Qlima D516 - Reviews

Ontvochtiging
16 liter per 24 uur bij 32°C/ 80% R.V.
Aantal snelheden
Tankinhoud
4 liter

7,9

Judith Houtman 26-02-2016 Product paar weken in bezit

Tja.

Ontvochtigen doet ie absoluut goed. Zeker in een kamer vol vochtige studentenwas. Maar ik heb er wel een paar opmerkingen bij.
1. Het display is niet goed afleesbaar. Wil dat oplichten dan moet je één van de functietoetsen indrukken. Niet handig.
2. De tank zit aan de achterkant alsook de mogelijkheid om af te lezen hoe vol de tank zit. Je moet het apparaat dus omdraaien om dat te kunnen zien en als je dat dan gedaan hebt is het nog altijd bijna niet te zien.
3. Het deksel van de tank is van hard, ietwat dun plastic. Daar moet je een stuk voorzichtiger mee zijn dan wanneer het van flexibel plastic was gemaakt.
4. De zwenkwieltjes zwenken niet echt en dat verplaatst niet fijn.
5. De handgreep waaraan je het apparaat kunt optillen is niet met je hand te omsluiten. Het is een soort sleuf in de achterkant van het apparaat. Het is net diep genoeg, maar ik ben altijd bang dat het apparaat van mijn hand glijdt.
6. Aan de achterkant zit een voorziening waarom je het snoer kunt oprollen. Dat is echter te klein om het snoer goed kwijt te kunnen.
7. Ik lees her en der dat het apparaat fluisterstil is. Nu weet ik dat ik een extreem goed gehoor heb voor irritante geluiden dus misschien ligt het daar aan, maar ik hoor de condensor zijn werk doen. Bij fluisterstil stel ik me voor dat ik de luchtverplaatsing hoor maar verder niets.
8. Ik kon het eerste apparaat al direct terugsturen om om te ruilen. Er resoneerde iets van binnen wat los zat waardoor het een onacceptabele trilherrie produceerde. En dat lag niet aan de filters of de watertank. Als ik tegen de voorkant duwde hield het trillen op. Daardoor een dikke onvoldoende voor degelijkheid.
9. Ik vind de bediening alsook de handleiding niet ondubbelzinnig duidelijk. Daar is nog veel verbetering mogelijk.

Ik heb niet gelet op warmteafgifte maar als een hoge score betekent dat hij niet te veel warmte afgeeft dan denk ik dat deze hoog scoort. Een lage warmteafgifte betekent minder sluipverbruik.

De vormgeving krijgt van mij geen voldoende vanwege de handgreep die bij dit gewicht echt geen veilig gevoel geeft.

Vreemd vind ik dat ik bij deze beoordeling voor allerlei aspecten een cijfer kan geven behalve voor het ontvochtigen... vandaar de onvoldoende als totaalresultaat.

flydijk1 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Deze luchtontvochtiger doet wat hij moet doen en dat is de luchtvochtigheid in zeer korte tijd omlaag brengen.
Wij gebruiken deze op de zolder waar onze dochter slaapt een voorwaarde was dat hij fluisterstil is, zodat onze dochter er doorheen slaapt en dit is hij.
Handig is ook dat de luchtstroom met droge lucht te regelen is via de uitlaat klep en zo te richten is op bijvoorbeeld de natte was.
De bak met condens water is 4 liter en ruim voldoende, eens in de 4 dagen legen voor ons.
Over de service die Qlima zijn klanten bied ( een dikke 10 ) ben ik zeer te spreken.
Al met al een aanrader deze luchtontvochtiger.

mij 25-11-2015 Product jaar of meer in bezit

We hebben de ontvochtiger al zo'n 2 jaar in bezit. Wij gebruiken hem bijna elke dag voor de was. Voor de handdoeken moeten we hem instellen op 6 uur voordat de was droog is. Daar zit behoorlijk wat vocht in, soms een bak vol (4 liter). Voor donkere was heeft hij ongeveer 4 uur nodig. We hebben hem ook een poos voor de badkamer gebruikt waar hij ook uitermate geschikt voor is, de spiegel beslaat niet meer als je hem tijdens het douchen aan heb staan. We stelden hem dan in op 1 uur per persoon die gaat douchen. Was drogen doen wij nu boven waardoor we de ontvochtiger niet meer gebruiken in de badkamer wat voor ons een gemis is. We overwegen een tweede aan te schaffen omdat het ondoenlijk is om hem steeds van boven naar beneden en andersom te tillen. Let bij het uitschakelen van het apparaat er op dat hij helemaal uitgeschakeld is voor dat je de stekker uit het stopcontact haalt. Hierdoor is hij 1 keer kapot gegaan maar is onder garantie gerepareerd bij de leverancier.

Anoniem 19-01-2015 Product kwartaal in bezit

ik heb deze twee manden in bezit en werkt prefect ik heb deze voor mijn echtgenote gekocht wand zij heeft een spierziekte en dan moet het vochtgehalte laag zijn en deze kan men prefect instellen met deze (qlima D516)een nadeel is er aan hij blaast wat frisse wind maar voor de rest een echte aanrader!!

WalterKoopman 14-10-2013 Product jaar of meer in bezit

Het apparaat vorig jaar aangeschaft vanwege vocht in de kelder.
nadat ik een paar weken 2x per dag de waterbak moest legen heb ik het nu met bijgeleverde slang direct op het riool aangesloten. Het apparaat staat in modus "vocht percentage" en op lage snelheid. Naar paar maanden géén optrekkend vocht in de vloeren meer. Het energieverbruik valt reuze mee.
Al met al erg tevreden met deze luchtontvochtiger.

superturbo 05-01-2013 Product paar dagen in bezit

na veel onderzoek op het internet op de zibro terecht gekomen.
en tot nu toe geen minuut spijt van.
mijn zolder is redelijk vochtig (wasdroger,wasmachine), maar na 1 jaar vochtvreters te hebben gebruikt en de ramen op een klein kiertje trad er niet echt een verbetring op.
vorige week zibro aangeschaft en wat een resutaat! 3 liter na een nacht op de lage fan stand!
nacht er na nog eens 1,5 liter!
je merkt het direct als je de zolder op loopt....geweldig
apparaat is zeer stil en ziet er ook nog eens netjes afgewerkt uit.
bediening is wel even wennen...
zeer goede koop, ben er erg blij mee.

Visnet 04-11-2012 Product paar weken in bezit

De D516 van Zibro is een prima ontvochtiger, die relatief weinig geluid maakt. Die aanduiding 'fluisterstil' die door de fabrikant wordt gebruikt is wel wat overdreven: zeker op de hoge snelheid is er een duidelijk geruis (van de ventilator) en borrelen (van de ontvochtiger) hoorbaar.

Het ontvochtigen zelf gaat prima: de opgegeven capaciteit wordt naar mijn idee goed gehaald en het dalen van de luchtvochtigheid is op het display goed te volgen. Het apparaat produceert hoegenaamd geen ongewenste warmte.

De bediening is goed te doen. Heel erg intuïtief is het allemaal niet, maar na een paar keer bedienen weet je wel zo ongeveer waar wat zit, en daarbij, zoveel interessante instellingen zijn er nu ook weer niet.

Er zijn ook wat kleine minpuntjes. Bij het aanzetten van de D516 wordt het bedieningspaneel fel verlicht door een blauwkleurige ring van licht. Dat was misschien ooit heel futuristisch, maar in 2012 is het vooral onzinnig, en maakt het display moeilijker en niet makkelijker te lezen. Handiger was geweest om het display permanent te verlichten, en niet alles erom heen. Gelukkig kan het uit.

Verder is het waterniveau in de opvangbak niet goed zichtbaar zonder de bak eruit te halen. Dat is niet heel erg aangezien het apparaat zelf een seintje geeft bij een volle bak.

Tot slot kan het heen en weer bewegende luchtverdelertje bovenop weleens wat lawaai maken. Een klein beetje siliconenspray aan beide scharnierkanten doet in dat geval wonderen.

sinds 091111 11-12-2011 Product paar weken in bezit

6,5
Ik ben heel blij met de D516 luchtontvochtiger! Ik ben de muffe geur in mijn huis en keukenkastjes kwijt. Ik heb 'm nodig voor mijn huiskamer en keuken. Ik vind dat hij niet veel herrie maakt. Ik slaap boven en ik heb 'm 's nachts aan maar ik hoor er niets van. Als ik er naast zit in mijn huiskamer hoor ik 'm wel uiteraard maar hij maakt veel minder herrie dan mijn afzuigkap voor het koken. Ik haal er bakken vol water uit. Echt verbazingwekkend. De atmosfeer in mijn huis is heerlijk nu. Minpuntje: gebruiksaanwijzing kan duidelijker. Verder ziet het apparaat er goed uit. Wit, ronde afwerking. Ik laat 'm gewoon in mijn huiskamer staan.