Philips AC3256

Rowenta Intense Pure Air XL luchtreiniger met sensoren PU6020

Rowenta Intense Pure Air XL luchtreiniger met sensoren PU6020
8,2 (6)
Bekijk alle Luchtreinigers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3256 op Kieskeurig.be.

Marcel 17-05-2016

Philips AC3256/10

Geschreven voor: Philips AC3256

Deze luchtreiniger is mij door Philips ter beschikking gesteld om te testen. Na levering was de installatie een zeer eenvoudige klus. Mede door de duidelijke beschrijving en de eenvoud van deze luchtreiniger was dat zo gebeurd. Als eerste de luchtreiniger in de woonkamer geplaatst, door het duidelijke systeem met de led-verlichting was me al snel duidelijk dat de lucht hier al schoon genoeg was. De dag erna de luchtreiniger op de slaapkamer geplaatst. Ik heb zelf snel last van hooikoorts en pollen en wordt 's ochtends ook vaak wakker met een verstopte neus en 'vol' hoofd. Dit was na een nacht al minder en bleef ook zo. Tenslotte de luchtreiniger ook bij onze 16 maanden oude dochter op de kamer geplaatst en ook hier merk je duidelijk verschil. Meestal na twee dagen crèche weer flink verkouden, ook dat was vanaf dat moment minder. De luchtreiniger staat nu dus ook voortdurend op haar kamer, op de automatische stand en zonder de verlichting aan. Ze slaapt prinsheerlijk.

Kortom een prima luchtreiniger die waarmaakt wat er beloofd wordt. Een aanraderwat mij betreft.

caroolvk 19-05-2016

Vermindert duidelijk luchtwegklachten

Geschreven voor: Philips AC3256

Ik heb het product van Philips gekregen om dit te testen. Ik heb het product geinstalleerd in een hoek van de huiskamer, omdat daar altijd het raam openstaat. In de buurt staan veel bloeiende bomen, er zijn veel grasvelden, en ik heb een tuin met veel bloemen. Ik gebruik verschillende standen, meestal stand 4 en de AL stand. Ik heb het product van Philips gekregen om dit te testen. Ik heb het product geinstalleerd in een hoek van de huiskamer, omdat daar altijd het raam openstaat. In de buurt staan veel bloeiende bomen, er zijn veel grasvelden, en ik heb een tuin met veel bloemen. Ik gebruik verschillende standen, meestal stand 4 en de AL stand.

filip '65 27-12-2019

stille en efficiënte luchtzuiveraar

Geschreven voor: Philips AC3256

Geeft een goede indicatie over de luchtkwaliteit binnenshuis.Haalt de kleinste stofdeeltjes uit de lucht.Reageert snel wanneer er wordt gekookt zodat de geuren niet blijven rondhangen.'s Avonds op de slaapkamer zorgt de luchtzuiveraar voor zuivere lucht zodat je geen last meer hebt van allergische reacties.

Coen 15-09-2019

Stof verdwijnt!

Geschreven voor: Philips AC3256

De lucht in huis wordt merkbaar schoner met dit apparaat. Stof krijgt geen kans meer en voor hooikoorts-patiënten is de schonere lucht erg prettig. Het apparaat doet meestal stil zijn werk en hoewel groot is het design zo goed dat het niet misstaat in de woonkamer.

Valérie 05-12-2018

Onmisbaar inmiddels gebleken

Geschreven voor: Philips AC3256

Aanvankelijk vroeg ik mij af of een apparaat mijn zware astma enigszins kon verlichten. Ja dus. Ik heb meerdere allergieën en door de inzet van dit apparaat heb ik er binnenshuis veel profijt ervan. Ik merk echt als het even uit staat. Inmiddels heb ik er twee van in huis en ik neem er zelfs één ervan mee naar een vakantieadres. Dit omdat we eerder moesten vertrekken vanwege de vele allergenen.

N.J. in 't Hout 03-12-2018

Werking luchtreiniger boven verwachting en mooi design

Geschreven voor: Philips AC3256

Ca. 15 jaar hebben wij, naar tevredenheid, gebruikt gemaakt van de Philips Clean Airysteem HR4340/A, echter ook dit apparaat komt aan het einde van zijn levensduur en was ook niet meer te leveren! Via de website zijn we gaan zoeken naar een nieuwe luchtreiniger en kwam de Philips luchtreiniger AC3256/10 in beeld, na het lezen van positieve reviews tot aankoop overgegaan. Na een aantal dagen in werking overtreft hij onze verwachtingen!

Pluspunten

• Zeer goede werking
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• prijzige filters

wesss01 19-09-2018

Tevreden

Geschreven voor: Philips AC3256

Heb deze gekocht wegens katten allergie, wegens Asma.
Ik heb het idee dat het behoorlijk is afgenomen mede door mijn luchtreiniger.

Youp82 29-05-2018

Helaas niet volledig overtuigd

Geschreven voor: Philips AC3256

We hebben het toestel een aantal weken mogen testen. In eerste instantie schrok ik best van de grootte van het toestel, maar het is behoorlijk handzaam, gemakkelijk te verplaatsen en staat niet in de weg. Tevens vind ik het uiterlijk erg fraai.
Het bedienen via de app is een behoorlijk gepuzzel geweest, maar uiteindelijk was het grotendeels werkend. Alleen de historie was niet terug te zien. Het bedienen van het apparaat op afstand ging wel gemakkelijk.
Het apparaat heeft meerdere instelmogelijkheden en gaat o.b.v. die instellingen de luchtkwaliteit meten en wanneer de lucht vervuild is, slaat hij automatisch aan. Op hogere standen is dit ook goed hoorbaar.
Wat mij wel wat tegenviel was de kwaliteit. Voor mijn gevoel is het materiaal best fragiel. Helaas kreeg het apparaat op een gegeven moment ook last van wat trillende geluiden. Ik kon niet herleiden wat het nu was, maar door het apparaat wat te verplaatsen of door op de buitenkant te drukken, hield het dan weer op. Dit storende geluid is natuurlijk niet prettig op de slaapkamer.
Het belangrijkste is echter de reinigingsfunctie. Reinigt het apparaat ook daadwerkelijk de lucht (dat idee had ik wel) en was dit goed merkbaar? Wij twijfelden erg. Hielp het luchtzuiveren voldoende dat het effect merkbaar was of dachten we dat het merkbaar was? Geen overduidelijke conclusie helaas. Aangezien er best een behoorlijk prijskaartje hangt aan het apparaat hebben we besloten hem retour te doen. We zijn wel blij dat we de kans hebben gekregen om eens een luchtreiniger te testen.

Ymamouche 27-05-2018

PARFAIT !

Geschreven voor: Philips AC3256

Excellent. Voir les autres 5 étoiles.
Allergique à tous les pollens ( arbres en hiver et graminées en belle saison ) je suis sous traitement pour asthme sévère. Cet appareil me sauve simplement la vie.
J'en ai un au rez de chaussée et un dans ma chambre à l'étage.
J'en ai acheté un troisième à ma fille qui vit en ville.
Il va falloir purifier systématiquement l'air car il suffit de consulter les sites de détections en direct de la pollution pour comprendre que les habitants des villes ont les poumons encrassés même sans fumer. N'attendez pas que vos enfants commencent à tousser jour et nuit ! ... nettoyez autant que possible ce qu'ils respirent.

Irjo 25-05-2018

Goede luchtzuiveraar, met handige app

Geschreven voor: Philips AC3256

Ik schrok wel even van de omvang van de doos en het toestel zelf is toch ook best wel groot, maar al bij al kun je het toch wel vrij discreet ergens zetten.
In de stillere standen werkt het echt heel stil, maar van zodra een van de sensoren een verhoogde waarde meet, begint het toch wel redelijk fors te blazen.
De kleur indicatie is een toffe gimmick, maar eerlijk gezegd hoor je ook meteen wanneer het toestel vindt dat de luchtkwaliteit niet meer ok is, want dan begint het dus te blazen.
De app vind ik echt wel handig, omdat je het toestel zo ook vanop afstand kunt bedienen. Ook het feit dat je hierin kunt zien wanneer je de filters moet reinigen, vind ik echt handig.
Last but not least, doet het zijn werk? Zeker en vast!

InsiderA 24-05-2018

Stijlvol, stil en makkelijk, maar resultaat moeilijk meetbaar

Geschreven voor: Philips AC3256

De luchtzuiveraar is makkelijk in gebruik. De kleurmodus geeft meteen een beeld van de luchtkwaliteit. (En het zijn nog mooie kleuren ook) Het display is zeer intuïtief. Je kan makkelijk schakelen naar verschillende modi. De hardste modus is relatief luid (volume van een grote ventilator), maar de stille modus is ook wel echt heel stil. Supergoed voor 's nachts, je hebt er geen last van.
Het design is strak en stijlvol, alleen spijtig dat hij enkel in het wit bestaat. Hoewel het een relatief grote bak is, gaat hij mooi op in het interieur.
Wat moeilijk in te schatten is, is het resultaat. Hij meet slechts zeer lokaal, dus als je hem twee meter opschuift heb je al een ander resultaat. Ook switcht hij soms tussen goed en minder goed en weer goed op korte termijn, dus weet ik niet goed wat nu correct is. Zelf merk ik weinig verschil bij het ademen, maar mijn man, die gevoelig is aan pollen etc., merkt wel een duidelijk verschil.

Lisap 24-05-2018

Praktische machine

Geschreven voor: Philips AC3256

zeer gebruiksvriendelijk zowel in opzetten, filters reinigen of bedienen als de wifi-verbinding met je gsm maken -gemakkelijk te bedienen aan machine zelf of via smartphone of beide -frissere indruk in huis -opmerkelijk minder last van allergieën (stof, huisstofmijt, honden, pollen) ik nies bijna niet meer en kan gerust overdag zonder medicatie (wat anders niet mogelijk is) -duidelijke gebruiksaanwijzing -machine wijst zichzelf uit -zeer goede investering hier vooral voor de allergieën waar ik normaal enorm last van heb -stille stand is ook echt stil -turbo geeft wat het geluid betreft een beetje vergelijkbaar met een gewone ventilator -automatisch programma staat hier meestal op, Past zich aan aan de polutie in huis.

AGLE 24-05-2018

Goed voor een frisse neus!

Geschreven voor: Philips AC3256

Van een luchtzuiveraar verwacht ik dat hij natuurlijk op de eerste plaats de lucht beter maakt, maar ook dat hij stil en zuinig is, makkelijk te bedienen, info geeft over de luchtkwaliteit en een mooi design heeft.

Qua design kan de Philips AC3259/10 tellen, hij is strak vormgegeven met toch zachte lijnen in wit en zwart, wat past in bijna elk interieur. Het licht dat de luchtkwaliteit weergeeft is een handige feature, ook omdat het je real-time informatie geeft over de luchtkwaliteit in huis. Wat ook handig is, is dat je het licht kan afzetten als je dit niet mooi vindt of bijvoorbeeld 's nachts, wanneer je het liefst donker hebt.

Hij is makkelijk te bedienen, zowel op het toestel zelf als met de app. De handleiding is erg duidelijk. De extra info in de app over de luchtkwaliteit buiten, aangepast aan waar je woont, is erg handig, zeker voor mensen met allergieën.

Een minder punt vind ik dat het toestel, zelfs in stille modus, toch nog luid klinkt. Hierdoor is het niet zo geschikt voor mij om het bijvoorbeeld heel de nacht te laten draaien, wat natuurlijk wel goed zou zijn.

Na twee weken gebruik op onze slaapkamer, een uurtje voor we gaan slapen op automatische allergenen-modus en dan de hele nacht op stille modus, merkt mijn man toch een erg groot verschil in zijn allergieën. Hij staat 's morgens niet meer op mijn een compleet verstopte neus en met slijmen in zijn keel. We zijn hier echt aangenaam door verrast!

De luchtreiniger ziet er dan ook niet alleen prachtig uit, hij doet ook nog eens wat hij belooft. We zijn er echt enorm blij mee!

Elsebel 22-05-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips AC3256

Hoewel het een vrij groot apparaat is staat het niet echt in de weg. Design is mooi en kan naar mijn mening in elk interieur staan. Het is een degelijk toestel met twee filters van goede kwaliteit. De handleiding is eenvoudig en duidelijk. De kleurindicatie is erg handig. In 1 oogooslag weet je hoe het met de lucht gesteld is. De sensor is erg gevoelig voor verandering in de luchtkwaliteit. Een sigaretje opsteken en binnen de minuut veranderd de kleur al naar dieprood. Enkele minuten later springt de kleur terug naar paars/blauw. Dit ruik je ook direct. De ventilatorstanden zijn ook interessant. Op de hoogste stand is ie vrij rumoerig. De automatische stand is ook een optie. Je kunt het toestel ook op afstand bedienen met de app. Hiervoor heb je een geschikte internetverbinding nodig wat soms tot wat gerommel leidt. Het apparaat doet wat het hoort te doen. De prijs is naar mijn mening wel wat hoog.

SjoerdL 20-05-2018

Schone lucht, mooi design

Geschreven voor: Philips AC3256

Ik heb deze luchtreiniger ivm hooikoorts en luchtkwaliteit in huis. Eerste indruk: de doos is heel groot, zodra je de Philips luchtreiniger in woning zet valt deze niet meer op en ziet het er mooi uit. Het in gebruik nemen van Philips luchtreiniger is makkelijker ook in combinatie met de AirMatters-app. In de woonkamer is de gemeten luchtkwaliteit 'goed'. Op de slaapkamer waar de ramen open staan zijn de gemeten luchtwaarden 'redelijk / slecht' van kwaliteit. Overigens is het apparaat stil in gebruik zelfs als deze op maximale stand werkt. Wanneer de app en de luchtreiniger aangeven dat het (voor)filter gereinigd moet worden zie je goed hoeveel stof deze uit de lucht heeft gehaald, dit reinigen is overigens erg makkelijk. Goede aanschaf.

WimB 18-05-2018

Goed toestel, geschikt voor grotere ruimtes

Ik ben aangenaam verrast door de Philips 3000i-serie :
- het toestel heeft een zeer mooi design. De kleur van de het veranderende licht is de luchtkwaliteitsindicator. Blauw betekent goed, rood betekent zeer slecht, paars voor de waarden tussenin.
- de handleiding is zeer goed opgesteld en het is heel eenvoudig om het toestel te installeren.
- met de 'Air Matters'-app kan je goed de waarden van je luchtkwaliteit opvolgen en de instellingen van het toestel wijzigen.
- als de app vaststelt dat de waarden in de ruimten goed zijn dan krijg je de aanbeveling om de instelling naar automatische modus te wijzigen. Je ziet dan geen licht branden en je hoort de ventilator niet. Bij eventuele slechte waarden zal het toestel de instellingen automatisch aanpassen. Ons toestel staat in de keuken en leefruimte. Bij het koken springt het toestel regelmatig automatisch aan en wordt de lucht gezuiverd. Na een tijdje gaat het terug in automatische modus.
- andere mogelijke instellingen zijn de allergeenmodus (verwijderen van pollen en huidschilfers van huisdieren) en de bacterie- en virusmode
- het toestel is zeer stil. Je hoort de ventilator nauwelijks.

Het toestel is zeer makkelijk te verplaatsen. Het heeft een goede greep. Toch is het geschikt voor grote ruimtes (tot 95 m2).

De app verwittigt je ook wanneer de filters moeten gereinigd worden.

Tessa80 17-05-2018

Toptoestel!

Geschreven voor: Philips AC3256

Dit apparaat is echt z'n geld waard, het ziet er niet alleen hip en modern uit, het werkt ook gewoon supergoed!
Mijn dochter heeft veel minder last van haar allergie en ik van mijn astma, ook verwijdert het kookgeurtjes uit huis.
Het koppelen aan de app en de wifi is super gemakkelijk en je bedient en monitort jouw apparaat en luchtkwaliteit binnenshuis en buitenshuis op jouw smartphone.
Het toestel ziet er echt mooi uit en het licht dat de luchtkwaliteit aangeeft kan je regelen en is ook gewoon leuk 's avonds.
Ik raad het apparaat echt aan, het verschil is echt opmerkelijk!

Leon86 15-05-2018

Lucht zuiveren nieuwe stijl

Installeren
Het uitpakken en in gebruik nemen was erg makkelijk. Met een duidelijke beschrijving en aanwijzingen op het apparaat. De app installeren en in gebruik nemen is erg gemakkelijk. Informatie in de app gaat mij persoonlijk iets te ver. Zo wordt bijvoorbeeld al snel aangeraden om een masker te dragen.

Prestaties
Waar het natuurlijk allemaal om draait zijn de prestaties. We hebben zelf geen last van hooikoorts of astma, maar de oma en tante van onze kleine meid wel. Het gaat om astma en allergie voor dieren en hooi. Ze wonen erg dichtbij, maar omdat we een kat en cavia's hebben, konden ze nooit langer dan een half uur op bezoek komen. Dan moesten ze echt weg en hadden er nog lang last van.
De luchtreiniger heeft nu zijn dienst bewezen, ze waren ruim een uur op bezoek geweest en gingen zonder veel klachten weer weg. Dat terwijl ik voor hun komst het cavia hok had schoongemaakt!

Overig
Bediening van de luchtreiniger is gemakkelijk via de app. Ook bediening van het apparaat zonder app is goed te doen. De timer functie is naar mijn mening wel te beperkt. Een uitschakel timer van zoveel uur, maar geen mogelijkheid om in te plannen voor bepaalde tijden of dagen.
Qua geluid is er niets te klagen. Al is het duidelijk te merken als hij moeite moet doen om de lucht te gaan reinigen als hij net wordt ingeschakeld. In de stille modus (ideaal voor de slaapkamer) is hij echt muisstil!

Conclusie
Een mooi en degelijk apparaat die de lucht goed reinigt en makkelijk te bedienen is. Werkt goed en doet wat hij moet doen. Ideaal voor mensen die baat hebben bij schone lucht in verband met astma, huisdier allergie of hooikoorts.

bosuck 15-05-2018

Merkt Direct verandering in de lucht op!

Geschreven voor: Philips AC3256

Gebruiksklaar maken is erg eenvoudig, de handleiding legt stap voor stap uit wat er moet gebeuren! Binnen 5 min was ik al verbonden met wifi en had ik de filters geïnstalleerd. Mijn eerste gebruikservaring met 3000 series - AC3259/10 is direct postief. Direct na het instellen kon ik aflezen wat de luchtkwaliteit in huis is. Bij het koken of als de deur lang open is geweest zie je direct verandering in de kwaliteit van de lucht en gaat het apparaat extra hard werken. Ook geeft het systeem direct een indicatie wanneer het filter moet worden gereinigd of vervangen. Je weet dus precies wanneer je naar winkel moet. Enige minpunt vind ik de relatief dure filters, deze moeten regelmatig worden vervangen, of het daadwerkelijk werkt tegen mijn allergie moet ik op langer termijn uitvinden. tegen die tijd zal ik deze review zeker nog eens aanvulling geven.

Vincent84 15-05-2018

Eindelijk weer nachtrust!

Installatie:
De installatie is eenvoudig en staat ook goed uitgeschreven in het boekje. Met een beetje goed lezen kom je geen problemen tegen, behalve wat vreemde vertaalfouten.
ook de installatie van de applicatie werkt eenvoudig en is snel gedaan.

Werking:
En of het apparaat werkt! Op mooie zomerse dagen meet hij continue allergenen en gaat dan ook flink aan het zuiveren. Enige nadeel: iedere keer als hij vanuit rust weer actiever gaat zuiveren krijg je een melding op je telefoon. Op zich heel goed, maar als hij dat 100x op een dag doet, krijg je ook een waslijst aan meldingen.
Een mooi stukje design: de led's in het apparaat geven met kleuren ook de indexering aan. Je kan via het touchpanel, maar ook via de app deze verlichting controleren op felheid of uitzetten.
Minpuntje: het kinderslot (de-)activeer je door de buitenste knop 3 seconde ingedrukt te houden. Beter maakt Philips daar een toetsencombinatie van, 3 seconde had mijn dochter maar nodig om dit te ontdekken.

Effect:
Het belangrijkste deel van heel het apparaat. Ja, hij werkt. en goed. Mijn vriendin heeft niet meer zo een last van pollen, mijn moeder en schoonmoeder staan te popelen om hier op te mogen passen, zodat ze mee kunnen genieten van de zuivere lucht. De een is longpatient en de ander allergisch voor alles wat leeft en verhaard.