Dell UltraSharp U2412M

Connectiviteit
USB 2.0, DVI, VGA (D-Sub), DisplayPort, DVI-D
Resolutie
1920 x 1200 pixels

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Dell UltraSharp U2412M op Kieskeurig.be.

Eric_66 02-10-2012

Na 6 jaar was mijn 20" Dell Ultrasharp monitor toe aan vervanging. Op basis van testen en reviews koos ik de Iiyama XB2472, maar wat een teleurstelling was dat. Erg flets beeld en zwart was hooguit donkergrijs. Blijkbaar was ik verwend door de Ultrasharp van Dell, die zelfs naast de nieuwe XB2472 een veel mooier beeld gaf! De Iiyama dus weer terug in de doos gestopt, naar de winkel gebracht en een Dell U2412M gekocht. Eenmaal een Ultrasharp van Dell en je weet het wel! ;)

Ruud 64 14-02-2013

Deze monitor heb ik gekocht bij Azerty op aanraden van een familielid vanwege de service. Inderdaad, de service was zeker zeer goed. Snelle en keurige afhandeling. De Monitor doet het perfect. Mooi beeld, helder en alles ziet er fraai uit. Al met al Toppie. Zowel voor de leverancier als het toestel

Quarterpol 23-08-2012

Allereerst de opmerking dat Kieskeurig een onderscheid maakt tussen de U2412M en de Ultrasharp U2412M alsof die laatste een nieuw en andere monitor betreft. Ik heb deze net aangeschaft en volgens Dell en Redcoon (waar ik hem goedkoper vond !) zijn ze beide identiek, de U in U2412M staat voor Ultrasharp. Mijn slechts 5 jaar oude Samsung monitor heeft helaas de geest gegeven. En dit terwijl mijn eerste Nec tft monitor na meer dan 10 jaar nog steeds draait. Volgens mij slechte kontakten in de druktoetsjes vooraan op het scherm. Maar dit openen en eventueel reinigen is onbegonnen werkt, spijtig want hier was ik ook zeer tevreden over. Dus dan maar op zoek naar een nieuwe monitor. Mijn eerste gedacht was een monitor met tv eigenschappen. Maar deze hebben tegenwoordig geen DVI meer en DVI is grafisch nu net wel iets beter dan HDMI. Gamen en films op "mijn" monitor zijn voor mij bijzaak, beeldkwaliteit voor fotografie vind ik belangrijker. Wetende dat Dell deze monitors niet zelf maakt, en de kans is groot dat deze ook een Samsung is, ben ik toch eens gaan lezen in testen en reviews van deze Ultrasharp monitor. De positieve reacties en de prijs hebben me over de streep getrokken. Bij Redcoon is hij wel ruim 120,- euro goedkoper dan bij Dell zelf. Gisteren ontvangen en vandaag volop in gebruik. Vormgeving van het toestel zelf vind ik niet zo belangrijk, het beeld moet de aandacht trekken. Dus wat dat betreft is hij zoals zovele monitors mooi en functioneel. De voet, de montage ervan en de mogelijkheden qua bewegingsvrijheid vind ik heel goed en uitgebreid. De functietoetsen rechts vooraan zeer gebruiksvriendelijk en ook de menu-instellingen zijn overzichtelijk en handig in gebruik. Maar wat mij vooral opvalt is het inderdaad zeer heldere, scherpe beeld met zeer realistische kleuren. Ik hoop dat hij iets langer meegaat dan mijn vorige. Maar qua verhouding prijs/beeldkwaliteit is deze monitor toch al de beste die ik in jaren gezien heb.

Herman.h 28-03-2012

6,7
De monitor heeft inderdaad een redelijk mooie kleurenweergave en een een goede kijkhoek. De eerst geleverde monitor had enkele pixelfouten. Maar niet getreurd, de premium garantie, standaard door Dell geleverd, zorgde voor een nieuwe monitor. Wel was de nieuwe ook niet helemaal perfect. Een donker vlekje hier en daar moet ik accepteren. Wat echt tegenvalt aan deze monitor is de grote hoeveelheid licht die nog door een zwart scherm komt. Zeker wat vanaf de zijkant gezien komt zwart toch echt niet verder dan grijs. Verder is de monitor netjes uitgevoerd. Wat mij betreft een pluim voor de voet en de verstelmogelijkheden. Een automatische aanpassing aan het omgevingslicht is niet mogelijk, een duidelijk gemis. Of het een aanrader is? Mwoa, in ieder geval niet voor de perfectionist.

Mediacool 10-03-2012
  • Product half jaar in bezit

Sinds ruim een half jaar heb ik twee Dell monitoren type U2412M. Van te voren heb ik mij voorzien van informatie Zoals je kan lezen bij Hardware info en dergelijk. Wegens mijn webwinkel onderneming Mediacool moest ik uitbreiden met een monitor. ik heb besloten er twee te nemen.
Het bleek een zeer goede keus te zijn.
Het werken met twee monitoren kan ik niet meer missen.
De monitor is gemakkelijk in hoogte te verstellen.
De monitor heeft een USB Hub en hier kan je dus gemakkelijk nog wat randapparatuur op aansluiten.
De monitor is horizontaal en verticaal te gebruiken.
De monitor ziet er zelfs gelikt uit voor het oog.
Het is beslist een goed koop, twijfel niet en doe het een volgende keer zou ik het weer doen.

Dito1980 05-03-2012

Deze monitor op basis van reviews online gekocht. Het is een echte topper. Op mijn werk heb ik gewerkt met HP monitoren met een IPS panel: deze wilde ik thuis ook graag hebben! Wat een verbetering ten opzichte van een normaal TN panel. Bekenden gebruiken hem voor PSD bestanden en ander grafisch werk: men is er ook goed over te spreken.