Illy 20709 - Reviews

Kleuren
roestvrijstaal
Materiaal
rvs

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

HGB 08-08-2016

Prima melkschuimer

Eindelijk een goede melkopschuimer gevonden. Sinds een paar dagen in gebruik, tot nu toe alleen om schuim voor latte macchiato te maken. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Veel pluspunten: + prima schuim, + goede temperatuur (kan niet ingesteld, maar dat lijkt ook niet nodig), + werkelijk zeer eenvoudig schoon te maken doordat de kan geheel van rvs is en geen afbladerend anti-aanbaklaagje heeft, schoonmaken kan door paar seconden een beetje water te laten draaien, + wieltje kan gemakkelijk verwisseld worden (bij sommige andere modellen kun je er nauwelijks met je hand bij), + compacte stevige constructie, + niet lawaaiig. Nauwelijks minpunten: - de minimale hoeveelheid melk is aan de ruime kant, - aanduiding min/max zou iets duidelijker kunnen.

Geraldo 11-02-2017

dit is gewoon de Profi cook melkopschuimer die goedkoper is

mariana55 12-11-2017

goed schuim, makkelijk schoon te maken.

Volgens mij is het een generiek apparaat dat door verschillende merken verkocht wordt. Ik heb hem bij Simon Lévelt gekocht onder de naam Hostess.
Het apparaat geeft heel goed schuim (met biologische magere melk): stevig en lobbig met een goede temperatuur.
Heel gemakkelijk schoon te maken en geen teflonlaag die beschadigd kan raken.
De minimale hoeveelheid melk is voor latte macchiato al aan de ruime kant, dus zeker voor cappuccino. Doe je er echter minder melk in, dan maakt het apparaat ontzettend veel lawaai.
Een ander minpuntje is dat er geen uitknop op zit waardoor de lampjes aan en uit blijven gaan wanneer de kan er niet op staat.

Pluspunten

• goed schuim
  • goede temperatuur

Minpunten

• minimumhoeveelheid vraagt te veel melk
  • geen uitknop

MM 11-11-2017

Werkt niet meer

Ik heb dit apparaat denk ik ruim een jaar. Weet eerlijk gezegd niet zeker of het van Illy is, staat geen merk op, maar ziet er exact hetzelfde uit. Eerst was het schuim redelijk. Maar dat werd steeds minder, en nu doet het ding helemaal niets meer. Waardeloos. Weet niet meer waar ik m heb gekocht helaas. Geen aanrader dus!

Minpunten

• Snel stuk

Menno 10-06-2017

Makkelijk schoonmaken, laatste die ik kocht.

Iets langere bereiding maar wel solide melkschuim. Twee vorige weggedaan omdat de teflonlaag na een jaar slijt. Voor mij de beste...

Plaffie 19-04-2017

Schuimt niet altijd goed.

Op mijn werk hebben we zo'n goedkoop ding, die doet het fantastisch. Lekkere dikke schuim, en snel, en warm. Toen zag ik deze, zogenaamd van Illy, maar volgens mij is het gewoon een Chinees white label product. Maakt mij niet uit, ik vind hem mooi en hij is van RVS en kan dus in de vaatwasser, daar ging het mij om.

Maar helaas. Gewone halfvolle melk wil er niet in schuimen. In de handleiding staat ook dat volle melk het beste is, maar dat willen wij niet iedere dag. Gesteriliseerde halfvolle melk doet het stukken beter, maar ook niet perfect.

Het ding werkt via een soort van inductie. Dat maakt hem wel super-praktisch, maar ik denk dat men er beter aan had gedaan 2 rotortjes in het apparaat te stoppen, of een krachtiger motor.

Kan me niet voorstellen dat hij bij anderen wel de halfvolle melk goed schuimt.