Severin SM 9685 - Reviews

350 ml
Kleuren
wit, zilver

YA_exposure 30-06-2016 Product maand in bezit

Heel blij met deze na twee Nespresso Airochino's versleten te hebben

Wat een verademing, even omspoelen en klaar! na 4 jaar en twee opschuimers van Nespresso verder (beschadigde binnenlaag, ondanks juiste behandeling) , heb ik op de boordelingen van anderen deze gekozen.
GOEDE KEUZE! Inderdaad een beetje groot, maar de mijne maakt helemaal niet veel geluid (zag dat anderen dat schreven) en ik gebruik hem zonder deksel.
Wat heerlijk om van die gevoelige binnenlaag af te zijn, ik spoel hem om en klaar. De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, maar vooralsnog gaat het goed. Ik heb hem nog niet in de vaatwasser hoeven doen, maar dat kan dus wel. Ik heb de kleinste maat, het minimum geeft een melk voor 1 grote cappuccino.

mhknl 08-02-2014 Product kwartaal in bezit

Voor mijn keuze heb ik op het volgende gelet:
- Het opschuimen - melk moet romig worden en geen opgeklopte "eiwit"
- Temperatuur
- Eenvoudig reinigen van het apparaat

Ik kan met volledige overtuiging mededelen dat de SM 9685 hier aan voldoet.

Het klopt dat de vormgeving niet spannend is en dat het apparaat enigszins lawaaierig is, maar dat heeft allemaal te maken dat de beker zeer eenvoudig te reinigen is en dat is voor mij veel belangrijker.

Dily Otten 08-12-2013 Product jaar of meer in bezit

5,7
We hebben hem ongeveer een jaar gehad. Hij maakt erg veel lawaai. laatste weken loopt de melk over of het schuimt niet. Dus neit duurzaam.

dutchsea 15-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Zeer goede opschuimer. Wordt gebruikt voor professioneel gebruik. Erg duurzaam. Wordt elke dag 50x gebruikt en nog steeds als nieuw.

mariskabrigitta 06-11-2012 Product half jaar in bezit

wij hebben al heel veel melkopschuimers gehad, en jarenlang de cappucinatore van onze volautomatische Jura koffiemachine gebruikt die ook 10 jr. lang goed beviel tot half jaar geleden. Deze Severin (6 mnd. elke dag drie keer in gebruik, 1 keer zelfs voor 200 capuccino's op 2 dagen gebruikt)steekt met kop en schouders uit boven alles wat tot nu toe door ons gebruikt is. Hij is heel makkelijk in gebruik en schoon te maken, het schuim is zeer dik, lobbig, stevig, en romig, beter kan echt niet! Met ongeharmoniseerde biologisch melk van Demeter slaat de melk dood, ik gebruik dus alleen biologische volle melk van andere merken en dat geeft heerlijke romige cremig schuim. na gebruik een beetje water erin met soms een scheutje afwasmiddel en laten draaien, dan is hij weer schoon. doe je dat niet (zoals ik eens paar dagen deed) dan koeken de eiwittten uit de melk aan het wieltje en schuimt de melk niet meer. schoonmaken kan dan zo moeilijkj gaan dat wij dachten dat hij stuk was, maar dat was dus niet zo, gewoon blijven schoonmaken (desnoods 20 keer zoals wij) en nooit meer laten aankoeken.

Noortje72 18-09-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb het apparaat nu net een jaar in gebruik. Na alle kloppertjes en melkopschuimers met antiaanbak is dit een echte superaanwinst. Overdag spoel ik hem gewoon om en 's avonds draait hij mee in de vaatwasser! Blijft als nieuw stinkt niet door aangekoekte melkresten etc. Ik gebruik verse magere melk en heb hierdoor heerlijke schuim.
Let wel op dit is de grote variant als je vooral schuim op je koffie wilt en vaak maar voor 1 of 2 kopjes dit wil maken neem dan de kleine versie (ivm de minimale vulhoeveelheid). Ik drink zelf meestal half koffie half warme melk met daarop een flinke schuimkop, voor 1 kopje kan ik dan precies uit komen met de minimale vul hoeveelheid, wil ik dit voor 2 personen doen kan ik precies uitkomen met de maximale vulhoeveelheid.