Dyson Pure Humidify + Cool

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Pure Humidify + Cool op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Dave 15-06-2020

Mooi toestel

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik ben wel geschrokken van de grote doos en de omvang van het toestel, redelijk indrukwekkend, het voldoet wel aan het typische strakke Dyson design welke in elke kamer past. Het was gemakkelijk om alles in elkaar te zetten. Ook de app is een groot pluspunt, zo kan ik even vanop afstand kijken of de kamer in orde is, het toestel bedienen of grafieken bekijken. Ook de afstandsbediening is handig. (wel spijtig dat je op het toestel zelf niet alle statussen kan aanpassen) We hebben het apparaat in verschillende ruimtes getest en ben soms geschrokken van het resultaat (dat door bvb een raam open te zetten de lucht-kwaliteit drastisch omlaag ging). Na een tijdje lijkt het daar veel aangenamer. Het toestel kan soms wel veel lawaai maken. Het heeft wel een redelijk prijskaartje maar denk wel dat het dat waard is.

Pluspunten

• Mooi design
  • Handige app
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Zwaar
  • Soms veel lawaai

Dsysmans 15-06-2020

Futuristisch Dysontoestel

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Toen ik de Dyson Pure Humdify+Cool uit de doos haalde, viel meteen de grootte en futuristische look van het toestel op. Deze Dyson past niet zomaar bij elk interieur of in elke kamer. Je dient hier op voorhand toch even bij stil te staan. Het toetsel is zeer handig op te zetten en te starten. Je bedient het toestel direct met de knopjes óf via de handige app. Met die app kan je zowel het toestel instellen, als gegevens over je luchtkwaliteit bekijken. Het is handig dat je je binnenluchtkwaliteit kunt vergelijken met deze van buiten. De app baseert zich hiervoor op info van de weerdiensten. Daarnaast is het ook erg handig dat je presets kan instellen (bvb. op een vaste verluchting te verkrijgen jn de avonduren, vlak voor je gaat slapen). De ventilatiefunctie van dit toestel werkt prima Je voelt een frisse bries doorheen je hele woonkamer waaien. De lucht wordt netjes verdeeld over de ruimte en dat voelt aangenaam. Je kan de luchtstroom zowel naar snelheid als naar richting instellen. Hoe meer ventilatie, hoe meer het toestel zich laat horen. In een stille ruimte kan dit vervelend zijn, maar over het algemeen ondervind je hier bij een lagere stand weinig hinder van). Naast het bewaken van de luchtkwaliteit, het filteren van de lucht en het ventileren, bevochtigt dit toestel ook de lucht. Ik moet wel zeggen dat ik hiervan geen noemenswaardig effect heb ondervonden (buiten dat het waterreservoir - dat heel handig uit het toestel ‘te rijden’ én te vullen is - af en toe weer gevuld moet worden). Zowel het ventileren als het bevochtigen is nauwkeurig te regelen. Het schoonmaakproces is eenvoudig te doorlopen doordat het toestel je zelf de stapsgewijze instructies toont. Houdt er wel rekening mee dat je de gewenste schoonmaakproducten in huis hebt. Het toestel vind ik net te duur voor wat het allemaal te bieden heeft. Je krijgt er echter wel kwaliteit voor in de plaats (degelijk toestel, degelijke app, duidelijke en handige instructies). Ik raad het toestel voornamelijk aan aan mensen die in een beperkte ruimte wonen waar de luchtkwaliteit, na vaststelling, alles behalve optimaal is. Het toestel zal dan zeker zijn rendement tonen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Appfuncties werken prima
  • Ventileert goed
  • Onderhoudsvriendelijk
  • Kwaliteitsvol

Minpunten

• Niet goedkoop

pjma 14-06-2020

handige app, frisse lucht

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Dyson Pury Humidify + Cool is erg makkelijk in gebruik.
Na het uitpakken wees de installatie zichzelf uit, het kleurenscherm en de app begeleiden je ook makkelijk wanneer er water moet bijgevuld worden of de filters gereinigd moeten worden.

Wij gebruiken dit toestel nu reeds enkele weken en het staat eigenlijk zo goed als continue aan. De app geeft een duidelijke actuele inschatting van de luchtkwaliteit en vochtigheid en stuurt deze indien nodig bij.
Met kleine kinderen in huis geeft de Dyson Pure Humidify + Cool absoluut een zekerheid van gezonde lucht. Ook met zijn hedendaagse design is dit toestel absoluut een eyecatcher in huis!

Pluspunten

• handige app
  • stille werking
  • automatische functies
  • weinig verbruik

Minpunten

• geen temperatuur regeling

Els 13-06-2020

Een mooi en degelijk toestel

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Een stevig toestel, dat is de Dyson Pure Humidify+Cool zeker! Hij kwam mooi en stevig verpakt en in een mum van tijd stond hij in onze leefkamer geïnstalleerd. De app maakt het heel makkelijk om het toestel te bedienen en geeft meteen een analyse van de luchtkwaliteit, temperatuur en vochtigheidsgraad van de ruimte. Het toestel is mooi en robuust en stoort niet in ons strak interieur; integendeel. Het nadeel van deze robuustheid is echter wel dat je het toestel niet even verplaatst (bvb naar de slaapkamer). Wij merken het nut van het toestel vooral op warme dagen. Het verkoelend effect werkt heel goed en zorgt voor een aangename temperatuur in huis. Een aanrader!

• Koeling
  • App
  • Eenvoudig te installeren
  • Kwaliteitsvol

Minpunten

• Zwaar, niet verplaatsbaar
  • Niet heel veel uitleg in de app

Tim Scheers 13-06-2020

High-end luchtreiniger en bevochtiger + verkoeling

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Deze high-end luchtreiniger en bevochtiger van Dyson reinigt de lucht in de kamer waarin hij geplaatst wordt en biedt daarnaast ook de mogelijkheid om voor verkoeling te zorgen. Zelfs het nabootsen van een briesje is mogelijk. Alles kan bediend worden met een afstandsbediening of zelfs een app op de smartphone. Ik heb dit toestel getest, maar de luchtkwaliteit in mijn huis was reeds optimaal, waardoor heb ik niet echt het nut ervan kunnen testen. Ook vind ik dat het toestel teveel lawaai maakt, zelfs in de laagste stand. Het is ook een tamelijk groot toestel.
Toch beveel ik het product aan voor omgevingen waarin de lucht verontreinigd is.

Pluspunten

• Luchtreiniger
  • Luchtbevochtiger
  • Bediening via app

Minpunten

• Lawaai, zelfs in laagste stand
  • Groot
  • Duur

Pieter 12-06-2020

Goede all-rounder met een prachtig design!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Dit apparaat van Dyson staat bijzonder mooi in je woonkamer en is een heel goede all-arounder die een aantal dingen heel goed doet. Vooral is hij een luchtreiniger die je heel veel informatie geeft over de lucht, fijne stofdeeltjes die erin zitten, eventuele slechte stoffen en hoe zuiver die is. Dit allemaal mooi samengevat in 'Air Quality'. Als je je locatie toevoegt, dan geeft hij ook de Air Quality score van je gemeente mee en dat geeft een mooi beeld van je woonkamer en verbruik.

Het is ook een luchtbevochtiger die je heel mooi kan instellen op de vochtigheidsgraad die jij wil. Bij mij staat hij steeds op 40% of 50% afhankelijk van de temperatuur zodat hij in beweging is. Het is ook heel makkelijk om te zien of hij moet bij-bevochtigen of dat dit goed zit zonder de tussenkomst van de Dyson. Er zit ook een waterreservoir in het apparaat dat makkelijk bij te vullen is. Als het reservoir leeg is, krijg je via de app een notificatie dat je dit moet bijvullen. Let wel op dat eens leeg, het apparaat ook niet meer functioneert.

Als ventilator heeft hij tijdens de laatste paar 'working from home' maanden elke dag steeds aangelegen en staat hij mooi op 'breeze'-stand om de luchtcirculatie te bevorderen. Hij heeft ook een aantal keer hard moeten werken toen het 28°C was, op stand 10 maakt hij wel heel veel lawaai voor een ventilator. Het is ook wel zo dat in een woonkamer dat je het apparaat steeds goed kan horen dat het er staat, omdat het in mijn woonkamer heel stil is. Ik vond dit niet echt storend, maar wil het wel even meegeven voor mensen die stilte willen opzoeken.

En dan bij het in gebruik nemen moet ik zeggen dat alles heel goed werkt. Het aansluiten op Wi-Fi, Bluetooth connectie, het gebruik van de app en afstandsbediening, allemaal dingen die ik heel intuïtief vond en goed uitgewerkt. Sommige van de termen die in de app gebruikt worden, worden wel niet zo goed uitgelegd, maar na een korte Google-sessie is het wel duidelijk wat het wil zeggen. Het design van het product is bijzonder mooi en het past ook in elke woonkamer. Ziet er beetje futuristisch uit en zal uiteraard wel over gesproken worden. Het is een neusje van de zalm en daar betaal je ook voor, een goed product en zeker aan te bevelen voor families met kinderen (allergie) en huisdieren (geurtjes) die nood hebben aan een huis dat proper is en ruikt.

Pluspunten

• Mooie 3-in-1 oplossing
  • Gebruiksvriendelijk en programmeerbaar
  • Makkelijk in gebruik te nemen
  • Analytics en inzicht in hoe het apparaat je helpt
  • Verkoelend effect en verschillende standen

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Kon toch net iets stiller

Kirsten C. 11-06-2020

Betrouwbare partner

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Dyson Pure Humidify + cool brengt een aangename verkoeling in onze woonkamer.
Na de snelle installatie hebben we ook de app gedownload, hierbij kan je hem van uit je zetel of onderweg bedienen.
Hij neutraliseert direct de slechte geuren ( huisdieren, keuken, ...) dit merk je zeker als je hem op automatisch bediening zet.

Zeker een aanrader voor de warme dagen als hij op een geruisloze manier de kamer tot 20 graden kan brengen.
De reining is ook zeer handig en duidelijk aangegeven op het toestel en de onderdelen.

Pluspunten

• Stille modus
  • pikt direct slechte geuren op

Minpunten

• geen kinderslot

Fannieke 11-06-2020

Leuk design, snel zuivere lucht!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Het pakket kwam mooi tijdig aan, het toestel is heel snel in gebruik te nemen: plug and play.
Na uitpakken, dienen enkel de filters nog geplaatst te worden en klaar!
Er zit een zeer beknopt stappenplan bij van alle belangrijkste functies, maar de Dyson Pure Humidify+Cool én afstandbediening zijn zodanig intuïtief dat je ze direct kan gebruiken.
Het toestel heeft 2 auto standen, waar zowel de ventilator als de luchtbevochtiger automatisch werken.
Deze gebruiken wij zo goed als altijd. Het apparaat werkt op deze standen redelijk stil.
Je kan ook de app dowloaden op je smartphone, waarmee je de Dyson Pure Humidify+Cool kan bedienen mocht je de afstandsbediening niet bij de hand hebben.
Hierop kan je eveneens statistieken raadplegen van de luchtkwaliteit in huis, dit dagelijks of per week.
Wij zagen vooral verschil na het koken: de luchtkwaliteit werd dan enorm slecht, maar was snel terug in de groene zone.
Wij zijn zeer tevreden, de Dyson Pure Humidify+Cool doet wat hij belooft! Hij grijpt automatisch in bij een slechtere luchtkwaliteit (bv na het koken) , je kan de ventilator ook nog apart bedienen bij bijvoorbeeld warmer weer.
Snel uit te pakken, te installeren én gaat automatisch te werk. Een echte aanrader met een baby in huis! :)

Pluspunten

• Snel in gebruik: plug and play!
  • Stil
  • Mooi design
  • App met statistieken

jd1983 11-06-2020

Knap design, maar luidruchtig

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Dyson Pure Humidify+Cool is een verrijking voor je interieur. het is een mooi vormgegeven toestel dat ook zeer eenvoudig geïnstalleerd kan worden voor gebruik. 10 minuten na het openen van de doos kan hij al gebruikt worden. Ook de installatie van de app en het linken van het toestel ging als een fluitje van een cent. De luchtkwaliteit van onze woonkamer is blijkbaar al zeer goed, wat ervoor zorgt dat hij niet te hard moet werken om onze luchtkwaliteit optimaal te houden. Met de Dyson link app kan je de gemiddelde luchtkwaliteit via statistieken eenvoudig opvolgen.
De diepe reinigingscyclus is zeer eenvoudig uit te voeren en gaat zeer vlot. In principe moet deze slechts om de +-650u uitgevoerd worden, dus dit is maar enkele keren per jaar in normale omstandigheden.

We hebben op zeer warme dagen wel het idee dat de gevoelstemperatuur lager is dan de effectieve temperatuur. Onlangs was het een zeer warme dag en dus hadden we de ventilatie op de hoogste stand gezet, en toen kreeg ik toch het idee dat het frisser werd in de ruimte, zonder dat de effectieve temperatuur gewijzigd was. Deze hoogste stand is wel erg luidruchtig, dus als je TV wil kijken of muziek luisteren moet je het flink harder zetten om dit te overstemmen.

Pluspunten

• design
  • gemakkelijke installatie
  • eenvoudig onderhoud
  • verkoelend effect

Minpunten

• luidruchtig op hoogste stand

QuintinVC 11-06-2020

knap design, stille werking!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Wij hebben de Dyson humidify+cool getest en zijn zeer tevreden. Sinds dag 1 staat het apparaat 24/24 aan op de automatische stand, op de gemiddelde stand hoor je hem amper draaien. De app is zeer intuïtief en geeft duidelijk de actuele waarde aan. Je kan hel bedienen via de app of via de bijgeleverde afstandsbediening. Het kleine scherm kan toch ook voldoende feedback geven over de huidige luchtkwaliteit en de instelwaarde. Als wijze van test hebben we eens met interieur parfum gespoten waarna de dyson direct hoog in het rood gaat. De metingen die hij doet kloppen ook dus gewoon. Aanrader!

• Stille werking
  • Moderna App

Minpunten

• Prijs
  • Van de "cool" toch iets meer verwacht

TylerDurden 09-06-2020

Doet wat moet. Nogal groot.

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Makkelijke installatie. Even geschrokken van de omvang. Bij het uitpakken moest ik goed opletten dat ik alle onderdelen uit de kartonnen doos haalde. Deze zitten goed verstopt in de kartonnen doos (niet zo duidelijk aangeduid). Verder is het kwestie van plug and play. De machine werkt stil en met de app kan je deze makkelijk bedienen en gegevens bekijken. De luchtkwaliteit is goed, maar dat was al zo van bij de start. We vragen ons af of we dit apparaat dan wel nodig hebben.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • stille werking

Minpunten

• groot

Nele Vanlancker 08-06-2020

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Pure Humidify+Cool™ is gemakkelijk te installeren ook als je technisch niet zo sterk aangelegd bent. Er zit een gemakkelijke quick start gids bij zodat je in enkele minuten geïnstalleerd bent. De app geeft je een mooi overzicht hoe de parameters gedurende de dag schommelen. Hierdoor hebben wij ontdekt dat we best elke middag onze zonnewering laten dalen om het vocht binnen op punt te houden. De app geeft ook aan wanneer het reservoir leeg is zodat je deze tijdig kan bijvullen. Wat ook super gemakkelijk gaat. Tijdens de warmere dagen is de verfrissing dat uit de Pure Humidify+Cool™ komt heel aangenaam. Je kiest zelf hoe sterk je de ventilatie laat gaan. De app geeft mij een mooi overzicht rond de luchtkwaliteit en vochtigheidsgraad in mijn huis. Na enkele weken te testen, merk ik bij mijn kinderen en mezelf een minder droge huid, minder droge hoest. Wij hebben al verschillende luchtbevochtigers gehad en bereikten nooit het gewenste resultaat. Met de Pure Humidify+ Cool moeten wij ons geen zorgen meer maken. Het vochtigheidspercentage staat op punt, alles ingesteld met de app en ik moet dus niet meer zelf alles regelen. Enkel het water bijvullen als ik een seintje krijg. Top procduct!

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Houdt het vochtpijl constant
  • een seintje via App als het waterreservoir leeg is
  • Gekoelde lucht!

Minpunten

• Groot

Liza 07-06-2020

3-in-1 toestel dat luchtkwaliteit enorm verbeterd

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Dyson Pure Humidy+Cool is een 3-in-1-toestel: een luchtreiniger, luchtbevochtiger en ventilator.
Het toestel komt zo goed als klaar goed verpakt in karton en plasticfolie. De doos bevat het toestel zelf, de netadapter, de afstandsbediening en de filters.
Het installeren zelf verloopt vlot en intuïtief. Een pluspunt is dat aan het waterreservoir een handvat zit zodat je dit gemakkelijk kan dragen en verplaatsen.

Het toestel is wat omvangrijker dan verwacht (in vergelijk met een Dyson Pure Cool toren die wij al bezitten) en ook de netadapter is relatief groot. Wij hadden dit liever meer geïntegreerd in het toestel gezien wat bij ons vorig model wel het geval was. De plaatsing en grootte van het schermpje op het toestel zelf is wel verbeterd. Waar dit tevoren onderaan het toestel zat, zit dit nu bovenop de kromming van het filtergedeelte.
Het toestel zelf draait niet; de lucht'gaten' in het toestel bewegen in een range tussen 90° en bries (of de lucht gaat in één richting als je dit verkiest).

Het grote voordeel van de Dyson ventilatoren is dat ze te bedienen zijn met aan app. Je kan gemakkelijk alle informatie van de kamer zien (voor dit model: temperatuur, luchtvochtigheid, luchtkwaliteit algemeen, PM2,5, PM10, VOS en NO2) en op basis van je ingestelde locatie ook informatie over de buitenlucht (AQI score, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtvervuiling en pollenniveau). Voor alle parameters kan je tot een week terug de grafieken zien per dag en tot een maand terug het daggemiddelde per week. Daarvoor moet je wel doorlopende controle aanzetten, anders wordt er enkel informatie verzameld wanneer het toestel aanstaat.
In onze regio is de luchtkwaliteit relatief goed, maar toch merk je wanneer het raam heeft open gestaan dat de NO2 waarde stijgt. Wanneer de Dyson aanstaat, gaat de luchtkwaliteit terug naar een goed niveau. Sinds de Dyson in onze babykamer staat, heeft ons zoontje ook minder last van een verstopte neus.

Via de instellingen van het apparaat kan je de resterende gebruiksduur van de filter bekijken en het aantal uur tot een schoonmaakcyclus noodzakelijk is. Ik ben een grote voorstander van dit schoonmaakprogramma daar ik in het verleden met meer traditionele luchtbevochtigers problemen gehad heb met kalk- en schimmelvorming. Voor het schoonmaakprogramma heb je wel citroenzuur nodig; zou handig zijn moest er één zakje daarvan reeds mee geleverd worden.

Het toestel heeft een auto stand voor zowel reinigen als bevochtigen, maar je kan ook de snelheid van de luchtstroom zelf bevallen (stand 1 tot en met 10) en het luchtvochtigheidspercentage instellen (tussen 30% en 70% per 10%). Wij gebruiken de auto stand voor luchtvochtigheid maar meestal niet voor de snelheid van de luchtstroom. Zeker ’s nachts is het verschil in geluidsniveau soms iets te groot terwijl een continue stand geen probleem is.
Je kan schema’s instellen en gebruik maken van een timer zodat het toestel na bepaalde tijd uitgaat (tussen 15 minuten en 9 uur). Ook de draaiing en richting van de luchtstroom is te bedienen. De nachtmodus verduistert het scherm.

Dit 3-in-1 toestel is ideaal voor de lucht te reinigen en te bevochtigen en als lichte ventilator. Het verlaagt de temperatuur niet actief maar verbetert de luchtkwaliteit wel enorm. Wij zijn alvast fan dat we maar één apparaat nodig hebben in onze babykamer en dat we op afstand kunnen kijken of de temperatuur, luchtvochtigheid en –kwaliteit oké is terwijl onze zoon slaapt.

Pluspunten

• Multifunctioneel
  • Kwaliteit
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Grote netadapter

Hoegje 03-06-2020

Krachtig en gevoelig

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Het uitpakken en installeren van de Pure Humidify+Cool is kinderspel. Het is een vrij zwaar toestel, maar eens het uit de doos is moet je enkel nog 2 filters plaatsen en het waterreservoir vullen en je toestel is helemaal klaar voor gebruik. Alles klikt eenvoudig in elkaar, en het is steeds duidelijk als er iets niet helemaal op de juiste plek zit. Eens in het stopcontact is het instellen via de app van Dyson een simpel klusje. Met een paar tikken is het verbonden met je wifi netwerk en kan je de status van het toestel in de app altijd volgen. Vanaf dan doet het toestel alles automatisch: je stelt het in op automatisch streven naar een optimale luchtvochtigheid, en een optimale luchtkwaliteit. De blazer regelt dan zelf zijn luchtcirculatie debiet, en zal harder of stiller gaan blazen naargelang de vochtigheid in je huis afneemt of de vervuiling toeneemt. Je kan uiteraard ook zelf de kracht en richting van de luchtstroom regelen via de bijgeleverde afstandsbediening of de app die alle functies van de afstandsbediening bevat. Binnen een periode van een paar uur was onze living en keuken helemaal "groen" gezuiverd en bevochtigd. De app bevat 3 kleurcodes (groen, geel en rood), en een aantal key statistieken om te kunnen opvolgen waarom het toestel op die moment al dan niet hard aan het blazen is. Het toestel is wel heel gevoelig wat het meten en filteren van vervuiling betreft. In onze open living en keuken begint het toestel na het koken een tijdje op zijn hoogste stand te werken om de vervuilde lucht terug proper te krijgen. Waarschijnlijk is het dan ook wel nodig, maar als het zo op de hoogste stand staat te draaien dan geeft het toch wel enig achtergrond geluid. Je ziet dan ook weer snel de grafiek van de vervuilende deeltjes zakken tot een aanvaardbaar niveau. Er is een nachtstand op het toestel, die het lawaai zou moeten minderen en de display zou moeten dimmen om eventueel in slaapkamers wel te blijven filteren maar met minder storende factoren. Deze functie heb ik een aantal keer geprobeerd, en 1 keer leek die geen effect te hebben, maar dit lag waarschijnlijk aan de extreem slechte luchtkwaliteit op dat moment.
De Dyson Pure Humidify+Cool is een vrij groot toestel, dus het een plek geven in je interieur zou nog de grootste uitdaging kunnen zijn. Het toestel kan zichzelf ook proper maken door een diepe reinigingscyclus te laten lopen. Deze is ook eenvoudig uit te voeren: je haalt de verdamper uit het toestel door een paar klepjes open te klikken, die steek je bij in het waterreservoir dat je gevuld hebt met een mengeling van water en citroenzuur. Vervolgens steek je het reservoir terug op zijn plaats, en start je de deep-clean-cycle door op het knopje op het toestel te duwen. Een uur later eventjes alles uitspoelen en terug op zijn plaats steken, en het is klaar.
Enige minpuntje momenteel is dat er geen smarthome integratie voorzien is momenteel. Het zou leuk zijn om dit toestel via een smart home toestel te kunnen aansturen via je stem of om bepaalde slimme routines te kunnen instellen. Maar Google heeft alvast aangekondigd om dergelijk type van toestellen te beginnen ondersteunen binnen afzienbare tijd.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Duidelijke app
  • Robuust
  • Stoort bijna nooit
  • Goed resultaat

Minpunten

• Prijzig
  • Soms wat te luid

ID 03-06-2020

Goede luchtbevochtiger en -reiniger

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Wauw, toestel is groter dan verwacht, maar design maakt het toch niet te aanwezig in de kamer. Heel eenvoudig om te installeren. Dan het toestel ook meteen aangezet op automatische stand. Eerst even veel lawaai, maar luchtvochtigheid werd snel bereikt en dan enkel wat gezoem op de achtergrond. De app is ook erg leuk, om het echt in cijfers te zien en toestel te bedienen vanuit de zetel 😉 Ondertussen zijn we al enkele dagen bezig en meestal is de luchtkwaliteit hier goed. Soms moet het toestel wel erg veel moeite doen om de luchtvochtigheid te halen. Bij ons is dat vooral in de avond. Dan zetten we het toestel vaak uit, omdat het lawaai storend is bij het tv kijken. De maandelijkse reinigingscyclus moeten we nog uitvoeren, want het toestel is nog geen maand in gebruik. De verschillende standen hebben ook hun voordelen, zo kan je ervoor kiezen om tegelijk te reinigen en koelen of enkel te reinigen. De verkoeling is wel aangenaam met de warme dagen. In de app zouden meer meldingen gegeven mogen worden met tips. Als de luchtvochtigheid buiten hoog is, zou het toestel je kunnen aanbevelen om ramen open te zetten, indien het buiten wat afgekoeld is, ramen open of toe naargelang de temperatuur, .... Wanneer het waterreservoir gevuld is, is het toestel ook behoorlijk zwaar en kan je het niet zo gemakkelijk verzetten.

Pluspunten

• Propere lucht

Minpunten

• Niet zo handig om te verzetten

Yelizakobal 03-06-2020

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Mijn zoon heeft last van ernstige allergieën en het is dan ook vooral voor hem dat dit toestel grote voordelen biedt. Het toestel is zeer eenvoudig te installeren maar is wel erg zwaar. 'Even naar een andere ruimte verplaatsen' doe je niet zo maar. Het is qua design wel een mooi en gestroomlijnd apparaat dat in elk interieur op zijn plaats is. Omdat de luchtkwaliteit momenteel goed is in ons huis, merken we slechts kleine veranderingen na het gebruik van dit toestel. Benieuwd of de veranderingen in luchtkwaliteit groter zullen zijn als het telewerken afneemt! Mijn zoon geeft aan beter te slapen sinds 'onze Dyson' hem gezelschap houdt op zijn kamer. De eenvoudig te gebruiken app biedt zeker voordelen. De app zorgt er namelijk voor dat we het toestel een uur voor het slapengaan vanop afstand kunnen instellen en activeren, en de kamer fris aanvoelt bij het binnenkomen. Een echte airco is het niet, maar het temperatuurverschil is zeker merkbaar. Mijn zoon heeft minder last van kriebelkeel en verstopte neus sinds hij dit apparaat gebruikt. Het produceert weinig geluid en vooral de slaapstand is bijna onhoorbaar. Verschillende standen laten toe de luchtstroom sterker of rustiger in te stellen en de lucht meer of minder te bevochtigen. Ook de richting van de luchtstroom kan je eenvoudig instellen. We zoeken nu nog verder uit wat dit apparaat kan betekenen voor de luchtkwaliteit indien deze echt slecht is! We vinden het handig dat dit apparaat luchtreiniger, luchtbevochtiger én ventilator in één is.
Het automatische schoonmaakproces is eenvoudig te doorlopen. Het apparaat doordat toont je stapsgewijs de instructies.

Pluspunten

• Handige, eenvoudige app
  • Ventilator, luchtreiniger en luchtbevochtiger in 1
  • Goede kwaliteit
  • Doet wat wordt beloofd

Minpunten

• Prijs

Thomas 03-06-2020

Bijna perfect high-end toestel van Dyson

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Bij de levering werd de omvang van het toestel duidelijk met een grootte van +- 90 cm en een gewicht +- 8 kg. De montage verloopt zeer vlot, en is voornamelijk het plaatsen van de filters en verwijderen van de tape. Eenmaal de tank gevuld is kan het toestel aangeschakeld worden en begint deze meteen zijn werk te doen. Alle relevante info is te zien op het kleurenscherm, wat op zich niet nodig is maar wel een leuke extra. De afstandsbediening klikt op een elegante manier op de bovenkant van de ventilator, wat toch een extra toets geeft. Het koppelen van het toestel via Wifi is voor de hand liggend, waarna ook de app kan gebruikt worden. De bediening via de app is identiek aan de de afstandsbediening. Via de app wordt het dan ook iets meer duidelijk wat de verschillende knoppen juist doen op de afstandsbediening. Het toestel is zeer aangenaam in gebruik en de futuristische uitstraling zorgt ervoor dat het echt wel modieus is. Wanneer je deze op automatische stand zet, wordt de luchtvochtigheid en luchtzuiverheid automatisch onder controle gehouden. Ik moet zeggen dat dit echt wel effect lijkt te hebben: ook al ben ik zelf niet allergisch en zijn alle waarden telkens redelijk goed, toch heb ik het gevoel dat de lucht een pak gezonder is. In de app is dit ook te zien aan de grafieken. Je kan gebruik maken van de verschillende standen voor Reinigen en Bevochtigen, ofwel kiezen voor de automatische stand. In dat geval wordt de stand zelf bepaald afhankelijk van de huidige waarden en de doelwaarde, wat prima werkt. Wel is het zo dat je eerst in de app wel best eens de beschrijving leest van alle grafieken, aangezien ze niet allemaal vanzelfsprekend zijn (VOC staat bijvoorbeeld voor Volatile Organic Compounds, stoffen die bijvoorbeeld uit deodorants vrijkomen). Bij de hoogste stand kan dit wel wat lawaai maken, al valt dit al bij al nog mee. Momenteel heb ik nog niets gebruik kunnen maken van de maandelijkse reinigingscyclus aangezien het toestel nog maar enkele weken in gebruik is. Dankzij zijn gewicht en afmetingen is het niet vanzelfsprekend om het toestel te verplaatsen tussen verschillende kamers. Dit is jammer aangezien deze vooral een meerwaarde zou betekenen in de slaapkamer. Daarnaast doet het toestel zeer goed wat het belooft (reinigen, bevochtigen, ventilator).. Mensen moeten beseffen dat ze hiermee geen mobiele airco in huis halen, verkoelen doet dit toestel niet optimaal. Wel doet hij perfect wat er wat hem verwacht wordt.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Reinigingsfunctie
  • Bediening via app

Minpunten

• Prijzig
  • Moeilijk te verplaatsen

sovani 31-05-2020

Fijn product met goeie werking

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De installatie van het product ging heel vlot en het is een mooi design. Er zit een korte handleiding bij met verwijzing naar de Dyson App. De app zelf is heel simpel en de connectie met het toestel is snel gemaakt. Je moet enkel verbinden met je wifi thuis en al snel kun je alle functies via je gsm regelen. Je kan de grafieken via je smartphone opvolgen (Luchtvervuiling, temperatuur, luchtvochtigheid, etc.), hele interessante info! We konden al snel via de app volgen dat de luchtkwaliteit en luchtvochtigheid merkelijk verbeterde. Het toestel staat bij ons in de slaapkamer op volledig automatisch programma en wij maken ’s nachts gebruik van de ‘nachtfunctie’. Het minieme overblijvende geluid is niet storend tijdens de nacht. De verkoelende functie is niet echt wauw maar het is wel fijn dat het toestel verschillende standen heeft (bvb richting van de wind). De maandelijkse reinigingscyclus hebben we nog niet gebruikt, maar binnenkort zal dit zeker gebeuren. Vandaag opgemerkt dat de afstandsbediening van dit toestel ook onze andere Dyson ventilator doet inschakelen op hetzelfde moment. Tot hiertoe alvast blij met de werking. Heel handig dat dit toestel zowel luchtreiniger, luchtbevochtiger en ventilator in één is.

Pluspunten

• Werkt echt
  • Handige opvolging via de app
  • Mooie design

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant
  • Groot toestel

Jens 29-05-2020

Een goed all-in-one toestel met paar verbeterpunten

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Dyson kennende krijg je niet alleen een degelijk maar ook mooi toestel in huis. Met deze 3-in-1 (zuivering, bevochtiging, ventilatie) haal je een vrij groot toestel dat een behoorlijke ruimte kan aanpakken.
Om dat te kunnen zit er wat kracht in dit toestel, maar dat hoor je met momenten ook wel. Goed dat er een nacht-modus op aanwezig is zodat je zeker van een goede nachtrust kan genieten en schone lucht kan inademen, of zonder al te veel hinder je favoriete programma's kijken.

De app werkt echt top. Je krijgt allerlei grafieken te zien over de luchtkwaliteit, vochtigheid en temperatuur. Ook kan je de app gebruiken als vervanging van de fysieke afstandsbediening. Jammer dat de app geen 'slimme' meldingen geeft, als de luchtvochtigheid bvb veel hoger is dan binnen zodat je simpelweg even een raam kan openzetten. Buiten dat, weet je dat je kwaliteitsvol, maar prijzig, toestel in huis haalt.

Pluspunten

• Veel functionaliteiten
  • 3-in-1
  • Mooi design
  • Een zeer goed werkende app

Minpunten

• Mocht stiller
  • Een vrij zwaar toestel
  • Geen 'slimme' app-meldingen
  • Geen airco

Mapogo 28-05-2020

Dyson Humidify + Cool

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Stevig ingepakt, een no-nonsense duidelijke manual die dummy proof is vooraleer aan de slag te gaan. In een handomdraai is de Dyson uit de doos en operationeel, wat een gemak, klikken, waterbak vullen en inpluggen maar! En het mag gezegd worden, het is een juweeltje! Vervolgens de App uit de google store halen, downloaden en volledig klaar om eraan te beginnen. Geen lange tutorials of manuals, gewoon duidelijke knoppen over wat je wilt. De luchtkwaliteit krijgt dadelijk een score en in ons geval was dat (zoals verwacht) niet al te best. In een huis waar we met twee thuis werken, een babytje, die begint rond te kruipen en twee binnenhuis(katten) aanwezig zijn, kan de luchtkwaliteit zeker verbeteren. Door middel van de App of de afstandsbediening kan je kiezen uit verschillende functies. Makkelijk hierbij is dat je de functie automatische programma’s hebt, die zelf streven naar de juiste vochtigheidsgraad en reiniging van de lucht. Het automatisch programma laten we dagelijks aanstaan, zodat fluctuaties in luchtzuiverheid of vochtigheid geregeld worden. Onbezorgd dus. Tevens kan je kiezen voor de fan eventueel stiller te laten draaien, dus op een lagere snelheid of zelfs om deze naar de andere kant te doen draaien. Zo zit je niet altijd in de actieve zone. De lagere standen zijn zeker niet luid en storend. Met warmere dagen is het ook makkelijk dat je de cooling functie hebt, zonder dat je hiervoor aparte toestellen nodig hebt. En de Dyson zorgt effectief voor een frisse wind in huis! Na een dagje gebruik te hebben, ervaren we al dat de lucht zuiverder is en de vochtigheidsgraad aangenamer is. Iets wat de app ook zeker aangeeft. Ook kunnen we via de historiek in de App soms pieken zien, die altijd wel te verklaren zijn. Een uurtje binnenhuis sporten of koken, zorgt ervoor dat de vochtigheid en luchtkwaliteit wat omhoog of omlaag helpt. Waar we vroeger soms samen en uurtje intensief binnen aan sport deden, hebben we nu geen last meer van aangedampte ramen. Maandelijks kan of zou je beter een deep cleaning doen. De stappen hiervoor zijn simpel uitgelegd, zodat het zeker niet moeilijk is. Wel moet je even zoeken voor citroenzuur dat nodig is om het toestel te cleanen. Op het waterreservoir kan je volgen stap per stap hoe je het toestel zichzelf laat reinigen. Kortom, we zijn zeer tevreden van het design van de Dyson, zijn gebruiksvriendelijkheid en zijn performance

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Afwerking
  • Performance

Minpunten

• Prijs

NE 25-05-2020

Krachtig toestel

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Luchtreiniger/bevochtiger van een duurdere prijsklasse maar zijn werk rechtvaardigt de prijs.
De huiskamer krijgt snel de gevraagde luchtvochtigheid. Hij doet gewoon waarvoor hij gemaakt is heel goed. Met de warme dagen geeft hij een aangename bries. Echt koelen doet hij niet maar de instelbare luchtstroom is zeker een pluspunt.

Pluspunten

• Krachtig
  • Huisklimaat voelt duidelijk aangenamer