Melitta Cremio - Reviews

Kleuren
wit

6,8

deepee3359 16-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Mooi om te zien, maar is niet alles....

Het schuim is van wisselende kwaliteit, vaak alleen maar warme melk. Schoonmaken moet je echt na elk gebruik, anders blijft er een koekrand melk in zitten. In september zou ik hem twee jaar hebben, maar vandaag stopte hij er ineens mee. Dus duurzaamheid vind ik alleszins redelijk, al kan het uiteraard beter.

Truusje1211 07-05-2015 Product paar weken in bezit

Schuimt goed, maar hij maakt nu naar een week of 3 al een heel raar geluid tijdens het opschuimen. Hoog piepje, en zoemt heel hard. Dit deed hij al nadat ik hem 3-5 x heb gebruikt. Op de deksel staat heel duidelijk, niet omdompelen omdat daar het stroommechanisme inzit. Je zou denken dat hij dan wel tegen een paar spetters kan, je moet hem tenslotte toch een beetje schoonmaken nadat je hem hebt gebruikt. Ik heb hem nog nooit ondergedompeld in de afgelopen 3 weken, sinds ik het product heb. Ik heb hem altijd voorzichtig schoongemaakt maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij er binnenkort mee ophoudt....Ik snap niet dat ze het draaimechanisme in de deksel plaatsen. Waarom niet gewoon op de bodem van het schuimapparaat zelf? Is veel makkelijker wassen en er is een kleinere kans op kortsluiting of kapot gaan. Door het wassen van de deksel (die je niet mag onderdompelen) krijg je sneller problemen. Stel dat er een spettertje op het mechanisme komt in de deksel, dan krijg je snel klachten of gaat hij kapot?

- Gebruikersgemak: 3 (niet makkelijk met schoonmaken)
- Vormgeving: 5 (hij ziet er mooi uit, maar daar heb je weinig aan: TIP: Maak een praktisch product)
- Duurzaamheid: 1 (totaal niet duurzaam, als ik de recensies lees, vaak klachten en vaak kapot)

Ik stuur hem terug!

Bosta 05-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Afrader, zowel Melltta apparaat als service Bobshop: 2e apparaat in 2 jaar. Eerste exemplaar ging defect na 5 maanden, roestvorming en absoluut geen goede schuimvorming. Tweede exemplaar is opnieuw defect na 18 maanden, reageert niet meer. Apparaat is hooguit 2 maal per maand gebruikt. Schuimvorming blijft matig. Reparatieretour kan alleen via betaalde DHL, slechte service! De betrouwbaarheid en service uit grootmoederstijd waarop Melitta inspeelt is ver te zoeken. Heb me door de marketeers van Melitta laten verleiden, zeer teleurstellend. Reeds veel via Bobshop besteld, maar gratis serviceretour bestaat niet. Jammer om klanten zo weg te sturen.

sientje66 20-07-2014 Product kwartaal in bezit

5,7
Ik kocht in januari 14 de eerste die ging naar een maand kapot, had echter de bon niet bewaard, dus kocht een nieuwe in april, (tussendoor met hand geklopt) echter die is vandaag kapot gegaan, naar ruim twee maanden gebruik. Ik ga nu morgen terug naar de winkel en ga niet akkoord met dezelfde retour, ik wil een ander apparaat. Begrijp niet waarom ze zo gauw kapot gaan.

JonesBarney5 18-06-2014 Product maand in bezit

4,7
Na een nieuwe Melitta Cremio te hebben gekregen moet ik de tweede ook weer terug sturen met het zelfde probleem. Het draai mechanisme zit weer vast.heb nu gevraagd om mijn geld terug te krijgen.

Jacco

solana 30-12-2013 Product maand in bezit

6,7
17 november deze Melitta gekocht vanwege het design en goede revieuws, echter na 3 weken krijgt apparaat een vreemd geluid bij gebruik,lager? ook dochter die dezelfde opschuimer heeft gekocht, zelfde probleem, vandaag terug naar de kijkshop(via webwinkel besteld)echter krijg geen geld terug omdat klacht niet binnen 16 dagen is ontstaan!!!,dus voor reparatie weg en moet 4-6 weken wachten tot ik artikel weer terug krijg,lijkt mij een fabrieksfout,temeer omdat dochter dezelfde klacht heeft,zo zie je maar, een duurder artikel hoeft niet altijd beter te zijn!

welkomrojn 13-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Fijn apparaat wat geweldige schuim maakt voor op bijv. de cappuccino, latte macciato. Maar ook chocolademelk.
Ik vind zelf de melk niet zo erg warm waardoor chocolademelk snel afgekoeld is. Voor in de cappuccino is dat niet zo erg. Er zit teflon aan de binnenkant maar koekt wel snel aan. Het is belangrijk om dit goed schoon te houden. Alleen afspoelen is niet voldoende.
Het wisselen van spiraaltjes/schoepjes is een priegel werkje. Verder een prima, degelijk en handig apparaatje.

WiggleM 16-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Het is een mooi uitziende melkopschuimer die in het begin goed werkt. Na een maand of 5 gebruikt te hebben loopt het ronddraaiende gedeelte volledig vast waardoor de opschuimer niet meer werkt. Dit is nu 2 maal binnen 1 jaar gebeurd bij normaal tot licht gebruik. De kwaliteit is dus erg teleurstellend.

Hretlaw 17-09-2013 Product half jaar in bezit

Correctie nav mijn vorige review.De tip van melitta heeft idd geholpen. Hij draait weliswaar niet zo goed als vroeger maar ik heb wel weer perfect schuim. Met de huidige 10 voor duurzaamheid geef ik gemiddeld over mijn 2 reviews een 6. Want het is natuurlijk niet erg duurzaam als je na 2 weken inactiviteit direct problemen hebt. En ik maak hem echt wel altijd goed schoon.

Hretlaw 11-09-2013 Product half jaar in bezit

6,3
Prachtig design. Ook prettig dat als je het apparaat optilt, de grondplaat waar het snoer aan vast zit gewoon blijft staan.
Goed lekker schuim, maar lauw. Er blijft meestal een laagje melk in staan op de bodem. Nog een keer extra schuimen duurt lang omdat de beveiliging dat blokkeert. Na 2 weken niet gebruikt vanwege vakantie draait hij nog maar langzaam met een zwaar geluid dus helaas geen schuim meer.
ik koop nu toch maar een ander merk.

evandenham 16-08-2013 Product paar weken in bezit

Wat een geweldig apparaat! Ik ben er helemaal blij mee. Hij maakt echt een enorme hoeveelheid schuim van een klein beetje melk. Ook kan je in één ronde 3 grote cappuccino's maken! Super!

Mier73 25-02-2013 Product maand in bezit

Superblij met deze melkopschuimer.Dat ik er zelf een zocht kon ik geen reviews vinden,dus vandaar een review van een tevreden klant. Mooi dik schuim.Makkelijk in gebruik.Piept wat bij eerste gebruik,maar wat vaseline tussen de rubberen rand lost dit op.Ook melk verwarmen top,precies goed voor fles voor kids b.v.,perfect qua temperatuur!

Gabrielle_01 20-02-2013 Product paar dagen in bezit

6,3
In tegenstelling tot de vorige schrijver, ben ik helemaal niet enthousiast over deze melkschuimer. Toegegeven, het schuim is heel mooi dik, maar de melk is niet warm genoeg (kwestie van smaak, wellicht?) en de constructie waarbij het motortje in de deksel zit maakt het vrijwel onmogelijk om de boel goed schoon te maken. Ook maakte het motortje na 1 dag gebruik een hoog fluitend geluid, zoals een tandartsboor (kan een defect zijn). Het design is wel heel mooi en het apparaat voelt wel degelijk aan. Toch gauw weer overgestapt naar de Nespresso Aeroccino, die bevalt me echt beter. Wel complimenten voor de service van Modern.nl, die bereid was het apparaat terug te nemen en het geld snel te restitueren.

amsterdam_01 14-10-2012 Product paar dagen in bezit

Als voormalig barista zocht ik een goede melkopschuimer voor thuis. De melitta cremio is fantastisch en maakt heerlijk vol en romig schuim. De grote pluspunten van deze melkopschuimer zijn de verschillende standen om melk te verwarmen en op twee manieren te kunnen opschuimen. Bovendien komen er geen bellen in het schuim. Advies: gebruik melk van friesche vlag (houdbare of verse), deze heeft het hoogste eiwitgehalte dat zorgt voor het beste resultaat.