Procedure misleiding

Kieskeurig.be heeft als doel om consumenten zo goed mogelijk te voorzien van betrouwbare informatie. Hiervoor heeft Kieskeurig.be verschillende voorwaarden in het leven geroepen waar de aangesloten webwinkels aan moeten voldoen. Gelukkig houdt het merendeel van de webwinkels zich aan de regels die door ons gesteld zijn. Slechts incidenteel handelt een webwinkel, bewust of onbewust, verkeerd. Denk hierbij aan reviewfraude of misleiding door het aanleveren van onjuiste levertijden of prijsinformatie.

Kieskeurig.be controleert de shops of zij zich aan de voorwaarden houden. Daarnaast hebben wij verschillende andere informatiebronnen waaruit wij dit kunnen opmaken. Denk hierbij onder andere aan onze bezoekers die hierover contact met ons opnemen, fabrikanten, maar ook andere webwinkels die ons hierop attenderen.

Omdat wij niet willen dat de betrouwbaarheid van Kieskeurig.be in het gedrang komt, treffen wij maatregelen als wij vergrijpen van webwinkels constateren.

Wat gebeurt er wanneer een webwinkel onjuist handelt?
1. Constatering eerste vergrijp
De webwinkel krijgt van Kieskeurig.be een telefonische waarschuwing met de uitleg van het vergrijp. Deze waarschuwing wordt per mail bevestigd.

2.Constatering tweede vergrijp
De webwinkel wordt 1 week offline gehaald. Kieskeurig.be geeft hiervan een telefonische mededeling en bevestiging per mail.

3. Herhaling van het vergrijp
De webwinkel wordt 1 maand offline gehaald. De webwinkel wordt hier telefonisch van op de hoogte gebracht en krijgt hier per mail een bevestiging van. Na 1 maand zet Kieskeurig.be de winkel weer online met 2 maanden proeftijd.
Wanneer de webwinkel na deze waarschuwing zich nog steeds niet aan de voorwaarden van Kieskeurig.be houdt, wordt de winkel van Kieskeurig.be verwijderd.