• Test panel 8.3 jun 2020
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG 950011391 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Rian123 08-11-2020

Groot maar degelijk toestel met mooi design

Geschreven voor: AEG 950011391

Mijn eerste indruk was : wat een groot toestel. Niettegenstaande heeft het een mooi design en is makkelijk te verplaatsen door de leveren handvaten. Het installeren van de filter ging heel makkelijk, deurtje open, filter erin, deurtje toe.
Als je een smartphone hebt, kan je best de app installeren. Hierop kan je de evolutie volgen van de luchtkwaliteit, de uren instellen wanneer je het toestel wil laten werken en ook linken met een plaats in je buurt om de kwaliteit van de buitenlucht te tonen. Hoewel dit wel enkele kilometers van je thuisadres kan zijn.
Het toestel werkt zeer stil. J hebt er geen omkijken naar als je hem laat werken via de smart functie. Wanneer het toestel "vreemde" luchtjes detecteert, zoals keukenluchtjes of bij het branden van kaarsjes, zal het zelf de ventilator in een hogere snelheid laten werken om de reiniging van de lucht terug op peil te brengen. Dan hoor je het ook wat harder blazen, maar is niet echt storend.
Sinds het gebruik van de luchtreiniger heb ik ook minder last van migraine. Ik weet natuurlijk niet of het aan het toestel ligt.
Het toestel doet waarvoor het gemaakt is, de luchtreiniger en tot hiertoe tevreden dat ik het mag testen.

Pluspunten

• stil
  • mooi design
  • makkelijke app
  • zelfregelend via smart functie

Minpunten

• groot

Steffie vc 05-11-2020

Perfecte luchtreiniger

Geschreven voor: AEG 950011387

Wij mogen de ax91-604gy luchtreiniger testen . We waren hier heel benieuwd naar . Mijn man heeft astma en onze oudste zoon ook en onze kindjes hebben heel gevoelige longen. Wij zijn verbaasd naar wat voor een geweldige machine dit is. Ik vond het raar dat deze machine de gezondheid kon verbeteren maar toch! Sinds deze luchtreiniging hier staat heeft onze oudste zoon geen piepende adem meer gehad en is mijn man zijn hoestbuien zijn al een tijdje geleden . We hebben er maar 1 woordt voor en dat is TOP . We zouden niet meer zonder kunnen. De luchtkwaliteit is hier super en onze kinderen en mijn aan voelen hun dagelijks heel goed . Nog nooit zo tevreden geweest van een apparaat

Pluspunten

• Stil
  • Gebruiksgemak

Thibaut Mercier 02-11-2020

perfect in gebruik

Geschreven voor: AEG 950011387

Sinds enkele weken test ik deze luchtfilter van AEG. Het is een zeer handig apparaat dat eenvoudig is in gebruik. Het installatieproces met de app is eenvoudig. De app geeft ook een handig overzicht van alle parameters die het toestel aankan. Vooral de filter van pollen en andere stoffen waarvoor je allergisch kan zijn is zeer interessant. In de winterperiode valt het vooral op dat de binnenlucht volledig proper is terwijl de buitenlucht vaak vervuild is. De stand is quasi altijd groen en daarbij hoor je geen geluid. Zelden gaat de stand naar oranje en is er wat meer luchtcirculatie. Ook dan is er amper iets te horen. Geluid is dus zeker geen probleem. Het is alleen spijtig dat het toestel een puur 2.4GHz signaal nodig heeft en precies niet een dubbel signaal (5GHz én 2.4GHz) aankan. Voor de rest een top toestel!

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • geen geluid

Minpunten

• enkel 2.4 Ghz

Daisy Dewanckele 29-10-2020

Design luchtreiniger

Geschreven voor: AEG 950011391

Mooie design luchtreiniger. Geluidsloos vooral op de smart control. Wij bedienen de machine via onze smartphone en dit werkt perfect op afstand en je kunt alles volgen welke waarden er in je woning zijn. Een prachtig design die in elk interieur past. Alleen jammer van de hoge kostprijs van de filter.

Pluspunten

• Mooi design
  • Geluidsloos

Minpunten

• Dure filter

Joke De Schryder 27-10-2020

Mooie fantastische luchtreiniger

Geschreven voor: AEG 950011391

Deze mooie stijlvolle luchtreiniger doet wat ze beloven. Hij is aangenaam in huis, veel minder last aan onze luchtwegen, minder stof en allergieën zijn verleden tijd. Hij is slim, minste vuiltje of geurtje wordt gefilterd. Hij is handig te bedienen via duidelijk app van wellbeing. Wij hebben hem nog nooit afgezet rond wij hem hebben, hij staat mooi en is heel stil. Hij maakt onze lucht proper en ons leven ook. Makkelijk te reinigen en met de filter doe je heel lang. Ik kan alleen maar zeggen dat hij zeer zeker zijn geld waard is. En wij willen deze zeker niet meer missen. Super deze reiniger die grote ruimte aan kan tot in elk hoekje van je huis. Bedankt AEG!!

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Je voelt propere lucht
  • Degelijke kwaliteit
  • Handige en duidelijke app
  • Ook geurtjes worden opgenomen

Minpunten

• Geen

FemkeB 25-10-2020

Goede en gemakkelijke luchtreiniger

Geschreven voor: AEG 950011387

Ik mocht deze luchtreiniger AEG AX91-604GY in het lichtgrijs testen. Toen ik het toestel voor de eerste keer zag, viel het mij op dat het toestel er zeer degelijk uitziet. Het is best wel een groot formaat. Ik heb dit toestel gemakkelijk kunnen opheffen dankzij de handvaten aan de zijkant. Het gewicht valt zeer goed mee.

Het installeren ging vlot dankzij de goede uitleg in de handleiding.
Ik plaatste de luchtreiniger tussen mijn woonkamer en keuken. Zo kan dit geurtjes van de keuken laten verdwijnen. Ondanks dat we een goede dampkap hebben, veranderde de kleur waardoor we wisten dat de lucht niet zo goed was. Het toestel stond op de Smart functie waardoor de lucht automatisch filterde.
Je kan dit toestel in verschillende ruimtes zetten. Omdat dit niet veel geluid maakt, is dit ook geschikt om in je slaapkamer of in een slaapkamer van een kind te zetten.

Als je op zoek bent naar een luchtreiniger voor lucht te verfrissen en geurtjes te doen verdwijnen, zou ik dit toestel zeker aanraden.

Pluspunten

• Mooi design
  • Gemakkelijk te verplaatsen
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Best groot van formaat

bartiop 20-10-2020

Top luchtreiniger.

Geschreven voor: AEG 950011387

Ik vindt het een ideale luchtreiniger.
Wat me enkel opviel tijdens het uitpakken dat hij nogal groot uitvalt maar het design maakt dit allemaal goed.
Zelfs het gewicht valt ook mee.
Het plaatsen van de filter is geen probleem het kleinste kind kan dat.
Ook het downloaden van de app is geen probleem, enkel had hij een andere benaming in de App Store tegenover in de gebruiksaanwijzing.
Het verbinden van de app is geen probleem juist de verbinding met je thuis internet heb ik paar keer moeten proberen.
Maar eens verbinding werkt de smart functie ideaal en bij elke lichtvervuiling zoals bij het koken begint deze luchtreiniger direct zuivere lucht te filteren.
De geuren zijn na een vlugge tijd direct weg.
Ik vind het een iedale luchtreiniger enkel de prijs is nogal hoog.
Maar kwaliteit moet betaald worden zeker.

• Geluid
  • Gebruik app ideaal
  • Installatie filter
  • Gewicht

Minpunten

• Valt nogal groot uit

Florence1979 16-10-2020

Reinigt lucht heel krachtig

Geschreven voor: AEG 950011387

Ik vind het nogal een luidruchtig apparaat. Maar als eyecarcher in mijn woonkamer neem ik dat er wel bij. Vreemd is dat vanaf ik maar de minste beweging maak die luchtreiniger vind dat hij naar de max stand moet gaan. Als de luchtreiniger op maximale stand werkt , ja dan is het wel heel storend. Misschien als fabrikant toch de energieconsumptie vermelden in de manual, want sit zou wel eens hoog kunnen zijn?

Jarne 09-10-2020

Niet de kleinste, maar past in ieder interieur.

Geschreven voor: AEG 950011391

Eigenlijk is dit een heel elegant toestel, ondanks zijn iets groter formaat. Er mocht wat meer "uitpakpret" bij gezeten hebben. Eens het toestel uit de doos gehaald is, begint het configureren via de app. In nog minder dan twee (!) minuten is het toestel ingesteld en begint hij te zuiveren. Na een uurtje zie je hoe de kwaliteit er in de kamer uitziet. Bij ons viel dit op zich goed mee, maar niet optimaal. De dag nadien opstaan en je voelde het verschil! Placebo-effect? Nee hoor, de app met zeer uitgebreide grafieken en cijfers, toont dat we naar een "zeer goede" omgeving zijn gegaan. Frietpot opzetten? Deo op enkele meters aanbrengen? Na enkele seconden begint het toestel harder te ventileren. Het feit dat het toestel dit al zo snel "meet" toont aan dat hij echt wel reageert op veranderingen in luchtkwaliteit. 's Morgens ook geen frietgeur na gebruik van frietpot. Het geeft een comfortabel gevoel in huis. Toestel is gemakkelijk te verplaatsen naar andere ruimtes en is echt muisstil, tenzij je er begint op te letten...

• Licht
  • Installatie

Minpunten

• Je wilt er direct nog voor in je andere kamers! :)

elstbe 09-10-2020

Altijd schone lucht in de kamer

Geschreven voor: AEG 950011391

Deze zomer heb ik zeer veel last gekregen van hooikoorts. Op het aanraden van mijn dokter heb ik ervoor gekozen om een keer een luchtreiniger uit te testen. Uiteindelijk is het deze AEG geworden, mede door het strakke design.

De AEG is fluisterstil, je kunt deze gerust opzetten tijdens het slapen en hoort deze niet. De eerste dagen dat ik deze gebruikte ben ik een paar keer gaan controleren of deze wel lucht aan het rond blazen was.

Met de mobiele applicatie is het gemakkelijk om schema’s in te stellen en te controleren wat de luchtkwaliteit in de kamer is. Dit doe je enkel de eerste dagen, vanaf dat je een schema ingesteld hebt, dan gebruik je de mobiele applicatie niet meer. Het belangrijkste voor mij is dat er steeds schone lucht in de kamer is.

Het design vind ik nog steeds zeer strak. Aangezien dit toch een groot toestel is (wat me ook wel een beetje tegensloeg) vond ik het belangrijk om toch iets te hebben dat mooi in een kamer past. Nog een voordeel is dat de AEG bijna niets weegt, en met de handvaten kan je deze dus zeer gemakkelijk naar een andere kamer verhuizen. Nuttig als je bijvoorbeeld tijdens Corona deze van de slaapkamer naar de bureau wilt verplaatsen.

Ik ben allesinds overtuigd van deze luchtreiniger.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Mooi en strak design

Minpunten

• Valt groot uit