devolo dLAN 500 duo Network Kit - Reviews

500 Mbit/s
Kleuren
wit

g v d k 27-08-2014 Product maand in bezit

had ik veel erder moeten doen. ik had heel slecht bereik op de eerste verdieping. en een kabel trekken is bij mij geen optie. dus deze devolo geprobeert, perfeckt!een echte aanrader.

Shorocker 21-07-2014 Product maand in bezit

De devolo dLAN 500 duo netwerk powerline adapter heb ik nu ongeveer een maand in mijn bezit. Ik heb voor deze optie gekozen, omdat mijn wifi/router/modem in de meterkast zit buiten mijn woning. Aangezien de afstand tussen mijn woonkamer en de meterkast aardig groot is en belemmert word door een aantal dikke betonnen muren, is de WIFI bereik uitermate slecht plus het feit dat ik geen netwerk kabels wilden aanleggen door me woning. De uitkomst van een powerline adapter is ideaal!

Het installeren is vrij simpel en gemakkelijk, 1 powerline adapter heb ik in de meterkast geplaatst waar dus mijn wifi/router/modem is geplaatst. De andere adapters heb ik in de woningkamer geplaatst.

Met de simpele software van devolo (te vinden op hun website) kun je met de "cockpit" alles bedienen en installeren. Met een paar klikken kun je de adapters met elkaar verbinden, ook kun je zien wat de overdracht snelheid is tussen alle verbonden adapters.

Sinds ik de devolo dLAN 500 duo in gebruik heb zijn de adapters maar 1x uitgevallen door een onbekende oorzaak, dit was te herstellen door de reset knopje onderaan de adapters in te drukken.

Ik vind zelf dat de betrouwbaarheid zeer goed is, de mogelijkheden zijn er bijna niet, qua instellen via hun eigen software, het is simpel in te stellen en te installeren, en de bereik is zeer zeker goed.

marcveen 27-04-2014 Product paar weken in bezit

4,8
Omdat ik thuis een prima powerline netwerk heb liggen van Cisco dacht ik dat dit ook een goede optie voor mijn schoonouders zou zijn. Er is daar in huis geen mogenlijkheid voor vaste kabels. En omdat deze Devolo kit uit drie duo adapters bestaat was dit een prima keuze.
Echter in de praktijk valt deze set mij erg tegen. Om de paar dagen lag de onderlinge verbinding eruit en had ik grote moeite deze weer te herstellen. Uit ellende twee, bij mij overtollige, Cisco adapters aangesloten. En deze werken prima. Weer bewezen; duurder wil niet altijd beter betekenen.