TomTom GO 5100 - Reviews

wereldwijd
Tmc

Henkrik 12-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Ook met caravan

In mei al een review geschreven maar toen nog geen ervaring in het buitenland. Augustus in Frankrijk geweest en ook daar doet de 5100 precies waarvoor ik hem heb gekocht, navigeren. Waarom een dikke 10? Voor de rit plan ik de route via "mydrive" op de computer. Hier kan ik aangeven dat ik met een vrachtwagen rijd. Ik geef de maten van de combinatie op en de computer plant de route, rekening houdend met mijn voertuig. Ik zend de route naar de 5100 en stap in de auto. De 5100 ontvangt kosteloos de snelste route, rekening houdend met mijn afmetingen. Automatisch word je bijvoorbeeld om Luik heengeleid, een stad waar je niet met een vrachtwagen/aanhanger mag rijden. Ook het zoeken naar POI's in Frankrijk ging super, zelfs de locale shoarmatent stond er in.
Flitspalen (gevaarlijke zone), ongevallen, files enz enz, alles werd op tijd gemeld.

Pluspunten

• betaalbare aanschafprijs
  • makkelijk menu
  • menu zelf indelen
  • gratis updates
  • betrouwbaar

Minpunten

• nog niet ontdekt

Bert 03-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Tomtom 5100.

Ik heb al 5 Tomtom`s gehad nooit wat mee gehad maar dit is tot nog toe de beste
Prima ding mee naar België gereden geen enkel probleem gehad super.
Bedankt Tomtom.

WJ 12-08-2016 Product paar maanden in bezit

Besturingssoftware

Ervaringsdeskundige gezien mijn ervaringen met de GO750 en de GO950 en de GO5100:
Fouten in de besturingssoftware worden slecht en voor de gebruiker op een frustrerende manier door de Support behandeld.
Ik heb met de diverse modellen al uren en uren aan de computer moeten zitten om steeds weer dezelfde irritante aanwijzing "Alles opnieuw installeren" moeten uitvoeren.
Waarom dan nog steeds een apparaat van TomTom? Andere merken hebben helaas, helaas nog niet die gebruikskenmerken die ik nodig heb. Maar anders, zodra ...
De problemen in de besturingssoftware worden zodoende de problemen van de gebruiker en dat frustreert op den duur enorm!
Een te klein intern geheugen is uitgesloten van de garantie.
Weken zonder flitswaarschuwingen: kan kostbaar zijn. Dat is toch een verkoopargument?
Stembegeleiding die wegvalt en niet meer is te herstellen op een eenvoudige / gebruiksvriendelijke manier.
Verdwijnen van praktische hulpjes: een waarschuwing als je (in onbekend gebied) bij een spoorwegovergang komt. Geen indicatie meer van het geografische noorden (dat is mij echt handig gebleken een aantal malen). Hun reactie: "Tja een onderzoek gaf aan dat te weinig gebruikers dat interessant vonden." Nou-en? Je gebruikt toch ook niet alle mogelijkheden van je smartphone? Maar diegene die het wel handig vindt of echt nodig heeft, dan is er in ieder geval in voorzien.
Het staat of valt allemaal met het respect waarmee men de klant/gebruiker tegemoet treedt. De huidige methode van: "onze fouten moet u zelf oplossen" is in feite een belediging.
Ik hoop dat men, zeker met apparatuur die in verbinding staat met hun servers (SIM card ingebouwd; levert hen ook al verkoopbare info op!) er eindelijk eens toe overgaat om problemen buiten de gebruiker om zelf aan te pakken.

Pluspunten

• Vormgeving
  • SIM card

Minpunten

• Besturingssoftware
  • Oplossing van problemen

Adri 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Kaart met veel fouten.

Mijn huis wordt verkeerd vermeld, het is niet in een oneven straat, maar in de even straat, dit kan levens gevaarlijke situaties opleveren.

Henkrik 16-05-2016 Product maand in bezit

Supernavigatie

Mijn oude Garmin ingeruild via "rentepunten van de ING". Totaal 210 euro kwijt met veel extra's zoals een thuislader en een dashbord bevestiging. Wat een heerlijk apparaat. Thuis op de computer je bestemming intikken. In de auto (na een paar minuten) synchroniseert de GO met de computer en wordt je reisbestemming er op gezet. Gratis updates van kaarten, flitsers en verkeer. Snel en naukeurig. Spraakbesturing gaat prima. Je kan kiezen uit meerdere stemmen. De standaardstem is voor mij prima. Ik kijk uit naar de werking in het buitenland. Als je het adres niet precies weet kan je op het beeldscherm aantikken waar je heen wilt.