Sharp R-971INW - Reviews

Inhoud
40 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Magnetronvermogen

6,4

P 26-09-2016 Product paar dagen in bezit

grote combimagnetron

Grote combimagnetron met optimaal gebruik van de binnenruimte door de 2 bijgeleverde vierkante bakplaten. Goede beschrijving bijgeleverd en gebruiksvriendelijk. Wel even wennen dat het instellen van de oventemperatuur bij het hoogste aantal graden begint i.p.v. bij het laagste.

Pluspunten

• grote inhoud
  • vierkante bakplaten

OlbOjs 30-05-2016 Product jaar of meer in bezit

slechte service

Bij mankementen (zoals het motortje van het draaiplateau dat slechts een levenduur van anderhalf jaar heeft), past sharp methodes van de 20e eeuw toe, zoals; kluitjes in het riet, simpelweg niet reageren, apparaat op laten sturen ter reparatie en het dan maanden kwijt zijn. Kortom, een duur apparaat met een paar kleine onderdelen die een korte levensduur hebben en een slechte service. Voor mij geen sharp meer.

pietbakkes 15-09-2015 Product maand in bezit

Ik heb deze magnetron een aantal weken , maar is ook al twee keer opgestuurd naar Sharp. Reden: bij voorverwarmen en koken komt er condens tussen de glasplaten en wordt dan helemaal wit. Daardoor kan je niet meer in de magnetron kijken hoe het staat met je eten.
Van Sharp krijg ik dan een uitleg dat dit een normaal verschijnsel is. Dus doen ze er niets mee. Van BCC kan ik deze uiteindelijk omruilen maar bij die vormt zich ook condens. Zij hebben hier ook geen oplossing voor.

Jos438 19-06-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
Ter aanvulling op mijn vorige review: eenmaal ingeschakeld, kun je in dit model niet meer de oventemperatuur wijzigen. Dat kon wel in een vorig model. Dat valt me heel erg tegen.

Jos438 28-02-2015 Product kwartaal in bezit

6,8
Er zit geen 'gewone' klok in. Terwijl zoiets toch min of meer vanzelfsprekend is?!

Het zwarte display heeft geen verlichting; dat is een zwak punt! Als er geen direct licht op valt, is het display haast niet af te lezen.

De gebruiksaanwijzing vermeldt: "Gebruik voor het ontdooien van gevogelte, kippenpoten, koteletten, steaks en braadvlees het automatische ontdooiprogramma AUTO DEF."
Maar de hele term 'AUTO DEF' komt verder nergens anders meer voor in de Gebruikershandleiding...!

Deze combi-magnetron biedt de mogelijkheid om twee gerechten op twee etages te bereiden. Als we probeerden twee gerechten met een verschillende bereidingstijd op eenzelfde tijd gereed te hebben, ontstond er een fors probleem. De oven ging namelijk bij het laden en herstarten voor het 'tweede' gerecht met de grill voorverwarmen. Resultaat: bovenste gerecht verbrand!