De'Longhi DEX 16 - Reviews

Best Reviewed oktober 2017
Laagste prijzen
Tankinhoud
2 liter
Maximale ontvochtiging in kubieke meters
75 m³
Geluidsniveau
37 dB

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,6

Kees 18-11-2017

Eenvoudig, mooi, stil

Ik heb goede ervaringen met een eerdere luchtontvochtiger van De'Longhi, maar die heeft uiteindelijk na vele jaren de geest gegeven. Dit apparaat doet het zeker zo goed, en is kleiner, mooier, en vooral veel stiller. De bediening is uiterst eenvoudig. Enige minpunten zijn dat het reservoir nogal klein is en dat van buiten niet goed te zien is hoever het gevuld is.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Weinig geluid
  • Fraaie vormgeving

Minpunten

• Reservoir klein
  • Reservoirvulling van buiten niet goed af te lezen

Adri 17-11-2017

Een mooie ontvochter met een goed resultaat!

Ondanks dubbelglas in de woonkamer, waren de ramen in herfst en winter vrijwel altijd beslagen. Dat was de reden dat we op zoek zijn gegaan naar een oplossing daar voor. Na vergelijking van voor- en nadelen van de verschillende ontvochtingsapparaten, kwamen we – mede rekening houdend met de prijs – uit op DeLonghi Dex16.
Het eerste wat opviel was dat de kunststof mantel degelijk aanvoelt.
Een bijkomend voordeel is dat het apparaat niet alleen mooi van vorm is, maar ook van kleur.
Handig is het handvat, dat mooi in de vormgeving is opgenomen. Daardoor kan je hem gemakkelijk verplaatsen.
Wonderlijk (voor ons) was dat na één nacht ontvochten er al een duidelijk resultaat was. In het reservoir zat ongeveer anderhalve liter condenswater. De hygrometer die we in de kamer hebben hangen, liet zien dat de verandering ook meetbaar is: van ruim 90% luchtvochtigheid liep hij na één nacht terug naar ongeveer 68.
Het instellen is een kwestie van stekker in het stopcontact, op de aan/uit-knop drukken en vervolgens de mate van drogen selecteren. Dat wordt aangegeven met een controlelampje bij duidelijke symbolen. Het is geen exacte instelling met een ingebouwde hygrometer. De bijgevoegde handleiding geeft aan dat het gaat om een instelling op ongeveer 40, 50 of 60% luchtvochtigheid. Er is zelfs een instelling voor de ruimte waar wasgoed te drogen hangt.
Het opvangreservoir voor het condens zit stevig bevestigd. Voor het legen ervan schuif je het reservoir uit het apparaat en zonder morsen kan je hem leeggieten in de wasbak of gootsteen.
Doordat er ook een (meegeleverde) afvoerslang aan te sluiten is, kan je hem continu laten draaien.
We zetten hem alleen 's nachts aan, omdat het zoeven van de ventilator wel hoorbaar is in een stille kamer. Als de radio of tv aanstaat, wordt dat geluid met gemak overstemd.
Omdat we het apparaat pas een paar dagen hebben, ben ik nog wat 'zuinig' in mijn cijferoordeel. Maar zo te merken hebben we met de aanschaf een goed apparaat in huis gehaald!

Pluspunten

• Oogt degelijk
  • Mooi van vorm en kleur
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Eenvoudig in te stellen
  • Waterreservoir zonder knoeien te legen

Minpunten

• Hygrometer ontbreekt
  • Nog geen andere minpunten ontdekt

I de Lange 12-11-2017

Doet wat ie moet doen

Veel last van vocht in de woonkamer. Had last van beslagen ramen en schimmel op de muren. De schimmel zelf verwijderd en deze luchtontvochtiger aangeschaft. Sindsdien geen last meer van beslagen ramen em de schimmel is nog niet terug gekeert.

Pluspunten

• Ontvocht de lucht goed

Minpunten

• Had verwacht dat hij stiller zou zijn

joep 06-11-2017

Prima apparaat

Vanwege een vochtige badkamer aangeschaft. Werkt prima. Minpunt is gebrekkige vochtmeting. Geen inzicht in werkelijke vochtigheidsgraad. Perfect zou zijn dat je op basis van een percentage vocht het apparaat kan instellen. Nu moeten we het apparaat handmatig uitzetten.

Pluspunten

• goede werking
  • relatief weinig geluid

Minpunten

• geen inzichtelijke vochtmeter

boontje 31-10-2017

pluspunt werkt snel en goed - minpuntje het bromt nogal.

We hebben dit product gekocht om het vocht terug te brengen in ons huis.
We hebben er geen spijt van

Pluspunten

• werkt snel

Minpunten

• bromt nogal

Jo 29-10-2017

Werkt zeer goed

Ik heb dit product gekocht om het vochtprobleem in mijn schuur aan te pakken en heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Het werkt gewoon goed.

Pluspunten

• werkt goed en snel
  • water kan via slang afgevoerd worden indien nodig

Minpunten

• maakt toch iets meer lawaai dan ik dacht

Willem 28-10-2017

Superontvochtiger

Ik heb deze luchtontvochtiger gekozen omdat hij stil en energiezuinig is.
Een goede keus! Mooi apparaat!

Rutger 07-10-2017

Handzaam, stil, simpele bediening, doet wat die moet doen!

Voor dit product gekozen, omdat uit de reviews bleek dat die stil zou zijn, redelijk makkelijk te verplaatsen en ook nog eens een redelijk design. De DEX16 is ontzettend stil op een harde (beton) ondergrond. Wanneer het apparaat op een parketvloer staat, waaronder het hol is, hoor je wel een duidelijke brom. Dit voorkom ik door op een handdoek te plaatsen of op een minder stijve verhoging (bijv. zacht houten tafeltje). Na deze kleine ingreep staat de DEX16 zonder storend geluid, ook in de nacht, te draaien in m'n slaapkamer. Verder zodra de opvangbak van 2 liter vol is, stopt die automatisch. Tevens is het mogelijk om directe afwatering aan te sluiten, zodat 24/7 draaien mogelijk is. Dit heb ik nog niet gebruikt. En de DEX16 is zeker geen doorn in 't oog wanneer die in de woonkamer staat.

Pluspunten

• Grote opvangbak (2 Liter)
  • Eenvoudige bediening
  • Directe afvoer ook mogelijk.

Minpunten

• Geen effectieve demping voor holle vloeren

Robert 11-12-2016

Degelijk, maar maakt wel veel lawaai bij het aanzetten.

Mooi apparaat, maakt wel wat geluid. Prima om ons vochtprobleem in huis mee op te lossen! Super, blij dat ik het gekocht heb.

Pluspunten

• Werkt goed

Minpunten

• Maakt een ratelend geluid

LS 13-11-2016

Goede luchtontvochtiger

Het product voldoet geheel aan de verwachtingen. De luchtvochtigheid is na een week op niveau. Het is echt een aanrader.