• Test panel 8,9 jun 2020
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX91-404DG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fabian 11-06-2021

Goed vormgegeven en uitstekende luchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

We zijn erg blij met deze aankoop, het apparaat werkt beter dan verwacht. Sinds de aanschaf ervan slapen we beter, worden uitgerust wakker en slaapt onze 1 maand oude zoon beter door. Top product, een echte aanrader, we kunnen niet meer zonder.

Wesley 08-06-2021

Top product

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

De luchtreiniger ziet er, in tegenstelling tot vele andere merken, mooi uit en is snel en gemakkelijk klaar voor gebruik. Ik merk al een duidelijk verschil met mijn hooikoorts!

RuudvD 08-06-2021

Schone lucht

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Degelijk apparaat en doet zijn werk. Is Stil, stijlvol en makkelijk te verplaatsen.. Hij past goed in ons interieur.

Peter 08-06-2021

Geweldig apparaat wat met je mee denkt

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Wilde er eerst niet aan geloven maar na er een op proef te hebben gehad , al snel over gegaan om er een aan te schaffen
Werkelijk een uitkomst met al dat fijnstof en pollen
Je hoeft zelfs minder stof te vegen als je af en toe de ionisator gebruikt
Mijn echtgenote dus ook blij

Edwin 05-06-2021

Werkt perfect, mooi en stil

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Het apparaat is stil. Zeer makkelijk te bedienen via app. Mooi overzicht in de app van de luchtkwaliteit, zowel binnen als buiten. Erg mooi design.

Henk H Marum 13/05/2021 13-05-2021

een beste inverstering

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Ik heb het apparaat nu 14 dagen ben er nu al zeer tevreden over.
Hij haalt de etens luchten heel goed uit de keuken en kamer.
Hij staat bij ons in de hoek van de kamer 10 mtr bij de keuken vandaan
maar geen moeite met prei of uien lucht.
Ik beveel deze lucht reinigervan harte aan.

Henk
Marum
13 mei 2021

Pluspunten

• heel stil
  • makkelijke instalatie
  • mooi design

PHBOB 25-04-2021

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Luchtreiniger van AEg is een super apparaat.
Mooi design, makkelijk te installeren.
App is ook super eenvoudig, meet diverse stoffen in huis, geeft ook de temperatuur ien luchtvochtigheid in huis aan
Geeft een indicatie van de buitenlucht, in ons geval is dat wel 5 km verderop. Maar toch.. 😉.

• Gebruiksgemak
  • Goede app
  • Meet veel
  • Is heel erg stil

Minpunten

• Filters zijn niet goedkoop

Bloem01 23-04-2021

Prachtig design - werkt uitstekend

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Wanneer je het product uit de verpakking haalt is het een zeer eenvoudig installatieproces. Dit kan je zowel met als zonder gebruiksaanwijzing doen! Ik heb gelijk ook de app ingesteld omdat ik hier heel makkelijk in de gaten kan houden hoe de kwaliteit van de lucht is. Heel handig om bijvoorbeeld te analyseren wanneer er vaker een vervuilde lucht is. Het apparaat is ideaal voor mensen met een allergie. Ik heb het apparaat ook getest in de slaapkamer. Hierdoor veel beter geslapen. Het apparaat is geluidsloos wat super fijn is. Hij blaast ook wat koude lucht een voordeel voor de warmere dagen. Het design is erg fijn. Het apparaat is wel wat groot en niet altijd mogelijk om de vrije omgevingsruimte aan te houden. Ik raad het apparaat dan ook echt aan. Heel subtiel veranderd het licht wanneer de ruimte geen schone lucht bevat. Vervolgens maakt het apparaat wel iets meer geluid maar nog steeds niet storend.

mark-20 13-04-2021

Chique reiniger

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

De reiniger is direct ready voor gebruik na het uit de doos halen. Je kunt ‘m direct aanzetten of via de app van AEG koppelen om zo de smart-modus te gebruiken. In deze app koppel je het apparaat aan je wifi en krijg je resultaten van de meetwaarden te zien. Hier kun je precies zien welke fijnstof er gemeten wordt en hoe de reiniger hiermee omgaat (in smart modus). Vooral bij het koken gaat de reiniger harder blazen om zo de fijnstof in de ruimte te minimaliseren. Nadat de PM2.5 waarde laag genoeg is zal hij terug gaan naar een stille standaard stand. Deze standaard stand is zeer zacht en je merkt niet dat hij aanstaat. Hij is stijlvol gemaakt en misstaat niet zomaar in de slaap of woonkamer. Het verplaatsen gaat prima door de handige leren draaglussen. Het kabel is ietwat kort dus je moet altijd even kijken of hij dicht bij een stopcontact kan staan. Klein nadeel wellicht: de app gebruikt je locatie om de fijnstof in je buurt te meten. Dit kan als vervelend worden beschouwd.

• Stilte

Minpunten

• Kort snoer
  • locatie app

RomyHG 06-04-2021

Prima luchtreiniger met een mooi design!

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Wij hebben de luchtreiniger nu een tijdje in huis, en zijn er ontzettend tevreden over. Instellen via de app ging heel makkelijk. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Wij hebben de luchtreiniger in meerdere ruimtes in huis getest, en in alle ruimtes doet het apparaat zijn werk. We zien en merken een verbetering in de luchtkwaliteit. Qua design past het apparaat ook prima in ons interieur. Ja, het is wat groot, maar door de strakke uitstraling en de mooie kleur is dit voor ons geen nadeel. Als ik een nadeel zou moeten bedenken is dat het feit dat er een snoer aan vast zit. De volgende editie zou wellicht beter op accu kunnen werken, zodat je het apparaat écht overal in huis kwijt kunt. Nu ben je nog afhankelijk van een stopcontact, en dien je ook nog 30cm rondom beschikbaar te hebben. Dit is voor ons geen probleem, maar als het apparaat op zich zelf staand zou zijn, zou het design nog beter uit komen en in huis echt overal te plaatsen zijn. Los van het design maakt het apparaat amper geluid, wij hebben ‘m nu in de slaapkamer staan en hebben er geen last van. De luchtkwaliteit is absoluut verbeterd, en wij zijn zeer tevreden over de luchtreiniger.

• Geluidloos

Minpunten

• Snoer

Mack0904 15-12-2020

Eindelijk geen onaangename kookluchtjes meer.

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik woon alleen in een appartement waar weliswaar een mechanische ventilatie aanwezig is maar met name bij het koken is deze van weinig nut. Bij de luchtreiniger AX91 heb ik dag in dag uit schone lucht in huis zonder geurtjes. De app doet het na wat aanloopproblemen gelukkig naar wens. De hele dag loopt het apparaat in de automatische functie waarbij het bijna onhoorbaar is. Bij het koken zet ik het in de manuele stand met de ventilator op stand 6. Hierbij is het geluid hoorbaar maar niet vervelend. Kortom een nuttige aanwinst waar ik heel blij mee ben.

Ad 10-11-2020

Accuratesse in een fraai jasje

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Eenvoudige bediening zeker met de app. Soms is de koppeling met de app wat moeizaam, kan afhangen van type smartfoon. Duurzaamheid is nog afwachten want pas een paar weken in bezit.
Bij detectie hogere waarden (vooral bij het koken) reageert de reiniger snel en accuraat. Ondanks grootte geen sta in de weg vooral door het mooie design is hier altijd een goede plek voor te vinden.

Luchtreinger Aeg 27-10-2020

te groot

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

bij de gekregen mail om te testen wilde ik dat wel eens proberen( maar ik had me iets anders voorgesteld) was dus heel blij toen ik de mail kreeg dat ik mocht testen en enkele dagen later kreeg ik mail dat het apparaat onderweg was bij de levering was ik wel verrast dat de doos zo groot was .Bij het openmaken dacht ik hoe groot is dat waar moet ik dat gaan zetten(was wel een beetje teleurgesteld) bij het opzetten van het apparaat stond het licht op groen en was dus de lucht heel goed het apparaat maakte bijna geen geluid dus dat vond ik al een pluspunt ook de lucht was wel een beetje koud dat vond ik wel een minpunt kan me niet voorstellen dit apparaat altijd in huis te hebben veel meer kan ik er niet over vertellen want het apparaat staat in de weg en heb het weggezet de kleur van de luchtreiniger vond ik wel heel mooi met dat zwart en grijs ook de bediening met de app AEG twellbeing dat kan ik niet gebruiken want weet niet hoe dat moet het verbruik van de luchtreiniger kan ik ook nergens terug vinden in het boekje en dat vind ik ook wel belangrijk hopelijk zijn jullie content met deze review

Diallo123 27-10-2020

Groot apparaat, stil, duurzaam

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Handvaten zijn niet van natuurlijk materiaal gemaakt, maar maken het wel handiger om het apparaat te verplaatsen.
Het apparaat is stil, zuigt wat harder af als er meer partikels in de lucht zijn.
Als ik kaarsjes aanmaak reageert het apparaat daar direct op.
Op de app kan je gemakkelijk alles volgen, al is de maximum gemeten aantal partikels helaas niet zichtbaar. Dat is een gemiddelde, dus nadat het apparaat zijn werk heeft gedaan, gaat de waarde die zichtbaar is direct fel naar beneden en kan je die niet terugzien.

• Smart-functie + manueel
  • Resterende tijd van filter zichtbaar in de app

Minpunten

• Groot
  • De realtime waardes vind je niet meer terug

Tibo 22-10-2020

Krachtig maar stil

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Voor de mensen die niet weten waar te beginnen qua installatie , hier geen problemen met dit toestel . Uit de verpakking en enkele minuten later reinigt hij de lucht al . Met de app kan je alles mooi opvolgen . Je hoeft hem ook niet te verstoppen want zijn strakke design zorgt ervoor dat hij overal past . Plus je kan hem naast de zetel zetten want hij is niet te horen . Dik pluspunt !!

• Prima resultaten

Elisaherzeel 20-10-2020

Energie opslorper

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Ik ben dit toestel nu reeds een maand aan het testen en ik vind dit niet echt de moeite waard.
Als deze op de hoogste stand staat maakt hij toch wel veel lawaai.
De koude wind die het toestel meebrengt vind ik ook niet echt aangenaam. Spijtig dat het toestel geen warme lucht uit blaast, mits het toch al zoveel energie verbruikt.

Pluspunten

Minpunten

• Energie verbruik

DDW 14-10-2020

Doet wat het moet doen

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Over het algemeen zeer tevreden. Bij het openen van de doos zie je al direct dat het een heel degelijk product is. Mooi van ontwerp ook. Wel groot maar stoort niet door zijn strak design. Leren handvaten zijn een leuk detail.
Installatie met de app (iOS) verliep heel vlot; alles wees zichzelf uit.
Ik kreeg wel meteen een groene lamp ( wat wijst op een goeie omgeving) en dit in elke kamer. Enkel als er net gekookt werd, kleurde het lampje rood en hoorde je het machine ook wat krachtiger blazen. Naar mijn idee was de kook geur in huis ook wat vlugger weg hierdoor.
In de app zie je ook direct welke filter je nodig hebt en waar je dit kan kopen indien deze vervangen zou moet worden.

Pluspunten

• Straks design
  • Nare kooklucht vlug weg

Minpunten

• Groot

Kimberly1993 13-10-2020

Leuk toestel!

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Toen ik de doos opendeed viel me onmiddelijk op dat het toestel best wel groot is. Gelukkig heeft het een modern design waardoor het uiteindelijk wel past. De handvaten aan de zijkant zijn handig, zo verplaats je het toestel snel en makkelijk. De filter kan er makkelijk uitgehaald worden via een schuifsysteem langs de onderkant.
Over de werking van het toestel ben ik ook tevreden. Via een touchscherm langs de bovenkant kan je toestel aanzetten, de rest werkt volledig via touch en geeft het dus ook een moderne look. Gelukkig heeft dit toestel ook een super handige app. Via deze app kan je alles goed volgen en zie je direct hoe de luchtkwaliteit is binnen en buiten.
Als het toestel aan het filteren is hoor je amper geluid, het stoort dus absoluut niet.
Als laatste kan je ook via de app het toestel aan en uit zetten van op afstand, zeer handig. Ik raad dit product dus zeker aan!

• Modern

Krisvdz 13-10-2020

Top luchtzuivering!

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Wat een heerlijk toestel! Ik heb deze volledig alleen kunnen installeren , de doos uit, plastiek eraf en meteen in het stopcontact! De app werkte bijzonder goed, alles werd stap voor stap uitgelegd en voor ik het goed besefte was hij al aangesloten op het WiFi netwerk! Wat leuk is want nu kan ik hem zelfs canon afstand bedienen. Het licht verandert van kleur naargelang de luchtkwaliteit en op de app kan je het ook altijd aflezen, het meet ook de luchtvochtigheid en dat vind ik ook wel een pluspunt. Ik vind hem een mooi design hebben, al denken bezoekers thuis dat het een muziekbox is, snel zijn ze geïnteresseerd aan het kijken en lijkt het hun fantastisch ! Wat ook heel belangrijk is is dat je deze amper hoort, hij filtert heel stilletjes , zelfs ‘s avonds als iedereen slaapt en alles stil is hoor ik hem nog niet! Echt zalig! Ik kan hem niet meer missen !

Pluspunten

• Heel stil

MariskaS 13-10-2020

Stelt niet teleur

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Ik kamp al jaren met allergieën en krijg steeds meer last van mijn ogen en luchtwegen terwijl de open haard brandt. De luchtreiniger geeft ook meteen na het aansteken van de open haard aan dat de lucht slecht is. Maar na een half uurtje op smart mode is de luchtkwaliteit weer prima.
De luchtreiniger vergezelt me ook steevast in de keuken tijdens het koken. Want zelfs met een goedwerkend afzuigsysteem, kwam de bak- of knoflookgeur me vaak de ochtend nadien nog tegemoet. Dat is nu verleden tijd, de luchtreiniger maakt komaf met deze geurtjes. Met een sterke verflucht heeft hij meer moeite, al was er ook daarbij wel een merkbaar verschil.

De bediening van de luchtreiniger gaat erg gemakkelijk en intuïtief. In 'smart mode' bepaalt hij zelf de snelheid, afhankelijk van de luchtkwaliteit. De unieke responsieve PureSense-technologie meet constant de luchtkwaliteitsniveaus binnenshuis, en stelt het luchtzuiveringspercentage af.

De Wellbeing app biedt je heel wat informatie over de luchtkwaliteit in je huis, zelfs als je niet thuis bent. Met de app zet je de luchtreiniger vanop afstand aan en uit. De communicatie van de app naar de luchtreiniger werkt erg vlot, er zit geen seconde tijdverlies op. Ik merk echter dat communicatie naar de app soms sterk vertraagd is, tot meer dan een kwartier.

De luchtreiniger houdt je zeker niet uit je slaap. Meestal draait hij op een lage snelheid en dan maakt hij minder geluid dan de ventilator van mijn laptop. Maar zelfs op maximale snelheid is het geluidsniveau slechts 46 dB(A).

Het enige wat ik aan de luchtreiniger mis, is dat hij de luchtvochtigheid wel meet maar niet regelt.

Pluspunten

• design
  • PureSense-technologie
  • geluidsniveau
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geen regeling van luchtvochtigheid
  • vertraging tussen toestel en app