TomTom GO 510 - Reviews

wereldwijd
Tmc

ERic 25-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

XXL beter

Ik ben er niet erg tevreden over, ondanks de instelling op de snelste route krijg ik onlogische routes voorgeschoteld. Hij rijdt de oprit van de autoweg voorbij, rijdt dan 30km binnendoor en gaat dan op de autoweg, zo erg zelfs dat ik in zuid Frankrijk een landkaart gekocht heb om de dichtstbijzijnde opritten van de autowegen te vinden. Mijn vorige maar gestolen gps een XXL was stukken beter. Ik ga nu de milieuvriendelijkste route instelling proberen en hoop op beterschap.

Pluspunten

• Mooi scherm - resolutie
  • Verbinding met het internet bij zoeken
  • verkeersinfo
  • voet met magnetische bevestiging aan de gps

Minpunten

• GPS hangt de toerist uit
  • zwart/wit menus
  • geeft afstanden in vogelvlucht in het zoek menu

Toortsbovenbeen 27-07-2016 Product maand in bezit

Super navigatie

Prima beeld, ook met zonnebril op. Goed geluid.
Het enige wat ik jammer vind is dat je geen beperkte snelheid kan instellen. Ik rij met een vrachtwagentje de niet harder kan dan 80 km/uur, dus mijn aankomsttijd klopt voor geen meter.

PvZ 27-05-2016 Product paar dagen in bezit

TomTom GO 510 Brings You EVERYWHERE You Want

Ik heb pas weer een nieuwe TomTom Go 510 gekocht. Mijn vorige is op straat gevallen (glas kapot en werkt niet meer zoals het hoort) Ik heb de TomTom Go 510 al jaren in gebruik en hij bevalt mij méér dan prima: een dikke 8! Prachtig product voor een redelijke prijs!

BobV1 27-12-2015 Product half jaar in bezit

7,4
Ik heb de TomTom Go 510 nu een half jaar in mijn bezit. De belangrijkste redenen om mijn oude Garmin aan de wilgen te hangen waren het gebrek aan live informatie (dat systeem via de radio werkt totaal niet) en het gebrek aan gratis kaartupdates. De TomTom biedt beide, dus dat is een goed begin. Ik heb al een paar kaartupdates ontvangen, dus dat lijkt goed te werken. Wat betreft het live gedeelte is de belangrijkste vraag natuurlijk: werkt het? Daarover kan ik kort zijn: ja, je kunt echt files vermijden met de informatie van de TomTom. Hij stelt alternatieve routes voor die je kunt accepteren of verwerpen. Dat laatste hebben we nog niet gedaan, want de informatie bleek steeds correct. Maar dan het gebruik; omdat ik niet veel in de auto zit, had ik besloten niet de versie met ingebouwde SIM te nemen, maar deze die het via een mobiel doet. Het verbinden van de TomTom via Bluetooth vraagt behoorlijk wat gewenning. Tijdens de eerste rit, naar een vakantieadres, maakte hij helemaal geen contact. Bleek achteraf dat ik een foutje in mijn email adres gemaakt had. Hier werd echter geen melding van gemaakt, alleen dat er geen contact was. Slechts een volledige reset bracht de oplossing. Tegenwoordig is het steeds een gepruts om de verbinding te maken. Vaak lukt het niet eens voor we bij de eerste splitsing in de snelweg komen.
Over de kaarten; ik kende eigenlijk alleen de oude manier waarop TomTom de kaarten weergaf. Die ziet er ongeveer uit als een landkaart, met duidelijk gekleurde lijnen voor de wegen. Op de Go 510 zijn het echter dunne lichtgrijze lijnen op een donkergrijze achtergrond. Ik denk dat ze de look hebben willen moderniseren, maar het is geen vooruitgang. Vaak is het erg moeilijk de wegen precies te herkennen. Zeker bij afritten wil je wel eens weten hoe de toevoer- en parallelwegen lopen, maar dit is vaak niet duidelijk te zien. Toen ik laatst ergens heen wilde waarvan ik het adres niet wist, maar wel ongeveer hoe ik er moest komen, had ik ook problemen met de kaartweergave. Ik had ingezoomd zodat ik het eindpunt op de kaart zag en mijn huidige locatie. Maar de TomTom zoomde na korte tijd steeds weer vanzelf uit, waarbij de kleinere wegen verdwenen. Dit overigens terwijl er ruimte zat was om ze wel weer te geven. Dus moest ik steeds maar weer opnieuw inzoomen, tot ik het zat was. Geen prettige manier van werken dus. Wat ik, als laatste, ook een beetje jammer vindt is dat je niet kunt overschakelen van 3D naar 2D weergave, zoals mijn Garmin dat wel deed (door midden op het scherm te tikken).
Wat betreft de hardware; het scherm is goed, maar glanzend. Ik houd hier niet zo van, vind mat veel prettiger, zeker overdag. Ondanks dat is het scherm meestal goed afleesbaar, totdat de zon er direct opvalt tenminste. De stemmen zijn duidelijk te verstaan. Ik heb hem wel van de standaard mannenstem afgehaald, want dat is die man van de EO en ik had steeds het gevoel dat ik naar een natuurfilm zat te kijken. :-) De batterij is vaak helemaal leeg als ik de TomTom erbij pak, terwijl ik hem toch echt uit denk te zetten. Ik moet het nog eens goed testen, want dit is niet fijn.
Het routeren werkt over het algemeen goed. De gekozen routes zijn veel beter dan die van mijn Garmin, die vaak met rare dingen afkwam (ik vermoed dat hij veel te optimistisch is over hoe snel je over 80km wegen vooruitkomt). De TomTom geeft meestal twee aanwijzingen tegelijk, bijvoorbeeld sla rechts af en hou dan rechts aan. Op zich goed, maar erg verwarrend en onnodig als er een paar kilometer tussen de twee bewegingen zit.

Ik hoop dat TomTom wat van de genoemde minpuntjes wil verhelpen in een software update, met als grootste verzoek om de oude manier van kaartweergave weer mogelijk te maken, liefst als optie. Verder moet de autozoom functie gedisabled (kunnen) worden als je niet aan het routeren bent. Ondanks die genoemde minpunten ben ik tevreden met de Go 510. Alleen al de manier waarop hij ons deze zomer langs de files in Parijs loodste maakt dit een goede aankoop.

minipi 12-12-2015 Product paar dagen in bezit

Eigenlijk kan ik hem net zo goed een 10 geven want wat ik tot nu toe gezien hebt is een fantastische navigatie.
Ziet er goed uit ,makkelijk te plaatsen in de auto, duidelijk, ook s,avonds en zeker de real time verkeersinformatie via je mobiel werkt voortreffelijk.
Kaart updates gingen gemakkelijk,tot nu toe is er nog niets geweest wat tegenvalt.
Later een update.
Gr Piet