LG 27GN650-B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 27GN650-B op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

SteffH 16-12-2021

All-round goed beeldscherm!

Geschreven voor: LG 27GN650-B

Als je op zoek bent naar een goed beeldscherm in deze prijscategorie is de LG 27GN650-B gaming monitor zeker een goede optie.
27 inch, IPS paneel, 144 Hz, 1080p en G-sync in 1 voordelig pakket.
Iedere gamer die het gewoon is om fast-paced games te spelen gaat de verversingsgraad van 144 Hz zeker en vast weten te waarderen. Tot een jaar geleden was ik zelf een gamer die alleen speelde op een 60 Hz beeldscherm. Om mijn game ervaring te verbeteren heb ik geïnvesteerd in een 27 inch 144 Hz scherm zoals dit. Ik moet toegeven, ik ga nooit meer terug naar 60 Hz. Spijtig genoeg moet ik nog vaak op mijn laptop (met een 60 Hz scherm) werken voor school. Elke keer wanneer ik overschakel van extern scherm naar laptop scherm heb ik het gevoel dat er iets verkeerd is, maar dit komt gewoon omdat je zoveel vlottere animaties gewoon bent. 144 Hz is dus zeker een aanrader.
Er zijn in deze prijscategorie veel monitoren die gebruik maken van een VA of een TN paneel. Persoonlijk vind ik IPS het fijnste om te gebruiken. Een goede balans tussen snelheid en kleuren/kijk hoeken. Door de veelzijdigheid van een IPS paneel is het dus niet alleen een goed scherm voor gaming, maar ook om films en series te kijken. Een van de weinige nadelen van dit scherm is wel de maximale helderheid. Als je een nacht-gamer bent zal je daar zeker weinig problemen mee ondervinden, maar voor mensen die overdag in een goed verlichte kamer films en series willen kijken zou een helderder scherm wel aangenamer zijn.
Ik zou zeker niet minder dan 27 inch gaan voor een monitor, maar spijtig genoeg is 1080p voor mij iets te weinig. Af en toe tijdens het testen heb ik wel het gevoel gehad dat het niet extreem scherp is. Met 1440p schermen heb ik daar nog geen last mee gehad. Dit is zeker iets waar je rekening mee moet houden wanneer je iemand bent die graag dicht tegen zijn scherm zit.
Het beste aan dit beeldscherm is voor mij zeker en vast de bouwkwaliteit en het design. De standaard is van heel hoge kwaliteit en de randjes zijn zeker dun genoeg. De monitor staat dus zeker stevig op zijn poten, maar hier hangt wel een nadeel aan vast. De standaard met de poten nemen heel erg veel plaats in beslag op een bureau. Dit is ook zeker iets om rekening mee te houden als je een niet erg diepe bureau hebt. Het ontbreken van speakers is enerzijds ook wel jammer, maar de meeste mensen gaan een scherm gebruiken met een hoofdtelefoon of externe speakers.
Als je kan leven met de weinige nadelen van dit beeldscherm is het zeker een aanrader!

Pluspunten

• Prijs
  • Verversingsgraad
  • Mooie kleuren
  • IPS paneel
  • Bouwkwaliteit/design

Minpunten

• Diepte standaard
  • Ontbreken speakers
  • Soms onscherp door grootte/resolutie

SteffH 14-12-2021

Geweldige game-ervaring voor een heel scherpe prijs

Geschreven voor: LG 27GN650-B

27 inch, IPS paneel, 144 Hz, 1080p en G-sync in 1 voordelig pakket.

Pluspunten

• Prijs
  • Verversingsgraad
  • Mooie kleuren
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Diepte standaard
  • Scherpte door grootte
  • Ontbreken speakers
  • Maximale helderheid

Nadirio 28-11-2021

Een verademing

Geschreven voor: LG 27GN650-B

Deze monitor heb ik uitgebreid mogen testen voor een aantal weken en hierbij geef ik jullie mijn bevindingen.

-Het toestel "in elkaar bouwen" liep heel vlot en gemakkelijk zelfs als je geen handige harry bent. De monitor heeft een strak design en geen al te grote bezels. Dus meer scherm en minder randen. Minpuntje van het design is de voet van de monitor, deze neemt echt wel veel plaats in op je bureau en de korte voedingskabel (die had wat langer gemogen).

-Nu voor wie is deze monitor gemaakt? Natuurlijk voor de gamers onder ons. Prijs/kwaliteit zal je niet veel beters vinden op de markt. De meeste monitoren rond deze prijs klasse gebruiken geen IPS panelen en daarin merk je toch wel dat deze monitor uitblinkt. Wel is het even wennen aan de instellingen, bv. de verschillende game modes. Elke mode heeft zo zijn eigen kleurcalibratie en reactiesnelheid. Bij de hoogste reactiesnelheid kan je wel soms last hebben van ghosting. Je kan dit scherm ook gebruiken voor een ps4 of ps5. Ghost of Tsushima bijvoorbeeld en God of War maken optimaal gebruik van de HDR. Zo zie je een groot verschil met deze monitor en mijn oude led-tv. Voor iemand die altijd een 60hz paneel gewend was, is dit toch echt een verademing om op 120hz te gamen en zelfs gewoon met je muis te scrollen. Once you go 120hz you never go back to 60 ;) Tijdens de review periode heb ik het gehouden op FULL HD dus 1080p, je kan kiezen voor een hogere resolutie, maar dan lever je in op de verversingsnelheid. 1080p is prima trouwens om te gamen, meer fps en dus veel vloeiendere beelden.

Als je veel plaats hebt op je bureau zou ik deze zeker aanraden, het is een goede monitor met een mooi scherm, goeie reactiesnelheid en een scherm dat op 1080p zelfs met een hdmi kabel vloeiende beelden geeft. . .

Pluspunten

• groot scherm
  • strak design
  • mooie kleurweergave, zeker HDR mode
  • snelle reactietijd
  • vloeiende beeldweergave op 1080p

Minpunten

• voet is aan de grote kant
  • op hogere resolutie, trager beeld