Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 - Reviews

Tankinhoud
4 liter
Kleuren
wit, zwart
Maximale bevochtiging in vierkante meters
70 m²

Beoordeling op basis van 43 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Janier 27-11-2017

Fijn product!

Dit product ongeveer twee maand in gebruik. De luchtvochtigheid in de woonkamer is altijd veel te laag en sinds we gebruik maken van de luchtbevochtiger is dit niet meer het geval.
Geen last meer van droge ogen en het voelt fijner aan in huis. Tevens heeft mijn vriendin minder last van haar longen.

Pluspunten

• Frisse schone lucht in huis
  • mooi design
  • Grote watertank
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Er komt koude lucht uit

Tita 15-11-2017

Fraai design, eenvoudige bediening, maakt verwachtingen waar

Wij hebben de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu een paar weken in huis. Het apparaat is best groot maar ziet er fraai uit.
Met behulp van de gebruiksaanwijzing zijn de los bijgeleverde onderdelen makkelijk in het apparaat te plaatsen. Nadat er water in het reservoir is gedaan, wijst de bediening zich bijna vanzelf. Op het display aan de bovenkant van het apparaat zit een aantal tiptoetsen met elk een paar instelmogelijkheden. Geen lang menu waar je in moet zoeken maar slechts een paar mogelijkheden per tiptoets. Heel overzichtelijk en makkelijk in te stellen. Ook bij de eerste keer instellen leverde dit geen problemen op. Het apparaat ging in één keer aan en begon te draaien.

Pluspunten

• fraai design
  • eenvoudige bediening
  • werkt goed

Minpunten

• hoogste stand bromt hoorbaar

MennoL 15-11-2017

Prima apparaat en doet zijn werk

Ik heb de Philips HU5930/10 inmiddels 2 weken in gebruik en ondanks dat de verwarming nog niet heel veel heeft aangestaan, heb ik toch het gevoel dat ik minder last hebt van een droge huid.
De eerste week had ik de luchtbevochtiger in de woonkamer staan, maar aangezien ik over het algemeen meer tijd (uren) doorbreng in de slaapkamer, heb ik hem daar naar toe verplaatst. Heb direct het gevoel dat hij hier nog beter zijn werk doet. Misschien om dat de ruimte kleiner is of omdat ik er z'n 8 uur per dag slaap, maar sinds hij op de slaapkamer staat is de droge huid weg en heb ik ook geen last van verstopte neus bij het opstaan. Ondanks dat daar nu nog de luchtvochtigheid boven de ingestelde waarde staat, doet het apparaat dus nog steeds iets met de vervuilde en stoffige lucht. Naar mate de verwarming langer aanblijft, zal de lucht ook droger worden. Ben benieuwd hoe dit op langere termijn uitpakt met de luchtbevochtiger. Het apparaat is op de laagste stand ook super stil, dus geen problemen met in slaap vallen door omgevingsgeluid. Ook kan je de bedieningslampjes uitzetten.

De luchtbevochtiger heeft geen omgekeerde stand, waarbij je de lucht juist droger kan maken. Verder heeft het apparaat een groot waterreservoir, waardoor ik hem vooralsnog niet heb hoeven te vullen.

Al met al dus een prima apparaat wat doet, wat ie moet doen.

• Schone lucht
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Formaat
  • Ontvocht niet

koos64 19-12-2017

slechte start

De eerste keer werkte het apparaat naar behoren,
maar naar de eerst lege watertank begon de ellende.
de lucht vochtigheid kwam niet meer boven de 40% uit.
ik heb de nano roterende filter eruit gehaald en schoongemaakt met een bak met water en schoonmaak azijn.
het filter was een beetje wit van de kalk uit het water.
(vandaar het schoonmaken)
het filter laten drogen en de watertank gevuld met water uit de brita filterkan
na alles weer te hebben gemonteerd ging het boven verwachting ineens goed met bevochtigen
zat binnen een paar uur op 57%.
dus kalk was de oorzaak en ik vul de tank dus alleen nog maar met water uit de filterkan

Mitchell27 03-12-2017

Dit product doet zijn werk!

Dit product is makkelijk in gebruik te nemen. Het heeft een groot waterreservoir, maar moet in het begin geregeld bijgevuld worden. Direct verbetering van de luchtkwaliteit en geschikt voor grote ruimtes (tot 70m2) [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Janier 27-11-2017

Fijn product!

Dit product ongeveer een maand in gebruik. De luchtvochtigheid in de woonkamer is altijd veel te laag en sinds we gebruik maken van de luchtbevochtiger is dit niet meer het geval.
Geen last meer van droge ogen en het voelt fijner aan in huis.
Wat we wel een minpuntje vinden is dat er koude lucht uit komt, het is dus niet lekker om het apparaat vlakbij te hebben staan. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Donya 21-11-2017

Gezonde frisse lucht waar je maar wilt

Het toeval wil dat ik longontsteking heb gekregen en de luchtbevochtiger tegelijk in huis kreeg. Het apparaat filterde de ruimte waar hij stond in no time en gaf een frisse en goede luchtvochtigheid af waardoor het haast geen moeite koste om adem te halen. na enkele dagen viel t mij op dat ik minder last had van droge ogen en verstopte neus. Het apparaat is heel makkelijk te plaatsen en in gebruik te nemen. De filter is makkelijk te reinigen of te vervangen, het waterverbruik is bijvullen na 10 dagen en hij is heel stil. Mooi design, Eenvoudig te verplaatsen maar wel een klein beetje groot.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Zuinig
  • makkelijk verplaatsbaar
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Beetje groot

Donya 21-11-2017

Gezonde frisse lucht waar je maar wilt

Het toeval wil dat ik longontsteking heb gekregen en de luchtbevochtiger tegelijk in huis kreeg. Het apparaat filterde de ruimte waar hij stond in no time en gaf een frisse en goede luchtvochtigheid af waardoor het haast geen moeite koste om adem te halen. na enkele dagen viel t mij op dat ik minder last had van droge ogen. Het apparaat is heel makkelijk te plaatsen en in gebruik te nemen. de filter is makkelijk te reinigen of te vervangen, het waterverbruik is bijvullen na 10 dagen en hij is heel stil. Mooi design, wel een klein beetje groot. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Char29 20-11-2017

Makkelijk bedienbaar

Ontzettend fijn product! Makkelijk bedienbaar vanwege de duidelijkheid op het scherm. Alleen af en toe schoonmaken en water bijvullen. Geen last meer van verstopte neuzen en hoofdpijn, heerlijk!

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Makkelijk in onderhoud
  • Doet wat het hoort te doen

Minpunten

• Eventueel nieuw filter aanschaffen

Char29 20-11-2017

Goed apparaat

Het is wel een groot apparaat, maar doet het ontzettend goed. Het scherm is makkelijk te bedienen en meerdere opties zijn mogelijk. Eindelijk geen last meer van verstopte neuzen en hoofdpijn, al helemaal ideaal voor de winter. Nog niet de filter hoeven nabstellen, dus nog geen idee hoe frequent dat moet. Over het algemeen een goed apparaat! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Annemieke58 19-11-2017

Zonder moeite een betere lucht

Ik heb de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu ongeveer 2,5 week in huis.

De in gebruik name van het apparaat verliep makkelijk en snel. Op de doos staat namelijk een stappenplan dat eenvoudig te volgen is.

Het apparaat is vrij groot, maar ik heb hem een fijn plekje kunnen geven in de woonkamer waar hij onopvallend zijn werk kan doen.

Na het vullen van de tank heb ik het apparaat ingestoken en op de automatische stand, waarmee hij opstart, laten staan.
Nagenoeg geruisloos begon het apparaat zijn werk te doen.

Wanneer de gewenste luchtvochtigheidsgraad bereikt wordt, stopt het apparaat. Wanneer nodig gaat het vanzelf weer aan.

Je hebt nagenoeg geen omkijken naar het apparaat. Het apparaat doet wat het moet doen en geeft aan wanneer de tank leeg is. Dat is vaak het enige moment dat je eraan denkt dat het apparaat er is gezien het zo stil is.

Ik merk dat de lucht aangenamer is in huis. Ook is zeer goed merkbaar dat zich minder stof verzameld in de kamer waar het apparaat draait. Ik heb zelf nogal snel last van droge huid, met name in het najaar en als de verwarming in huis zijn werk doet. Ik merk ondanks dat ik het apparaat pas 2,5 week heb een positief verschil. Natuurlijk kan ik dit nog beter beoordelen na een aantal weken.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Automatische stand werkt perfect
  • Merkbaar betere lucht
  • Minder stof aanwezig in kamer
  • Al na 2 weken merkbaar verschil droge huid

Minpunten

• Best groot apparaat

Annemieke58 19-11-2017

Zonder moeite een betere lucht

Ik heb de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu ongeveer 2,5 week in huis.

Nagenoeg geruisloos begon het apparaat zijn werk te doen.

Dit apparaat is een aanrader voor iedereen die last heeft van een droge lucht in huis. Als je eenmaal een geschikte plek gevonden hebt voor het toch wel grote formaat van het apparaat doet het zijn werk uitstekend. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

tezzlicious 18-11-2017

Bevochtigd en reinigt de lucht goed

Mijn partner heeft last van een droge huid. In de woonkamer heeft deze luchtbevochtiger na een aantal weken duidelijk merkbaar voor een zachtere/soepelere huid gezorgd. Ook reinigt deze de lucht, waardoor er een aangenaam en fris atmosfeer zonder merkbare geurtjes in huis ontstond.

De installatie was een makkie. Filter erin en de watertank vullen. Daarna aanzetten. Er zit een timer op, zodat het apparaat zichzelf uitschakeld. Er kan gekozen worden voor 40, 50 of 60%, het apparaat zorgt er dan voor dat dit percentage wordt aangehouden.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Merkbaar frissere lucht

Minpunten

• Het is geen klein ding

tezzlicious 18-11-2017

Merkbaar vochtiger en schonere lucht

Deze luchtbevochtiger doet wat het moet doen. Het brengt vocht en frisheid in de ruimte waar dat nodig is. Duidelijk en snel merkbaar.

Na het vullen van het waterreservoir en het plaatsen van de speciale filter rest alleen nog het aansluiten op het stopcontact. Via de knoppen op het apparaat is in te stellen hoe vochtig de lucht (40-60%) de lucht gehouden dient te worden. Ook is er een timer, zodat het apparaat zichzelf uitschakeld na x uur.

Mijn partner heeft last van een droge huid en na enkele weken was het effect merkbaar. De huid was minder ruw. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ralph78 18-11-2017

Eenvoudig en snel te bedienen

Heb de luchtbevochtiger nu 2 weken in gebruik. Het apparaat zit goed verpakt en de gebruikshandleiding is erg duidelijk. Het apparaat is zo voor iedereen makkelijk en snel in gebruik te nemen. Geen ingewikkelde menu's op hget display waar je steeds doorheen moet maar voor elk menu een andere toets. Display is goed afleesbaar.
Het apparaat werkt op de eerste 2 standen vrijwel geruisloos. Op de hoogste stand hoor je hem enigszins maar is niet storend. Op de laagste standen hoor je het apparaat bijna niet waardoor deze makkelijk in de slaapkamer te gebruiken is, ook voor mensen die moeilijk kunnen slapen met geluid.
Het apparaat brengt de luchtvochtigheid snel naar het gewenste niveau. Het doet dus wat het moet doen.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • duidelijke handleiding
  • makkelijk te bedienen

david22 16-11-2017

Goede luchtbevochtiger!

Deze luchtbevochtiger is heel gemakkelijk te bedienen via een touchscreen. Er zit een timer op (tot 8 uur instelbaar), de ventilator is regelbaar op diverse niveau's, een keuze voor luchtvochtigheidspercentage en je kunt de kamertemperatuur aflezen. Indicatielampjes gaan branden als het tijd is om het nanocloudfilter te ontkalken of het waterreservoir bij te vullen.
Wat opvalt is dat deze bevochtiger vrij geruisloos werkt. Daarbij wordt de luchtvochtigheid snel naar een hoger percentage gezet. Zodra dit bereikt is, blijft het percentage rond de gewenste luchtvochtigheid schommelen.
Het apparaat is heel simpel schoon te maken vanwege het strakke oppervlak en het touchscreen. De watertank is eenvoudig uitneembaar evenals te de reinigen onderdelen. De tank vul je gewoon onder de kraan, geen knoeipartij.
Ik ben er heel tevreden over! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Craftsmen68 15-11-2017

Fraai design, eenvoudige bediening, maakt verwachtingen waar

Na een paar weken hebben wij de indruk dat dit apparaat doet wat het moet doen. De luchtvochtigheid die op het display wordt aangegeven komt overeen met de luchtvochtigheid op onze hygrometer. Het apparaat blijft in werking tot de gewenste luchtvochtigheid is bereikt. Meestal draait de motor bijna geruisloos (kleine brom) soms draait hij een tijdje op een hogere stand en dan hoor je ‘m wat meer maar dat is niet storend. Wij vinden de atmosfeer in de woonkamer prettiger als de luchtvochtigheid niet al te laag is. Met deze luchtbevochtiger kunnen wij de luchtvochtigheid in onze woonkamer op een voor ons aangenaam niveau brengen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MennoL 15-11-2017

Prima apparaat en doet zijn werk

Al met al dus een prima apparaat wat doet, wat ie moet doen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ralph78 14-11-2017

Snel en makkelijk te bedienen en snel gebruiksklaar

De handleiding die bij het product zit is heel overzichtelijk en makkelijk. Het installeren van het product is hierdoor heel makkelijk en snel in gebruik te nemen. Na een week gaf het product aan dat het filter gereinigd moest worden.
Na het terugplaatsten werkt het product weer prima.
Je ziet meteen dat de lucht in de kamer droger is dan je zou verwachten. Het product geeft duidelijk aan wat de vochtigheidsgraad is. Makkelijk in te stellen welke vochtigheidsgraad je wil halen. Het product maakt nauwelijks herrie wat ook prettig is.

Danielle39 14-11-2017

Prima product, maar formaat is onpraktisch

Het apparaat is voorzien van een duidelijke handleiding en het gebruiksklaar maken duurt niet langer dan 5 minuten.
De luchtvochtigheid was bij mij in huis al prima bleek na het aanzetten, dus weinig vooruitgang te boeken. Luchtzuivering leek bij mij ook weinig te doen, ik had geen vervuild afvalwater ofzo. Het apparaat werkt verder prima (zeer weinig geluid) en heel gebruiksvriendelijk, maar gezien de grootte van het apparaat (best flink en daarmee niet mooi weg te werken in een woonkamer) en de weinig te boeken vooruitgang in mijn situatie heeft het voor mij onvoldoende toegevoegde waarde. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]