TomTom GO 6000 EU 45

Beoordeling op basis van 59 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,6

Ton 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

variabel geluid en snelheid

jammer dat het geluid niet variabel mee gaat met de rijsnelheid.
er is geen maximaal te rijden snelheid in te geven bv met een aanhangen of caravan, hier door klopt de berekende aankomst tijd niet.

ouwe opa 13-01-2015 Product paar dagen in bezit

Een mooi en zo te zien en voelen een degelijk apparaat. Tot nu toe ben ik heel tevreden. Alleen mis ik wel dat je geen eigen poi's aan kan maken of importeren.

Aronspa1 10-05-2015

Poi's importeren kan inmiddels wel.....

Herman 11-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooi duidelijk en groot scherm

Geweldig en duidelijk. Ik ben een van de eerste gebruikers en zeer tevreden. Heb meerdere toestellen van tt in gebruik. Ben zeer tevreden en wil niets anders meer. Geweldig.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Eenvoudig
  • Zeer tevreden mbt klantenservic

Patrick Bauwens 27-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goed tot zeer goed

Het is een heel interssant middel of hulpmiddel om je naar jou bestemming te leiden .
Jammer mijn vorig toestel had meer functies onder andere weer, telefoon, bleuthoot .
Maar toch een eerste klasse TomTom .

Cor 05-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

praktijk ervaring met de tomtom 6000 serie

gebruik al een paar jaar dit toestel, koop altijd de beste/duurste uitvoeringen. het model is mooi , het aanraakscherm slecht, ( ik heb nogal droge vingers ) een beetje zon in het scherm of een lichte omgeving en je ziet bijna niets meer. Herberekening na het bereiken van het eindpunt is weg, vaak erg traag . Had ik het vorige model maar gehouden maar die gaf weer teveel storing, ne erg tevreden ben ik niet over dit toestel.

Pluspunten

• mooi uitgevoerd
  • groot scherm

Minpunten

• aanraakscherm
  • herberekening
  • contrast

Maria 21-11-2015 Product paar dagen in bezit

Het beeld is duidelijk, maar voordat je beeld hebt .... Het duurt een eeuwigheid voordat de tomtom is opgestart. Zeer irritant. Het uploaden duurt ook uren. De laatste keer waren mijn kaarten verdwenen en kon ik het allemaal opnieuw installeren. Ook het opzetten en afhalen van de tomtom van de raamhouder gaat moeizaam. Bij mijn vorige tomtom ging dat met een indrukknop moeiteloos. Ik dacht het beste van tomtom te hebben gekocht, maar mijn vorige tomtom was sneller en had bluetooth. Mocht ik weer een nieuwe nieuwe hebben dan ga ik zeker kijken naar een ander merk.

Holiday 23-11-2015

Ik geef je helemaal gelijk Maria, ik dacht ook het neusje van de zalm te krijgen met de duurste TomTom. In plaats van beter, worden ze steeds slechter. Het enige waar ik wel tevreden mee ben is de HD Trafic.

erik22lieve 23-11-2015

Tip om sneller te updaten, als je het *NIET* via Wifi maar met de (internet-LAN) kabel doet gaat het 10 a 30 maal sneller, vooral als je een kaartupdate moet doen maakt dit een enorm verschil uit, oorzaak ligt hier deze keer niet bij Tomtom maar bij de internetproviders.
Als je afsluit in slaapstand dan start hij onmiddellijk op maar dat doe je best enkel als je hem binnen korte tijd terug nodig hebt, als je hem voor lagere tijd niet gebruikt dan kan je hem best volledig afsluiten en dan duurt het inderdaad wel even alvorens hij is opgestart.Het afnemen van de raamhouder is even wennen maar eens je het beet hebt is het best wel een goed systeem en vooral veilig, ik had de eerste weken ook het gevoel dat ik er niet op vooruit was gegaan maar als je het toestel een beter beter gaat kennen heeft het echt wel een hoop pluspunten, ik gebruik soms op vakantie nog wel eens mijn oude GO 750 en dan ondervindt je pas wat een vooruitgang dit toestel is, nog veel succes ermee!

Bert krijgsman 25-11-2015

Ik update ook altijd met een ethernetkabel en niet via WIFI bij mij zijn de kaartupdates altijd in iets langer dan een uur binnen. Ik weet niet met wat voor een computers de meeste mensen dat doen. Als het een redelijke computer is moet dat voor iedereen haalbaar zijn. Inderdaad start hij wat traag op na een tijdje niet gebruikt te hebben. Maar dat vind ik niet erg. Voor mij is het belangrijkste dat hij mij goed van A naar B brengt.

erik22lieve 23-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Na een aantal (nodige) updates zijn zowel de GO 6000 als het upload programma MyDrive één van de beste die op het ogenblik op de markt verkrijgbaar zijn, het enige wat mij nog stoort is het feit dat je kiest voor het topproduct dat op dat ogenblik beschikbaar is en dat er reeds enkele weken later een nieuw op de markt komt (GO 6100) en men niet de kans krijgt om mits een éénmalige betaling een update te doen, hiermee bedoel ik vooral de levenslange gratis flitscamera's......

Holiday 23-11-2015

Zelfs nadat de GO 6000 van mij omgeruild moest worden, omdat er een systeem fout in zat, weigerden ze nog om mij een GO 6100 te geven, ook niet met bijbetaling.

Bert krijgsman 25-11-2015

Ik begrijp dat ook niet dat TomTom de mensen met een 6000 laten betalen voor een dienst die 1 jaar na uitkomen van de 6000 in de opvolger als een lifetime dienst voor dezelfde prijs wordt gegeven. Ik moet er ook voor betalen en dat vind ik jammer. Dus TomTom geef de mensen die jullie het vertrouwen schonken ook de flitsers gratis als Up-Date.

OnShore 12-07-2015 Product half jaar in bezit

5,8
Er wordt mij verzocht om opnieuw een Review te plaatsen met mijn bevindingen van de inmiddels 8 maanden in gebruik zijnde TomTom Go 6000.
Dat komt mooi uit, omdat ik net een rit naar Zuid Italië heb gemaakt, een afstand van ruim 4000 km.

Allereerst moet ik dan even kwijt dat ik geen nieuwe kaartupdate meer doe, omdat ik de eerste keer de navigator een maand lang niet heb kunnen gebruiken en de tweede update heeft veertien dagen geduurd, voordat de update er op stond.
Als koerier kan ik elk moment een oproep krijgen om naar Verweggistan te rijden en als de update dan niet goed gaat, heb ik geen navigator, dus die ik maar geen updates meer.

De route naar Italië verloopt normaal via Zwitserland, maar omdat het daar bij de grens altijd erg lang duurt met vracht rijden wij altijd via Oosterrijk.
Ik had via andere route dan ook de route via Oosterrijk ingesteld.
Bij Keulen liet de navigator mij om rijden omdat er een lange file was en zo moest ik een grote, mij te grote route om rijden. Op die omrijroute waren ook allerlei files, waardoor het omrijden niet gebaat heeft.
Erger nog, nadat ik voorbij Keulen weer op de route zat, kwam ik er achter dat hij de route weer verandert had en dat deze nu weer via Zwitserland zou gaan rijden. Veel oponthoud en omrijden om alles weer opnieuw in te stellen.
De navigator startte ook regelmatig opnieuw op. Als je dit net voor een afslag gebeurt, dan vervloek je TomTom.
Ook heb ik tijdens deze reis meerdere keren een vastloper gehad, allemaal erg vervelende problemen met deze navigator.

Ook hetgeen ik in mijn 1e review schreef, daar is niets van opgelost.

Kortom TomTom jullie hadden een goed product, maar de nieuwe TomTom's, deugen echt niet.

En dan laat ik nog heel veel weg, want er deugd nog veel meer niet aan de Go 6000.

Aronspa1 13-07-2015

Inmiddels zijn er al een paar software updates geweest waardoor de Go 6000 beter werkt als in het begin. Bij mij duurt het updaten van een nieuwe kaart ook een aantal uren, maar het is dan ook nogal een bestand. Ik ben dit weekend naar Beilen gereden vanuit de Randstad en heb veel plezier gehad van de TomTom. Heeft me op 3 mobiele flitsers gewezen en terug prima om een file op de A4 heen geleid. Wellicht eens updaten via een computer met een snelle internet verbinding want 14 dagen slaat natuurlijk nergens op. Maar dat ligt zeker niet aan de Go 6000 want dan had iedereen er last van. Ik ben heel erg tevreden over deze navigatie.

snoop2011 12-05-2015 Product paar weken in bezit

4,4
Hierna nooit meer een TomTom.

Een blauw* autosymbool over blauwe* wegen, wie heeft dat toch bedacht??
Zoals hier al eerder gemeld, zouden ze bij TomTom ook zelf hun producten wel eens gebruiken??
Je zou denken van niet.

De kleur van het autosymbool is in ieder geval niet meer te veranderen, zoals bij een vorige go950 nog wel kon, noch is de kleur van de kaarten te veranderen.
En zo zijn eigenlijk de meeste handigheden er bij dit model solide uitgesloopt.

Het scherm is wel lekker groot, veel beter dan de vorige series is het echter niet geworden en met een heel klein beetje zonlicht is het amper meer af te lezen.
Het geluid is dan wel prima, al gebruik ik dat zelden.

De gebruiksaanwijzing en introductie naar het nieuwe MyDrive houdt niet over en van het iedere keer handmatige inloggen wordt geen mens vrolijk.
Dat is op te lossen meldt support, door in MyDrive "het juiste vinkje te zetten".
Blijkbaar brengt TT zelf erg weinig uren door achter een pc, want als je savvy browser met het afsluiten de temps wist, dan kun je de volgende keer weer vrolijk handmatig inloggen.
"We nemen het in overweging" is de maximale tekst die TT hier zelf aan wil verspillen.

Met zo'n start gaat dit veel te dure prul dus fijn retour.

Aronspa1 13-05-2015

Een rood, groen of blauw pijltje maakt toch weinig uit qua navigatie kwaliteiten? Met zonlicht het beeld een beetje kantelen (net zoals je met je smartphone doet in de zon) en het beeld is prima. Als je savy browser gebruikt moet je op alle sites steeds alles opnieuw intypen...... Daar kies je zelf voor, hoeft dus niet! Hoe doet deze TT Go 6000 het trouwens onderweg? Lijkt mij toch het meest essentieel voor een navigatiesysteem!

snoop2011 15-05-2015

@aronspa1

Als het om een papieren atlas ging dan zou ik je meteen gelijk geven.

Het gaat echter om een navigatieapparaat dat ook in hectische situaties gebruikt zal worden en jammer genoeg heb je in een auto geen halve minuut de tijd op zoek te gaan naar een rode aardbei die tussen identiek rode aardbeien verscholen zit.
De kleur van het autosymbool doet er uit veiligheidsoverwegingen dus wel degelijk toe, dat jij dat niet begrijpt is tot daar, dat TT dat niet begrijpt is ronduit onprofessioneel.
Het issue is TT al meerdere keren onder de aandacht gebracht, het kan ze dus totaal niets schelen.

Voor wat het "intypen" in een savvy browser betreft, nee dat hoeft ook na het deleten van de temps niet per se te gebeuren als de browser wachtwoordmanager de inlog default mag onthouden.
Voor de TT site werkt dat overigens nog steeds als vanouds.
Geen probleem zover.

Maar bij MyDrive gaat dit fout, omdat dit uitgeklede webprul de inlog op de webpagina niet laat registreren door je browser.
Dit is geen "bug", dit is een bewust "feature by design" en dat is ronduit irritant en ongewenst.

De vraag is echter of TT dit klantvriendelijk gaat fixen??
Hun respons tot nu toe is echter verre van bemoedigend.

Als het mij enkel om de navigatie ging, dan had ik mij een hoop geld kunnen besparen en zijn immers gratis alternatieven beschikbaar die dit uitstekend doen en dan zelfs het superieure scherm van je smartphone hebben.
In dit opzicht loopt TT hopeloos achter.

Je kiest voor een losse TT voor de uitgebreide features met potentiële meerwaarde, door nu deze features steeds verder te marginaliseren, verandert ook de legitimatie en meerwaarde van zo'n apparaat op deze markt.

Nog even en de meerwaarde van een TomTom in deze vorm is gelijk aan nul.
En dat is jammer, want de potentie is er wel, nu moet het nog worden ingezet.

Aronspa1 17-05-2015

Jou pijltje, om het even welke kleur deze is, staat altijd onderin het scherm. JIJ bent altijd onderin aan het begin van de weg. whoehahahahahaha. Simpel toch! Al stond er helemaal geen pijltje, geen probleem qua navigatie. Maar nu genoeg gelachen. Je kunt de kleur van de straat aanpassen in het menu.... Jep, kijk nog maar eens goed in het menu. Het kan. Nee, echt waar!

Holiday 29-05-2015

En zo kan ik ook nog wel een aantal opnoemen.
De vorige update heeft 14 dagen geduurd voordat hij er op zat, ben nu al weer twee dagen bezig met hulp van TomTom en weer lukt het niet.

Aronspa1 09-05-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Waauuww, Ik had een TomTom Go 940 en nu via een mazzeltje aan deze gekomen voor een schappelijke prijs.... Maar wat een top-ding! Het enige dat ik mis is hands free bellen. Voor de rest zoveel beter, zoveel sneller, zoveel handiger. Vooral de verkeersinfo is zo snel en accuraat. Waanzinnig. De Go 940 had af en toe een hikje (geen verbinding) waardoor je TOCH nog in de file stond... Nou, met deze jongen niet. In de slaapstand als je thuis bent en bij het in de houder plaatsen, (super makkelijk en stevig via een magneetje in de houder), weet hij direct waar er ellende op de weg is. Via mydrive kun je op de computer thuis al aangeven waar je morgen (of straks) heen wilt. Plaats je Go 6000 in je auto en je hoort..... "Je hebt een nieuwe bestemming ontvangen" niks meer hoeven doen alleen maar rijden. Vet mooi toch! Ook de stem instructies werken prima. Levenslang gratis updates voor de kaarten en waanzinnig gaaf onberispelijk accuraat HD trafic. Onbetaalbaar!
Nu tijdelijk 1 jaar en 6 maanden flitsers voor €29,95...... Maar met de komst van de Go 6100 (net uit) zijn OOK de flitsers LIFTIME gratis! Dus als je voor een mooi prijsje de Go 6000 kan krijgen prima, anders toch voor de nieuwe Go 6100 gaan! beide Schitterende apparaten, gewoon doen! ER IS NIKS MOOIERS....

pdebels 09-05-2015 Product paar weken in bezit

5,2
Groter dan mijn vorige XXL die het begaf omdat het touchscreen niet meer reageerde (!!).
Groter, maar zeker NIET BETER: het scherm is beter dan een spiegel, dus onleesbaar in klare dag. Probleem opgelost met een antireflex filmpje (Amazon 3 voor 10 euro). Waarom geeft Tomtom niet zo'n filmpje mee in de verpakking, zelfs met een meerprijs?
Ergonomisch ook slecther dan mijn vorige XXL. Meest gebruikte menuopties zitten op het einde van de reeks, en dit vraagt dus extra inputs (vervelend tijdens het rijden).
Voice Control is een klucht: werkt enkel in Duits in Duitsland, Hongaars in Hongarije ... is dit nu een europees (EU 45?) toestel of wat?
Communiceren met PC vraagt ook een andere software dan voor de XXL; en verschrikkelijk lang om te downloaden en installeren; omdat er geen enkel teken van vooruitgang is tijdens de installatie heb onnodig ik 2x de PC gereset.
XXL had shortcuts op het scherm: die zijn ook verdwenen.

Anders: krachtig, snel, levenslang updates en traffic info is zeker positief. Positief ook de mogelijk om de "favorite destinations" kan overbrengen van XXL naar de G0 6000.
Houder voor de wagen is beter: steviger en handiger; de verbinding tussen kabel en GPS is via een connector op de houder; met de XXL was het altijd een beetje sukkelen met de mini USB connector.
Spijtig voor die 2 vergissingen: scherm en on-ergonomisch menu (waarom is het menu niet instelbaar? bvb om de volgorde van de sub-menus te kunnen veranderen).
Ik vraag me dus af of TomTom haar eigen toestellen wel eens zelf gebruikt.
Nu nog hopen dat die nieuwe TomTom langer meegaat dan mijn oude XXL (slechts 5 jaar).

Aronspa1 10-05-2015

Menu is wel aan te passen. Je kunt de icoontjes opschuiven naar jou voorkeur. Voice Control verstaat mij prima! Mijn PC met Windows 7 werkt prima samen. Ja een nieuwe kaart duurt 7 uur! Tijd dat het nog duurt telt gewoon prima af. Nee, ik werk niet/heb niets bij TomTom!

erik22lieve 05-05-2015 Product half jaar in bezit

Hallo, langzaam maar zeker heeft TomTom de meeste problemen die ik in het begin dat ik het toestel had aangepakt en opgelost, mijn dank bij deze, het enige wat mij nog echt dwars zat was de reflectie (spiegeleffect) van het scherm, ik heb daar nu zelf een oplossing voor gevonden, helderheid op maximum en het toestel zover achterover kantelen dat het naar het dak v/d de auto gericht is, dit geeft nu ook bij zonniog weer een goede zichtbaarheid van het scherm! oef....

sven reitsma 05-05-2015 Product paar weken in bezit

Groot en duidelijk scherm
In het buitenland laat hij je veel omrijden
Jammer dat er geen bluetooth op zit om draadloos te bellen

Sjoerd10 18-04-2015 Product kwartaal in bezit

6,8
Sinds Januari 2015 een nieuwe TomTom aangeschaft omdat mijn TomTom Go940 steeds een abonnement op kaarten en live traffic nodig had. Een pure geldmakerij.
Goed apparaat, werkt goed, ook Live traffic.
nadeel is dat er geen symbolen van auto's kunnen worden gekozen. Ook geen andere dan de mannelijke Nederlandse stem kan straatnamen ed voorlezen.

LucThomaere 05-04-2015 Product maand in bezit

Overgestapt van Garmin en zeer tevreden. Voice besturing werkt perfect. Duidelijke kaarten. Snelle berekening van de route. Start onmiddellijk op. Berekent automatisch alternatieve route bij files en dat werkt prima. Zeer tevreden

jvduinen 05-04-2015 Product paar weken in bezit

Goed in te stellen. Vooral met het stemgeluid gaat goed. Duidelijk display en goed afleesbaar. Ik ben erg tevreden over het gebruik.

Frans Delft 02-04-2015 Product jaar of meer in bezit

Het instellen van de navigatie-coordinaten en adressen gaat prima. Het grote scherm reflecteert te veel. Door de zwaarte is er trilling. De accu is niet op te laden zowel in de auto als aan de 220. Reparatie heeft niet geholpen. Soms duurt de update erg lang aan de computer. Nooit computer uitzetten bij (ook te lange) update. Gebruikershandleiding is matig. Geen zoeksleutel in de adres-database. Alternatieve route opties zijn uitstekend.
Rechterstrook op het scherm met parkeerplaats op de snelweg is te beperkt bv aantal km ontbreekt.

Pim L. 31-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Gewoon top. Ze hebben hem het afgelopen jaar steeds beter gemaakt via updates. Ik verwacht dat dit dor zal gaan. Flexibiliteit en regelmatige updates is een differentiator. Ben gewoon erg tevreden.

Holiday 24-03-2015 Product half jaar in bezit

5,5
Er is duidelijk een verschil tussen mensen die af en toe de TomTom gebruiken en de verwende gebruikers die beroepsmatig veel gebruik maken van De TomTom.
Ik gebruik de TomTom ook beroepsmatig en schaar mij onder de mensen die de TomTom 6000 nou niet zo'n goed model vinden.
Zeker niet omdat dit de duurste model is.
Het enige positieve vind ik het grote scherm, jammer voor de spiegeling van het scherm en de HD trafic vind ik het beste, maar dat zat ook al in mijn andere Go die veel goedkoper was.
Ook de update naar een nieuwe kaart was een ramp, heeft 10 dagen geduurd en heel wat uurtjes in overleg met de helpdesk.

Aronspa1 10-05-2015

Als je een frequent gebruiker van TomTom bent is het raar dat je 10 dagen bent bezig geweest om de nieuwe kaart te downloaden...... Ik ben een af en toe gebruiker en was met 10 minuten (en 7 uur downloaden) klaar.

bosman00 23-03-2015 Product kwartaal in bezit

Als fervent Tomtom gebruiker, vroeger op de pda en later diverse kant en klare
apparaten, dacht ik nu het topmodel GO 6000 aan te schaffen.
Wat een teleurstelling.
Altijd was ik trots op mijn Tomtom en vertelde iedereen waarom ze beter een
Tomtom konden kopen.
Geen apparaat waarop je zoveel zelf kon instellen als op een Tomtom.
Zelf goede kaartkleuren kiezen, zowel voor dag als nacht, staat hij er niet
tussen, dan kon je iets downloaden. Nu is de nacht nog erg helder.
Vooral ergerlijk vind ik, dat je niet meer zelf een geluid kunt kiezen voor
de melding dat je te snel rijdt, maar dat het de irritante drie piepen zijn.
Voorheen had ik genoeg aan de vallende waterdruppel.
Ook de drie piepjes voor de flitsermelding vallen hierdoor in het niet.
Ik hoop dan ook, dat er weer geluiden beschikbaar komen om zelf in te stellen.
Een klein menuknopje linksonder in plaats van een tik op het scherm is
ook erg lastig, zeker met het missen van een snelmenu om flitsers te melden of
snel je huidige plaats als favoriet op te slaan.
De overzichtskaart vast kunnen instellen op de rijrichting i.p.v. het noorden
boven, zou ook weer handig zijn.
Ik hoop, dat er binnenkort toch weer meer functies beschikbaar komen, want
momenteel voel ik mij door Tomtom in de steek gelaten.
Het op de kaart vertonen van de gebouwen is mooi, maar voor mij geen must.
Waarschijnlijk is het apparaat hierdoor ook langzamer.
De navigatie werkt verder prima, net als de file- en flitsmelding die gelukkig nog steeds
erg goed is.

Aronspa1 10-05-2015

Kaarthelderheid is in het menu te kiezen. Ik heb nacht op 10% staan prima.......Gewoon de nieuwe gebruiksaanwijzing downloaden en lezen...... http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/refman/TomTom-EU-RG-nl-nl.pdf