Philips AC1214

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC1214 op Kieskeurig.be.

Jaapje88 24-05-2018

Werkt perfect!

Geschreven voor: Philips AC1214

Toen ik besloot mee te doen aan deze 'test', verwachtte ik een ventilator te krijgen met een filter er voor geplakt. Niks is minder waar! Het begon toen ik de handleiding opende, er werd gevraagd om een app te downloaden en de air purifier te verbinden via wifi. Dit te gekke apparaat laat op je smartphone (en ook op het display op het apparaat) precies zien hoe vuil de lucht is en of er veel allergenen in de lucht zitten op een schaal van 1 tot 12, waarbij 1 de schoonste lucht betekend. Je ziet het realtime, toen ik vanochtend deo onder mijn oksels spoot aan de andere kant van de kamer sprong hij gelijk naar 12 en begon automatisch in turbo modus de lucht te zuiveren. Met een half uurtje stond hij weer op 2, waar hij meestal op staat. (Zie foto's voor screenshot van de app) ook laat de app de luchtkwaliteit buiten in jouw omgeving ook zien .Hij ziet met een lichtsensor of het snschts is en gaat dan in nachtmodus waarbij hij minder lawaai maakt. Qua effect wat ik merkte is dat mijn vriendin aangaf dat ik niet meer snurk, en mijn vriendin met huisstofmijt allergie en hooikoorts word niet meer niesend wakker! Geweldig apparaat, en ik heb ook gelijk besloten hem te houden. Wat nog een geweldige funcite is dat hij precies laat zien wanneer het voorfilter gereinigd dient te worden, en de actievekoolfilter en hepa filter vervangen dienen te worden. Ideaal! Zeker een aanrader dus :-) Update: Nadat ik even ging zoeken naar filters, aangezien deze toch vervangen moeten worden na een tijdje, schrok ik aardig van de prijzen! Even omgerekend zo'n 200 euro per jaar. Dit laat mij wel twijfelen of ik het apparaat ga houden. Mijn stofzuiger van phillips heeft een wasbaar hepa filter, waarom dit apparaat niet? Jammer. Update: wij merken dat het apparaat de lucht een stuk droger maakt. Hij staat op de slaapkamer en we woeden beiden met een droge mond wakker. Zal er daarom een variant zijn met een luchtbevochtiger? Wat gek dat dit niet aangegeven werd, dat het apparaat de lucht schoon maakt maar ook droog maakt.

Meirhaeghe Regina 14-03-2019

zeer goed

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik ben zeer tevreden , vooral voor s'nachts. Door mijn allergie werd ik meerdere malen wakker
met hoestbuien . Vooral in het voorjaar ( stuifmeelpollen) Ik zou het zeker aanraden!

Pluspunten

• veel betere lucht

Davidke 03-04-2021

Goed product maar.........

Geschreven voor: Philips AC1214

Werkt goed . Doet wat het moet doen. Maar het is niet te doen om hem te koppelen met WiFi. Iedere keer foutmelding.

Alzas 11-03-2021

Perfect toestel

Geschreven voor: Philips AC1214

Zeer tevreden over mijn aankoop. Toestel beantwoordt aan mijn verwachting. Ik zie ook de veranderingen van luchtkwaliteit via een Renson Sense systeem die de kwaliteit van de lucht ook meet.
Zeer goed interface via de smartphone.

Atroxmons 23-02-2021

Hij blijft maar draaien

Geschreven voor: Philips AC1214

Het apparaat blijft draaien. Desondanks komt de waarde zelden onder de 5. We zullen hier waarschijnlijk hele vieze buitenlucht hebben.

Filters zijn relatief vaak te vervangen. Reken op 2 of 3 koolstoffilters per jaar, misschien wel meer.

Heb het idee dat het apparaat zijn werk wel doet.

Utrechter 19-02-2021

Product zorgt voor zuivere lucht prima apparaat

Geschreven voor: Philips AC1214

Doet wat er is beloofd. Zorgt er vrij snel voor dat alles wordt gezuiverd. Plaats het apparaat in alle kamers.

Beeck 16-02-2021

Midelmatige ervaring.

Geschreven voor: Philips AC1214

Ondervinden geen voor- of nadeel van het toestel . Het staat ganse dag te draaien maar we ondervinden geen voordeel van de luchtziuvering . Hebben beide nog steeds dezelfde last van niesbuien en hoest dan voor het toestel erwas .

Jonathan83 06-02-2021

Goed product maar fouten in de instellingen

Geschreven voor: Philips AC1214

Toestel werkt heel fijn en maakt weinig lawaai.
De app is ongelofelijk goed ontworpen en biedt goed informatie.
Minder fijn is dat het toestel altijd naar nachtmodus gaat en amper zuivert dan. Je dient dus altijd handmatig in te stellen helaas.
Toestel blijft ook continu draaien zodat je verplicht bent je filters na 4000 uur te vervangen zelf als moest er niet gezuiverd worden.

Govert van den Aardweg 29-01-2021

Luchtzuiveraar werkt perfect

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik werk al een tijdje thuis en heb mijn eigen "kantoor". Als ik de hele dag daar gewerkt heb kan het wel een beetje muf worden. Ramen open doen in de winter en ook dicht bij Schiphol geeft even frisse lucht indruk, maar de luchtkwaliteit wordt dan ook binnen minder. Apparaat werkt goed en reageert snel op veranderingen in huis. Muffe lucht is ook weg en werkt vrijwel geruisloos. De APP kan iets beter, veranderen van ventilatorsnelheid naar turbo duurt even of schakelt niet spontaan op. Dus meestal staat dit op automatisch en dat blijkt goed te werken.
Dus positief technisch maar ook gevoel dat mijn kantoor een beter klimaat heeft gekregen. Dus aanrader!

Opootje 12-01-2021

Wat een super gezond apparaat.

Geschreven voor: Philips AC1214

Bewust gekozen voor dit op afstand gestuurde luchtzuiveraar. snelle levering en goed verpakt. Na installeren van de app gaat dit apparaat als n speer. Duidelijke info leesbaar ook op afstand. gezondheidsresultaat nog ff afwachten. Tip: Bestel wel direct extra filters.

raptor57 07-01-2021

De kleinere luchtreiniger voor de slaapkamer

Geschreven voor: Philips AC1214

Wij hebben een grote Philips luchtreiniger in de woonkamer staan (5000i) waar we erg tevreden over zijn maar iedere keer voor de nacht naar boven slepen en weer naar beneden brengen is eigenlijk geen doen. De 1000i is erg geschikt voor een kleinere ruimte zoals een slaapkamer en houdt 's nachts de lucht fris van allergenen en andere stoffen. Overdag kan ie dan uit. Zo gaan de (vrij dure) filters een stuk langer mee. Verder wordt de display automatisch donker als het donker is in je slaapkamer en hoor je hem vrijwel niet tenzij de sensor een (flinke) vervuiling van de lucht detecteert. Maar dat kis niet storend vinden wij.

Anoniem 21-12-2020

schone lucht...

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik heb hem nu enkele weken. Ik vind hem minder mooi dan op de foto's, maar zeker mooier dan vele anderen. Hij schijnt stil te zijn, maar hij is toch wel gehorig vind ik. Reinigt goed, geeft ook waarschuwing als de lucht te slecht wordt (en je hem uitgeschakeld hebt). Zet het geluid uit, want je schrikt van de melding. Handige app met info over binnen en buitenlucht, makkelijk te installeren via je wifi. Schijnt Corona te filteren (ben nog niet ziek gelukkig, zou dat echt werken?), was mijn reden om hem te komen. Je komt er dan achter dat je binnenlucht bij bezoek snel slechter wordt.... Je kan hem ook makkelijk verplaatsen naar je home office of slaapkamer. Ik kan hem aanbevelen.

ir. Lambeek 17-12-2020

Geweldig goed produkt, betrouwbaar in metingen

Geschreven voor: Philips AC1214

Dit is het beste produkt wat ik ken vooral in deze tijd van Corona besmettingen, ik kocht er eerst een voor mijn echtgenote die 8 maanden geleden een zware hartoperatie onderging (klep vervangen). na de uitstekende ervaringen kocht ik een tweede voor de andere slaapkamer i.v.m de Corona 19 infecties die overal rondgaan. De gevoeligheid van het apparaat is enorm goed, na aanvankelijk hoge metingen in het huis werd met stofzuiger voorzien van HEPA filter grondig het huis gereinigd, de metingen liepen terug naar 1 of 2, we hebben een hond n huis die overal mag komen, maar dat levert geen problemen op!!. Ik ben uiterst tevreden met dit produkt en kan het iedreen sterk aanbevelen!!!

Verbeeck 14-12-2020

Doet zijn werk goed.

Geschreven voor: Philips AC1214

Dit toestel is een mooie keuze om in de keuken te plaatsen, of op de slaapkamer. Je moet af en toe de voorfilter reinigen maar dat gaat snel. De andere filters gaan lang mee.
1 klein nadeel: hij gaat zeer snel over op nachtstand (bij schemer of minder zon). De app werkt perfect. Ik heb 3 toestellen staan waarvan deze in de keuken, de grootste in de living en een iets ouder model (2 jaar) in de slaapkamer. Allergieen (hoesten ademhaling en huiduitslag) zijn sinds ik de toestellen gebruik beduidend minder (zelfs bijna verdwenen).
Bij volle kracht hoor je de toestellen wel, maar je wordt er snel aan gewoon. Design oogt ook mooi en neemt niet veel plaats in. Aanrader dus !

aalberse 11-12-2020

Schone lucht

Geschreven voor: Philips AC1214

Wij zijn 2 rokers en normaal waren we de hele dag aan het meeroken met onze sigaretten lucht nu kunnen wij monitoren dat de lucht beduidend schoner wordt, fijne app voor de mobiele telefoon werkt soepel en makkelijk te instaleren en dat voor een redelijke prijs

Baaij 16-11-2020

luchtzuiveraar

Geschreven voor: Philips AC1214

Zag op telsell een reclame van een luchtzuiveraar en ben toen gaan zoeken en heb uiteindelijk de Philips 1000i luchtzuiveraar gekocht. Wat mij verbaasde was dat het eerste filter toch al snel schoongemaakt moest worden, terwijl wij regelmatig stofzuigen. waar komt toch die stof vandaan?? De automatische modes voldoet prima 's avonds uit en als het nodig is gaat het apparaat aan bepaald zelf de intentie van reinigen

Anoniem 05-11-2020

Mooi en goed apparaat

Geschreven voor: Philips AC1214

Zeer snelle levering, mooi design, werkt goed geen vieze luchtjes in de woonkamer meer. Nachtstand is echt fluister en dan ochtend heerlijk frisse kamer. Andere standen geluid niet echt storend
Top product

Anoniem 05-11-2020

Even wennen daarna fijn product

Geschreven voor: Philips AC1214

In het begin wel even lastig om het goed ingesteld te krijgen en te wennen aan de standen en vooral de nachtstand want in ons oude huis moet soms het licht al snel aan en nu helemaal anders staat hij gelijk in de nachtstand! Eerste filter moet wel heel vaak schoongemaakt worden.

Beerkat4 13-10-2020

Werkt goed

Geschreven voor: Philips AC1214

ik heb deze luchtreiniger nu enkele weken en hij bevalt mij zeer goed. Hij doet precies wat hij moet doen, de lucht zuiveren.

Amitsano 11-10-2020

Product werkt goed met zuivere lucht

Geschreven voor: Philips AC1214

Lucht kwaliteit in mijn slaapkamer is verbetert. zuivere lucht, lijkt op zee lucht breeze, zonder stof.