Synology DS115j - Reviews

9,0 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review

tweetweeties 25-02-2016 Product paar dagen in bezit

Deze NAS met een WD 1 TB gekocht voor synchronisatie van mijn zakelijke bestanden tussen PC, Mac mini, Macbook en laptop. De grote vraag was of er niet onnodige kopieen gemaakt zouden worden omdat het bestandssysteem van een Mac gebaseerd is op Unix en van een PC op MsDos. Mijn eerdere WD Mycloud werkte verder goed maar kon hier niet mee overweg. Mn Office documenten moest ik handmatig corrigeren. Maar deze Synology doet het perfect en ook supersnel. Hierdoor is samenwerking aan een Excelbestand met verschillende (soorten) computers heel bedrijfszeker. Wat met de WD wel wat gemakkelijker was, was backuppen met TimeMachine.
Voor streaming ed gebruik ik hem (nog) niet.
Let op dat een NAS niet zomaar een backup is, ook niet met tig schijven in RAID.
Jeroen 30-03-2016

Je kunt met synology heel makkelijk backup-to-disk backups maken inclusief versie beheer.
Met meerdere schijven ben je dan wel beter af.
En backup to disk is echt een degelijke backup oplossing, veel handiger dan tapes. Deze backups zijn ook niet toegangelijk voor malware e.d.

tweetweeties 31-03-2016

Een NAS met 1 schijf is niet geschikt als betrouwbare backup. Een NAS met meerdere (RAID) schijven kan idd wel. Maar belangrijk is naast betrouwbare hardware ook een goed backup-protocol. Synchronisatie is niet een backup. Ik gebruik Apple's TimeMachine voor backups op 2 externe alternerende (dus niet in RAID) schijven. Dus mbv de NAS en TimeMachine maak ik ook backups van mijn Windows computers. Maar ik zal de Synology applicatie ook eens testen.

tweetweeties 14-06-2016

nu een paar maanden in bezit en alle Macs (3) en PCs (7) worden nu onderling gesynchroniseerd. Verbazend hoe snel dat gaat. Klein puntje van aandacht: de door synchronisatie verwijderde files komen niet in de prullenbak. Voor mij niet van belang vanwege TimeMachine, maar misschien voor anderen wel.