Dell UltraSharp U2412M

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dell UltraSharp U2412M op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Quarterpol 23-08-2012
Geschreven voor: Dell UltraSharp U2412M

Allereerst de opmerking dat Kieskeurig een onderscheid maakt tussen de U2412M en de Ultrasharp U2412M alsof die laatste een nieuw en andere monitor betreft. Ik heb deze net aangeschaft en volgens Dell en Redcoon (waar ik hem goedkoper vond !) zijn ze beide identiek, de U in U2412M staat voor Ultrasharp. Mijn slechts 5 jaar oude Samsung monitor heeft helaas de geest gegeven. En dit terwijl mijn eerste Nec tft monitor na meer dan 10 jaar nog steeds draait. Volgens mij slechte kontakten in de druktoetsjes vooraan op het scherm. Maar dit openen en eventueel reinigen is onbegonnen werkt, spijtig want hier was ik ook zeer tevreden over. Dus dan maar op zoek naar een nieuwe monitor. Mijn eerste gedacht was een monitor met tv eigenschappen. Maar deze hebben tegenwoordig geen DVI meer en DVI is grafisch nu net wel iets beter dan HDMI. Gamen en films op "mijn" monitor zijn voor mij bijzaak, beeldkwaliteit voor fotografie vind ik belangrijker. Wetende dat Dell deze monitors niet zelf maakt, en de kans is groot dat deze ook een Samsung is, ben ik toch eens gaan lezen in testen en reviews van deze Ultrasharp monitor. De positieve reacties en de prijs hebben me over de streep getrokken. Bij Redcoon is hij wel ruim 120,- euro goedkoper dan bij Dell zelf. Gisteren ontvangen en vandaag volop in gebruik. Vormgeving van het toestel zelf vind ik niet zo belangrijk, het beeld moet de aandacht trekken. Dus wat dat betreft is hij zoals zovele monitors mooi en functioneel. De voet, de montage ervan en de mogelijkheden qua bewegingsvrijheid vind ik heel goed en uitgebreid. De functietoetsen rechts vooraan zeer gebruiksvriendelijk en ook de menu-instellingen zijn overzichtelijk en handig in gebruik. Maar wat mij vooral opvalt is het inderdaad zeer heldere, scherpe beeld met zeer realistische kleuren. Ik hoop dat hij iets langer meegaat dan mijn vorige. Maar qua verhouding prijs/beeldkwaliteit is deze monitor toch al de beste die ik in jaren gezien heb.