TomTom GO 5000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 103 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 5000 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

henk 09-02-2019

tom tom Go 5000

Geschreven voor: TomTom GO 5000

3j oud. plots uitgevallen. laatst problemen met update . nu doet hij niets meer!! Wat ben je met life time updates als hij al na 3 jaar om zeep is ?
ZEER DURE BROL

Pluspunten

• geen

Minpunten

• beperkte levensduur: 3 jaar
  • problemen met updates
  • dure brol

Geert Sw 20-12-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Zeker een aanrader. Hij heeft me nog niet in de steek gelaten. Enigste minpunt is dat je de TomTom niet kan opladen via de netspanning.

Hans 31-01-2016

Hallo Geert,

Er zijn losse USB stekkers verkrijgbaar.
Zowel voor het opladen van de Tomtom en je fototoestel.

Vriendelijke groet,

Hans.

hugodeherdt 07-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Het toestel voldoet op alle vlakken! Ik gebruik het in verschillende wagens en vind de nauwkeurigheid van de informatie beter dan die van de ingebouwde GPS-toestellen. Het toestel geeft de actuele locatie zeer snel en acuraat aan. De TomTom GO 5000 geeft ook vertragingen zowel qua locatie als duurtijd heel goed aan. De bediening via het touch screen is eenvoudig. Het toestel biedt heel wat mogelijkheden. De basisfuncties zijn heel eenvoudig bereikbaar en als je een beetje tijd neemt om alles te ontdekken dan wordt de TomTom GO zeker een goede navigatiepartner. Ik ben enthousiat!

didec 16-06-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Over het algemeen een goed toestel, alhoewel voor die prijs wel wat meer mocht geboden worden. Bluetooth mis ik wel tegenover mijn vroegere TomTom. Ook het feit dat POI van derden (vb campercontact) niet meer kunnen ingevoerd worden is jammer. Bij mooi zonnig weer is het scherm amper leesbaar, jammer, waarom kon dit op vroegere modellen wel ? Updates gaan soms wel héél traag. Opbouw van de menu's is niet echt logisch waardoor het soms zoeken is naar bepaalde instellingen.
Bij het kiezen van de snelste route wordt je soms afgeleid van grote wegen naar landweggetjes omdat dit in theorie sneller zou zijn, soms idd efectief paar meter korter maar met pak kruispunten en/of verkeerslichten, dus je doet er wel een stuk langer over, dus zou eerder onder 'kortste' route horen dan onder 'snelste'. Heb dit regelmatig voor en heb nog steeds geen deftige instellingkeuze gevonden die dit oplost. Kortom : nog wel een goed toestel, maar zeker niet meer beter dan de concurrentie, maar wel duurder. Niet echt meer een aanrader.

Bisshopjyr 12-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Nadat mijn TomTom Go 630 Traffic enige tijd geleden de geest had gegeven en niet meer hersteld kon worden (was reeds mijn derde) stond ik in tweestrijd, ofwel terug TomTom of een ander merk. De ervaring van familie en vrienden met andere systemen in gedacht heb ik dan terug besloten om TomTom te gaan. Het was wel even wennen aan de nieuwe besturing van het ding, maar na enige tijd oefenen gaat het reeds intuitief. Spijtig dat er geen bluetooth meer voorhanden is voor handenvrij bellen. Mijn grootste probleem is echter de refelectie van het scherm. Bij hevige zon moet ik gewoon verder gaan op de gesproken instructies want dan is het scherm onzichtbaar. Ik ben op de site op zoek geweest naar een screen protector/antiglare filter, echter tevergeefs. Desondanks ben ik zeer tevreden over de funcionaliteiten en zeker over de voorgestelde routes, in vergelijking met andere merken nog steeds superieur.

POE 13-05-2015

Beste,
Een screenprotector kun je wel vinden op de site van TomTom: http://www.tomtom.com/nl_nl/drive/accessories/index.html

easy6225 10-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Mis nog een aantal zaken maar deze zal (hopelijk) mettertijd als update worden aangeboden. Geluid is prima mis alléén de vrouwelijke NL computerstem. Navigatie functioneert correct en de bediening ervan (is ff wennen) is duidelijk. enige -punt is de MyDriveConnect. Deze schijnt nogal problemen op te leveren met name bij het inloggen waarbij je een technische storing krijgt. Updaten lukt maar schijnbaar is het verstandiger op de update's in een bepaalde volgorde te installeren (volgens TomTom)

Belangrijk:
Als er meer als 1 update aangeboden wordt is het aan te raden die niet allemaal tegelijk te verwerken.
De beste volgorde is: (Mits aangeboden):
1. QuickGPSfix/2.Software update/3.Kaart/4.Flitsers/5.MapShare/6.
Stemmen

Aldus TomTom

Wilbert7 01-01-2016

Belachelijk dat het apparaat zelf niet de juiste volgorde uitzoekt.
Het updaten gaat altijd traag, zelfs bij mijn 100 MBit verbinding duurt het een eeuwigheid. Updaten is niet iets dat je moet doen vlak voor je op reis gaat, zeg maar.

Sportymen1 25-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Over het algemeen ben ik tevreden over het gebruik.
De updates mogen wel,wat preciezer worden.
1 keer werd ik,naar een verkeerde straat gestuurd. Ik vroeg heirweg en gaf dat ook zo in maar ik kwam terecht in de heerweg.
Sommige straten staan nog niet op de kaarten.

uileken 23-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

ik ben in het algemmen tevereden met dit toestel. Behalve dan die updates.
Bij aanschaf aangesloten op pc, problemen. nadien nog 2 x email gekregen dat er een update beschikbaar was, problemen.
zijn er nog mensen die dit probleem hebben of moet ik mijn garantie aanspreken?

Sjaaki86 11-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Te vroeg gekocht... Heel wat specifieke tomtom functionaliteiten ontbreken of werken nog niet op dit toestel. Je eigen instellingen zijn zeer beperkt en vooral POI laat veel te wensen over.Ook het terugvinden van POI is moeilijk want het moet exact de naam zijn zoals in het systeem. Navigatie zelf is wel goed en traffic werkt nauwkeurig. Hopelijk is tomtom nog bezig met verdere ontwikkeling van dit toestel!

Globbetrottertje 15-01-2015
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Heel mis tevreden! Syncroniseert heel slecht met windows8 !
Hele slechte support dienst gekregen. Vroeg zelf aan support dienst welke kaart ik moest aanschaffen voor Costa Rica . Die wisten zelf niet dat er geen kaart beschikbaar is ! Een oudere kaart van 3 jaar geleden gekocht van zuid afrika ! Deze kan ik zelf niet meer gebruiken op het nieuwe toestel ! Nieuwe software is het antwoord. En wij maar betalen ! Schandalig ! Dit was zeker mijn laatste Tom Tom en ik raad iedreen aan om geen Tom Tom te kopen. Ik zit momenteel in Costa Rica met een Garmin toestel en ben heel tevreden over dit gehuurde toestel ( omdat Tom Tom geen kaart heeft ) . Dus nog eens een bijkomende kost ! Bedankt alvast !

Pat. 27-01-2016

Ik snap dat je teleur gesteld bent in de gang van zaken. maar om nu meteen het advies aan iedereen te geven dat je geen TomTom moet kopen.... Het feit dat je, je ervaring deeld is goed. Iedereen die nu naar Costa Rica weten waar ze rekening mee moeten houden. Zelf vind ik TomTom het beste systeem wat er te krijgen is, bij de een is dit beter en bij de ander dat. Maar over het algeheel kies ik weer voor TomTom, duidelijkheid, eenvoud en kwaliteit. Ik ga dus ook voor de TomTom GO 5000

sjaaki1 18-12-2014
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Ik heb mijn GO 750 live vervangen door de GO 5000. De zoekfunctie werkt redelijk maar je moet de TOMTOM benamingen eigenlijk al kennen wanneer je iets specifiek zoekt. Ik mis vooral de POI die je niet meer kan downloaden of aanpassen. Er is veel te weinig zelf configureerbaar zoals bv de max snelheid instellen. POI zichtbaar op kaart maken of niet.
Ik vraag me ook af wat het verschil is tussen de snelste route en de milieuvriendelijke route,welke parameters spelen hier een rol? Voor de rest een prima apparaat lijkt mij.

jpmaarts 19-12-2014

De max snelheid hoef je niet in te stellen
Go 5000 geeft automatisch de max aan en wanneer je te snel rijdt geeft hij een duidelijk signaal
Ook in het buitenland.

Viking Ricky 05-12-2014
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Tot mijn grote spijt moest ik mijn oude TomTom Go 730 vervangen, welke gps kon deze vervangen en na een zoektocht kwam ik op de TomTom Go 5000 uit en heb dit nog geen minuut beklaagd. Ik moet wel zeggen in het begin was het eventjes zoeken hoe de bediening en de interface in elkaar zat want deze was toch wel anders, maar eenmaal deze onder de knie is dit voor mij een perfect toestel. Als ik de prijs vergelijk wat ik indertijd mijn Go 730 betaald heb tegen nu de Go 5000 kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit, maar nu heb ik er wel Lifetime Tomtom Traffic, Lifetime Maps, Always Connected en een volledig interactief scherm bij, dus dit toestel is zekers zijn geld waard.

svonckx 18-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 5000

Net terug van een reis naar Italië met mijn G05000 en over het algemeen zeer tevreden over het toestel. Vorig toestel was een Mio en dit was zeker een verbetering . Doordat de GO5000 constant in verbinding staat met TomTom traffic heeft het systeem heeft me aardig wat files doen vermijden en het kiezen van alternatieve routes gaat ook heel makkelijk. Je hebt ook steeds de keuze of je een andere route wilt nemen of niet onder andere via de stembesturing die het trouwens ook heel goed doet.
Het toestel maakt snel verbinding en reageert snel. Wat ik ook zeer handing vond, is het balkje rechts waarop verschijnt wat er de komende +/- 60 km komt zoals benzine stations, haltes, files, werkzaamheden enz...zeer handig!
Heel af en toe reageerde het systeem wel wat vreemd, de stem veranderde plots, en het centrale venstertje met de volgende aanwijzing verdween maar als ik het systeem had gereset was alles terug normaal, wel vervelden als je aan het rijden bent natuurlijk.
Maar voor de rest een prima toestel en wat mij betreft een aanrader!

uileken 15-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 5000

veel handiger dan mijn vorig toestel. tijdens onze vakantie in de ardennen is het modal van gps dat mijn zus heeft, enkele keren het noorden kwijt. daarom kocht ik deze voor mijn verlof.geen problemen ondervonden.de kaartupdates bleken na aankoop wel een probleem. na een reset van het toestel verliep alles op wieltjes

Roelf Oving 25-03-2015

Het is dus echt wel zo dat de USB-kabel rechtstreeks op de pc of in mijn geval de Mac moet worden aangesloten om te kunnen updaten heb ik ondervonden. Ik weet niet of het om dit probleem gaat, maar toch even genoemd.

Patrick67 16-08-2014

Hallo Uileken en alle andere lezers,

Door eigen toedoen raakte mijn GO 5000 defect. Na reparatie had ik ook even problemen met de kaartupdates. Ook zoals ik in sommige reviews lees, dat hij bij 99% blijft hangen.

Een tip die ik iedereen mee kan geven is: bel gewoon even met TomTom. Ik heb nog NOOIT ZO'N geweldig goede klantenservice meegemaakt als bij dit bedrijf. Binnen enkele minuten ben je weer 'op weg' en er worden zelfs dingen besproken waar je zelf nog niet aan had gedacht. Ik heb de telefonische klantenservice meerdere keren aan de lijn gehad - en telkens kan ik niets dan lof hebben over de manier waarop ze met hun klanten omgaan. Ook dingen die niet meteen opgelost kunnen worden, worden meteen in gang gezet - en dezelfde dag nog wordt je over de voortgang geïnformeerd.

Dus niet te lang prullen, maar geef TomTom de gelegenheid om het voor je op te lossen. Zeker bij dit soort modellen met simkaart en lifetime maps en lifetime traffic is het van groot belang dat bij TomTom ook alles goed in hun systemen staan.

Voor mij een dikke 10 voor de klantenservice van TomTom.

Dikke pluim voor Uileken, die het zelf heeft opgelost.

gertie2 17-08-2014

Helemal mee eens dat de helpdesk fantastisch werkt, een gewoon telefoonnummer, snel iemand aan de lijn die er ook nog eens ECHT verstand van heeft en je in alle rust verder helpt en ook nog eens met oplossingen komt.Alleen jammer dat je met dit "top"model zo verschrikkelijk weinig mogelijkheden hebt om zelf zaken aan te passen zoals het zelf POI's toevoegen. Een echte misser waar snel een oplossing voor gevonden moet worden. Technisch is dit geen probleem, maar het management van TomTom moet het wel WILLEN....

jpmaarts 24-03-2015

nog nooit problemen gehad.
sluit je navigatie systeem aan op de computer.
de Tom-Tom start dan automatisch op wacht op verbinding met
MyDrive Connect.
log in met je tom-tom account en start de updates

jst ieper 09-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 5000

heb geen klachten werk naar behoren ik kan maar een zin zeggen ik ben tevrden van het produkt
ik weet niet wat ik nog moet zeggen