Kenwood DNX9280BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood DNX9280BT op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

P.BM 04-06-2012
Geschreven voor: Kenwood DNX9280BT

Ik ben de laatste 4 jaar een ontzettend tevrede gerbuiker van de DNX-92X0BT serie.

In het begin heb ik een DNX7240BT gehad, deze werkte naar behoren. Was niet echt snel maar deed precies wat hij moest doen.
Nadat deze ontvreeemd is uit mijn auto heb ik een vervangend toestel gekocht in de vorm van een DNX-9240BT. Deze had meer afstel mogelijkheden wat de geluidskwalieit nog beter tot zijn recht deed komen.

De menu's zagen er niet echt super gelikt uit, maar daar kijk ik toch nooit naar. Hij staat bij mij immers altijd op de navigatie stand.

Sinds enkele weken ben ik echter in het bezit van een DNX-9280BT. Het toestel voelt nog soepeler en completer aan als de 9240BT.
Alles instellen gaat zeer eenvoudig en alle menu's en scroll schermen functioneren boven verwachting en zitten (na wat wennen misschien) op logische plaatsen.
(Dit is in de loop der toestellen zeker verbeterd!

De opties van het toestel zijn bijna eindeloos, EQ, DTA instellingen en voorkeuzes voor verschillende bronnen zijn naar harte lust in te stellen.

Ook de navigatie gaat nog soepeler en voor mijn gevoel naukeuriger.

De details van de menu's, de navigatie en dergelijke zijn weer verbeterd ten opzichte van de 9240.
Dit geldt vooral voor de menu's onder de schermen en nu staat daar ook bruikbare informatie in deze menu balken. Voorheen stond daar alleen maar Trk.1 of FM1.
Goed geluisterd naar de input van gebruikers KENWOOD.

Voor wat betreft het afneembare scherm, echt een uitkomst voor wat betreft anti-diefstal. Wel wat groot om bij je te dragen in bv de stad.
De handelingen van het demonteren van het scherm zijn alles behalve lastig... gewoon even wennen.

Eveneens werkt de voicecontrol en de bluetooth handfree naar verwachting goed en vindt ik het super dat ze hier nogsteeds Parrot voor gebruiken.

Ik vindt persoonlijk de combinatie tussen: KENWOOD voor het geluid en beeld, GARMIN voor de navigatie en PARROT voor de bluetooth/tel IDEAAL en een GOUD tov Pioneer of Alpine...

Ik hoop dat mijn toestel mij nog jaren naar alle bestemmingen mag brengen met de heerlijke muziek en films onderweg.... TOP toestel!