Steba KB 41 - Reviews

40 liter
Boven- en onderwarmte
Kleuren
rvs

Beoordeling op basis van 39 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Hans NB 16-09-2015

De Steba kb 41 bevalt ons zeer goed, de oven komt echt Duits over, degelijk. De knoppen, de deur alles komt robuust over. De werking is simpel en goed, de warmte wordt mooi verdeeld over de oven en alles wordt egaal verwarmt. 2 minpuntjes die overigens geen minpunten zijn van de oven maar er stond op de site waar ik de oven gekocht dat de inhoud 41 liter is en op de oven staat 38 liter en de 8 jaar extra garantie heeft alleen betrekking op de onderdelen.

W12345 02-01-2014
  • Product maand in bezit

Ik heb de Steba KB41 grill oven voor mijn verjaardag gehad ongeveer een maand terug. Inmiddels divers vlees en gevogelte aan het spit bereid. Heel tevreden over het resultaat. Hij draait mooi regelmatig zelfs als het spit behoorlijk vol hangt. Twee kleine kippen past prima, en met de bijgeleverde geribbelde bakplaat eronder kunnen tegelijk heerlijke aardappelpartjes meegebakken worden in het vocht en de marinade. Als ik nog een klein punt van kritiek mag plaatsen bij het spit is het het feit dat er geen punt aan zit dus bij stevig vlees is het behoorlijk boren. Het gereedschap om hem te plaatsen en eruit te pakken als hij klaar en gloeiend heet is is wel helemaal super!

Ik heb er nog geen taarten in gemaakt maar wel al diverse ovenschotels en deeggerechten. Dat gaat allemaal prima, de ventilator zorgt voor een goede gelijkmatige hitte, al heb ik mijn twijfels over de werkelijke temperatuur binnen in de oven. Ik heb het idee dat de (plastic jammer) knop wat optimistisch is. Ook daarom vind ik de maximum temperatuur van 230 op de klok wat aan de lage kant. Eerst dacht ik dat de timer niet goed liep, maar dit was een kwestie van eerst even naar 90 minuten draaien en dan terug naar de tijd die je wil. Het is een mechanische timer namelijk. Dat is wat mij betreft een pluspunt, geen beeldschermen of electronica dat alleen maar kapot gaat.

De losse schakelaar voor het licht vind ik erg mooi en de klep van mooi dubbel glas die heel ver open kan is gemakkelijk te reinigen. Ook tussen het glas is te reinigen omdat de zijkant open is. En omdat er geen magnetron in zit een prachtig helder (geen gaas erin) zicht op de gerechten. Net als de binnenkant trouwens boven en onder tussen de rechte spiralen is prima een lap te halen.

Al met al ben ik erg blij met de oven, heb het idee dat hij jaren mee gaat en kan hem zeker aanraden.

Hany 04-07-2016

Luxe & industrieel uiterlijk

Na lang zoeken naar een nieuwe oven hebben wij besloten om de Steba KB41 oven te kopen. Met een volledig RVS behuizing en 2000watt power doet deze over zeker zijn werk goed. Hij is groot genoeg voor een grote overschotel van 6 personen, en de oven is heel erg makkelijk in gebruik. De oven komt met een ovenplaat die tevens te gebruiken is als lekbak en een RVS grillplaat.

Duitse kwaliteit maar wel made in china, dat is natuurlijk niet erg.

LoesN 03-02-2015
  • Product maand in bezit

We hebben de oven al een maand nu en zijn er erg tevreden over er past een grote ovenschaal in waar ik erg blij mee ben zodat ik niet hoef op te letten op de maat. De oven i snel op temperatuur en makkelijk in te stellen. in een woord een top product voor prijs kwaliteit.

JS30 18-01-2015

Goede simpele oven met veel mogelijkheden.
We hebben deze gekocht, omdat er een grote ovenschaal inpast.
Jammer dat je om de 8 jaar extra garantie te krijgen verplicht een review moet schrijven.

boukekroes13 03-01-2015

Fijne oven, erg gemakkelijk in gebruik. Heb er al pizzas en taarten in gebakken. De oven is snel op temperatuur en ruim genoeg voor mijn pizza rek en ovenschotel.

Ovenschotel 05-12-2014
  • Product half jaar in bezit

Alweer ruim een half jaar regelmatig in gebruik; eenvoudig, praktisch en de oven maakt een solide indruk.
Voldoet volkomen aan de verwachtingen. Goede prijs / kwaliteit-verhouding.
"En nu een lekkere ovenschotel er in schuiven; smakelijk eten!"

faim 04-12-2014
  • Product half jaar in bezit

Goede prijs kwaliteit verhouding en fijn in gebruik ook makkelijk schoon te maken.
korte opwarmtijd is ook een groot pluspunt alsook het gelijkmatig verwarmen.

laikuen 10-06-2014

Ik heb deze oven sinds twee weken en ben erg tevreden met het resultaat. Het is een ruime oven en ook al stond er dat de oven lang zou doen over voorverwarmen, gebeurt dit vrij snel. Alleen wel jammer dat je niet weet wanneer de oven op temperatuur is.Over de duurzaamheid Kan ik nog niks zeggen in zo kort tijd.

druijter 10-06-2014

De oven werkt goed. Het deurtje voelt wat gammel aan en sluit niet mooi recht. De ventilator resoneert behoorlijk en maakt daardoor veel lawaai. Gebruiksaanwijzing is mager.

llaris 05-06-2014

De Steba KB 41 is een geweldige oven! Ik heb hem nu enkele weken in mijn bezit en hij werkt perfect. Ik heb hier al een paar taarten in bereid, een kippetje en wat afbakbrood. Alles was heerlijk en gaar. Twee taarten tegelijk is geen optie, dus dat moet wel echt apart. Ook is het jammer dat er geen digitaal klokje op zit. Dit mis ik wel in de keuken. Voor de rest heb ik op de Steba KB 41 niets op aan te merken.

Hemsterhuis 25-02-2014

Mooi apparaat. Nog te kort in mijn bezit om een grondige review te schrijven. Wel alvast de opmerking dat de vertaling zeer slecht is , het Duitse woord "sonst"is zodanig vertaald dat de Nederlandse tekst onjuist is. Ook het ikoon voor onderwarmte is niet te vinden op de schakelaar

algro 10-12-2013

Een prachtig grote grill/bakoven waarmee je ook grote haantjes kunt grillen e.d.Zeer mooie vormgeving.Kortom een prima product voor de prijs.

Pgraat50 01-11-2013

Al ruim 15 jaar bak ik glutenvrij brood, waarbij het beste resultaat geeft bij een onder en boven element. Toen de oude oven het begaf, heb ik uitgebreid gezocht naar de meest geschikte oven en kwam ik uit bij de Steba KB 41. Ik heb inmiddels 6 broden gebakken, het resultaat is naar volle tevredenheid. Daarnaast is het ook lekker eens een kippetje te kunnen grillen, wat bij de oude oven niet kon.

floor64 17-08-2013

Heb deze oven gekocht een Steba KB 41. Waardeloze oven, niet kopen! De verf bladert op de plaats waar je het rooster en bakplaat in de oven steekt af, dit al na slechts twee weken gebruik. De verf bij de getallen op de knoppen voor instellen van temperatuur, tijd en programmakeuze lost op als je het aanraakt. Dit betekent dat de oven niet goed meer in te stellen is. Zwaar teleurgesteld, het zag er zo goed uit. Ben benieuwd wanneer ik van Max ICT BV https://maxict.nl/, na het indienen van de klacht, iets verneem.

Hans 24-03-2017

Slechte kwaliteit

Na een paar keer te hebben gebruikt slaat telkens de aardlekschakelaar eruit.
Belabberde kwaliteit dus.

j denhaan 12-01-2017

Steba KB 41

Na lang zoeken naar een nieuwe ging ik voor de de Steba KB41 oven te kopen. Met een volledig RVS omhulzing en 2000watt power doet deze oven goed werk. Hij is groot genoeg voor een grote overschotel , en de oven is heel erg makkelijk in gebruik. De oven komt met een ovenplaat die tevens te gebruiken is als lekbak en een RVS grillplaat.

Pluspunten

• snel warm
  • ruim

Fred 13-07-2016

Steba KB 41

Na veel vergeleken te hebben uiteindelijk bij de Steba 41KB uitgekomen. Bij inschakelen binnenverlichting tijdens eerste gebruik sloegen elke keer de stoppen door.
Misschien pech, maar toen bleek verkopende winkelketen ook failliet. Nu is het even afwachten, hopelijk kan oven toch gerepareerd worden en hebben we er toch veel bakplezier van.

Marie en Anne 11-03-2015

Prima oven, doet wat je er van verwacht. Handig in gebruik. Aangezien de oven nog maar kort in bezit is, moet de duurzaamheid nog blijken. Wel jammer, dat het licht niet kan branden tijdens het schoonmaken van de oven. Heel prettig is de royale ruimte. Het bezit van de oven nodigt uit tot meer bakken. Ik ben tevreden met de aankoop.

Herd.N 12-01-2015

Ik heb de oven nu 1 week in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Oven ziet er leuk uit, beetje nostalgische uitstraling. De oven voelt degelijk aan en is eenvoudig in gebruik. Er zitten geen toeters en bellen op die je toch niet gebruikt. Hij bakt prima en is gauw op temperatuur. Voorlopig ben ik dus heel tevreden!