TomTom GO 6000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 6000 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

erik22lieve 23-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Na een aantal (nodige) updates zijn zowel de GO 6000 als het upload programma MyDrive één van de beste die op het ogenblik op de markt verkrijgbaar zijn, het enige wat mij nog stoort is het feit dat je kiest voor het topproduct dat op dat ogenblik beschikbaar is en dat er reeds enkele weken later een nieuw op de markt komt (GO 6100) en men niet de kans krijgt om mits een éénmalige betaling een update te doen, hiermee bedoel ik vooral de levenslange gratis flitscamera's......

Bert krijgsman 25-11-2015

Ik begrijp dat ook niet dat TomTom de mensen met een 6000 laten betalen voor een dienst die 1 jaar na uitkomen van de 6000 in de opvolger als een lifetime dienst voor dezelfde prijs wordt gegeven. Ik moet er ook voor betalen en dat vind ik jammer. Dus TomTom geef de mensen die jullie het vertrouwen schonken ook de flitsers gratis als Up-Date.

Holiday 23-11-2015

Zelfs nadat de GO 6000 van mij omgeruild moest worden, omdat er een systeem fout in zat, weigerden ze nog om mij een GO 6100 te geven, ook niet met bijbetaling.

pdebels 09-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Groter dan mijn vorige XXL die het begaf omdat het touchscreen niet meer reageerde (!!).
Groter, maar zeker NIET BETER: het scherm is beter dan een spiegel, dus onleesbaar in klare dag. Probleem opgelost met een antireflex filmpje (Amazon 3 voor 10 euro). Waarom geeft Tomtom niet zo'n filmpje mee in de verpakking, zelfs met een meerprijs?
Ergonomisch ook slecther dan mijn vorige XXL. Meest gebruikte menuopties zitten op het einde van de reeks, en dit vraagt dus extra inputs (vervelend tijdens het rijden).
Voice Control is een klucht: werkt enkel in Duits in Duitsland, Hongaars in Hongarije ... is dit nu een europees (EU 45?) toestel of wat?
Communiceren met PC vraagt ook een andere software dan voor de XXL; en verschrikkelijk lang om te downloaden en installeren; omdat er geen enkel teken van vooruitgang is tijdens de installatie heb onnodig ik 2x de PC gereset.
XXL had shortcuts op het scherm: die zijn ook verdwenen.

Anders: krachtig, snel, levenslang updates en traffic info is zeker positief. Positief ook de mogelijk om de "favorite destinations" kan overbrengen van XXL naar de G0 6000.
Houder voor de wagen is beter: steviger en handiger; de verbinding tussen kabel en GPS is via een connector op de houder; met de XXL was het altijd een beetje sukkelen met de mini USB connector.
Spijtig voor die 2 vergissingen: scherm en on-ergonomisch menu (waarom is het menu niet instelbaar? bvb om de volgorde van de sub-menus te kunnen veranderen).
Ik vraag me dus af of TomTom haar eigen toestellen wel eens zelf gebruikt.
Nu nog hopen dat die nieuwe TomTom langer meegaat dan mijn oude XXL (slechts 5 jaar).

Aronspa1 10-05-2015

Menu is wel aan te passen. Je kunt de icoontjes opschuiven naar jou voorkeur. Voice Control verstaat mij prima! Mijn PC met Windows 7 werkt prima samen. Ja een nieuwe kaart duurt 7 uur! Tijd dat het nog duurt telt gewoon prima af. Nee, ik werk niet/heb niets bij TomTom!

erik22lieve 05-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Hallo, langzaam maar zeker heeft TomTom de meeste problemen die ik in het begin dat ik het toestel had aangepakt en opgelost, mijn dank bij deze, het enige wat mij nog echt dwars zat was de reflectie (spiegeleffect) van het scherm, ik heb daar nu zelf een oplossing voor gevonden, helderheid op maximum en het toestel zover achterover kantelen dat het naar het dak v/d de auto gericht is, dit geeft nu ook bij zonniog weer een goede zichtbaarheid van het scherm! oef....

LucThomaere 05-04-2015
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Overgestapt van Garmin en zeer tevreden. Voice besturing werkt perfect. Duidelijke kaarten. Snelle berekening van de route. Start onmiddellijk op. Berekent automatisch alternatieve route bij files en dat werkt prima. Zeer tevreden

Guy de Pauw 29-11-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

1. het toestel is reageert zeer snel, zowel bij het opstarten als tijdens de rit
2. TomTom Traffic meldigen zijn erg accuraat en tijdig
3. de stembediening werkt zeer goed : ik had gedacht dat een nutteloze gadget ging zijn, maar het is een enorm gemak als je geen begeleider hebt om de TomTom te bedienen tijdens de rit. Ik bedien het toestel nu bijna altijd via de voice input.
4. het grote scherm is natuurlijk een zegen , de richtingsaanwijzingen zowel op het scherm als verbaal zijn duidelijk en tijdig
5. dit is mijn derde GPS, de vorige waren van andere merken. De TomTom 6000 is vele keren beter

Aronspa1 10-05-2015

Eindelijk een eerlijke reactie!

Keufra 26-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Prima toestel, doet zijn werk waarvoor het gemaakt is.
Telefoon ontvangst ontbreekt, had hiervoor een 1005 liveen eigenlijk voldeed dit perfect aan mijn behoefte. Waarom heeft Tomtom dit toestel niet een upgrade gegeven?

Alphatango 09-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Ik vergeleek 3 (drie!) GPS apparaten naast mekaar over een afstand van +- 5000 km (Belgie, Duitsland, Italie, Frankrijk).
TomTom faalt over gans de lijn.
Als voorbeeld: voor eenzelfde ingave van een route geeft TT een 4 à 5 uur langere tijd op dan de twee andere systemen = totaal onrealistisch. TT is 'bruikbaar' als je zelf de baan kent.
Karakters te klein voor het grote scherm, reflectie, voor enkele gecontrollerde steden: ongelooflijk aantal foutieve adressen van bv restaurants. Alle plaatsen die je opslaat worden bij een opstart op het scherm getoond: een zinloze sterrenhemel. Op het scherm aangegeven pompstations langs autowegen trekt op niets, ontbrekende vaste camera's in het buitenland (o.a. Italie).
Een miskoop zonder voorgaande.

RMCT 24-12-2014

Beste Alphatango,

Ben even nieuwsgierig hoe je voor deze (niet alledaagse) trip van 5000km de meest realistische tijd hebt vastgesteld?

erik22lieve 09-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Best een leuk toestel vooral na de laatste update (juni-juli)waar er een hoop problemen zijn opgelost o.a de slecht werkende stembesturing, er blijven nog wel een aantal minpuntjes zoals: slechte beeldkwaliteit overdag => door de heel vervelende reflectie is het toestel meer bruikbaar als spiegel dan als rijdbegeleiding, de teksten onderaan en rechts zijn veel te klein om snel te kunnen lezen terwijl men rijdt, snellere weg gevonden is een prachtige tool maar verdwijnt veel te snel zodat men niet de tijd heeft om even te overleggen of het wel de moeite loont om dit te doen, een afgesloten weg of omleiding vermijden kun je niet meer kiezen en deze optie zat wel in de oudere serie van Tomtom en was een heel nuttige optie, ondanks deze minpuntjes toch best tevreden alsook over de feedback en hulp van Tomtom bij vragen/problemen.

karlvhilst 09-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 6000

Toestel werkt prima. Heel duidelijke navigatie. Opstart en reactiesnelheid is heel goed (b.v. bij moeten nemen van een andere weg). Heel, heel soms leidt hij ons noch fout en heel soms vind hij een kleiner dorpje niet!
Jammer echter dat tot nu toe het door TomTom beloofde downloaden van POI's nog niet kan! Hopelijk dus spoedig wel (= software)!