Medisana UHW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana UHW op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Jos 15-11-2020

Goed werkend apparaat mits externe regeling bijsturingen.

Geschreven voor: Medisana UHW

Werkt perfect, doch wel mits enkele kleine regeling bijsturingen zo niet is de bevochtiging in mijn situatie veel te hoog en dit zelfs in de laagste bevochtiging stand.
Ik gebruik de luchtbevochtiger in combinatie met een externe hygrometer en een 24 uur tijdschakelklok.
Door wat te experimenteren met de tijdschakelklok kan ik de luchtvochtigheid tussen, het voor mij ideale interval, van minimaal 50% en maximaal 60% luchtvochtigheid houden. Met als gevolg dat er geen ongewenste condensatie, door te hoge luchtvochtigheid, gaat optreden.
Ik laat in mijn situatie de luchtbevochtiger met behulp van de tijdschakelklok telkens een halfuur actief bevochtigen en dit telkens gevolgd door één uur inactiviteit waar er dus niet bevochtigd wordt. En dit regime geeft voor mij de gewenste luchtvochtigheid.
Hierdoor wordt er minder water en ook minder elektriciteit verbruikt, want de luchtbevochtiger is slechts één derde van de tijd actief.
Ik gebruik enkel gedemineraliseerd water (0,17€/liter) waardoor de luchtbevochtiger niet hoeft gekuist te worden (geen kalkaanslag) en dus erg gemakkelijk is in het onderhoud.
Door de ronde vorm van de luchtbevochtiger is het wel wat moeilijk om water bij te vullen.
In omgekeerde stand, met de vulopening naar boven gericht, valt het waterreservoir makkelijk om.
Ik heb dit kleine mankement opgelost tijdens het water bijvullen, dus met de vulopening naar boven gericht, het ronde waterreservoir in een lege emmer te plaatsen als steun.

Pluspunten

• laag verbruik aan water en electriciteit
  • groot waterreservoir
  • werkt geruisloos
  • weinig onderhoud (gedeminerliseerd water)

Minpunten

• extern regelapparatuur nodig
  • niet ideale vormgeving, bij het te vullen
  • geen gebruik mogelijk met parfumoliën

Leo 22-04-2020

Ideaal toestel

Geschreven voor: Medisana UHW

Ik heb een grote pollen alergie ,slapen in het voorjaar was voor mij als het droog weer was niezen..hoesten ..lopende ogen droge keel ,kortom het klasieke alergie verhaal .Sinds een paar jaar gebruik ik dit toestel en zorg dat ervoor het slapengaan ongeveer 45% vochtigheid is , sindsdien gaat alles beter . de manier van water bijvullen is voor verbetering vatbaar .

Pluspunten

• Stevig
  • Simpel in gebruik
  • Traploos regelbaar
  • Groote water tank

Minpunten

• Bijvul systeem kan beter
  • Geen ingebouwde hydrometer

Lisette 23-01-2018

Eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Medisana UHW

Het werkt goed waarvoor we het hebben gekocht. Het werkt daarenboven geruisloos, dus ook ideaal in de slaapkamer.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Geruisloos

Minpunten

• Geen