Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack)

• Test panel 8.5 nov 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch AdvancedMulti 18 (1 accupack) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

jamgge 21-04-2021

Handig,draadloos

Het is een multitool dat mooi verpakt in een koffertje zit. Ik had thuis een paar klusjes te doen waarvoor dit toestel goed van pas kwam.
Met het rechthoekig zaagblad kon ik probleemloos de opening naar de hoofdkranen van de waterleiding vergroten : de opening was daarvoor maar nipt. Bij de accessoires was nog een halfrond zaagblad met een bijbehorend hulpstuk met afstandaanduidingen van 8 -10-12-14 mm om de zelfde zaagdiepte te bekomen maar ik heb dit niet durven uitproberen dicht bij waterbuizen (misschien meer iets voor een meer gevorderde klusser)
Een ander topaccessoire zijn de schuurbladen; makkelijk te fixeren ,blijven goed kleven door frictie op het schuurplateau, 3 verschillende ruwheden met een perfect glad resultaat zonder veel moeite. Het te bekomen hulpstuk om afzuiging te verkrijgen kan hier wel van pas komen daar het toch een stoffige bedoening is.
Enn zéér goed toestel, makkelijk in gebruik,vlot wisselen van hulpstukken

Pluspunten

• draadloos
  • licht
  • een simpel kliksysteem

Minpunten

• handgreep wat onhandig

Jerre 21-04-2021

Prima toestel

Prima toestel, stevig in de hand,krachtig genoeg en multifunctioneel! Het koppelen loopt iets moeilijker in het begin. De batterij kan het lang genoeg volhouden om een klus te klaren.verpakt in een handige koffer en alles heeft mooi zijn plaatsje. Voor grote klussen zijn verschillende batterijen wel een must.

Pluspunten

• Stevig
  • Krachtig

Minpunten

• Moeilijk koppelen in het begin

Philippe Vincke 20-04-2021

Handige multitool

De AdvancedMulti 18 is een draadloze multitool die zoals de naam al laat vermoeden uitgerust is met een 18 volt batterij. Deze batterij kan je ongeveer 40 minuten continu gebruiken op de hoogste snelheid om te zagen, te snijden of te schuren. Standaard vind je een zaagblad, een snijblad en een houder voor schuurpapier meegeleverd evenals een afstandhouder waarvan ik het nut niet inzie. Ook een handvat dat je op de multitool kan schroeven voor betere grip bevindt zich in de koffer.
Bij gebruik van het apparaat zou ik aanraden om je gehoor te beschermen want het produceert een geluid van gemiddeld 84 dB.
Het kliksysteem om de accessoires te bevestigen is eenvoudig te gebruiken eens je "de klik" om het te gebruiken gemaakt hebt.
Verder kwijt het zich uitstekend van zijn taak. Al bij al tevreden over het gebruik

Pluspunten

• Kliksysteem
  • Extra handvat
  • Ergonomie

Minpunten

• Batterij

MDE 15-04-2021

Efficiët en makkelijk bruikbare multiple tool

Ik was op zoek naar een tool die aan volgende eisen zou voldoen: gemakkelijk in gebruik, efficiënt en inzetbaar voor meerdere taken.

Mijn eerste indruk bij ontvangst van het product:

- Compact (ligt gemakkelijk in de hand)
- Autoclic is een must have voor snel en praktisch te werken. (vergelijkbaar aan de efficiëntie zoals het Bosch SDS systeem bij een decoupeerzaag)
- 3 basistool toebehoren om verschillende taken mee uit te voeren (schuurkop – rond zaagblad – curved zaagblad)
- 3 sec autoclic = effectief 3 sec om van kopstuk te wisselen. Handig dus wanneer je aan het klussen bent en snel even iets wil zagen, schuren, bijsnijden, slijpen, polieren.

Bevindingen tijdens het gebruik:

- Zeer goede handteerbaarheid voor kleinere schuurtaken (hoekjes plafond veranda schuren, vogelhuisje schuren, hoeken op de trap schuren…). Ik heb het toestel zowel bij onbehandeld als behandeld hout gebruikt (verf, vernis) en geen probleem in beide gevallen. Je kan er heel precies mee te werk gaan en er is weinig risico om omliggende materialen te beschadigen. Wanneer je grotere toestellen gebruikt en hoeken wil bijwerken gebeurd het wel sporadisch eens dat je ergens tegen schuurt en dit materiaal beschadigd.) Ik zou het zelf wel niet gebruiken om een heel tuinhuis te schuren. (schuuroppervlak is daarvoor iets te klein en een ronde vorm is efficiënter in dat geval.
- Batterij was snel opgeladen en gaat voldoende mee. Als je weet dat je ergens dient te klussen is een tweede batterij wel handig.
- Verlichting handig in moeilijk bereikbare hoeken. Ben wel benieuwd naar de impact op de batterij. Kan handig zijn dat je dit kunt uitschakelen wanneer het niet nodig is.
- Snelheid toestel aanpasbaar met wieltje. (1 tot 6). Voor schuren gebruikt op 4, voor fijner snijwerk op 2 of 3. Hangt ervan af wat je juist wil doen en welke materie wil zagen, schuren, polieren.
- Gebruiksgemak: geen kabel dus zeer tevreden van de efficiëntie van dit toestel.

Al bij al dus zeer tevreden van het toestel. Kan het zeker aanraden voor de klussers!

Pluspunten

• handteerbaarheid
  • efficiënt in gebruik (autoclic)
  • verlichting is een +
  • precisiewerk mogelijk
  • snoerloos

Minpunten

• beperkte basis opzetstukken

Valentijn 14-04-2021

Handige multitool met diverse inzetbaarheid!

Deze veelzijdige multitool is een echte hulp bij het klussen. Je kan er stoelen me afschuren, zagen op moeilijk te bereikbare plaatsen, hardnekkig vuil mee weg krabben, scherpe randjes mee afvijlen,… kortom een zeer handig extra paar handen om lastige klussen tot een goed einde te brengen. De lichtband zorgt ervoor dat je op de meest donkere plaatsen kan kijken wat je doet. De batterij gaat lang mee en het is een gemak om zonder snoer te moeten werken. Het is een krachtige machine die een hoog prestatievermogen heeft. Het handige kliksysteem zorgt ervoor dat je geen imbus meer nodig hebt om de verschillende accessoires op te zetten. Wisselen gebeurd heel snel. Het verschil met de vorige modellen is dat het gebruiksvriendelijker is geworden. Je kan het makkelijk opbergen en via de bijgeleverde oplader kan je de batterij snel terug gebruiksklaar maken. Een genot om me te werken! Ik zou niet meer zonder kunnen.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Duurzaam

Thijs Delbru 10-04-2021

Handig toestel

Dit is een handig en veelzijdig toestel. Je kan met dit toestel allerhande kleine klussen afwerken, wanneer je bij een moeilijk bereikbare plaats iets moet afkorten of bijwerken is dit toestel heel handig.
De accuduur is top, je kan heel vlot switchen tussen verschillende 'zaagblaadjes' met het Autoclic-systeem. Daarnaast kan je ook eenvoudig de snelheid van het toestel aanpassen met het instelwieltje.
Kortom, een heel veelzijdig en handig toestel. Let wel, gebruik voor iedere klus het geschikte toestel dus verwacht hier geen wonderen van.

Pluspunten

• accuduur
  • veelzijdig en handig
  • snelle wissel

Guy 09-04-2021

Bosch AdvancedMulti 18

Ik ging een tuinkamer maken en dacht dat dit wel eens een handig apparaatje zou kunnen zijn. De eerste indruk was dat het er goed uitzag en vele hulpstukken. Het is wel een machine die zwaar in de hand ligt, maar het werkt wel goed. De hulpstukken zijn gemakkelijk te verwisselen en het licht eraan is fijn als je in donker hoekje werkt.

Pluspunten

• gemakkelijk te verwisselen hulpstukken
  • geen kabel

Minpunten

• zwaar in de hand

Laura deronne 07-04-2021

Machine multi fonction à toujours avoir avec sois

J'AI eu la chance de pouvoir tester ce produit via reviewclub et je le trouve très pratique. Facilement maniable et utile pour acceder aux endroits exigues notament. Il m'a permis de faire ma pose de parquet autour des plinthes notament . Son systeme auto clic etant tres pratique egallement,cela permet de ne plus perdre la cle pour changer l'outil . Son eclairage permet de travailler plus precisement qu'une autre machine et son reglage de vitesse est tout aussi pratique que le reste . Sa boite de rangement permet de ranger facilement l'outil et ses composants. C' est une machine qui peut servir Dans beaucoup de circonstances et qu'il faut donc toujours avoir avec sois lors de travaux Manuels. Il me servira d'ailleur beaucoup lors de la renovation de notre maison .

Pluspunten

• Batterie
  • Systeme auto clic

Minpunten

• Moteur bruyant
  • Le papier a poncer n'est pas de bonne qualité

ANYBE 05-04-2021

Bosch advanced multi 18

Ik heb dit apparaat mogen testen,en het bevalt me wel. Vooral door het feit dat dit een draadloos model is. Alleen zit er maar 1 batterij bij. Het valt zeer licht in de hand en het snijd door een houten balkje als een mes door boter. Ook heb Ik er een tak mee gesneden van circa 8cm doorsnee,daar deze wat vochtig was ging het iets moeizamer. De Bosch advanced multi 18 (de naam zegt het zelf) is zeer multifunctioneel. Buiten dat je er hout,metaal,of bv leidingen gelijk met de vloer kan verzagen. Kan je er ook mee polijsten/schuren over deze functie kan ik helaas niet veel neerschrijven daar de klittenband na 1 trede te schuren loskwam van het schuurpapier. Qua vibraties en toerental mag ik echt niet klagen. Het is een prima apparaat. Voor de autoclic moest ik echter even zoeken. Dit is heel eenvoudig,door het zaagje/schuurkop in de autoclic te duwen en vervolgens de autoclichendel opzij te duwen om het weer los te krijgen

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Verzaagt prim

Minpunten

• Slechts 1 accu
  • Schuurpapier makkelijk los

cindy m 05-04-2021

handig

toen ik het product aankreeg was ik blij verrast. alles steekt netjes in een koffertje zodat je het handig kan opbergen. de handleiding is duidelijk en het ineenklikken en losmaken van de tools gaat heel vlotjes. ik ben beginnen schuren en het ging vlotjes. met deze multitool kon ik aan alle hoekjes en randjes geraken. heel makkelijk ook dat het draadloos is, de batterijduur is wel ok maar bij langdurig gebruik best een 2de klaarleggen. het handvat is ook handig bij bepaalde houdingen maar indien niet nodig is hij er makkelijk af te draaien. Heel handig is ook het lampje zodat je elk donkere hoekje kan verlichten. ik ben tevreden met dit product. kan meerdere klusjes aan ipv 1 en is een meerwaarde.

Pluspunten

• lampje
  • meerdere klusjes
  • draadloos