Sharp R-971INW - Reviews

Inhoud
40 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Polletje 15-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Display verlichting laat het na 2 jaar afweten

Deze oven 2 keer gekocht . Na 2 jaar bijde ovens is de display verlichting zo slecht dat deze niet goed meer is te zien. Ik zou deze niet meer kopen.

Minpunten

• Display verlichting

Fp 23-02-2017 Product paar weken in bezit

Nooit kopen

Deze oven gekocht bij Media mark.
Na 2 weken was draaiplateau stuk, was er vocht in de deur..
2 x gebruikt voor cake te bakken , deze was achter zwart en voor wit.
Media mark wil oven niet terug nemen, omdat deze gebruikt is?
Oven is nu op gestuurd , gaat enkele weken duren.
Deze oven is zeer slecht

Minpunten

• Zeer veel problemen
  • Vocht in deur
  • draaiplateau Stuk

OlbOjs 30-05-2016 Product jaar of meer in bezit

slechte service

Bij mankementen (zoals het motortje van het draaiplateau dat slechts een levenduur van anderhalf jaar heeft), past sharp methodes van de 20e eeuw toe, zoals; kluitjes in het riet, simpelweg niet reageren, apparaat op laten sturen ter reparatie en het dan maanden kwijt zijn. Kortom, een duur apparaat met een paar kleine onderdelen die een korte levensduur hebben en een slechte service. Voor mij geen sharp meer.

pietbakkes 15-09-2015 Product maand in bezit

Ik heb deze magnetron een aantal weken , maar is ook al twee keer opgestuurd naar Sharp. Reden: bij voorverwarmen en koken komt er condens tussen de glasplaten en wordt dan helemaal wit. Daardoor kan je niet meer in de magnetron kijken hoe het staat met je eten.
Van Sharp krijg ik dan een uitleg dat dit een normaal verschijnsel is. Dus doen ze er niets mee. Van BCC kan ik deze uiteindelijk omruilen maar bij die vormt zich ook condens. Zij hebben hier ook geen oplossing voor.

Jos438 08-12-2015

Wij waren zeer tevreden over ons vorige model Sharp magnetron, en dachten bij een nieuwe magnetron dus onmiddellijk aan een Sharp. Stom, wij blijven het model R-971INW bijzonder irritant vinden. De reactie van pietbakkes sterkt ons in de idee dat we het merk Sharp voortaan echt beter links kunnen laten liggen.

tiny 04-02-2017

Jammer, dat ik deze revieuw nu pas lees. Ik heb het probleem ook. Heb ook naar Sharp gebeld en krijg het zelfde antwoord. Miskoop dus.

Jos438 19-06-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
Ter aanvulling op mijn vorige review: eenmaal ingeschakeld, kun je in dit model niet meer de oventemperatuur wijzigen. Dat kon wel in een vorig model. Dat valt me heel erg tegen.

P 26-09-2016 Product paar dagen in bezit

grote combimagnetron

Grote combimagnetron met optimaal gebruik van de binnenruimte door de 2 bijgeleverde vierkante bakplaten. Goede beschrijving bijgeleverd en gebruiksvriendelijk. Wel even wennen dat het instellen van de oventemperatuur bij het hoogste aantal graden begint i.p.v. bij het laagste.

Pluspunten

• grote inhoud
  • vierkante bakplaten

Jos438 28-02-2015 Product kwartaal in bezit

6,8
Er zit geen 'gewone' klok in. Terwijl zoiets toch min of meer vanzelfsprekend is?!

Het zwarte display heeft geen verlichting; dat is een zwak punt! Als er geen direct licht op valt, is het display haast niet af te lezen.

De gebruiksaanwijzing vermeldt: "Gebruik voor het ontdooien van gevogelte, kippenpoten, koteletten, steaks en braadvlees het automatische ontdooiprogramma AUTO DEF."
Maar de hele term 'AUTO DEF' komt verder nergens anders meer voor in de Gebruikershandleiding...!

Deze combi-magnetron biedt de mogelijkheid om twee gerechten op twee etages te bereiden. Als we probeerden twee gerechten met een verschillende bereidingstijd op eenzelfde tijd gereed te hebben, ontstond er een fors probleem. De oven ging namelijk bij het laden en herstarten voor het 'tweede' gerecht met de grill voorverwarmen. Resultaat: bovenste gerecht verbrand!

Jos438 19-06-2015

Eenmaal ingeschakeld, kun je in dit model niet meer de oventemperatuur wijzigen. Dat kon wel in een vorig model. Dit valt me heel erg tegen.

Jos438 19-06-2015

Dit apparaat scoort laag op 'usability'. Er zit bijvoorbeeld geen 'gewone' klok in. Terwijl zoiets toch min of meer vanzelfsprekend is?!

Eenmaal ingeschakeld, kun je in dit model niet meer 'onderweg' de oventemperatuur wijzigen. Dat kon wel in een vorig model. Dat valt me heel erg tegen.

iwan073 06-12-2015

Dag Jos,

Die gewone klok zit er wel degelijk op. Je hebt hem nu in spaarstand ouzo staan.
Als je de klok in stelt blijft hij gewoon zichtbaar als de combi niet in gebruik is

pietbakkes 07-12-2015

Dag iwan073,
Ik heb ook dezelfde magnetron, maar ik kan geen klok instellen.
Hoe doe jij dat dan?
Groet Piet

pietbakkes 05-01-2016

Hallo,
De ruit van de magnetron is nu wat minder wit bij het koken, maar tussen de glasplaten vormt zich nu een grijze waas en dat komt doordat de glasplaten steeds wit of minder wit uitslaan. Over een of twee jaar kan je er misschien niet meer doorheen kijken.
"Dat zien we dan wel weer" zegt Sharp.
Maar dan is wel mijn garantie verlopen.