Kenwood DNX9280BT

5,6

An 13-05-2016 Product jaar of meer in bezit

toch wat teleurgesteld

6,5
Na zorgvuldig vergelijk heb ik dit navigatiesysteem ongeveer vijf jaar geleden aangeschaft. Het scherm is mooi groot en duidelijk, ook de kleuren zijn helder. Het touche screen kon iets vlotter reageren, dat was wat bij te stellen maar niet veel. Het systeem heeft veel mogelijkheden en ook de positie van het scherm is prettig instelbaar. Van zonlicht heb je weinig last. De mindere punten zijn:
- het scherm is in beginsel niet gemakkelijk te verwijderen en terug te plaatsen. Bij het terugplaatsen moet je er goed recht voor zitten, rustig zijn en een keer diep adem halen, anders komt het scheef vast te zitten en dan krijg je het moeilijk weer los.
- de contactpuntjes achter het scherm maken na het terugplaatsen vaak geen goed contact waardoor het scherm zwart blijft of niet goed bedienbaar is en de navigatie niet werkt.
- de spraakbesturing werkt zeer matig.
- het systeem is heel moeilijk te upgraden, zowel de software als de kaarten, het klinkt allemaal makkelijk vanaf de handleiding maar de uitvoering is anders. Toen het bij mij uiteindelijk gelukt was nieuwe kaarten te upgraden gaf hij mijn omgeving niet meer compleet weer als ik niet een adres had ingeklopt maar gewoon de kaart bij het rijden had aanstaan.
- sinds kort breekt het apparaat steeds na ongeveer een minuut mijn bluetooth verbinding af, waardoor uitbellen of naar muziek luisteren vanaf mijn smartphone niet meer mogelijk is.
Een mooi systeem, goed beeldscherm, veel mogelijkheden maar toch wel erg duur voor de kwaliteit die je er uiteindelijk voor krijgt, het heeft wat ongemakken.

P.BM 04-06-2012 Product paar weken in bezit

Ik ben de laatste 4 jaar een ontzettend tevrede gerbuiker van de DNX-92X0BT serie.

In het begin heb ik een DNX7240BT gehad, deze werkte naar behoren. Was niet echt snel maar deed precies wat hij moest doen.
Nadat deze ontvreeemd is uit mijn auto heb ik een vervangend toestel gekocht in de vorm van een DNX-9240BT. Deze had meer afstel mogelijkheden wat de geluidskwalieit nog beter tot zijn recht deed komen.

De menu's zagen er niet echt super gelikt uit, maar daar kijk ik toch nooit naar. Hij staat bij mij immers altijd op de navigatie stand.

Sinds enkele weken ben ik echter in het bezit van een DNX-9280BT. Het toestel voelt nog soepeler en completer aan als de 9240BT.
Alles instellen gaat zeer eenvoudig en alle menu's en scroll schermen functioneren boven verwachting en zitten (na wat wennen misschien) op logische plaatsen.
(Dit is in de loop der toestellen zeker verbeterd!

De opties van het toestel zijn bijna eindeloos, EQ, DTA instellingen en voorkeuzes voor verschillende bronnen zijn naar harte lust in te stellen.

Ook de navigatie gaat nog soepeler en voor mijn gevoel naukeuriger.

De details van de menu's, de navigatie en dergelijke zijn weer verbeterd ten opzichte van de 9240.
Dit geldt vooral voor de menu's onder de schermen en nu staat daar ook bruikbare informatie in deze menu balken. Voorheen stond daar alleen maar Trk.1 of FM1.
Goed geluisterd naar de input van gebruikers KENWOOD.

Voor wat betreft het afneembare scherm, echt een uitkomst voor wat betreft anti-diefstal. Wel wat groot om bij je te dragen in bv de stad.
De handelingen van het demonteren van het scherm zijn alles behalve lastig... gewoon even wennen.

Eveneens werkt de voicecontrol en de bluetooth handfree naar verwachting goed en vindt ik het super dat ze hier nogsteeds Parrot voor gebruiken.

Ik vindt persoonlijk de combinatie tussen: KENWOOD voor het geluid en beeld, GARMIN voor de navigatie en PARROT voor de bluetooth/tel IDEAAL en een GOUD tov Pioneer of Alpine...

Ik hoop dat mijn toestel mij nog jaren naar alle bestemmingen mag brengen met de heerlijke muziek en films onderweg.... TOP toestel!

zwamvis1 08-12-2011 Product paar dagen in bezit

2,5
Echt een belachelijk slecht apparaat. Ik heb deze ongezien gekozen nadat voor de 2de keer mijn RNS510 van VW uit mijn leaseauto was gejat. Heb daar erg veel spijt van. Is een dagelijkse ergenis. Een greep uit de mijn bevindingen:

1. Traahaag...

2. Interface is volstrekt ouderwets. Het is lastig om bijvoorbeeld vanuit het ene menu snel naar een ander menu te navigeren. Layout is ook een rommeltje. Ziet er gewoon niet netjes uit.

3. In het hoofdmenu zijn niet alle iconen van het sub-menu in zijn geheel weergegeven. Hoe haalt een ontwerper het in zijn hoofd om een icoon half weer te geven en de andere helft buiten het scherm te laten vallen? Neemt ie zijn werk niet serieus of zo?

4. Garmin navigatie....zucht. Ook traag, en niet intuitief. Amerikanen nemen er misschien genoegen mee, maar ik niet. Vraagt ook elke keer of ik wel zelf de verantwoordelijkheid neem om het apparaat te bedienen terwijl ik rijdt, want het zou wel eens onveilig kunnen zijn.

5. RDS AF werkt niet jofel, zou ook kunnen komen door perikelen met onze zendmasten. Had ik bij de RNS trouwens geen last van.

6. Bij het handsfree bellen na ongeveer 5 minuten ontstaat er een enorme brom. Die houdt alleen op als ik de telefoon van de lader afhaal en minsten een meter van de radio vandaan houdt en blijf houden.

7. Er is gewoon niet goed over nagedacht. Als ik aan het navigeren ben en ik wordt gebeld is mijn navigatiescherm in een keer verdwenen. En dan moet ik mijn aandacht daar weer aan schenken.

Nogmaals: broddelwerk. Kijk verder naar een ander systeem.