TomTom Start 25 M Western Europe - Reviews

Marcel 26-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

micro USB defect

Het leek zo mooi een nieuwe TomTom met voice control en lifetime maps. Maar dan moet hij het wel blijven doen. Na een jaar ging de aan-uit knop haperen, na 2 jaar is de micro-USB ingang defect waardoor hij niet meer oplaad. De voice control heeft het nooit gedaan. Al met al geen beste investering.

Pluspunten

• Life time maps

Minpunten

• aan zetten werk vaak niet
  • USB ingang defect
  • erg traag met opstarten

Alexander Ostlund 09-06-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

prima bevallen tot nu toe. Updaten duurde even, maar de lifetime kaarten update is dat zeker waard. Je sluit hem aan, aanmelden bij TomTOm en de computer doet de rest. Echt een digibeet kan er zelfs geen moeite mee hebben. Je moet alleen niet verwachten dat het binnen 10 minuten klaar is.
Ophangen in de auto is ook geen probleem, aanzetten en gps is onmiddelijk gevonden, zelfs met een dashcam die erboven hangt en getint glas. Instellingen instellen zoals jij wilt dat je tomtom screen eruit wil zien en het enige wat je nog zelf moet doen is sturen en gas geven.

albert1977 03-02-2015 Product maand in bezit

03-02-2015
lifetime update. op het moment dat ik dit apparaat kocht was de a15 ten zuiden van het eemhavengebied al maanden klaar. ook na twee maal updaten wordt ik verkeerd gestuurd. aan het eind van de update krijg ik de opmerking dat mijn kaart verouderd is en ik een nieuwe kan kopen. Hij was al verouderd toen ik hem kocht en lifetime is die van een eendagsvlieg. zelfs voor mijn huisadres zit ie er meer dan 100 mtr naast. ik heb voor alles een 1 genoteerd. het doet er namelijk niet toe hoe hij er uit ziet als is de basis functie niet zijn werk doet. ik zou hem nooit meer kopen. er zijn goedkopere onbetrouwbare navigatiesystemen

pbrk 21-10-2013 Product paar weken in bezit

Het navigeren functioneert voortreffelijk. Het enige minpunt is dat het updaten van de maps in windows 8 voor geen meter functioneert. De software is browserbased en met chrome gaat het dus echt niet. Met internet explorer 10 was het ook zo goed als onmogelijk. Uiteindelijk was mijn nieuwe TomTom zelfs even leeg. HEt ding valt steeds uit (usb verbinding valt weg). Gelukkig is het goed gekomen, maar je wordt wel wat huiverig voor de volgende kaart update...

mpg911 16-10-2013 Product paar weken in bezit

Daar mij vorige Tom Tom zo verouderd was heb ik tijdelijk wat GPS toestellen geleend van familie en kennissen. Dus zo heb ik verschillende systemen kunnen testen. Wel, Niets gaat boven het gebruiksgemak en betrouwbaarheid van deze Tom Tom. Momenteel kan ik zelfs geen verbeter punten aanhalen. TOP

Th9006186 16-10-2013 Product paar weken in bezit

Beeld is nog duidelijker, maar eigenlijk heb je geen beeld meer nodig omdat je vooraf wordt geinfomeerd wanneer de volgende afslag plaatsvindt. Hiermee bedoel ik dat zodra je een afslag hebt gedaan, de volgende afslag dircet na de afslag al wordt besproken (over x meter of km de afslag naar rechts of links) en je dus weet wanneer deze eraan gaat komen.Uiteraard krijg je vlak voor de afslag een melding, maar alleen al het feit dat je meer vooraf wordt geinformeerd wanneer er iets wijzigt,is een geweldige verbetering wat bijdraagt aan de veiligheid omdat e minder op het scherm kijkt

lispa598 15-10-2013 Product paar dagen in bezit

De levering is stipt verlopen
Vooral de rijstrookaanduiding en de kaart upgrades vind ik de max. Ook het instellen verliep vlekkeloos. Ik denk dat ik een goede aankoop gedaan heb.
Groetjes
Paul

indy666 15-10-2013 Product paar dagen in bezit

Heel mooie tomtom,uitpakken aansluiten op je computer even aanmelden en updaten.
Allemaal vrij gemakkelijk te doen.
Meteen de nieuwste kaart van Europa.
Het scherm is heel overzichtelijk met de nieuwe lay-out.
Ook lekker groot, en wat mij op viel was dat hij snel is tegen over de oudere types.

groenendiek 15-10-2013 Product paar weken in bezit

Het toestel is handzaam vormgegeven, met een handig compact bevestigingssysteem voor op de voorruit. Veel auto's hebben tegenwoordig een sterk hellende voorruit en is het minder evident een goed plekje voor de TomTom te vinden. Daarvoor komt de beanbag (dankzij de iBood deal) goed van pas. Zelfs met beanbag is het geheel nog compact genoeg om in het handschoenenkastje kunnen op te bergen.

De software werkt goed, maar er is zeker nog ruimte voor verbetering. Naar mijn idee kon het instellen van een route iets intuïtiever en directer. De navigatie is prima, met waarschuwingen voor flitspalen en het overschrijden van de maximum snelheid.

Het grote scherm is duidelijk leesbaar, echter op een zonnige dag is het moeilijk zichtbaar en in de volle zon zie je bijna niks meer op het scherm.

Voor de ingebruikname moest het toestel worden geupdate, dit ging zeker niet vlekkeloos. De website gaf een foutmelding, twee keer zelfs. Dit komt mij niet logisch over, en het laat een vreemde indruk na over de ondersteuning van TomTom. Hier heeft TomTom zeker nog wat aan te verbeteren! Maar, na een paar vruchteloze pogingen, is het dan toch gelukt en al met al duurde het zo lang niet. Dit had ik eerder al gelezen in reviews, dus ik wist dat het kon gebeuren.

De navigatie kan niet eenvoudig beïndigd worden tijdens het rijden, daarvoor moet je achter op het toestel de aanknop indrukken (vind ik niet erg veilig om te doen tijdens het rijden). Gelukkig had ik wel snel door dat het toestel zichzelf uitschakelt wanneer je de usb kabel uittrekt (of de motor afzet). Het gaat dus wel, maar niet erg elegant.

Verder wil ik nog benadrukken dat de navigatie aangenaam werkt, en dit de voornaamste reden is om het toestel aan te bevelen. De minpuntjes zijn niet zo belangrijk, ook al hadden de genoemde details beter gekund.

Big T 15-10-2013 Product paar dagen in bezit

De oude Tomtom was na 9 jaar aan vervanging toe. Deze Tomtom heeft een helder scherm en duidelijkere stemmen, de lifetime maps is een zeer goede service en ik kan er weer op vertrouwen dat de Tomtom me de goede kant wel opstuurt.

MrNobodyAgain 15-10-2013 Product paar dagen in bezit

Prima navigatie systeem, het enige onderdeel dat mist is van te voren routes via verschillende punten kunnen plannen. Verder een mooi groot scherm, duidelijke aanwijzingen en vlot in alles wat hij doet (signaal vinden, routes berekenen / aanpassen).