Dyson Purifier Cool Formaldehyde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Purifier Cool Formaldehyde op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Dennis 12-07-2021

Beter dan verwacht

Wat een mooi, strak en groot apparaat, past perfect in elk interieur. Bij ons staat deze centraal in de living. Door zijn goud en witte kleur gaat deze helemaal op in ons interieur.
Sinds we hem in gebruik hebben merken we een groot verschil in luchtkwaliteit (heeft niet meer af gestaan :-p). Mijn vrouw heeft een graspollen allergie en sinds we hebben opgezet heeft ze geen tot weinig last binnen. Koelen doet hij ook heel goed, hebben geen extra ventilator nodig. Onze jongste zoon heeft er een coole vriend bij. Het toestel is heel eenvoudig in gebruik, simpel in te stellen en de filters zijn snel geplaatst. Wat mij vooral veraste was de draai cirkel van het apparaat 350° . Afwerking is subliem, wat ik van Dyson gewoon ben. Aan de kleinste dingen is gedacht. Kleurenschermpje er in. De afstandsbediening in metaal en in de zelfde kleur afgewerkt als het toestel, deze blijft overigens magnetisch hangen op de afgeronde bovenkant. De app heb ik ook direct geïnstalleerd op mijn IPhone. Heel simpel in gebruik en mooi ontworpen. Je kan hem ook gebruiken als je niet thuis bent. Geluid produceert hij nauwelijks enkel als hij een vervuiling detecteert in de lucht durft hij wel eens harder te blazen maar dit is niet storend.
Kortom een geweldig mooi apparaat dat ik iedereen aanraad.

Pluspunten

• mooi design
  • koelt goed
  • filtert goed

Lars 09-07-2021

Duur toestel

Na deze een 3-tal weken getest te hebben vind ik dit eigenlijk een duur uitgevallen ventilator. Tenzij je deze echt nodig hebt om vuile lucht te zuiveren, wat bij ons niet het geval is, vind ik dit toestel zijn geld niet waard.

Mel_RS7 09-07-2021

Verrassend

Zeer speciaal apparaat is deze Dyson, als het positief is merk je namelijk niet veel op.  Dit is juist hetgeen waar ik niet op gerekend had Als je hem op warme dagen aanzet als veredelde ventilator dan werkt hij prima, lekker rustig en heerlijk briesje Als je hem inzet als luchtreiniger is het anders Ik heb hem op volautomatisch ingesteld en dan merk je dat hij af en toe aanslaat en soms wat harder of zachter gaat maar wat merk je van het schoonmaken zelf? Nou eigenlijk niks dus tot je na een tijdje gaat nadenken en navragen. Hij staat in de woonkamer en opeens valt het me op dat sinds hij daar staat nare luchtjes eigenlijk afwezig zijn of snel verdwijnen Verder blijken degenen in ons huishouden die gevoelig zijn voor pollen en stof daar "opeens" veel minder last van gehad te hebben de afgelopen weken Ook lijken we wat minder last te hebben van dwarrelend sto al zijn we tot nog toe erg tevreden en blij met de werking van het apparaat Toen de Dyson arriveerde schrok ik een beetje van het formaat maar ondertussen heeft hij zijn plekje veroverd in het interieur en mede door het zachte design valt hij niet echt meer op Het installeren en instellen werkt eigenlijk allemaal erg makkelijk Het kunnen kiezen van de uitstroom richting en wel of niet bewegen (en hoeveel graden) zijn zeer goede opties Het kunnen instellen van schema's en bediening via wifi/op afstand is oké maar zou ik niet perse missen als dat niet kon, nu het er wel opzit gebruiken we het overigens ook wel en werkt het prima Het totaaloordeel tot nu toe is duidelijk behoorlijk positief, eigenlijk positiever als vooraf bedacht.

Sigridp 07-07-2021

Topproduct maar wel een overbodige luxe

Ik heb dit toestel nu ongeveer een maandje in gebruik tijdens de zomerperiode. Bij het uitpakken van het toestel was is erg verbaasd over de grote van het toestel. Het toestel is erg groot en neem toch wel wat ruimte in, in mijn appartement. Het toestel is visueel ook sterk aanwezig ik mijn leefruimte. Het installeren en de eerste werking van het toestel is vrij eenvoudig klaar te krijgen. Ook de synchronisatie met de bijhorende app lukte me vrij eenvoudig. Over de bediening van het toestel ben ikzelf dan ook erg tevreden. Je kan de luchtwaarde in je woning bijhouden via de dyson app, maar ik stel vast dat in deze app zoveel info staat, dat de resultaten eigenlijk onleesbaar zijn. Na enkele weken van gebruik nam ik nog steeds niet wat alle luchtwaarden in mijn woning willen zeggen en zie ik met het aanschakelen van het toestel ook niet veel verandering in de effectieve luchtwaarden.
De luchtvochtigheidsmeter van de dyson komt ook totaal niet overeen met de waarden van een andere luchtvochtigheids meter die ik in huis heb.

Het toestel ventileert erg goed, maar ik merk weinig bijdragen van het verkoelend effect. Dit toestel is zeker geen vervanging voor een airco. Eerder een vervanging voor de klassieke ventilator.

Ik heb het toestel geprobeerd omdat ikzelf erg veel last heb van hooikoorts en allergieën. Ik heb met het gebruik van dit toestel geen verschil gemerkt in hoe gezond ik me voel.
Het toestel is wel erg stil dus zeker geschikt voor op de slaapkamer.

In conclusies zou ik gelet op de dure aankoopprijs niet aanraden om het toestel aan te schaffen. Enkel in bepaalde situaties kan ik wel indenken dat je deze dure aankoop ou verantwoorden. Vb. In gebruik op een warme kinderkamer, voor jonge kinderen die gevoelig zijn aan allergieën of longaandoeningen hebben. Met dit product weet je dat je wel een toppertje in huis hebt. Maar voor algemeen gebruik vind ik het een beetje een overbodige aankoop.

Pluspunten

• Licht
  • Stil

Minpunten

• Erg groot
  • Luchtwaarden in de app zijn niet duidelijk

M 07-07-2021

De oplossing voor slapen met hooikoorts

Zeer mooi toestel, heel gebruiksvriendelijk! Intussen draait hij hier al een paar weken bijna continu. Voor iemand met hooikoorts is het nog te vroeg om te zeggen of hij effectief blijft werken op langere termijn, maar de eerste resultaten zijn al positief. 's Avonds heb ik op de slaapkamer (waar hij ook staat) veel minder last van vermoeide ogen, verstopte neus en niesbuien... De installatie ging super vlot, ook de bediening met de app is heel gemakkelijk. Gezien hij op de slaapkamer staat, is het geluidsniveau ook wel belangrijk, maar hier ondervind ik absoluut geen last van. Hij verkoelt aangenaam, zeker op de hoogste stand. M.a.w. voorlopig heel blij ermee!

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Mooi uitzicht
  • Werkt effectief

jorisv 06-07-2021

Mooi design en makkelijk in gebruik

Het installeren ging vanzelf - met de afstandsbediening startte hij meteen, en de koppeling met de app duurde ook maar enkele minuten. Hij heeft het typische Dyson design wat ik wel mooi vind. Ik verplaats hem vaak, overdag in mijn bureau en 's nachts in de slaapkamer zodat ik overal verkoeling heb. De nachtmodus die het lichtje uitzet is een detail maar heel handig, zo stoort het niet. Op de hardste standen maakt hij uiteraard wel wat lawaai, maar op de lagere standen is hij heel stil - ideaal voor 's nachts. Zowel via de app als via de afstandsbediening handig te bedienen. Ik verwachtte dat de luchtkwaliteit in huis minder goed was (o.a. pollen deze periode), maar die zou wel goed zijn, dus lijkt het filteren (op deze moment) minder nodig dan ik verwachtte. Het blijft ook duur, want op zich is het "maar" een ventilator met een filter.

Pluspunten

• Afstandsbediening + app
  • nachtmodus

Minpunten

• prijs

SvenP 06-07-2021

Onze vriend in huis

De Dyson Purifier maakt het aangenamer leven in huis, zeker voor iemand zoals ik met allergie voor huisstofmijt, pollen, bomen,.. . Tijdens dit seizoen is hij dus een echte vriend in huis!
Omwille van het thuiswerken, zijn we ook meer thuis, maar zelfs als we weggaan stellen we het programma in zodat we dan terug kunnen thuiskomen in een gezonder en frisser huis.
We gaven het toestel een plaats in onze pas gerenoveerde woonkamer en hij past zeer goed in het interieur. We bedienen het toestel vooral via de app, waar we de luchtkwaliteit kunnen bekijken.
We zien ook wel degelijk een groot verschil in de luchtkwaliteit sinds we het toestel in huis hebben.
Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Te regelen via app of afstandsbediening
  • kan draaien om de lucht te verplaatsen
  • zeer mooi design

cattie 06-07-2021

Mooi toestel

Het toestel was snel ineen gestoken. De installatie was heel eenvoudig. de eerste dagen kwam het toestel heel goed van pas, want hij blaast een aangename bries. De luchtkwaliteit was heel goed de eerste dagen, gezien de ramen en deuren open stonden, maar eenmaal dicht verandert de luchtkwaliteit vaak. Het toestel doet goed zijn werk. Bij warm weer zet ik het op 6 en dan geeft het een aangename bries. Momenteel staat de Dyson in de veranda, omdat de luchtkwaliteit het slechtst is.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • geeft aangename koele bries
  • verandert luchtkwaliteit

Minpunten

• prijzig

Steffie Vivant 06-07-2021

Mijn eerste indruk

Ik heb onlangs de Dyson Purifier afgehaald en ben super enthousiast! Vandaag gelijk een unboxing video gemaakt en op mijn story gezet. Fijne reacties gekregen! Mijn eerste ervaring: Hij ziet er super deluxe uit. Heel mooi met dat goud afgewerkt. Hij heeft in mijn woonkamer een plekje gekregen. Daar heeft hij heel de namiddag gestaan. De installatie was duidelijk, de app werkt super snel en is ook makkelijk in gebruik. De lucht zat eigelijk altijd in het groen, dat terwijl ik met 3 hondjes en een kat in huis leef. Ik had het erger verwacht. Morgen test ik hem in de keuken ivm de geurtjes die hij zou filteren van het koken. Later ook op de bureau en de slaapkamer. Ben heel benieuwd hoe "schoon" mijn huis eigelijk is en hoe snel hij dit dan ook weer goed krijgt indien nodig. Eerste reactie op het toestel: het is groter dan verwacht, maar oogt wel heel mooi. Past goed in het interieur. Het briesje op "auto" is aangenaam. Wanneer je hem in een hogere stand zet maakt hij wel meer lawaai. Echt verkoeling geeft hij niet, vergeleken met mijn vaste airco, maar daarvoor dient hij uiteindelijk ook niet. De luchtkwaliteit is voor mij prioriteit en het briesje is leuk meegenomen.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Stil
  • Kan zowel als luchtreiniger als ventilator dienen
  • De lucht ruikt schoon

Minpunten

• Hij is wel wat aan de grote kant

kimvg 06-07-2021

Dyson Wonder

De opstart ging heel gemakkelijk. Via de app bedien je hem en kan je de zuivering mooi volgen. Een zacht briesje of echt een verfrissende luchtstroom, het kan allemaal!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik, ook met app
  • mooi
  • zuiveren én koelen
  • zeer wendbaar

Minpunten

• niet muisstil, ik moest even wennen

Biancavangeel 06-07-2021

Boven mijn verwachtingen

Ik heb de Dyson Purifier Cool Formaldehyde nu een tijdje in mijn bezit. Ik merk dat de ventilatie het product boven verwachting goed werkt. Ik krijg uit het apparaat een koele aangename bries. Gelet op het geluid is deze stiller dan een normale ventilator en dan heb ik het niet eens over de slaapfunctie/nachtfunctie. Deze nachtfunctie is enorm stil, als lichte slaper heb ik geen last van het geluid. Tevens kan deze ventilator 350 graden draaien en koelt deze redelijk goed. Je voelt de koude lucht goed uit het apparaat komen. Het unieke aan deze Dyson is dat je kunt kiezen uit twee luchtstromen. Hiermee kun je dus afstellen dat je de gezuiverde lucht niet direct tegen je aan voelt. In het begin was ik sceptisch over de filterfunctie, maar met de komst van pollen merkte ik wel verschil in huis. Wat ook heel fijn is, is dat je het apparaat op afstand kunt bedienen. Mocht ik na een dag werken thuis komen dan kan ik onderweg de Dyson al aan zetten. Voor ons is dit echt ideaal vandaar dat de Dyson ons voor nu enorm goed bevalt.

• Gezuiverde lucht

IngridNeven 05-07-2021

Zeker een aanrader

Het is een zeer mooi toestel dat echt wel handig is in gebruikt. Via de app kan je direct de luchtkwaliteit nakijken en bijhouden tijdens de werking. De koeling is zeer aangenaam en het geluid is beperkt. Vooral mijn zoon die erg allergisch is aan stof en huisstof merkte onmiddellijk het verschil in luchtkwaliteit. Zeker een aanrader!!

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede luchtzuivering
  • Aangename koeling
  • Stil
  • Handig in gebruik

dolfijntje82 05-07-2021

Prachtig toestel.

Deze Dyson Purifier is een prachtig toestel 😍.
Allereerst was hij heel makkelijk in gebruik te nemen, de bijbehorende app is vlug geïnstalleerd, zonder problemen.
Hij is vrij stil in gebruik tijdens de automatische stand, hierdoor blijft de lucht ook goed zuiver gedurende de ganse dag. Hij doet wat hij beloofd, want vanaf dat je begint te koken of strijken of ... begint hij te draaien omdat er dan bepaalde stoffen vrijkomen in de lucht die hij direct begint te filteren, dat kan je ook goed opvolgen in de app.
Verder kan je hem op 10 sterktes laten koelen, wat tijdens de warme dagen een geweldig pluspunt is en het bereik van de lucht is ook ver, niet enkel de paar metertjes errond.
Ook geweldig is dat je hem bijna 360° kan laten ronddraaien, waardoor als je hem voor een binnenhoek plaatst, hij 3 ‘kamers’ tegelijk kan zuiveren/koelen.
Het enige minpuntje vond ik dat hij zo groot is, maar na een paar dagen ben je dit weeral gewoon 😉

Pluspunten

• Mooi design
  • Je kan kiezen of je koelt of niet.
  • Je kan de draaiboek instellen hoe je het zelf wil.
  • Handige app
  • Vrij stil in gebruik

Minpunten

• Hij is vrij hoog.

Jeroen 05-07-2021

Het was zeer gemakkelijk om het toestel in elkaar te steken en de app te installeren en te verbinden met het toestel. Het toestel heb ik in mijn woonkamer geplaatst omdat ik hier het meeste ben. Het toestel weegt niet zwaar en kan gemakkelijk verplaatst worden. Ik heb het toestel dan ook al enkele malen ‘s nachts in mijn slaapkamer gebruikt. Het was wel even een realitycheck wat de luchtkwaliteit in huis was, en door wat deze negatief beïnvloed wordt (kaarsen, koken, luchtververser, …). Door dit toestel ben ik me dus meer bewust van de luchtkwaliteit in mijn woning. De app op je smartphone laat je toe om het toestel te bedienen, ook als je niet thuis bent. Via grafieken kan je een heleboel informatie krijgen over de luchtkwaliteit in je woning. Het toestel blaast frisse koele lucht, en zorgt voor wat verkoeling als je in de luchtstroom zit, maar zorgt volgens mij in het algemeen niet voor een algemene daling van de temperatuur binnen. Het enige minpunt voor mij is dat het toestel af en toe de verbinding met de WiFi verliest terwijl het internet wel nog werkt. Ik kan dan de details niet zien op mijn telefoon en de verbinding terug herstellen volgens de te volgen stappen in de app werkt niet altijd. Op zich niet zo’n groot probleem, zeker met de afstandsbediening en de auto functie. Algemeen ben ik zeer tevreden over het toestel.

Natalie 01-07-2021

Fancy toestel met uitgebreide mogelijkheden

De purifier staat nu twee weken in onze woonkamer, omdat we daar het grootste deel van de dag zijn. Volgens het schermpje op de purifier was onze luchtkwaliteit sowieso al goed, maar mijn man zegt wel dat hij, sinds we de purifier hebben, precies minder last heeft van zijn allergieën. Qua uitzicht is het brons niet zo ons ding, jammer dus dat we daar geen keuze in hadden. De app ziet er wel heel mooi en intuïtief uit. Het is fijn om het toestel zowel via de app als via de afstandsbedieding te kunnen bedienen. We kunnen de snelheid en richting van de luchtstroom instellen, hoe ver hij roteert, en we kunnen een schema instellen zodat hij 's nachts vanzelf uitgaat. Ik kon het toestel met korting uittesten en ik weet niet of ik uit mijzelf een luchtverontreiniger uit deze prijscategorie gekozen zou hebben. Maar dat neemt niet weg dat wij tevreden zijn: voor deze prijs verwachtten wij een fancy toestel met uitgebreide mogelijkheden, en dat krijg je ook!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • intuïtieve app

Minpunten

• duur om niet te verkoelen (ventileert wel)

Bert Fabry 29-06-2021

Perfect huwelijk tussen design en gebruiksgemak

Bij het uitpakken van het product viel allereerst de robuustheid en degelijkheid op. Dit is geen plastic frulletje maar een solide apparaat. Na kort gepuzzeld te hebben hoe de filters pasten, konden we het apparaat testen. Het eerste dat opvalt is het geluidsniveau van de Auto-stand, quasi geluidloos. Toen volgde het uitpluizen van de opties. De afstandsbediening is hiervoor onmisbaar. Dyson sloeg m.i. de bal mis qua design van de afstandsbediening, want het mist hetzelfde degelijke design als het toestel en komt goedkoop over. Het toestel beschikt over flink wat opties dat je wel even zoet mee bent met uitzoeken wat je favoriete standen zijn. Interessant is de full color display waarmee je de gemeten luchtwaarden kan weergeven. Bijzonder nuttig om te weten hoe het zit met de vervuilde (of gezonde) lucht in huis. Voor mensen met kleine kinderen, zoals wij, heeft dit toestel een niet verwacht voordeel. Kleine, grijpgrage handjes kunnen zich niet bezeren in dit toestel aangezien je op geen enkele manier aan de bewegende onderdelen van de motor kan komen. Verder zorgt de instelling waarmee je de lucht frontaal of lateraal uit het toestel laat komen dat je het “verkouden” gevoel kan voorkomen dat je wel eens krijgt als je een tijd in een luchtverplaatsing zit. Na een week gebruikt te hebben, is het toestel helemaal ingeburgerd in onze woning. In dien mate dat het quasi onzichtbaar is, zo geweldig stil werkt het. Tijdens de warmste dagen was het zelfs op zijn maximum stand mogelijk om een gesprek te voeren en tegelijk te genieten van de verkoeling. Kortom, een geweldig toestel dat stil en onzichtbaar doet wat het moet doen, maar met flink wat opties voor de liefhebbers die alles naar hun hand willen zetten.

Pluspunten

• design
  • geluidsniveau
  • veiligheid
  • beschikbare informatie

Minpunten

• robuustheid afstandsbediening

Sweet_midnight 29-06-2021

Getest en goedgekeurd

Toen we de verpakking open deden was het eerste dat opviel de filter. Deze zat apart en moest nog in het toestel geplaatst worden. Je zag direct dat de filter van heel goede kwaliteit is. Verder heeft de Dyson purifier cool een redelijk subtiel design waardoor hij makkelijk in het interieur inblend. De app best wel een leuke gadget en word hier veel vaker gebruikt dan de afstandsbediening. Het is ook heel leuk om de grafieken te bekijken van de luchtkwaliteit. Via de app kan je ook de uitblaasrichting heel fijn afregelen, al dan niet met oscillatie. Met het warme weer van de afgelopen dagen heeft de Dyson purifier cool ook vaak frisse lucht mogen blazen, om het echt goed te voelen moet je wel een redelijk hoge stand kiezen en dan maakt hij best wel wat geluid. Qua hooikoorts is er een gematigd effect merkbaar. Voornamelijk minder last van prikkende ogen. Hier zijn we alvast tevreden van het toestel!

Pluspunten

• App
  • Filterkwaliteit

i***********@g******** 29-06-2021

Mooi en nuttig!

Ik ben wel even geschrokken van de grootte van het toestel, de doos paste amper in de auto. Gelukkig was ik niet met de fiets. Eenmaal uitgepakt viel het nog best mee, alleen is hij toch wat groot voor mijn (kleine ) appartement. Ik gebruik hem ook graag in verschillende kamers (overdag mijn thuiskantoor, 's avonds de woon- of slaapkamer) maar hij is natuurlijk niet zo eenvoudig te verplaatsen. Maar qua werking ben ik wel tevreden. Het is natuurlijk geen airco, maar hij creëert wel een aangenaam klimaat. Ook is het fijn te weten dat de lucht bij ons thuis vrij gezond is. De meter staat bijna continu in het groen. De poezen zijn ook fan, nadat ze hun eerste schrik hadden overwonnen , lagen ze al snel zo dicht mogelijk bij het toestel. We zijn nu 2 weken verder, het toestel heeft een vaste plek in mijn thuiskantoor gekregen, dat ik wegens plaatsgebrek moet delen met 2 kattenbakken. Ik had hem gisterenavond per ongeluk uitgezet in plaats van op nachtstand. Nu heb ik echt wel het verschil gemerkt, qua geur, maar ook qua luchtvochtigheid. Door het vochtig-warme weer nu, voelde de ruimte ook zo wat klammig aan. Ik heb het toestel aangezet en na een dik half uur was het klimaat in de kamer weer heel aangenaam. De grootte ben ik ook al gewend, hij staat nu netjes in een hoekje mooi en nuttig te wezen.

Pluspunten

• Werkt heel erg goed

Minpunten

• duur

i**********@t********* 29-06-2021

Een toppertje

Het is een top product. Het zorgt voor een goede luchtkwaliteit in uw huis. We hebben 2 binnen huiskatten en een echtgenoot die allergisch is aan allerlei. De Dyson purifier cool formaldehyde ligt dan ook iedere dag aan en je merkt dit. Er is minder fijn stof, geen etensgeuren,...... Het is gemakkelijk te bedienen met een afstandsbediening en ook een heel gemakkelijke app om te installeren. Hiermee kan je het toestel ook mee bedienen en op de app kan je uw luchtkway en veel meer bekijken via deze app. Een aanrader!

Pluspunten

• App om alles te bekijken
  • Gemakkelijk te installeren
  • Reinigen van fijn stof,...
  • Geruisloos

n**************@g******** 29-06-2021

Zuivere en frisse lucht

Dit is onze tweede Dyson. We hebben reeds een Dyson Pure Humidify + Cool. We testen nu met plezier de Dyson Purifier Cool Formaldehyde. Enkele verschillen zijn er zeker: De Purifier cool heeft een slankere vorm en draait op zichzelf rond om het cool briefjes over de kamer te verspreiden. Hij is een stuk lichter, wat logisch is aangezien hij geen waterreservoir heeft. Beide staan op de slaapkamers van onze jongens. We merken dat de luchtkwaliteit goed behouden wordt dankzij de Dyson's. We kunnen mooi volgen welke temperaturen er op de kamers zijn tijdens de extreem warme dagen.
Het bedieningssysteem op de app is zeer handig.
Beide apparaten staan in de app en ik kan ze beneden bedienen vanuit mijn zetel als ik merk dat het wat te warm wordt dan laat ik het briesje wat harder draaien tijdens het slapen. De app is zeer intuïtief en gemakkelijk te gebruiken.
Door de rotatie van de luchtstroom heb ik ook geen schrik dat de wind teveel op hen gericht is. Ze slapen goed, ook tijdens de warme dagen.
Een minpuntje vind ik toch de prijs als ik het vergelijk met de humidifier van Dyson. Deze kan iets meer en kost maar een tikkeltje meer.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Goed in te stellen
  • Handig met de app

Minpunten

• Duur in vergelijk met de versie met bevochtiging

CaeLus26 29-06-2021

Echt een aanrader om aan tre schaffen!

Het toestel zit heel snel en makkelijk in elkaar en de app is eenvoudig in gebruik. De eerste dagen is het wat zoeken om vertrouwd te raken met de stoffen waarop hij filtert, maar eenmaal je die begint te kennen, dan snap je het wel. De app geeft een duidelijk overzicht weer van hoe de waarden op welk moment zijn in onze living en hoe het in het algemeen in de stad gesteld is met de waarden. Er zit in de app een korte, maar duidelijke handleiding in. Het enige wat ik graag zou weten, is bvb wat een goed gemiddeld vochtigheidspercentage hoort te zijn. Ik zie wel dat we in de groene (goede) zone zitten, maar bengelen we aan de rand van goed naar zeer goed of van goed naar minder goed? Je kan het toestel laten roteren, je kan hem instellen om op een bepaald tijdstip de lucht te zuiveren, je kan hem instellen op automatisch zodat hij zelf detecteert wanneer het nodig is om te filteren. Ideaal dus. Hij is sowieso al geruisloos, tenzij je hem uiteraard op de hoogste stand instelt, en er is ook een nachtmodus bij waarbij je hem amper hoort werken. Het toestel zelf is ook zeer mooi om te zien en gaat mooi op in het interieur. Het neemt ook niet veel plaats is.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geruisloos
  • Mooi design
  • Duidelijke en eenvoudige app

j***********@h********** 29-06-2021

Perfecte reiniger

Wat me als eerste opvalt als ik het toestel uitpak is het mooie design van het toestel, de stabiele voet en de uitgang zonder ventilatorbladen waar Dyson ondertussen bekend om is. Ik heb hem in onze living gezet, omdat we met een open keuken zitten kan hij zo de lucht van de living en de keuken reinigen. Wat me onmiddelijk opviel is hoe slecht de luchtkwaliteit is na het koken, maar na een uurtje op stand 9 was de luchtkwaliteit weer normaal. Het gebruik van de app is heel handig en eenvoudig, zo kan ik eenvoudig alle instellingen wijzigen en het luchtkwaliteit opvolgen. Op stand 10 maakt het toestel toch wel wat lawaai en kan het storend zijn als je tv kijkt, maar op stand 6 a 7 heb je een zalig windje en stoort het geluid helemaal niet. Ik ben dus heel tevreden!

Pluspunten

• Doet zijn werk
  • Gebruik van de app
  • Stil

n***********@g******** 29-06-2021

Een zeer geslaagd design.

De Dyson Purifier Cool Formaldehyde is apart van vorm. Een geslaagd design, net zoals de andere Dyson producten. Het toestel is echter vrij groot en dus vrij sterk aanwezig in de kamer.
Op de Dyson zelf, maar nog meer met de app, kan je volgen hoe het met de luchtkwaliteit in de kamer gesteld is. Wat de exacte invloed op je gezondheid is, valt nog niet te meten.
Als ventilator voldoet de Dyson Purifier Cool Formaldehyde prima. De luchtstroom voelt anders/beter dan van een ‘gewone’ ventilator. Tot stand 4 valt het geluid mee. Op 10, de maximale instelling, maakt ‘hij/zij of het’, heel veel herrie.
Heb je geen koele windstroom nodig dan kan je de lucht er zijwaarts laten uitkomen.
Het plaatsen van de filter, het installeren van de app, piece of cake.
Via je wifiverbinding koppel je het toestel aan je Ipad en Iphone. Siri kan je eventueel helpen met stemcommando’s, of je programmeert de Dyson Cool Purifier via tijdslots. Je moet een beetje houden van home assistentie.
Maar toch een prijzig toestel. En elk jaar dan nog de filters vervangen....
We ervaren het nog een tijdje langer.

Pluspunten

• Mooi design
  • Doet wat het beloofd
  • App makkelijk te koppelen
  • Ook aan te sturen via Siri

Minpunten

• Op volle capaciteit veel lawaai
  • Prijzig

Negruj 28-06-2021

Verfrissend en zuiverend op hete dagen

Sinds twee weken heb ik de Dyson Purifier Cool Formaldehyde in gebruik. Tot op heden kan ik alleen maar positief zijn. Absoluut toptoestel.

Vooreerst het design. Wat een pareltje. Een echte eye-catcher in het interieur waar je trots op kan zijn.

Daarnaast doet hij ook echt wat je ervan verwacht. Als allergiepatiënt is zuiver lucht voor mij alvast belangrijk. Het toestel maakt mijn woonkamer alvast pollenvrij waardoor ik een plaats heb om zonder allergieproblemen te vertoeven... een echte meerwaarde in het pollenseizoen.

Maar dit is ook het seizoen van hete dagen en vooral de afgelopen dagen waren ontzettend heet. De ventilatorfunctie van de Dyson kwam dan ook als geroepen.

Wat een sublieme functionaliteiten:
- 10 ventialtiesterkte standen die je veel flexibiliteit bieden.
- De mogelijkheid om recht op je blazen of de lucht in de ruimt te spreiden (ideaal voor koudere dagen en je toch de lucht wil zuiveren).
- Een nachtmodus met timer; deze was al superhandig want de Dyson gaat in deze hete nachten mee naar de slaapkamer en blaast daar zeer stil een verfrissend briesje de kamer in.
- Je kan de draaicirkel instellen tot wel een rotatie van 350°!
- En nog leuker: het heeft een handige afstandsbediening en vooral app waardoor je het altijd en overal kan bedienen. Heb je google home kan je zelfs me een stemcommando het toestel opstarten, superhandig als je niet uit de zetel wil opstaan.

Kortom: ik ben tot op heden zeer tevreden van dit niet enkel mooie maar vooral ook superfunctioneel toestel! Hij is niet goedkoop maar wel zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• Zuivert de ruimte razendsnel
  • Veel opties voor perfecte ventilatie
  • Handige app met véél informatie
  • Uitstekende stille nachtventilator

Minpunten

• Je moet er even voor sparen
  • Hij kan niet mee op vakantie

Evelyn 28-06-2021

Leuk toestel

1 review na een week gebruik…

K gebruik de Dyson nu bijna een week k wissel elke dag tussen woonkamer en als we gaan slapen dan zet k hem op de slaapkamer. K vind het een geweldig product, is heel gemakkelijk in gebruik zowel via de app als via de afstandsbediening. K sta er echt van t kijken hoe snel hij “slechte lucht” detecteert 😅 Is ook een mooi strak design. Het koelt minder als we dachten. Qua geluid valt het ook heel goed mee zeker op “nachtstand” hoor je praktisch niks .

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Leuk ontwerp

Minpunten

• Koelt niet echt veel