TomTom GO 6000 EU 45

7,5 (2)

9,0 (1)

Cor 05-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

praktijk ervaring met de tomtom 6000 serie

gebruik al een paar jaar dit toestel, koop altijd de beste/duurste uitvoeringen. het model is mooi , het aanraakscherm slecht, ( ik heb nogal droge vingers ) een beetje zon in het scherm of een lichte omgeving en je ziet bijna niets meer. Herberekening na het bereiken van het eindpunt is weg, vaak erg traag . Had ik het vorige model maar gehouden maar die gaf weer teveel storing, ne erg tevreden ben ik niet over dit toestel.

Pluspunten

• mooi uitgevoerd
  • groot scherm

Minpunten

• aanraakscherm
  • herberekening
  • contrast

Ton 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

variabel geluid en snelheid

jammer dat het geluid niet variabel mee gaat met de rijsnelheid.
er is geen maximaal te rijden snelheid in te geven bv met een aanhangen of caravan, hier door klopt de berekende aankomst tijd niet.

Maria 21-11-2015 Product paar dagen in bezit

Het beeld is duidelijk, maar voordat je beeld hebt .... Het duurt een eeuwigheid voordat de tomtom is opgestart. Zeer irritant. Het uploaden duurt ook uren. De laatste keer waren mijn kaarten verdwenen en kon ik het allemaal opnieuw installeren. Ook het opzetten en afhalen van de tomtom van de raamhouder gaat moeizaam. Bij mijn vorige tomtom ging dat met een indrukknop moeiteloos. Ik dacht het beste van tomtom te hebben gekocht, maar mijn vorige tomtom was sneller en had bluetooth. Mocht ik weer een nieuwe nieuwe hebben dan ga ik zeker kijken naar een ander merk.

erik22lieve 23-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Na een aantal (nodige) updates zijn zowel de GO 6000 als het upload programma MyDrive één van de beste die op het ogenblik op de markt verkrijgbaar zijn, het enige wat mij nog stoort is het feit dat je kiest voor het topproduct dat op dat ogenblik beschikbaar is en dat er reeds enkele weken later een nieuw op de markt komt (GO 6100) en men niet de kans krijgt om mits een éénmalige betaling een update te doen, hiermee bedoel ik vooral de levenslange gratis flitscamera's......

OnShore 12-07-2015 Product half jaar in bezit

5,8
Er wordt mij verzocht om opnieuw een Review te plaatsen met mijn bevindingen van de inmiddels 8 maanden in gebruik zijnde TomTom Go 6000.
Dat komt mooi uit, omdat ik net een rit naar Zuid Italië heb gemaakt, een afstand van ruim 4000 km.

Allereerst moet ik dan even kwijt dat ik geen nieuwe kaartupdate meer doe, omdat ik de eerste keer de navigator een maand lang niet heb kunnen gebruiken en de tweede update heeft veertien dagen geduurd, voordat de update er op stond.
Als koerier kan ik elk moment een oproep krijgen om naar Verweggistan te rijden en als de update dan niet goed gaat, heb ik geen navigator, dus die ik maar geen updates meer.

De route naar Italië verloopt normaal via Zwitserland, maar omdat het daar bij de grens altijd erg lang duurt met vracht rijden wij altijd via Oosterrijk.
Ik had via andere route dan ook de route via Oosterrijk ingesteld.
Bij Keulen liet de navigator mij om rijden omdat er een lange file was en zo moest ik een grote, mij te grote route om rijden. Op die omrijroute waren ook allerlei files, waardoor het omrijden niet gebaat heeft.
Erger nog, nadat ik voorbij Keulen weer op de route zat, kwam ik er achter dat hij de route weer verandert had en dat deze nu weer via Zwitserland zou gaan rijden. Veel oponthoud en omrijden om alles weer opnieuw in te stellen.
De navigator startte ook regelmatig opnieuw op. Als je dit net voor een afslag gebeurt, dan vervloek je TomTom.
Ook heb ik tijdens deze reis meerdere keren een vastloper gehad, allemaal erg vervelende problemen met deze navigator.

Ook hetgeen ik in mijn 1e review schreef, daar is niets van opgelost.

Kortom TomTom jullie hadden een goed product, maar de nieuwe TomTom's, deugen echt niet.

En dan laat ik nog heel veel weg, want er deugd nog veel meer niet aan de Go 6000.

snoop2011 12-05-2015 Product paar weken in bezit

4,4
Hierna nooit meer een TomTom.

Een blauw* autosymbool over blauwe* wegen, wie heeft dat toch bedacht??
Zoals hier al eerder gemeld, zouden ze bij TomTom ook zelf hun producten wel eens gebruiken??
Je zou denken van niet.

De kleur van het autosymbool is in ieder geval niet meer te veranderen, zoals bij een vorige go950 nog wel kon, noch is de kleur van de kaarten te veranderen.
En zo zijn eigenlijk de meeste handigheden er bij dit model solide uitgesloopt.

Het scherm is wel lekker groot, veel beter dan de vorige series is het echter niet geworden en met een heel klein beetje zonlicht is het amper meer af te lezen.
Het geluid is dan wel prima, al gebruik ik dat zelden.

De gebruiksaanwijzing en introductie naar het nieuwe MyDrive houdt niet over en van het iedere keer handmatige inloggen wordt geen mens vrolijk.
Dat is op te lossen meldt support, door in MyDrive "het juiste vinkje te zetten".
Blijkbaar brengt TT zelf erg weinig uren door achter een pc, want als je savvy browser met het afsluiten de temps wist, dan kun je de volgende keer weer vrolijk handmatig inloggen.
"We nemen het in overweging" is de maximale tekst die TT hier zelf aan wil verspillen.

Met zo'n start gaat dit veel te dure prul dus fijn retour.

Aronspa1 09-05-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Waauuww, Ik had een TomTom Go 940 en nu via een mazzeltje aan deze gekomen voor een schappelijke prijs.... Maar wat een top-ding! Het enige dat ik mis is hands free bellen. Voor de rest zoveel beter, zoveel sneller, zoveel handiger. Vooral de verkeersinfo is zo snel en accuraat. Waanzinnig. De Go 940 had af en toe een hikje (geen verbinding) waardoor je TOCH nog in de file stond... Nou, met deze jongen niet. In de slaapstand als je thuis bent en bij het in de houder plaatsen, (super makkelijk en stevig via een magneetje in de houder), weet hij direct waar er ellende op de weg is. Via mydrive kun je op de computer thuis al aangeven waar je morgen (of straks) heen wilt. Plaats je Go 6000 in je auto en je hoort..... "Je hebt een nieuwe bestemming ontvangen" niks meer hoeven doen alleen maar rijden. Vet mooi toch! Ook de stem instructies werken prima. Levenslang gratis updates voor de kaarten en waanzinnig gaaf onberispelijk accuraat HD trafic. Onbetaalbaar!
Nu tijdelijk 1 jaar en 6 maanden flitsers voor €29,95...... Maar met de komst van de Go 6100 (net uit) zijn OOK de flitsers LIFTIME gratis! Dus als je voor een mooi prijsje de Go 6000 kan krijgen prima, anders toch voor de nieuwe Go 6100 gaan! beide Schitterende apparaten, gewoon doen! ER IS NIKS MOOIERS....

pdebels 09-05-2015 Product paar weken in bezit

5,2
Groter dan mijn vorige XXL die het begaf omdat het touchscreen niet meer reageerde (!!).
Groter, maar zeker NIET BETER: het scherm is beter dan een spiegel, dus onleesbaar in klare dag. Probleem opgelost met een antireflex filmpje (Amazon 3 voor 10 euro). Waarom geeft Tomtom niet zo'n filmpje mee in de verpakking, zelfs met een meerprijs?
Ergonomisch ook slecther dan mijn vorige XXL. Meest gebruikte menuopties zitten op het einde van de reeks, en dit vraagt dus extra inputs (vervelend tijdens het rijden).
Voice Control is een klucht: werkt enkel in Duits in Duitsland, Hongaars in Hongarije ... is dit nu een europees (EU 45?) toestel of wat?
Communiceren met PC vraagt ook een andere software dan voor de XXL; en verschrikkelijk lang om te downloaden en installeren; omdat er geen enkel teken van vooruitgang is tijdens de installatie heb onnodig ik 2x de PC gereset.
XXL had shortcuts op het scherm: die zijn ook verdwenen.

Anders: krachtig, snel, levenslang updates en traffic info is zeker positief. Positief ook de mogelijk om de "favorite destinations" kan overbrengen van XXL naar de G0 6000.
Houder voor de wagen is beter: steviger en handiger; de verbinding tussen kabel en GPS is via een connector op de houder; met de XXL was het altijd een beetje sukkelen met de mini USB connector.
Spijtig voor die 2 vergissingen: scherm en on-ergonomisch menu (waarom is het menu niet instelbaar? bvb om de volgorde van de sub-menus te kunnen veranderen).
Ik vraag me dus af of TomTom haar eigen toestellen wel eens zelf gebruikt.
Nu nog hopen dat die nieuwe TomTom langer meegaat dan mijn oude XXL (slechts 5 jaar).

erik22lieve 05-05-2015 Product half jaar in bezit

Hallo, langzaam maar zeker heeft TomTom de meeste problemen die ik in het begin dat ik het toestel had aangepakt en opgelost, mijn dank bij deze, het enige wat mij nog echt dwars zat was de reflectie (spiegeleffect) van het scherm, ik heb daar nu zelf een oplossing voor gevonden, helderheid op maximum en het toestel zover achterover kantelen dat het naar het dak v/d de auto gericht is, dit geeft nu ook bij zonniog weer een goede zichtbaarheid van het scherm! oef....

sven reitsma 05-05-2015 Product paar weken in bezit

Groot en duidelijk scherm
In het buitenland laat hij je veel omrijden
Jammer dat er geen bluetooth op zit om draadloos te bellen

Sjoerd10 18-04-2015 Product kwartaal in bezit

6,8
Sinds Januari 2015 een nieuwe TomTom aangeschaft omdat mijn TomTom Go940 steeds een abonnement op kaarten en live traffic nodig had. Een pure geldmakerij.
Goed apparaat, werkt goed, ook Live traffic.
nadeel is dat er geen symbolen van auto's kunnen worden gekozen. Ook geen andere dan de mannelijke Nederlandse stem kan straatnamen ed voorlezen.

LucThomaere 05-04-2015 Product maand in bezit

Overgestapt van Garmin en zeer tevreden. Voice besturing werkt perfect. Duidelijke kaarten. Snelle berekening van de route. Start onmiddellijk op. Berekent automatisch alternatieve route bij files en dat werkt prima. Zeer tevreden

jvduinen 05-04-2015 Product paar weken in bezit

Goed in te stellen. Vooral met het stemgeluid gaat goed. Duidelijk display en goed afleesbaar. Ik ben erg tevreden over het gebruik.

Frans Delft 02-04-2015 Product jaar of meer in bezit

Het instellen van de navigatie-coordinaten en adressen gaat prima. Het grote scherm reflecteert te veel. Door de zwaarte is er trilling. De accu is niet op te laden zowel in de auto als aan de 220. Reparatie heeft niet geholpen. Soms duurt de update erg lang aan de computer. Nooit computer uitzetten bij (ook te lange) update. Gebruikershandleiding is matig. Geen zoeksleutel in de adres-database. Alternatieve route opties zijn uitstekend.
Rechterstrook op het scherm met parkeerplaats op de snelweg is te beperkt bv aantal km ontbreekt.

Pim L. 31-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Gewoon top. Ze hebben hem het afgelopen jaar steeds beter gemaakt via updates. Ik verwacht dat dit dor zal gaan. Flexibiliteit en regelmatige updates is een differentiator. Ben gewoon erg tevreden.

Holiday 24-03-2015 Product half jaar in bezit

5,5
Er is duidelijk een verschil tussen mensen die af en toe de TomTom gebruiken en de verwende gebruikers die beroepsmatig veel gebruik maken van De TomTom.
Ik gebruik de TomTom ook beroepsmatig en schaar mij onder de mensen die de TomTom 6000 nou niet zo'n goed model vinden.
Zeker niet omdat dit de duurste model is.
Het enige positieve vind ik het grote scherm, jammer voor de spiegeling van het scherm en de HD trafic vind ik het beste, maar dat zat ook al in mijn andere Go die veel goedkoper was.
Ook de update naar een nieuwe kaart was een ramp, heeft 10 dagen geduurd en heel wat uurtjes in overleg met de helpdesk.

bosman00 23-03-2015 Product kwartaal in bezit

Als fervent Tomtom gebruiker, vroeger op de pda en later diverse kant en klare
apparaten, dacht ik nu het topmodel GO 6000 aan te schaffen.
Wat een teleurstelling.
Altijd was ik trots op mijn Tomtom en vertelde iedereen waarom ze beter een
Tomtom konden kopen.
Geen apparaat waarop je zoveel zelf kon instellen als op een Tomtom.
Zelf goede kaartkleuren kiezen, zowel voor dag als nacht, staat hij er niet
tussen, dan kon je iets downloaden. Nu is de nacht nog erg helder.
Vooral ergerlijk vind ik, dat je niet meer zelf een geluid kunt kiezen voor
de melding dat je te snel rijdt, maar dat het de irritante drie piepen zijn.
Voorheen had ik genoeg aan de vallende waterdruppel.
Ook de drie piepjes voor de flitsermelding vallen hierdoor in het niet.
Ik hoop dan ook, dat er weer geluiden beschikbaar komen om zelf in te stellen.
Een klein menuknopje linksonder in plaats van een tik op het scherm is
ook erg lastig, zeker met het missen van een snelmenu om flitsers te melden of
snel je huidige plaats als favoriet op te slaan.
De overzichtskaart vast kunnen instellen op de rijrichting i.p.v. het noorden
boven, zou ook weer handig zijn.
Ik hoop, dat er binnenkort toch weer meer functies beschikbaar komen, want
momenteel voel ik mij door Tomtom in de steek gelaten.
Het op de kaart vertonen van de gebouwen is mooi, maar voor mij geen must.
Waarschijnlijk is het apparaat hierdoor ook langzamer.
De navigatie werkt verder prima, net als de file- en flitsmelding die gelukkig nog steeds
erg goed is.

GvB003 21-03-2015 Product kwartaal in bezit

5,2
Het is erg jammer dat er niet duidelijk bij vermeld wordt dat je geen eigen POI kunt gebruiken. Als je een BP kaart hebt kun je geen BP tankstation op de route selecteren of iets dergelijks. Je kunt overigens helemaal geen POI van derden gebruiken, geen vakantie adressen,geen zakelijke POI of iets dergelijks. Teleurstellend voor een "top model" het duurste model kan veel minder dan voorgaande modellen.

kalandra 17-03-2015 Product half jaar in bezit

7,4
Minpunten: Duurt lang voordat hij opstart, je kan zelf weinig instellen. Ik vind het vervelend dat je niet eerst het land en stad kunt ingeven, je moet echt de (soms lange en moeilijke) straatnaam ingeven. Als je een spelfout maakt kan hij het dus niet vinden. Heeft geen kaart van Bosnie, ondanks dat ze beweren dat die er -gedeeltelijk-wel is. Stekkertje is moeilijk te plaatsen, jammer dat je het niet in het apparaat zelf kan pluggen en hem dan zo op de houder kan plaatsten. Het nachtscherm is niet donker genoeg en er is altijd een irritante weerspiegeling in het raam.
Pluspunten: Mooi scherm, duidelijk en goed geluid. File info is handig en up to date.

vitall 20-01-2015 Product half jaar in bezit

5,8
Dit is mijn zoveelste tom tom.
wat een afknapper.De oude 1005 was veel beter,duidelijker,en makkelijker in gebruik.Flitsmeldingen versturen is heel ingewikkeld.route voorbereiding met meerdere stops kost veel tijd en de kaartkleuren zijn heel flets.Ook nog steeds het bijkopen van flitsers maakt deze Tom Tom onnodig duur in gebruik.Heb bedrijfsmatig kennis gemaakt met een Garmin en het verschil is wel erg groot.