Philips AW3000/10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AW3000/10 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

kvkb 10-12-2012
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Het is een mooi toestel qua design en vorm en het heeft ook een erg zuiver geluid. Het is ook zeer makkelijk om er via een kabel een mp-3 speler of andere geluidsbron aan te koppelen.

Maar het is veel minder evident toen we probeerden om de box te koppelen aan ons wifi-netwerk en aan de android-app. Op basis van de lichtjes op het toestel (A3) lijkt het toestel wel een connectie te hebben met wifi. Maar elke keer als ik de app (op mijn Samsung Galaxy S i9000) laat zoeken, krijg ik de melding dat hij geen luidspreker vindt. Ik heb ook geprobeerd om hem met een lan-kabel te connecteren aan de modem, maar ook dan vond de app hem niet.

Bij andere kennissen lukt het wel om de box te kunnen connecteren met het netwerk en de app zodat ze wel hun muziek draadloos (van hun smartphone of laptop) kunnen spelen. Het is wel niet zo simpel omdat het soms de verbinding kwijt geraakt. Je hebt dus zeker een sterk en stabiel netwerk nodig.

Misschien dat er moet nagedacht worden over een betere of krachtigere app of over andere mogelijkheden (dus zonder een smartphone) om hem op een draadloze manier te kunnen connecteren aan je muziek op de computer/stereoketen/ipod/...

Pluspunten: Goede kwaliteit, mooi design, prima geluid, goed verpakt

Minpunten: Lastig in gebruik, volumeknop is niet zo praktisch

Het toestel is zeker niet goedkoop, maar als je eenmaal de wat lastigere installatie doorgeworsteld bent (en ik ben er zeker van dat Philips hieraan gaat werken in de toekomst. De app zal zeker nog verbeterd worden) is het een toestel met zeer veel mogelijkheden!

kvkb 19-12-2012

Ik heb ondertussen de box verder uitgetest. Het blijft moeilijk om de box te verbinden met de android-app van mijn Samsung Galaxy Si9000. Maar het lukt wel perfect via mijn ipad. Ondertussen zijn er ook weer updates en verbeteringen geweest aan de app wat ook de verbetering zal verklaren. Daar lukt de verbinding meteen en de muziek die nu van mijn ipad en computer via het netwerk naar de box gaat is zeer zuiver en mooi. Ook de internetradio kan nu perfect doorheen het ganse huis gehoord worden dankzij deze handige box. Dus ik ben een tevreden gebruiker.