De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung AX60R5080WD op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

LaTinaR 21-12-2021

Ik had meer verwacht

Geschreven voor: Samsung AX60R5080WD

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is altijd super leuk om nieuwe producten te proberen en was ik helemaal enthousiast om deze Samsung luchtreiniger te mogen en kunnen testen.
Met het uitpakken werd mijn enthousiasme al minder. Het is nog een best groot apparaat maar gelukkig heeft deze kleine wieltjes waardoor hij makkelijk te verplaatsen is. Daarnaast is die ook niet super zwaar (mocht je hem op een andere verdieping willen gebruiken).

De luchtreiniger is gemakkelijk in gebruik te nemen (nadat je de filters hebt uitgepakt en alle plakkertjes hebt verwijdert). Het was echt maar een kwestie van dauw te stekker in het stopcontact, druk de powerknop en klaar! Echt fijn dat dit zo makkelijk is.
Wat echter (bij mij in ieder geval) niet zo makkelijk verliep was het koppelen van het apparaat met de app Smart Things. Hier ben ik tot op heden nog steeds bezig om hem met mijn mobiel te koppelen. Mijn vriend is het binnen aantal pogingen wel gelukt maar blijkt de app niet veel extra toe te voegen behalve dat je de luchtreiniger op afstand kunt bedienen.

De luchtreiniger een mooi groot display waarop je de kwaliteit van de lucht (PM10, PM2.5 en PM1.0) kan aflezen en het apparaat op kunt bedienen. Op zich werkt luchtreiniger vanzelf. Maar kun je zelf bepalen hoe snel de lucht zal worden gereinigd (low, medium, high of auto). Persoonlijk heb ik hem op de auto mode en bepaald de luchtreiniger zelf hoe hard die gaat. Lekker makkelijk ;)

Even over het geluid van de luchtreiniger: persoonlijk vind ik hem niet bepaald stil. Dit kan aan mij liggen omdat ik snel geluiden oppak en aan kan storen maar hij is harder dan onze koelkast en vind ik dat wel beetje geluidig voor een "stil" apparaat.....Gelukkig bestaat er zoiets als een slaapmodus waarin je de luchtreiniger (bijna) niet meer hoort maar vraag ik mij wel af hoe goed de lucht dan nog wordt gereinigd.

Voor de rest doet de luchtreiniger het prima! Als ik aan het koken ben gaat hij gelijk extra hard aan en is de lucht binnen 3-5 minuten weer gezuiverd. Wat ik wel fijn had gevonden is een soort analyse van mijn lucht in het huis in de app of überhaupt in het boekje....
Ik heb namelijk geen idee wat de verschillende PM-waardes betekenen en zou ik wat extra informatie hierover, behalve blauw= goed, rood=slecht, hebben gehad.

Conclusie voor mij tot nu toe: Niet mijn luchtreiniger! Hij doet wel zijn werk maar had ik net iets meer voor deze prijs verwacht. Daarnaast stoor ik mij ook een beetje aan het uiterlijk.
Oorspronkelijk gepost op The Insiders

Thijs 16-04-2021

Filtert lucht goed en sensor reageert snel

Geschreven voor: Samsung AX60R5080WD

Dit apparaat filtert de lucht goed en de sensor reageert snel (getest met wat sigarettenrook, en binnen 1 seconde gaat de kwaliteit op rood en de ventilator op maximale stand). Aansluiten op SmartThings is makkelijk, enige stap die duidelijker kon zijn is de instructie met welke knop je het filter kunt laten verbinden (ventilator 5 seconden indrukken tot AP in het schem staat). Wanneer de luchtkwaliteit goed is is het filter nauwelijks te horen.

Pluspunten

• Filtert goed
  • Sensor reageert snel
  • SmartThings via wifi
  • Stil wanneer luchtkwaliteit goed is

Minpunten

• Instructie instellen kan beter

Anoniem 05-01-2021

Mooi apparaat en frisse lucht

Geschreven voor: Samsung AX60R5080WD

Ik heb deze Air Purifier mogen testen in ruil voor mijn eerlijke mening. Ik heb de purifier op mijn kantoor gebruikt in verschillende ruimten in een 100-jaar oud gebouw. Wat als eerste opviel was dat 's morgens het lekker fris rook op kantoor. De fijnstof uit de printer werd door de luchtreiniger opgevangen en de luchtkwaliteit leek verbeterd. Dat voelt zeker in deze Coronatijd in ruimtes waar met anderen wordt samengewerkt prettig aan.

Geert 19-11-2020

goede accu

Geschreven voor: Samsung AX60R5080WD

omdat de verkoper de voordelen van deze stofzuiger goed heel verteld en goede reviews.
de praktijk moet uiteraard nog uitwijzen of mijn verwachtingen het ook doet.
tot nu toe geen spijt van deze aankoop

Pluspunten

• losse accu
  • extra accu

Minpunten

lennart87 23-08-2020

Niet voor ons

Geschreven voor: Samsung AX60R5080WD

Ik heb dit product via Reviewclub mogen testen in ruil voor het geven van mijn eerlijke mening.

We hebben dit product gekozen omdat wij in onze familie hooikoortsklachten hebben. Om die reden hadden we dan ook verwacht dat deze luchtreiniger de hooikoortsklachten zou verminderen en dat er misschien minder stof in huis zou zijn. De resultaten vallen een beetje tegen.

Toegegeven, het design van de luchtreiniger is dik in orde. Bij het uitpakken valt gelijk de kwaliteit op. Het product misstaat met het moderne ontwerp zeker niet in je huiskamer, of slaapkamer.

Na het aanzetten en synchroniseren met de app (wat overigens wel wat gedoe is), gaat de luchtreiniger direct aan de slag met het meten van de luchtkwaliteit. Je kunt dit aflezen op het scherm, of in de app. Daarnaast geeft een optionele ledbalk/ambilight aan of de kwaliteit goed is (groen) of middelmatig (oranje) of slecht (rood).

Dan de effecten:
Volgens de metingen was de luchtkwaliteit in ons huis vanaf het eerste moment zeer goed. We hebben de luchtreiniger ongeveer 10 dagen aangehad en de metingen goed bijgehouden. Na een aantal dagen kregen we nagenoeg dezelfde meetresultaten. We hebben vanwege het stroomverbruik besloten om de de luchtreiniger uit te zetten. Er was geen verschil in hooikoortsverschijnselen en de hoeveelheid stof is niet opvallen verminderd. Het apparaat staat ruim 2 weken uit, en we verwachten dan ook niet dat dit apparaat nodig hebben. Ik denk dat dit apparaat voor de meeste huishoudens geen toegevoegde waarde heeft.

Roosbee 23-08-2020

Makkelijk bedienbaar, geruisloos, miniem verschil.

Geschreven voor: Samsung AX60R5080WD

Ik heb dit product mogen testen via de reviewclub.
Ik wilde dit apparaat graag testen omdat ik mijn zoontje allebei last hebben van eczeem en vaak last van de luchtwegen. Wij wonen in een jaren 30 woning in een omgeving waar ook veel industrie aanwezig is.
Het uitpakken in installeren is vrij simpel, er zit een groot filter in dat netjes in plastic verpakt zit om het niet vooraf te vervuilen. Minpunt is de minieme handleiding die bij het product aanwezig is. Daarom was ik toch wel afhankelijk van Google. Ook is er geen uit van de icoontjes. De luchtzuiveraar is ook te bedienen met de smartthings app van Samsung. Ook hier had ik Google nodig om het uit te voeren, mede omdat de app niet wilde pairen met mijn WiFi.
Eenmaal aangezet bleken de waardes mee te vallen, evenals het geluid dat het apparaat veroorzaakt. De fan is ook aan te passen zodat je het apparaat ook tijdens het slapen makkelijk aan kan laten staan.
Eindoordeel: ons huis bleek dus volgens het apparaat niet vervuild maar ook heb ik geen verschillen in onze gezondheid gemerkt.