Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - Reviews

Canon EF-S
Filtermaat
58 mm

Edwinwege 21-06-2014 Product maand in bezit

Een goeie betaalbare en veelzijdige lens voor een beginner zoals mij. Ik heb er ook een Polaroid Filer Kit en een zonnekap ET-60 bij besteld. Mogelijk is dit ook iets om aan te denken als je op vakantie gaat of een dagje uit omdat je dan je lens kunt aanpassen op de omstandigheden en later er niet hoeft achter te komen dat er ongewenste effecten op je foto's voor komen.

Scherstellen gaat snel en rustig. Ik heb tot nu toe alleen op de automatische stand van mijn camera(Canon EOS 550D)mijn plaatjes gemaakt. Het maakt niet uit of ik volledig inzoom of helemaal niet. Alles is haarscherp en zonder vervormingen.

Kortom voor beginners en amateurs die geen groot budget hebben is dit een prima lens.

Over de degelijkheid kan ik niet oordelen omdat ik de lens nog maar een maand in bezit heb maar dat is denk ik bij Canon wel in orde.

glaperdrix 11-05-2014 Product kwartaal in bezit

6,4
goedkoop, niet zwaar, snel en stil. Maar... ik was teleurgesteld met mijn foto's van een reis in Afrika. Je ziet iets ver, je zoomt, houd je stil of steunt ergens tegen, en je klikt.

Zet ik thuis een fotoboek in elkaar, kom ik er achter dat foto's op A4 onscherp zijn. Niet allemaal maar toch veel teveel.
Ik heb een Canon 70D en met de lens 18-55mm is alles even scherp. Heel erg scherp.
Ik was nu bezig met koolmezen te fotograferen, op een statief, op 6 meter afstand en onmogelijk scherp te stellen boven 200 mm. 250mm is gewoon niet te gebruiken. Op M stand, zonder autofocus en gebruikmakend van de fijn afstelling d.m.v digitale zoom, kreeg ik het beeld niet scherp.

Als je foto's neemt ga je vaak tot het maximum bereik, je moet niet hoeven denken: ho, pas op, niet boven 200!

dus, verwacht er niet teveel van en gebruik niet het hele bereik want je zou er spijt van hebben. Waarschijnlijk.

ik ga nu op zoek naar een betere en waarschijnlijk duurder lens.

evermpl 09-01-2014 Product paar weken in bezit

9,4
Heb deze lens 2 weken in bezit, afgelopen week uitgeprobeerd in de dierentuin en ben heel tevreden.
Ik kwam tekort met de standaardlens en was op zoek naar betaalbare telezoomlens en ben op deze uitgekomen.
In de kerstperiode gekocht met nog een extra korting voor in totaal 137 euri, dus de keus was snel gemaakt.
Aanrader voor beginnende fotografen die niet gelijk honderden guldens op zak hebben.
Ik combineer het objectief met een Canon EOS 450D.

gbastiaan 03-07-2012 Product paar weken in bezit

Naast mijn kit lens was ik opzoek naar een telezoom lens. Na wat lezen van reviews heb ik besloten om voor een canon te kiezen.

Ik had hierbij een paar voorwaarden:
Image stabilizer
Groot bereik
betaalbaar

deze lens sluit perefect aan op mijn kit lens. Omdat ik een amateur ben is het diafragma van F4-F5.6 geen probleem. Tuurlijk is 2.8 beter maar ook flink duurder. Ik merk dat de kwaliteit van de plaatjes erg mooi en kleur echt is. Zowel in de AF als MF stand gaat scherp stellen prefect.

Kortom een ideale lens voor de hobby/amateur/beginnende fotograaf.

Er zijn betere lenzen, maar ook duurder. Dus zoek je iets in deze prijsklasse en vind je een plastic maar wel goede behuizing en geen vast diafragma geen probleem? dan is dit een aanrader.