Eminent hdMedia Stream - Reviews

zwart

6,9

Dre67 26-02-2011 Product kwartaal in bezit

6,8
Bijzonder onbetrouwbaar. De éne keer speelt ie wel VOB bestanden en de volgende keer weer niet. MKV bestanden speelt ie wel goed af. ISO bestanden speelt ie ook de éne keer wel en de andere keer niet. Ook is het niet mogelijk om binnen een DVD het menu te zien of naar het volgende hoofdstuk te skippen. Gemiste kans.

Aansluiten is makkelijk. Het is plug en play. Ook in een netwerk hangen (en je bestanden delen op je pc/mac) gaat prima. Kind kan de was doen.

Geen aanrader wat mij betreft!

Jswollie 31-10-2010 Product half jaar in bezit

3,5
Na een half jaar is de adapter kapot.
Geeft geen enkel teken van leven meer .
Heb zelf maar als electronicahobbiest een andere adapter eraan gemaakt.

Nu werkt hij weer maar krijg hem niet meer op het netwerk.
Bij het invoeren van het gateway ipnummer 192.168.2.255 zegt hij alleen nummers van 0 tot 255 zijn geoorloofd. (raar dat doe ik toch).
Bediening gaat erg traag en omslachtig en reageert zeer slecht op de afstandsbediening.

Beeld en geluid is wel goed speelt prima mijn .mkv bestanden (full hd1080) af via netwerk (nadat ik die wel aan de praat heb gekregen).

Kortom geen aanraden ondangs dat hij wel goed beeld en geluid afspeelt.

EricjK 16-05-2010 Product paar dagen in bezit

Ik heb sinds enkele dagen de eminent7075 in bezit. Ik vind hem traag! Het duurt erg lang voordat er een beeld gestreamd wordt. Ik heb ook een netgear staan, die laat vrijwel direct beeld zien. Het dvd menu is niet te bedienen en daardor ook geen subs in te stellen.
Ik stream via de client TVersity. Heb de laatste firmwire.

Het geluid is overigens wel goed!

Als iemand nog suggesties heeft hoe ik dit wel beter krijg, dan hoor ik dat graag!

Anders breng ik hem terug voor een andere.. welke dat dan wordt... Geen idee..

Wellicht ben ik verwend doordat ik voorheen via m'n omgebouwde Xbox alles streamde. Waar alles afzonderlijk in te stellen was. Ook in het dvd menu..

Frag_majeuR 28-12-2009 Product paar dagen in bezit

Ik heb de speler nu zo'n 6 weken.
Ik gebruik hem puur als mediaspeler met een usb-disk. de mogelijkheden voor download via het apparaat gebruik ik niet.

Mijn gevoelens zijn tweeslachtig.

Voordelen:
* In theorie speelt hij alles
* Klein
* Geluidloos

Nadeel:
Slechts in theorie speelt hij alles.
Er wordt geen DVD-menu ondersteund. Dat is enigszins omslachtig, maar zou verder geen probleem moeten zijn.
ECHTER: als je een rip van een DVD van een serie hebt, speelt hij in 80% van de gevallen alleen de eerste aflevering, de rest is niet te benaderen. Oplossing van de servicedesk: via het programma MakeMKV de DVD rippen naar losse bestanden. Dank je wel.
Tevens vindt hij vaak de ondertitels van een DVD niet. Oorzaak onduidelijk.

Conclusie: op dit moment niet aan te raden als je DVD-rips wil bekijken. Wacht tot het afspelen van DVD's correct wordt ondersteund.
Kijk je alleen HD, dan is dit apparaat een aanrader.

Ries_01 03-12-2009 Product paar dagen in bezit

6,5
Speelt via usb en gedeelde bestanden (server NAS) veel verschillende formaten af. Echter moet je er wel wat verstand van hebben om te begrijpen hoe het werkt.
Zo heb je via usb weinig problemen omdat de media player veel ondersteuning krijgt. Via Twonky heb je veel problemen omdat je niet altijd alle mappen/folders kan vinden. Je moet dus zelf via gedeelde mappen (zelf aanmaken) aan de gang.
Via usb zie je alles, ook een fraai menu met alle foto's van je films galerij. Echter via een een server (NAS) werkt dit niet. Beetje jammer. Verder veel problemen met DTS (digitaal geluid) en mis je ondersteuning van een dvd menu (je kan niet selecteren alleen maar doorspoelen wat natuurlijk een groot gemis is met een serie). Het nieuwe type heeft dit wel!!! Kortom, ik heb dit apparaat te snel gekocht. Verder krijg je wel een goede ondersteuning vanuit Eminent zelf. De kwaliteit is verder goed van geluid en beeld.
Overigens heeft elke media player voor en nadelen en is het een beetje aanmodderen in mijn ogen.

SteveB 27-10-2009 Product maand in bezit

Al lang was ik op zoek naar een mediaspeler die ook overweg kan met .mkv bestanden (hd beeldmateriaal). Ik ben namelijk een echte filmfreak en ben ook in het bezit van een mooie full-hd televisie en een hd versterker. Voorheen maakte ik altijd gebruik van streammogelijkheden van mijn PS3... Alleen deze speelt geen mkv bestanden met ondertitels af en ik was verplicht om deze bestanden om te zetten naar een formaat dat de PS3 herkent. Veel te veel werk steeds. Totdat ik op een dag een aanbieding tegenkwam. Ik ben me in deze mediaspeler gaan verdiepen en het duurde niet lang voordat ik 'm had aangeschaft. Dit had natuurlijk mede te maken met de aantrekkelijke prijs. Dus ik dacht 'let's give it a try'.

De mediaspeler is eenvoudig aan te sluiten via HDMI. Alle mogelijke kabels worden meegeleverd waaronder ook een optische fiber kabel. Gezien de prijs is de speler niet voorzien van een harde schijf.

De speler kan worden aangesloten via een netwerk kabel en via gedeelde mappen op de pc kan de speler deze eenvoudig benaderen. De speler biedt wel de mogelijkheid voor een externe harde schijf via usb. Ook is er een optische uitgang aanwezig voor geluid.

Het nadeel voor velen (niet als je in het bezit bent van een dts versterker) is dat de speler geen dts downsampeling ondersteund. DWZ: dts wordt niet afspeelt door het apparaat. Wel wordt de audiostream doorgevoerd naar de versterken wat een perfect geluid oplevert.

Door films van ondertitels te voorzien, dient de subfile (.srt e.d.) dezelfde naam te krijgen als het videobestand. Een kind kan de was doen.

Kortom: ik ben zeer tevreden met dit apparaat. Beeld en audio zijn buitengewoon. Ook is de speler eenvoudig te bedienen. Het opstarten gaat erg snel en het stream gaat ook vlekkenloos. Vooral gezien de prijs is dit zeker een aanrader!