Philips AC3259

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3259 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Irjo 25-05-2018

Goede luchtzuiveraar met handige app

Geschreven voor: Philips AC3259

Ik schrok wel even van de omvang van de doos en het toestel zelf is toch ook best wel groot, maar al bij al kun je het toch wel vrij discreet ergens zetten. In de stillere standen werkt het echt heel stil, maar van zodra een van de sensoren een verhoogde waarde meet, begint het toch wel redelijk fors te blazen. De kleur indicatie is een toffe gimmick, maar eerlijk gezegd hoor je ook meteen wanneer het toestel vindt dat de luchtkwaliteit niet meer ok is, want dan begint het dus te blazen. De app vind ik echt wel handig, omdat je het toestel zo ook vanop afstand kunt bedienen. Ook het feit dat je hierin kunt zien wanneer je de filters moet reinigen, vind ik echt handig. Last but not least, doet het zijn werk? Zeker en vast!

Pluspunten

• handig app
  • werkt goed

Minpunten

• maakt soms nogal veel lawaai
  • vrij groot

Lisa.puttaert 24-05-2018

Praktische machine

Geschreven voor: Philips AC3259

zeer gebruiksvriendelijk zowel in opzetten, filters reinigen of bedienen als de wifi-verbinding met je gsm maken -gemakkelijk te bedienen aan machine zelf of via smartphone of beide -frissere indruk in huis -opmerkelijk minder last van allergieën (stof, huisstofmijt, honden, pollen) ik nies bijna niet meer en kan gerust overdag zonder medicatie (wat anders niet mogelijk is) -duidelijke gebruiksaanwijzing -machine wijst zichzelf uit -zeer goede investering hier vooral voor de allergieën waar ik normaal enorm last van heb -stille stand is ook echt stil -turbo geeft wat het geluid betreft een beetje vergelijkbaar met een gewone ventilator -automatisch programma staat hier meestal op, Past zich aan aan de polutie in huis.

InsiderA 24-05-2018

Stijlvol, stil en makkelijk, resultaat moeilijk meetbaar

Geschreven voor: Philips AC3259

De luchtzuiveraar is makkelijk in gebruik. De kleurmodus geeft meteen een beeld van de luchtkwaliteit. (En het zijn nog mooie kleuren ook) Het display is zeer intuïtief. Je kan makkelijk schakelen naar verschillende modi. De hardste modus is relatief luid (volume van een grote ventilator), maar de stille modus is ook wel echt heel stil. Supergoed voor 's nachts, je hebt er geen last van.
Het design is strak en stijlvol, alleen spijtig dat hij enkel in het wit bestaat. Hoewel het een relatief grote bak is, gaat hij mooi op in het interieur.
Wat moeilijk in te schatten is, is het resultaat. Hij meet slechts zeer lokaal, dus als je hem twee meter opschuift heb je al een ander resultaat. Ook switcht hij soms tussen goed en minder goed en weer goed op korte termijn, dus weet ik niet goed wat nu correct is. Zelf merk ik weinig verschil bij het ademen, maar mijn man, die gevoelig is aan pollen etc., merkt wel een duidelijk verschil.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • stille modus is echt stil
  • stijlvol design

Minpunten

• enkel verkrijgbaar in wit
  • resultaten moeilijk inschatbaar
  • meet volatiel

Tessa 24-05-2018

Mooi toestel, werkt geweldig!

Geschreven voor: Philips AC3259

Ik heb hem nu 7 weken en ik ben er super enthousiast over! Ik dacht eerst, oei, wel wat groot, maar na installatie vond ik hem al gewoon mooi staan in het interieur. Hij werkt echt super, je kan alles aanpassen naar eigen wens, het licht dat de luchtkwaliteit aangeeft, de standen (dus hoe luidt hij klinkt ook), de modus (allergenen/bacterie &virus of algemene modus). Het lichtje erop is ook handig als sfeerverlichting of nachtlampje in de slaapkamer :-)
De bediening via de app vind ik persoonlijk nog het leukst, ben ik niet thuis en zie ik dat er veel allergenen zijn in onze streek (dit geeft de app ook realtime weer), dan zet ik hem gewoon op vanop afstand. Of gaat de dochter bijna slapen, dan zet ik hem vanuit de keuken op met de smartphone, kwestie van geen trappen te moeten doen :-)
Ook filtert hij kookgeuren uit ons huis, wat heel handig is aangezien mijn dampkap dat echt niet genoeg doet.
Ik vind het echt een super apparaat, mijn dochter heeft bijna niks last meer van haar allergie en mijn astma is ook veel beter. Een aanrader!

AGLE 24-05-2018

Goed voor een frisse neus!

Geschreven voor: Philips AC3259

Van een luchtzuiveraar verwacht ik dat hij natuurlijk op de eerste plaats de lucht beter maakt, maar ook dat hij stil en zuinig is, makkelijk te bedienen, info geeft over de luchtkwaliteit en een mooi design heeft.

Qua design kan de Philips AC3259/10 tellen, hij is strak vormgegeven met toch zachte lijnen in wit en zwart, wat past in bijna elk interieur. Het licht dat de luchtkwaliteit weergeeft is een handige feature, ook omdat het je real-time informatie geeft over de luchtkwaliteit in huis. Wat ook handig is, is dat je het licht kan afzetten als je dit niet mooi vindt of bijvoorbeeld 's nachts, wanneer je het liefst donker hebt.

Hij is makkelijk te bedienen, zowel op het toestel zelf als met de app. De handleiding is erg duidelijk. De extra info in de app over de luchtkwaliteit buiten, aangepast aan waar je woont, is erg handig, zeker voor mensen met allergieën.

Een minder punt vind ik dat het toestel, zelfs in stille modus, toch nog luid klinkt. Hierdoor is het niet zo geschikt voor mij om het bijvoorbeeld heel de nacht te laten draaien, wat natuurlijk wel goed zou zijn.

Na twee weken gebruik op onze slaapkamer, een uurtje voor we gaan slapen op automatische allergenen-modus en dan de hele nacht op stille modus, merkt mijn man toch een erg groot verschil in zijn allergieën. Hij staat 's morgens niet meer op mijn een compleet verstopte neus en met slijmen in zijn keel. We zijn hier echt aangenaam door verrast!

De luchtreiniger ziet er dan ook niet alleen prachtig uit, hij doet ook nog eens wat hij belooft. We zijn er echt enorm blij mee!

Pluspunten

• merkbaar effect op allergieën
  • mooi design
  • erg makkelijk in gebruik

Minpunten

• in stille modus toch nog goed hoorbaar 's nachts

Quinn 22-05-2018

Handig in gebruik

Geschreven voor: Philips AC3259

Hoewel het een vrij groot apparaat is staat het niet echt in de weg. Design is mooi en kan naar mijn mening in elk interieur staan. Het is een degelijk toestel met twee filters van goede kwaliteit. De handleiding is eenvoudig en duidelijk. De kleurindicatie is erg handig. In 1 oogooslag weet je hoe het met de lucht gesteld is. De sensor is erg gevoelig voor verandering in de luchtkwaliteit. Een sigaretje opsteken en binnen de minuut veranderd de kleur al naar dieprood. Enkele minuten later springt de kleur terug naar paars/blauw. Dit ruik je ook direct. De ventilatorstanden zijn ook interessant. Op de hoogste stand is ie vrij rumoerig. De automatische stand is ook een optie. Je kunt het toestel ook op afstand bedienen met de app. Hiervoor heb je een geschikte internetverbinding nodig wat soms tot wat gerommel leidt. Het apparaat doet wat het hoort te doen. De prijs is naar mijn mening wel wat hoog.

Pluspunten

• Leuk design
  • Reageert snel op verandering in de luchtkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Gehorig
  • Prijs

WimB 18-05-2018

Goed toestel, geschikt voor grotere ruimtes

Ik ben aangenaam verrast door de Philips 3000i-serie :
- het toestel heeft een zeer mooi design. De kleur van de het veranderende licht is de luchtkwaliteitsindicator. Blauw betekent goed, rood betekent zeer slecht, paars voor de waarden tussenin.
- de handleiding is zeer goed opgesteld en het is heel eenvoudig om het toestel te installeren.
- met de 'Air Matters'-app kan je goed de waarden van je luchtkwaliteit opvolgen en de instellingen van het toestel wijzigen.
- als de app vaststelt dat de waarden in de ruimten goed zijn dan krijg je de aanbeveling om de instelling naar automatische modus te wijzigen. Je ziet dan geen licht branden en je hoort de ventilator niet. Bij eventuele slechte waarden zal het toestel de instellingen automatisch aanpassen. Ons toestel staat in de keuken en leefruimte. Bij het koken springt het toestel regelmatig automatisch aan en wordt de lucht gezuiverd. Na een tijdje gaat het terug in automatische modus.
- andere mogelijke instellingen zijn de allergeenmodus (verwijderen van pollen en huidschilfers van huisdieren) en de bacterie- en virusmode
- het toestel is zeer stil. Je hoort de ventilator nauwelijks.

Het toestel is zeer makkelijk te verplaatsen. Het heeft een goede greep. Toch is het geschikt voor grote ruimtes (tot 95 m2).

De app verwittigt je ook wanneer de filters moeten gereinigd worden.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Fraai design
  • Geschikt voor grote ruimtes (tot 95 m2).
  • Handig te verplaatsen
  • App om waarden op te volgen en toestel te bedienen

elsebel 14-05-2018

herademing

Geschreven voor: Philips AC3259

Doos uitgehaald en thuis direct geopend. Was even verschieten hoe groot de machine is. Het is wel een knap machine, met een sfeervol lichtje met betekenins. Blauw is goede lucht, hoe roder, hoe slechter je lucht is in huis. Op de bovenkant zie je ook een nummerieke code om te zeggen hoe goed de lucht is. Hier in huis is hij begonnen op 4, na een goed uur was hij al helemaal gereinigd en kwam het op 1. Het geluid is niet storend. Deze nacht hebben we hem op de slaapkamer gezet en op slaapmodus. Je hoort het apparaat amper en ik ben thans heeeeel gevoelig voor storende geluidjes. Bij het opstaan blij verrast, geen last van de hooikoorts, geen ogen die al jeuken! Super!!!! In huis is de last echt al verminderd, ik vind het geweldig!

Pluspunten

• veel minder last van hooikoorts
  • veel minder last van storende geuren

Minpunten

• groot

Bart1830 14-05-2018

Top product

Geschreven voor: Philips AC3259

De eerste reactie van iedereen thuis was : "Groter dan gedacht", maar nu valt 't al niet meer op. Indrukwekkende doos, inderdaad, en vlot uitgepakt. Echter, jammer dat het geen echte "plug & play" is omdat je alle verpakkingen van de filters moet verwijderen (volgens de ene; volgens de andere weet je zo tenminste dat alles nieuw is). Wat er ook van zij, eigenlijk is het kinderspel om het toestel op te starten. De WIFI connectie verliep ook zonder enige problemen (al vraag je je bij toestellen op WiFi altijd wel af welke big brothers watching zijn, maar dat ik een keuze die je zelf maakt). De bediening heel eenvoudig, zowel op het toestel (mét kinderslot, leuk), als op smartphone. Wat we ook heel interessant vonden, zijn de vergelijkingen met andere steden, zowel nabij als ver (Peking, OMG !). De info via de leds is ook goed gevonden. Dankzij de kleur zie je het resultaat van het toestel en zie je dat de filters hun werk doen. 't Is m.a.w. niet nodig om naar je toestel te lopen of om op je smartphone de waarde af te lezen: hij ging mooi van paars naar blauw, en dat is wat je wil zien natuurlijk. Vooralsnog hebben we het toestel getest in de leefruimte; vanavond gaan we de slaapkamers eens proberen en zien of de fluisterstand stil genoeg is (lijkt me wel op het eerste zicht). Qua echte resultaatsmeting is het wat mij betreft nog wat vroeg, en zal 't niet zo éénduidig zijn. Hoe meet je dat? Een stofzuiger die niet genoeg zuigkracht heeft, of een oven die je niet goed werkt, dat kan je zien, dat is tastbaar. Een luchtververser daarentegen is wat "flou". "Gelukkig" is het pollenseizoen, en zijn we daar nogal gevoelig aan, dus eens benieuwd of de neuzen en kelen wat minder gaan kriebelen 's nachts... Eén opmerking heb ik wel betreffende de overgang van standen. Soms blaast het toestel stabiel, en dan komen er precies van power-boosts die iets te nadrukkelijk aanwezig zijn qua geluid, maar bon, 't was de eerste dag nog maar... Proficiat aan Philips trouwens om de handleiding zo duidelijk te maken en in een groot font. 't Is vlot leesbaar en je hebt geen vergrootglas nodig ;-) So far so good :-) Update: - Zeer tevreden van het toestel in "Silent Mode". Je kan het echt 's nachts laten opstaan zonder erdoor gestoord te worden. - De bediening via de app loopt probleemloos en gaat zeer vlot. - De CADR vergelijken met andere plaatsen is heel interessant, maar 'k ben ook benieuwd wat de verschillen IN huis zijn, maar daarvoor ga ik niet rondzeulen...

Pluspunten

• Stille stand
  • Gebruiksgemak

Ingetje1 12-05-2018

Toppertje onder de luchtreinigers

Geschreven voor: Philips AC3259

Eerste indruk na het uitpakken is dat het er een degelijk toestel uitziet. Redelijk groot maar wel nog te doen. Toestel klaarmaken voor gebruik was gebeurd op 2 min dus dat was ok . Na een korte blik in de handleiding kon het toestel aangezet worden. Toestel is zeer eenvoudig in het bedienen . Eerste indruk is positief . De luchtreiniger is nu al een paar daagjes in ons bezit, hierbij een update .. Het valt op dat de philips vlug reageert bij een verandering van de luchtkwaliteit (in auto mode natuurlijk). Als de waarden wat hoger zijn durft hij wel eens lawaaierig worden, maar gelukkig is dit slechts van korte duur (om aan een CADR van 393 m³/h te geraken mag je wel wat lawaai maken). Over het algemeen is hij helemaal niet storend in geluid. Wat betreft bedieningsgemak kan ik dit toestel aan iedereen aanbevelen. Zeer makkelijk in gebruik . Volgens de meting op het toestel is de luchtkwaliteit zeer goed binnenshuis dus kan alleen maar positief zijn toch. De app van het toestel nog niet geïnstalleerd, maar dit gaat een van de volgende dagen zeker nog gebeuren. Na een paar daagjes de app te gebruiken (installatie was makkelijk ook het verbinden met de wifi) vindt ik dit geen meerwaarde voor het toestel. Alles wat je ziet op de app zie je op het toestel zelf. Ik denk dat air matters er meer aan heeft dan de gebruiken van de app zelf. De smartphone verslaafden onder ons zullen hier waarschijnlijk anders over denken. App is ondertussen al terug verwijderd. Wat betreft de luchtreiniger zelf kan ik alleen maar tevreden zijn. De luchtkwaliteit (stof) is merkbaar beter in de ruimte waar het toestel staat. Voor mij is het toestel een aanrader, maar laat de app maar achterwege ...

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Prestaties

Minpunten

• Soms lawwaierig

AdBibendum 11-05-2018

Zuiver en best wel hip!

Geschreven voor: Philips AC3259

Zuivere lucht, je staat er niet bij stil, maar ook binnen in huis is dit superbelangrijk. Ik was lichtjes geschrokken van de grootte van de doos, maar eens alles uitgepakt was, viel het formaat supergoed mee. Het toestel heeft een volledig plastic, maar toch degelijk en mooi design. De installatie op zich is heel makkelijk. Ik probeerde meteen te connecteren via m'n smartphone maar moest de AirMatters app eerst downloaden en installeren, en daarna een account aanmaken. Dan het toestel via de app connecteren met de WIFI en vanaf dan kon ik alles volgen via de app, meer nog, ik kan het toestel ook helemaal bedienen vanaf de app. Heel handig dat je altijd de waarden van de ruimte waar het toestel staat, kan nalezen. En de meldingen komen hier ook op binnen. Het toestel heeft drie programma's: automatisch, allergeenmodus en een extra krachtige bacterie- en virusmodus. Ik probeer eerst de automatische functie; dat wil zeggen dat het toestel zichzelf regelt naar gelang de luchtzuiverheid het vraagt. Merkt het toestel via de AeraSense een instroom van verontreinigde lucht of allergenen op, dan gaat het meteen harder werken, en dan maakt het eventjes een meer zoemend geluid, maar zeker niet storend. Die AeraSense doet het echt prima! Ik ging even de kippen eten geven en liet de deur open tijdens het pollenseizoen, en toen ik terug binnenkwam, had de Purifier zichzelf in een extra krachtige versnelling geschakeld om de binnen gekomen lucht vol pollen, te zuiveren. Binnen elke modus kan je qua krachtigheid kiezen uit 5 snelheden: een ultrastille slaapkamermodus, tot een krachtige turbomodus. In het toestel zit een centraal ledlicht dat verkleurd naar gelang de mate van luchtzuiverheid: blauw (goed), paars (gemiddeld) en rood (slecht). Je kan het toestel ook zonder dit indicatielampje laten werken met één druk op de touch-knop, wanneer je dat wil. Een cijfer op het bedieningspaneel geeft de Indoor Alergen Index weer. In een ruimte tot 93m² zuivert de Purifier naar eigen zeggen tot 393 m3/uur. In onze keuken die doorloopt in de leefruimte en living, kon je vaak ruiken wat we gegeten hadden. De geur van vis of gebakken kip bleef lang hangen, en dat vonden we wel vervelend. Met de Philips Air Purifier is dit probleem van de baan. We hebben geen last meer geuren die achterblijven! Toch wel de moeite hoor!

Pluspunten

• verwijdert vervelende geurtjes
  • AeraSense past zelf intensiteit aan
  • realtime info over luchtzuiverheid
  • geeft aan wanneer filter vervangen moet worden

Minpunten

• prijzig

s.annelies 05-05-2018

Mooi design en zuivere lucht!

Geschreven voor: Philips AC3259

Ik had niet verwacht dat dit toestel zo groot ging uitvallen, maar hij staat wel heel mooi in de huiskamer. Het apparaat heeft een strak design en is makkelijk te bedienen. Ook de app (Air Matters) is makkelijk en geeft je realtime metingen.
Handig toestel, is makkelijk in gebruik en je kan het toestel ook zetten waar je wil dankzij het handige handvat, dat mooi verweven zit in het design.
Tijdens het koken, verschoot ik even omdat het licht rood aangaf en harder begon te werken. Minder nare geurtjes na het koken, dus ook een pluspunt!

Mijn zoontje heeft wat last van allergieën en sinds ik dit toestel gebruik, ik zet het ook op zijn slaapkamer, merk ik wel een duidelijk verschil. Hij hoest minder of bijna niet 's nachts! Je kan het apparaat op slaapmodus zetten waardoor je het (bijna) niet hoort en de verlichting gaat ook uit.

Het apparaat is op zich vrij duur, maar ik ben heel blij met dit toestel. Het geeft ook aan wanneer je de filter moet vervangen, de app is makkelijk te bedienen en het toestel ook. Handig met kinderslot!

Een superproduct én nog een mooi design, TOP!

Pluspunten

• realtime metingen door app
  • app is makkelijk te gebruiken
  • toestel is handig in gebruik
  • toestel kan je makkelijk verplaatsen

Minpunten

• duur