De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC1214 op Kieskeurig.be.

Jaapje88 24-05-2018

Werkt perfect!

Geschreven voor: Philips AC1214

Toen ik besloot mee te doen aan deze 'test', verwachtte ik een ventilator te krijgen met een filter er voor geplakt. Niks is minder waar! Het begon toen ik de handleiding opende, er werd gevraagd om een app te downloaden en de air purifier te verbinden via wifi. Dit te gekke apparaat laat op je smartphone (en ook op het display op het apparaat) precies zien hoe vuil de lucht is en of er veel allergenen in de lucht zitten op een schaal van 1 tot 12, waarbij 1 de schoonste lucht betekend. Je ziet het realtime, toen ik vanochtend deo onder mijn oksels spoot aan de andere kant van de kamer sprong hij gelijk naar 12 en begon automatisch in turbo modus de lucht te zuiveren. Met een half uurtje stond hij weer op 2, waar hij meestal op staat. (Zie foto's voor screenshot van de app) ook laat de app de luchtkwaliteit buiten in jouw omgeving ook zien .Hij ziet met een lichtsensor of het snschts is en gaat dan in nachtmodus waarbij hij minder lawaai maakt. Qua effect wat ik merkte is dat mijn vriendin aangaf dat ik niet meer snurk, en mijn vriendin met huisstofmijt allergie en hooikoorts word niet meer niesend wakker! Geweldig apparaat, en ik heb ook gelijk besloten hem te houden. Wat nog een geweldige funcite is dat hij precies laat zien wanneer het voorfilter gereinigd dient te worden, en de actievekoolfilter en hepa filter vervangen dienen te worden. Ideaal! Zeker een aanrader dus :-) Update: Nadat ik even ging zoeken naar filters, aangezien deze toch vervangen moeten worden na een tijdje, schrok ik aardig van de prijzen! Even omgerekend zo'n 200 euro per jaar. Dit laat mij wel twijfelen of ik het apparaat ga houden. Mijn stofzuiger van phillips heeft een wasbaar hepa filter, waarom dit apparaat niet? Jammer. Update: wij merken dat het apparaat de lucht een stuk droger maakt. Hij staat op de slaapkamer en we woeden beiden met een droge mond wakker. Zal er daarom een variant zijn met een luchtbevochtiger? Wat gek dat dit niet aangegeven werd, dat het apparaat de lucht schoon maakt maar ook droog maakt.

Meirhaeghe Regina 14-03-2019

zeer goed

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik ben zeer tevreden , vooral voor s'nachts. Door mijn allergie werd ik meerdere malen wakker
met hoestbuien . Vooral in het voorjaar ( stuifmeelpollen) Ik zou het zeker aanraden!

Pluspunten

• veel betere lucht

AdrieK 13-10-2021

Na twee jaar kapot

Geschreven voor: Philips AC1214

Het apparaat heeft twee jaar dienst gedaan waarna - letterlijk - het licht uitging. Display is dood, apparaat doet niets meer. Garantie verlopen. Dit is niet de kwaliteit die ik van Philips mag verwachten! Zo'n eenvoudig product moet toch minimaal vijf jaar meegaan!

Saskia 16-09-2021

Vrij adem halen

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik heb dit product aangeschaft omdat mijn neus door een allergie al ruim meer dan een jaar dicht zit.
Sinds ik dit Philips luchtfiltersysteem heb aangeschaft voor in mijn woning.
Kan ik sinds enkele dagen weer vrij adem halen door mijn neus.
De lucht voelt schoner.
Ik ben hier heel erg blij mee!

Pluspunten

• Zeer effectief
  • Zeer efficiënt

Paul uiteraard 14-09-2021

Filter snel vervangen

Geschreven voor: Philips AC1214

Door de automatisch ingestelde tijd krijg je al vrij snel de melding dat je het eerste filter moet vervangen. Zou beter zijn om dit op basis van meting te doen in plaats van na zoveel draai uren

Wilve 24-08-2021

luchtzuiveraar AC1214/10

Geschreven voor: Philips AC1214

Heel mooi afgewerkt prijs is kwaliteit ,heel stil we gebruiken dit steeds op de slaapkamer en werkt de hele nacht.
Had steeds een verstopte neus en moest steeds spoelen nu is dit van de baan luchtwegen zijn vrij .

Mail2cuc 24-08-2021

Nice to have for good air quality

Geschreven voor: Philips AC1214

We bought this product due to a lot birch pollen from the trees infront. The first 2 days after purchase this ran on high speed. We dusted sofas, table tops, curtains etc and it sucked all the dust.

Disse 28-06-2021

functionele luchtzuiveraar

Geschreven voor: Philips AC1214

het apparaat geeft duidelijk aan in hoeverre de lucht vervuild is.
in korte tijd is de lucht gezuiverd, je merkt een aangenaam verschil.
er is weinig lawaai, de nachtstand is zelfs heel stil waardoor je gewoon door kunt slapen , fijn bij een allergie

Lin1969 27-05-2021

Heel fijn apparaat

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik heb deze luchtreiniger nu een paar maanden in huis en merk echt verschil. Veel minder last van droge keel of verstopte neus tijdens het slapen. Het geluid is niet storend en de app is heel erg handig. Ik had dit jaren eerder moeten kopen.

Fresh Air 23-04-2021

Prima werkebd

Geschreven voor: Philips AC1214

Nog geen praktische problemen. Werkt als verwacht. Ben benieuwd wanneer ik de (dure) nieuwe filters moet gaan vervangen.

Davidke 03-04-2021

Goed product maar.........

Geschreven voor: Philips AC1214

Werkt goed . Doet wat het moet doen. Maar het is niet te doen om hem te koppelen met WiFi. Iedere keer foutmelding.

Alzas 11-03-2021

Perfect toestel

Geschreven voor: Philips AC1214

Zeer tevreden over mijn aankoop. Toestel beantwoordt aan mijn verwachting. Ik zie ook de veranderingen van luchtkwaliteit via een Renson Sense systeem die de kwaliteit van de lucht ook meet.
Zeer goed interface via de smartphone.

Atroxmons 23-02-2021

Hij blijft maar draaien

Geschreven voor: Philips AC1214

Het apparaat blijft draaien. Desondanks komt de waarde zelden onder de 5. We zullen hier waarschijnlijk hele vieze buitenlucht hebben.

Filters zijn relatief vaak te vervangen. Reken op 2 of 3 koolstoffilters per jaar, misschien wel meer.

Heb het idee dat het apparaat zijn werk wel doet.

Utrechter 19-02-2021

Product zorgt voor zuivere lucht prima apparaat

Geschreven voor: Philips AC1214

Doet wat er is beloofd. Zorgt er vrij snel voor dat alles wordt gezuiverd. Plaats het apparaat in alle kamers.

Beeck 16-02-2021

Midelmatige ervaring.

Geschreven voor: Philips AC1214

Ondervinden geen voor- of nadeel van het toestel . Het staat ganse dag te draaien maar we ondervinden geen voordeel van de luchtziuvering . Hebben beide nog steeds dezelfde last van niesbuien en hoest dan voor het toestel erwas .

Jonathan83 06-02-2021

Goed product maar fouten in de instellingen

Geschreven voor: Philips AC1214

Toestel werkt heel fijn en maakt weinig lawaai.
De app is ongelofelijk goed ontworpen en biedt goed informatie.
Minder fijn is dat het toestel altijd naar nachtmodus gaat en amper zuivert dan. Je dient dus altijd handmatig in te stellen helaas.
Toestel blijft ook continu draaien zodat je verplicht bent je filters na 4000 uur te vervangen zelf als moest er niet gezuiverd worden.

Govert van den Aardweg 29-01-2021

Luchtzuiveraar werkt perfect

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik werk al een tijdje thuis en heb mijn eigen "kantoor". Als ik de hele dag daar gewerkt heb kan het wel een beetje muf worden. Ramen open doen in de winter en ook dicht bij Schiphol geeft even frisse lucht indruk, maar de luchtkwaliteit wordt dan ook binnen minder. Apparaat werkt goed en reageert snel op veranderingen in huis. Muffe lucht is ook weg en werkt vrijwel geruisloos. De APP kan iets beter, veranderen van ventilatorsnelheid naar turbo duurt even of schakelt niet spontaan op. Dus meestal staat dit op automatisch en dat blijkt goed te werken.
Dus positief technisch maar ook gevoel dat mijn kantoor een beter klimaat heeft gekregen. Dus aanrader!

Opootje 12-01-2021

Wat een super gezond apparaat.

Geschreven voor: Philips AC1214

Bewust gekozen voor dit op afstand gestuurde luchtzuiveraar. snelle levering en goed verpakt. Na installeren van de app gaat dit apparaat als n speer. Duidelijke info leesbaar ook op afstand. gezondheidsresultaat nog ff afwachten. Tip: Bestel wel direct extra filters.

raptor57 07-01-2021

De kleinere luchtreiniger voor de slaapkamer

Geschreven voor: Philips AC1214

Wij hebben een grote Philips luchtreiniger in de woonkamer staan (5000i) waar we erg tevreden over zijn maar iedere keer voor de nacht naar boven slepen en weer naar beneden brengen is eigenlijk geen doen. De 1000i is erg geschikt voor een kleinere ruimte zoals een slaapkamer en houdt 's nachts de lucht fris van allergenen en andere stoffen. Overdag kan ie dan uit. Zo gaan de (vrij dure) filters een stuk langer mee. Verder wordt de display automatisch donker als het donker is in je slaapkamer en hoor je hem vrijwel niet tenzij de sensor een (flinke) vervuiling van de lucht detecteert. Maar dat kis niet storend vinden wij.

Anoniem 21-12-2020

schone lucht...

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik heb hem nu enkele weken. Ik vind hem minder mooi dan op de foto's, maar zeker mooier dan vele anderen. Hij schijnt stil te zijn, maar hij is toch wel gehorig vind ik. Reinigt goed, geeft ook waarschuwing als de lucht te slecht wordt (en je hem uitgeschakeld hebt). Zet het geluid uit, want je schrikt van de melding. Handige app met info over binnen en buitenlucht, makkelijk te installeren via je wifi. Schijnt Corona te filteren (ben nog niet ziek gelukkig, zou dat echt werken?), was mijn reden om hem te komen. Je komt er dan achter dat je binnenlucht bij bezoek snel slechter wordt.... Je kan hem ook makkelijk verplaatsen naar je home office of slaapkamer. Ik kan hem aanbevelen.