Mede8er MED1000X3D - Reviews

Composiet (RCA), Component, HDMI
Interface
USB 2.0

Tony Sp 09-09-2014 Product kwartaal in bezit

Niet goed, afstandsbediening te gevoelig en trage reactie bij keuzemenu van de Med100X3D.
Voor al het overige is dit toestel O.K.

d1ngetje 13-06-2014 Product maand in bezit

De installatie van de mediaspeler is niet zo simpel als je geen voeling hebt met technische apparaten. De handleiding is erg summier. Bij aflevering van de speler liep de firmware ver achter. Hoe je die moet updaten moet je uit fora halen.

Eenmaal geüpdated werkt de speler prima. Speelt veel formaten af. Wat handig is, is dat de Mede8er rechtstreeks uit ISO bestanden af kan spelen.

De bediening gaat soepel, speler kan afspelen vanaf een ingebouwde harddisk, USB en het netwerk. Ikzelf heb een harddisk ingebouwd en dat werkt als een zonnetje.

Wanneer de speler aanstaat, meldt deze zich aan in het netwerk (wel eerst instellen!). Daardoor kun je vanaf de pc of laptop films op de harddisk van de speler zetten. Nadeel is dat daarvoor de TV aan moet staan. Wanneer ik de TV uitzet schakelt de speler zichzelf ook uit. Maar misschien is dat dmv een instelling aan te passen.

De speler voelt degelijk aan en ziet er ook mooi uit. De afstandsbediening is zo degelijk als elke andere.

De Mede8er ondersteunt scraping, dwz het downloaden van informatie over de films en series vanaf het internet. Deze informatie wordt op een zeer fraaie manier getoond bij het bladeren tussen je films. Bij films wordt meestal de juiste informatie gevonden op het net, bij series is dat een heel ander verhaal. Het is mij niet gelukt om die voor elkaar te krijgen. Bij sommige series wordt bijvoorbeeld alleen de derde aflevering goed gevonden, de rest niet.

Al met al ben ik tevreden over de speler.

Tijgert 24-05-2014 Product maand in bezit

De 1000X3D is zeer solide en degelijk en oogt ook aantrekkelijk. De aansluitmogelijkheden zijn zeer compleet met zowel SPDIF als optisch. Er kan zelfs een externe IR ontvanger worden aangesloten.
De interne harde schijf is ongelooflijk eenvoudig te vervangen in zowaar minder dan vijf seconden, heel slim bedacht. De afstandsbediening heeft toetsverlichting en voelt zonder er naar te kijken erg intuïtief.

De speler speelt werkelijk alles af wat beschikbaar is en kan zelfs simpele BluRay menu's weergeven.
Complexere BluRay menu's kan hij wel weergeven, maar dat mag niet van de MPAA omdat er geen fysieke BluRay speler in zit en dus wordt er een simpelere versie getoond. Dit is dus geen beperking van de hardware.
De speler software werkt goed en is simpel te navigeren. De Jukebox videowall is erg handig en mooi al kost het een beetje werk en puzzelen voor het gedaan is. Er zijn online meerdere handleidingen te vinden om alles zo mooi mogelijk te maken en software is hiervoor gratis.
BitTorrent en NAS functies zijn ook geïntegreerd net zoals YouTube en andere kleine apps.
Dit werkt goed, maar niet al te snel.
Zelf apps er op installeren is niet mogelijk. Firmware updates zijn veelvuldig.

De 1000X3D (en elke X3D eigenlijk) is te bedienen via een app op je iPad of iPhone. Je hebt dan de hele videowall op je iDevice, erg chique. Deze app kost helaas wel een paar euro maar dat is omdat een externe partij dit maakt, het is dit zeer zeker waard.

De speler laat weinig te wensen over voor de functie die het heeft, afspelen van media.
Als men niet de reactiesnelheid en veelzijdigheid van een snelle PC verwacht en de extra functies enkel als leuk en handig bestempelt in plaats van belangrijk dan is dit een uitstekende aankoop.

lex84 22-05-2014 Product paar weken in bezit

Dit is mijn 2e Mede8er. Hiervoor had ik de 500x. Ik vind de behuizing erg mooi en stevig. Qua vorm ook erg mooi. De nieuwste software is een prachtige en handige uitbreiding. Vooral ondertiteling downloaden via de Mede8er zelf ipv bij de videobestanden te plakken. Ook zitten er een paar nadelen aan. Ik mis het heel erg dat je vanaf de bank niet kan zien of de Mede8er aan of uit staat. Lampjes zitten bovenop waardoor dit niet zichtbaar is. Ik heb ook het gevoel dat de afstandsbediening beter gericht moet worden op de med100x3d in verhouding met de 500x die ik had. De mede8er heeft heel veel opties voor de gemiddelde film of muziekfanaat. Ik zou hem eenieder aanraden als aanvulling op je bestaande tv en surround systeem. De mede8er heeft voldoende aansluitopties, oa optisch en hdmi. Tot nu toe heel erg tevreden met het toestel.

denisdm 21-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik had reeds de med500X2 en was daar reeds zeer tevreden over maar toen ik de specificaties van de 1000X3D las kon ik niet anders dan deze te bestellen. De 500X2 vond ik een beetje traag bij het opstarten wat nu wel vlugger gaat. Tevens zijn voor mij alle mogelijkheden welke ik nodig heb aanwezig op dit toestel. Wat ik ook wel goed vind dat men de keuze mogelijk laat voor de HD . Het toestel heeft een mooie futuristisch design en eenvoudig om mee te werken .Ik raad iedereen aan die een mediaplayer wil aanschaffen dit toestel eens nader te bekijken het loont echt de moeite.

Shulaf 20-05-2014 Product maand in bezit

Dit apparaat is supergoed ondersteund alle formaten inclusief 3D ISO.
Ondertitels zijn makkelijk te downloaden zelfs tijdens de film.
Daarnaast word er niet bezuinigd er zit een goede afstandsbediening en de bekabeling is prima in orde. Verder is de hardeschijf installeren een fluitje van een cent.
Het apparaat is ook nog eens robuust.
Tevreden gebruiker.

mielo222 20-05-2014 Product kwartaal in bezit

Dit is de beste mediaplayer die ik ooit gehad heb.
HARDWARE:
- stevige metalen behuizing.
- gemakkelijke plaatsing harde schijf (3,5 of 2,5 inch)
- afstandsbediening met backlight
- optioneel verkijgbaar: PCIE wifi-kit, wifi usb dongle, toetsenbord. Ik zou het alleen aanraden aan mensen met wat technische kennis om de pcie wifi-kit zelf te installeren. Er bestaat ook een model met ingebouwde pcie wifi-kit.

AANSLUITINGEN + INSTALLATIE
- 2 x usb host, SD kaartslot, 1 x USB 3.0, HDMI, SPDIF
- eenvoudige installatie. Duidelijke (nederlandstalige) handleiding ev. via internet te downloaden.
- ik gebruik mijn bekabeld netwerk en copieer de data naar de X3D vanuit mijn PC, eveneens aangesloten via mijn netwerk. Dit gaat zeer vlot. Installatie van de laatste firmware 3.0.5 verliep vlekkeloos.

GEBRUIK
- door mij hoofdzakelijk gebruikt voor het afspelen van films (avi, mp4, mkv, dvd ...)
- de media bibliotheek is een streling voor het oog. Via de scanfunctie zoek de X3D zelf naar alle media data (cover, omschrijving van de film) en meestal krijg je de nederlandstalige data.
- er is een optie "favorieten" voorzien
- YouTube filmpjes werken perfect, schermvullend en aan een hoge kwaliteit.
- andere internet media zoals browser, social media, internet-radio, Flickr zijn eveneens toegankelijk
- ingebouwde NAS (samba)

3D-films heb ik nog niet geprobeerd maar ook dit zal m.i. wel vlekkeloos verlopen.
Kortom, ik ben een 100 % tevreden iemand. Ik heb al diverse mediaplayers in mijn bezit gehad maar deze steeks er bovenuit zowel wat kwaliteit als wat gebruiksgemak betreft.

gebe1977 20-05-2014 Product paar weken in bezit

Ik gebruik deze mediaplayer om mijn collectie dvds die ik op harde schijf heb af te spelen. Dit gaat allemaal super en zonder problemen. Alle subtitels en geluiden zijn gemakkelijk te kiezen. Bij deze mediaplayer is het super gemakkelijk om mijn harde schijf uit mijn nas te nemen en in de media player te plaatsen zodat ik ook deze op mijn vakantie zonder moeite kan bekijken op eender welk tv toestel door enkel de mediaplayer mee te nemen.

Tony Sp 19-05-2014 Product maand in bezit

Hij ondersteunt enorme hoeveelheid aan videoformaten, ondersteuning van Full HD en zelfs 3D video's is echt een plus punt. Ook het naderhand inbouwen van Wifi en een HD tot 4TB is wat men noemt 'toekomst gericht' uitstekend.
M.A.W. een voortreffelijk U.F.O.!

stitch215 19-05-2014 Product paar dagen in bezit

Makkelijke menu indeling, inclusief thumbnails wat erg handig navigeert. Streamt ook erg snel vanad NAS via utp en dus gemakkelijk slideshow bekijken van je gehele collectie digitale beelden.
Daarnaast is hij ook mooi vormgegeven.
Kortom een fantastische vervanger voor mijn vroeger Asus O-play, en dus een aanrader!

stevenp008 19-05-2014 Product paar dagen in bezit

Product is voorzien van een degelijke behuizing en heeft veel aansluitmogelijkheden.
Ook naar installatie was dit heel eenvoudig en geen obstructies tegen gekomen
De interface reageert snel en vloeiend zeker na de update van de firmware.
De harde schijf die je gemakkelijk kan plaatsen en verwijderen is zeer groot pluspunt.
Vast ingebouwd zit hij niet wat maakt dat hier snel in kan verwisselen.
Afstandsbediening ligt leuk in de hand en is ook nog eens verlicht wat navigatie in het donker makkelijk maakt.
Heb de Med1000X3D via Ibood aangeschaft en was nog voor de vermoedelijke leverdatum aanwezig bij mij thuis.

Als ik dan toch een puntje moet aanhalen is het dat de schijf niet bereikbaar vanop het netwerk als de Med1000X3D in slaapstand staat.
Maarja dan zijn we misschien aan het muggenziften.

Mvg Steven

MacD72 19-05-2014 Product paar weken in bezit

Hiervoor had ik een mede8er med500X. Deze was wat verouderd en de med1000X3D toen in de aanbieding gekocht.
Wat een vooruitgang zeg. Door de snellere processor , meer werkgeheugen is hij uiteraard nog veel sneller. De software voor de med1000x3D is verder door ontwikkeld waardoor het er mooier uitziet en logischer werkt en nog makkelijker in te stellen is.
(Tip: toen ik hem binnen kreeg wilde ik de firmware versie upgraden, dit is natuurlijk altijd beter. Dit is eigenlijk ook heel eenvoudig te doen. Toen ik hem binnenkreeg stond versie 1.0 er op en momenteel is men bij versie 3.07. Ik was eigenwijs en ging van 1.0 naar 3.06. Die stap bleek te groot waardoor ik twee dagen bezig ben geweest. Nadat ik minder eigenwijs was en een kleine tussenstap maakte door eerst van 1.0 naar 2.0 te gaan en daarna pas naar 3.06 was het kinderspel) Op die manier lukt het je eigenlijk in circa 10 minuten)
De afstandbediening is ook een enorme vooruitgang. Hij werkt veel praktischer en de verlichte toetsen zijn erg fijn wanneer je zoals ons in het donker soms een film kijkt.
Ook ipv door titels van films te scrollen is het nu heel eenvoudig om plaatjes te te voegen en door een soort videowall heen te scrollen, dit is voor de kids hun films ook veel makkelijker.
De 500x had nog wel eens iets problemen met beeld instellingen of ondertiteling, maar de 1000X3D is dit automatisch goed in te te stellen.
De med1000X3D speelt ook daadwerkelijk alles af, maar dat deed de 500x opzich ook wel.
Al met al zijn wij dus erg tevreden met voor ons deze upgrade.

polla00 19-05-2014 Product paar weken in bezit

De vormgeving spreekt mij aan, prima apparaat. Harde schijf erg makkelijk in te bouwen, heb hem bekabeld op internet aangesloten, werkt snel en prima. Makkelijke bediening.

fagm 19-05-2014 Product maand in bezit

Mede8er aangeschaft als vervanger van een oude mediaspeler (AC Ryan mini). Mede8er is functioneel vergelijkbaar, echter veel sneller. Mogelijkheid om een HDD in te bouwen is goed gegaan en werkt erg goed. Ook via USB en netwerk werkt prima. Prijs kwaliteit een prima deal (via iBOOD). Model is leuk vrijstaand. Zeer tevreden de aanschaf.

fgrans 19-05-2014 Product paar weken in bezit

Al meerdere jaren ben ik een grote fan van Mede8er. Na de Med500 en de Med500X2 keek ik reikhalzend uit naar de Med1000X3D met krachtiger chip. Dat hij Blue-Ray iso bestanden kan verwerken zegt eigenlijk wel genoeg over deze krachtpatser.
Deze speler heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Zeer fraaie en degelijke vormgeving. Het plaatsen van een interne HD is een peuleschil. Verder is het voor mij belangrijk dat er op de achtergrond gewerkt wordt aan verbeteringen van het product. Een groot forum met actieve leden zorgen ervoor dat er regelmatig nieuwe firmware updates beschikbaar komen.
Een echte aanrader.

JustMe1990 19-05-2014 Product paar weken in bezit

Deze Mede8er besteld via Ibood is veel kwaliteit voor een laag prijsje.
Voordien streamde ik telkens via een NAS naar de tv, maar zware bestanden of ondertitels die er niet door kwamen waren dikwijls spelbreker.
De Med8er al op een aantal verschillende manieren getest. Via streaming van de NAS. Waarbij de Coverarts nagenoeg perfect mee downloaden
Een externe harde schijf hier op aangesloten en meegenomen op reis.
De instalatie van de Mede8er verliep nagenoeg perfect.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze mediaplayer!

Bhitv 19-05-2014 Product paar weken in bezit

Ik ben erg blij met deze aanschaft, ik heb al vaker via Ibood gekocht, maar dit was wel een top deal.
Het is nu mogelijk om ISO's van Blu-ray in 3D rechtstreeks af te spelen op mijn Samsung TV.
Ook vanaf mijn NAS, dit was voorheen niet mogelijk.
Wat ik ook heel fijn vind, zijn de youtube movie's, schokloos worden ze met deze mediaplayer afgespeeld.
Ook de firmware wordt regelmatig bijgewerkt om het uiterste uit het apparaat te halen.
De mogelijkheid om de covers af te beelden op de map van de video is prachtig en duidelijk.
Ik ben erg blij met deze media player.

B.Huisintveld

peterellen 19-05-2014 Product paar weken in bezit

Zeer mooie mediaplayer met zeer veel mogelijkheden.
Aansluiten is zeer makelijk.
Het opzoeken in het netwerk gaat heel makelijk heeft meteen verbinding.
Het plaatsen van een extra schijf is zeer makelijk klepje openen en erin schuiven hij ziet hem meteen.
Wel de schijf eerst formateren.
Je kan bij al je films de covers plaatsen om het heel overzichtelijk te maken.
Ik ben zeer tevrede over de mediaplayer en kan het iedereen aanraden.

Overzee 14-05-2014 Product paar weken in bezit

Installatie:
De installatie van de hardware verliep zeer goed. Alle kabels welke nodig zijn om aan de slag te gaan met deze Mede8er zijn allemaal aanwezig. Toen ik de Mede8er voor het eerst opstartte heb ik direct gecheckt of deze al voorzien was van de laatste firmware, dit was niet het geval. Via de website kun je vrij eenvoudig terugvinden wat de laatste firmware is en deze downloaden. Het is wel raadzaam om voor het installeren even de uitleg door te nemen. Na de installatie van de nieuwste firmware heb ik het idee dat de Mede8er ook sneller is geworden, je kunt goed zien dat er her en der verbeteringen worden toegepast.

Mogelijkheden:
Ik gebruik mijn Mede8er in combinatie met een Synology NAS. Op deze NAS staan al mijn bestanden (films, series, muziek en foto's). In deze twee weken ben ik nog maar een bestand tegen gekomen waar deze Mede8er niet mee om kan gaan en dat was de audio-extensie m4a (Apple variant op mp3). Wat ook een mooie toevoeging is, is de automatische ondertitel-downloader. Deze heeft voor mij tot nu toe nog elke keer een ondertiteling weten te vinden.

Bedieningsgemak:
Ik heb al eerder een Mede8er gehad (MED500X) en de overstap is bijna vlekkeloos. Ik ben er echter van overtuigd, ook als je nog nooit een Mede8er hebt bediend dat dit zonder al te grote problemen moet lukken. Over de bijgeleverde afstandsbediening kan ik niet veel vertellen, aangezien ik gebruik maak van een universele afstandsbediening (Logitech Harmony Touch). Het bedienen van de Mede8er icm. de Harmony afstandsbediening loopt feilloos.

Degelijkheid:
De Mede8er oogt robuust en dit geeft mij veel vertrouwen in het totale product. Over de degelijkheid van de afstandsbediening kan ik niet veel vertellen, omdat hij nooit is gebruikt. Wat ik wel slim vind van deze afstandsbediening is het backlight knopje aan de zijkant, deze zal zeer gemakkelijk zijn tijdens het bedienen van de Mede8er in een donkere kamer.

Conclusie:
Ik ben zeer te spreken over het product en ik kan deze Mede8er zeker aanbevelen.

Djoetma 09-05-2014 Product paar dagen in bezit

Installatie

Er is feitelijk geen installatie proces. De speler start op, en wanneer je alle kabels erin hebt zitten, werkt alles gewoon. Netwerk-instellingen werken gewoon automatisch. Geluid moet je wel instellen als je een surround-opstelling hebt. Ik heb echter een 2.0-opstelling, dus hoefde niets te doen.

Mogelijkheden

De Mede8er doet wat hij moet doen. Alles wat je nodig hebt voor het afspelen van video werkt goed. Ondertitels worden herkend en op een duidelijke manier op het scherm getoond. Evt. kun je de ondertiteling ook aanpassen. Je kan het een andere kleur meegeven, of de grootte variëren.

Tijdens het afspelen kun je de voortgang in de gaten houden en in geval van ondertiteling en geluid dat niet synchroon loopt met het beeld kun je de timing van het geluid en de ondertiteling aanpassen.

Bedieningsgemak

De Mede8er heeft knoppen op de body, maar die gebruik ik niet. Alles zit op de afstandsbediening en zit op een logische plek.

Wat ik wel wat minder vond is dat de Mede8er niet automatisch herlaadt. Als je een bestand op de schijf hebt staan die je verwijdert terwijl de Mede8er aanstaat, en je zit in die map, zie je dat bestand nog steeds staan. Kortom, het is dus nodig om de map uit te gaan en dan weer in te gaan.

De schijf zelf is makkelijk te installeren; de Mede8er opent met één knop en de schijf schuift er gewoon in.

Degelijkheid

De Mede8er is zeer degelijk gebouwd. Voor een groot deel is de speler van aluminium vervaardigd en de plastic delen zitten ook goed. Niets kraakt of iets dergelijks.

De afstandsbediening is ook redelijk robuust. Misschien wat groot en misschien had deze ook wat steviger moeten worden uitgevoerd. Niet dat de afstandsbediening niet degelijk is, maar het is voor verbetering vatbaar, bijv. door het plastic nog dikker te maken.