunten

• Goede temperatuur
  • Ruimte. Je kunt met twee bakplaten bakken.
  • Simpele bediening

Minpunten

• De geleverde bakplaat is moeilijk te reinigen.

Hoving 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Goede oven voor een goede prijs!

Oven aangeschaft ivm defecte inbouw-oven. Dit is een goede, degelijke oven voor een niet al te hoge prijs. De oven wordt goed warm en verwarmt het eten goed. Geen extra fratsen/opties, gewoon een oven die doet wat een oven moet doen.

Piet 29-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie en goede oven voor deze prijs ben er blij mee.

Prima oven werk goed en is snel warm.
ziet er mooi uit en gemakkelijk in gebruik.
kort weg het is een aanrader.

Pluspunten

• mooi en groot
  • snel warm

Minpunten

• geen bel als hij warm is

Marjolijn 18-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima keuze voor grote gezinnen

Deze oven bevalt na een week gebruik prima.
Hij is snel heet en kan grote schotels goed aan. Ook het afbakbrood komt er heerlijk knapperig uit. De twee kippen aan het spit heb ik nog niet geprobeerd.
De bediening is uiterst simpel en het uiterlijk is fraai voor een product van deze vriendelijke prijs.

Pluspunten

• Kan grote schotels aan
  • Fraai uiterlijk
  • Is snel op temperatuur

Minpunten

• Timer is geijkt per ongeveer 7 minuten

Bert Hogema 12-04-2017 Product paar dagen in bezit

Gelijkmatige temperatuurverdeling

Naar mijn eigen mening heeft mijn oven de Inventum OV 425CS door ondeskundig gebruik het na 1,5 jaar begeven. Het boven element is doorgebrand. Gezocht naar mogelijke oorzaken en kwam er toen achter, dat je nooit aluminium folie in de oven moet leggen. Voor een magnetron wist ik dit, maar een oven moest toch kunnen om verbranding bij het bakken van brood te voorkomen. Niet dus aluminiumfolie veroorzaakt in een oven oververhitting van het element.
Dit overkwam me op zondagmorgen, meteen gezocht naar een vervangende oven. De nog iets grotere oven de Inventum OV 525CS kon ik nog diezelfde dag kopen. Vind deze oven nog prettiger dan zijn voorganger. In plaats van 4 elementen heeft deze er 6, daardoor heeft deze oven een betere temperatuurverdeling. Een echte aanrader deze oven

Pluspunten

• goede temperatuurverdeling
  • Kan in deze oven alles bakken, braden en grillen
  • Prima bakresultaten

Minpunten

• boven/onder warmte niet zonder hete lucht