Severin SM 9688 - Reviews

Antikleeflaag

6,7

H Verhaaf 15-09-2014 Product paar dagen in bezit

4,7
De SM 9688 is lomp en erg groot.

Ik had hem gekocht als vervanging van de juna melkopschuimer.

De SM 9688 maakt in mijn ogen niet waar, voor waar hij voor gemaakt is.

Negatief:

1. Prijs
2. Grote
3. Weinig schuim
4. Niet geschikt voor meerdere personen
5. Temperatuur
6. Gehorig
7. Je kan niet door kloppen, voor het geval je visite hebt.

Uitleg negatief:

1. De prijs is fors.

2. Te groot om als sieraad in je keuken te hebben.

3. Als je het minimale aan melk gebruikt is melkschuim nog enigszins acceptabel, maar vertoond geen echte stevigheid samen met koffie, de melk vertoond dan veel luchtbellen en houd geen stand.

4. Als je de maximale schuim hoeveelheid melk gebruikt is het resultaat bedroevend en daarom niet geschikt om meerdere kopjes te vullen, Je krijgt dan meer melk en het "schuim" stelt weinig voor.

5. De temperatuur is exact zoals men op geeft, na mijn beleving te koud en volgens de baristo thermometer 5graden te koud.

6. Hij maakt tamelijk veel geluid tijdens het kloppen, en daarna ook nog eens met afkoelen, omdat er een vin onder het apparaat zit.

7. Door kloppen omdat je viste hebt kan je vergeten, hij moet in de afkoel modus.

Plus:

1. Snel ( 1.5min )

Uitleg plus:

1. Het apparaat is erg snel met opwarmen en kloppen 1.5min op 65graden.

Naar mijn menig ligt hier dan ook het droevige resultaat van het schuim ten grondslag. Het apparaat slaat uit op het moment dat het de ingestelde temperatuur heeft bereikt, door dat dit in zo'n korte tijd word bereikt, heeft het apparaat te weinig tijd de melk om te zetten in schuim.

Ik kan sommige reviews en internet forms dan ook niet begrijpen als er gesproken word van te dik en lobbig schuim uit de beker te hebben getoverd.

Ik had juist hoge verwachtingen na aanleiding van de reviews her en der, maar de uitkomst is in de praktijk een aanfluiting.

Het apparaat is dan ook retour afz.

fvr 03-11-2013 Product kwartaal in bezit

Zoals eerder betoogd bij de melkopschuimers van Severin, vind ik ook deze geen schoonheid, maar best acceptabel. Maar hij doet het wel heel goed, en is speciaal geschikt voor grotere hoeveelheden. Belangrijk voordeel is dat hij snel schoon te maken is onder de kraan en in de vaatwasser kan. De motor is stil en het apparaat voelt stevig. Heb ergens gelezen dat je melk voor cappuccino bij voorkeur niet boven de 60 graden moet opwarmen, dus de maximale temperatuur van 65 graden vind ik geen bezwaar.

Hero35 16-04-2013 Product paar weken in bezit

6,7
Sinds een aantal weken deze melkopschuimer in mijn bezit na vele positieve recencies over het witte model van Severin wat vrijwel identiek is als dit zwarte model. Over de vormgeving valt te twisten, maar ik vind het niet echt een sieraad in de keuken, het apparaat oogt lomp, maar heeft qua opschuimen en verwarmen wel een grote capaciteit. Het grote nadeel van de meeste melkopschuimers en ook van deze is dat de melk te stijf wordt geklopt, dit was voor mij de reden om het apparaat weer te retoureren. Daarnaast blijft op de bodem altijd een gedeelte warme melk bij het opschuimen. De temp. is max. 65 graden. Dit is naar mijn zin iets te koud, want de cappuccino bijv. is direct drinkbaar. 70 graden zou beter zijn geweest. Qua schoonmaak kan de beker worden omgespoeld en is gelijk weer schoon.